Wysłany: Sro Cze 18, 2008 19:21 [MG ZS] Problem z kolektorem dolotowym
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
Witam.
Mam problem z kolektorem dolotowym. Wiem, że jest to przypadłość prawie wszystkich KV6 i że jest to spowodowane olejem. Jednak mój kolektor rozleciał się w zaskakująco szybkim tempie (jeżdzę samochodem od października/listopada 2007), a na początku tak źle nie brzmiał (nie bylo słychać klekotu). Dodatkowo kupiłem używany (który mógł już być trochę uszkodzony) i teraz też klekocze. Zamówiłem sobie teraz nowy kolektor i chcę zamontować filtr na wąż podciśnienia do łapania oleju.
Problem jest taki - czy to wystarczy?
- Czy może coś jeszcze powodować rozwalanie się tego kolektora lub napływ większej ilości oleju do kolektora niż normalnie w KV6?
- Kupiłem auto z zamontowanym filtrem stożkowym. Czy może on pogarszać sytuację?
Silnik poza tym kolektorem pracuje raczej ,,zdrowo''.
Nikt nic nie wie na ten temat?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Mar 11, 2011 21:00, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 18, 2008 19:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No właśnie jeszcze nie dotarł. Wczoraj sprawdziłem tracking przesyłki i wyświetliło mi ,,New Zealand'' 8-| Koleś mi podał zły numer przesyłki... jak się później okazało... Mam nadzieję, że dojdzie w poniedziałek lub wtorek.
piter34 napisał/a:
Czy przed montażem sprawdziłeś jak się mają klapki silniczków VIS?
Myślałem, że one są razem z całym kolektorem? Jeśli tak to też będą nowe.
Tak mi chodził po głowie niedawno pomysł zrobienia tego kolektora w metalu... wydaje mi się, że zrobienie odlewów, projektu i danie komuś do wykonania by i tak mniej kosztowało no i może bardziej trwałe by było
Gorzej z silniczkami VIS, podobno nie można dokupić nowych bez kolektora.
Dziwne. Przecież to jest osobna część.
ownstlr napisał/a:
Myślałem, że one są razem z całym kolektorem? Jeśli tak to też będą nowe.
Nie wiem, czy mnie dobrze zrozumiałeś. Miałem na myśli klapki, a nie silniczki. Klapki są w kolektorze i one nie mogą być zasyfione olejem. Jeśli będą, to zaczną się kleić i zacinać, a po jakimś czasie wyłamią się z pręta i zaczną klekotać. Przy okazji może też paść silniczek, który mimo szczerych chęci nie będzie mógł obracać prętem (bo klapki zalepione syfem) i się uszkodzi.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie wiem, czy mnie dobrze zrozumiałeś. Miałem na myśli klapki, a nie silniczki. Klapki są w kolektorze i one nie mogą być zasyfione olejem. Jeśli będą, to zaczną się kleić i zacinać, a po jakimś czasie wyłamią się z pręta i zaczną klekotać. Przy okazji może też paść silniczek, który mimo szczerych chęci nie będzie mógł obracać prętem (bo klapki zalepione syfem) i się uszkodzi.
Dzięki za odpowiedź. Wiem o tych klapkach i właśnie dlatego mi klekocze jak diesel i go zmieniam w dodatku aż strach pomyśleć co by sie stało z silnikiem jakby się te klapki (i mocowania) kompletnie rozleciały
Dzisiaj dotarła do mnie przesyłka z UK. Jak już będzie wszystko zamontowane razem z filtrem to postaram się to opisać jak się sprawuje.
Aha... Czy jak będę miał zamontowany ten nowy kolektor i filtr na wąż podciśnienia to czy coś jeszcze może się stać?
Pomógł: 11 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 354 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Cze 23, 2008 18:31
Witam,
śledzę tematy naprawy / diagnozy systemu VIS oraz OLEJU W PRZEPUSTNICY już od dłuższego czasu. Oba tematy są często łączone i poruszane przez wiele osób w różnych wątkach co świadczyć może na pewno o dużym zainteresowaniu tym tematem.
Muszę przyznać , że czytając porozrzucane i nieczytelne fragmenty opisów ciężko cokolwiek zrozumieć. Temat kilkakrotnie się urywa lub też po prostu się rozmywa.
Usterka tego systemu w silnikach KV6 jest podobnie częsta jak usterka głowicy w silnikach serii K dlatego myślę , że należy jej sie równie dokładny opis na stronie forum.
W związku z ogromnym zainteresowaniem systemem VIS oraz łączącym się w pewien sposób tematem OLEJU W PRZEPUSTNICY proponowałbym aby osoby , które znają się trochę na tych sprawach opisały w punktach system diagnozowania usterki oraz jej naprawy i skutków zaniedbania.
Przykładowo:
1. Jak zdiagnozować uszkodzone silniczki VIS ?
2. Jak sprawdzić czy w naszej przepustnicy jest olej ?
3. Jak rozebrać silniczki VIS ?
4. W jaki sposób je naprawić ( dokładny opis ) ? Gdzie kupić ? Jakie są to koszta ?
5. Jak rozebrać przepustnicę i kolektor ? ( dokładny opis ) Jak ją wyczyścić ?
6 Jakie są konsekwencje zaniedbania problemu uszkodzonego systemu VIS ?
7. Problem oleju w przepustnicy ? Czym to grozi ?
7. Separator oleju : skuteczność , sposób montażu ( dokładny opis ) , koszt
8. Gdzie mogą pomóc nam rozwiązać problem jeżeli sami nie potrafimy tego zrobić ?
Myślę , że opis tego typu mogłoby pomóc wielu użytkownikom silników KV 6
PS. Wiem , że system VIS został opisany w technicznym FAQ ale zawiera on informacje bardzo techniczne ( nie zrozumiałe dla wszystkich ) dlatego wydaje mi się , że taki dosyć prosty opis bedzie nam wszystkim pomocny.
PS1. Dzielmy się swoja wiedzą i ułatwiajmy życie innym
Klekotanie w kolektorze, brak "kopa" przy ok. 2700rpm.
Armandoo napisał/a:
2. Jak sprawdzić czy w naszej przepustnicy jest olej ?
Rozebrać i sprawdzić
Armandoo napisał/a:
3. Jak rozebrać silniczki VIS ?
Zdemontować i demontować na siłę. One chyba defaultowo nie są rozbieralne. Na forum www.mg-rover.org widziałem dokumentację zdjęciową z demontażu (i chyba naprawy).
Armandoo napisał/a:
4. W jaki sposób je naprawić ( dokładny opis ) ? Gdzie kupić ? Jakie są to koszta ?
5. Jak rozebrać przepustnicę i kolektor ? ( dokładny opis ) Jak ją wyczyścić ?
Opis demontażu jest na pewno w RAVE.
Armandoo napisał/a:
7. Problem oleju w przepustnicy ? Czym to grozi ?
Grozi uszkodzeniem klapek systemu VIS i w następstwie silniczków VIS.
Armandoo napisał/a:
7. Separator oleju : skuteczność , sposób montażu ( dokładny opis ) , koszt
Jak ktoś zamontuje, to przydałoby się, aby dodał opis z fotkami.
Armandoo napisał/a:
8. Gdzie mogą pomóc nam rozwiązać problem jeżeli sami nie potrafimy tego zrobić ?
Jedziesz do mechanika i streszczasz problem. Ewentualnie sam kupujesz separator i mówisz gdzie ma zamontować
Armandoo napisał/a:
PS. Wiem , że system VIS został opisany w technicznym FAQ ale zawiera on informacje bardzo techniczne ( nie zrozumiałe dla wszystkich ) dlatego wydaje mi się , że taki dosyć prosty opis bedzie nam wszystkim pomocny.
Klekotanie w kolektorze, brak "kopa" przy ok. 2700rpm.
Podobno jak już jest klekot w kolektorze to łopatki są już wyłamane i problem nie dotyczy tylko silniczków VIS.
Ten dźwięk jest różnie opisywany. Sam nie wiem czy to co słyszałęm to uszkodzone silniczki. Z pewnościa jak są walnięte silniczki to traci kopa ale trochę. Jak rozwalą się łopatki to kopa wcale nie ma. Mój życie zaczynał przy ~3500rpm, a kończył ~5000rpm.
Pomógł: 11 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 354 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Cze 23, 2008 20:40
Dziękuję piter34 i ownstlr w imieniu swoim i innych użytkowników silników KV6 za wyczerpujące odpowiedzi na powyższy temat
Poniżej pozwolę sobie wkleić treść wiadomości jaką otrzymałem od ownstlr na priva.
1. Jak zdiagnozować uszkodzone silniczki VIS ?
Podobno jest to metaliczny dźwięk z kolektora... jakiś świst czy coś takiego...
dodatkowo brakuje mocy.
Rozwalone silniczki prowadzą do rozwalenia kolektora, a to już bardzo wyraźnie można odczuć poprzez chodzenie silnika jak diesel - wyraźny klekot z kolektora
2. Jak sprawdzić czy w naszej przepustnicy jest olej ?
Najprościej to odkręcić filtr powietrza i tą ,,gumowatą'' rurę co prowadzi do przepustnicy i odmy.
3. Jak rozebrać silniczki VIS ?
Na angielskich forach widziałem to kilka razy. Chyba również kiedyś było to poruszane na stronie roverki.pl ... niestety sam nigdy nie rozbierałęm więc nie mogę się wypowiedzieć
4. W jaki sposób je naprawić ( dokładny opis ) ? Gdzie kupić ? Jakie są to koszta ?
VIS można podobno naprawić. Z tym to można się zgłosić do kogoś kto zajmuje się Roverkami. Podobno Przemo z Poznania co jest na forum to naprawia.
Jeżeli rozwali się już kolektor (klekotanie) to już nie ma możliwości naprawy - trzeba wymienić.
Dzisiaj przyszedł mój nowy kolektor za 2 100 PLN
5. Jak rozebrać przepustnicę i kolektor ? ( dokładny opis ) Jak ją wyczyścić ?
Nie jest to skomplikowane chyba. Do wszystkiego jest łatwy dostęp. No i jakby co jest RAVE
6 Jakie są konsekwencje zaniedbania problemu uszkodzonego systemu VIS ?
Potrzeba wymienienia kolektora. Jeżeli się nie wymieni kolektora jak już klekocze to elementy rozwalonego kolektora mogą zniszczyć silnik (tym barzdiej jak coś metalowego się oderwie)
7. Problem oleju w przepustnicy ? Czym to grozi ?
Jak w samej przepustnicy olej nie jest groźny ale skoro jest w przepustnicy (gdzie dostał się z silnika wężami podciśnienia), to dostanie się również dalej, czyli do kolektora ssącego.
Dobrze to opisał
8. Separator oleju : skuteczność , sposób montażu ( dokładny opis ) , koszt
W trochę głupi sposób zamontowany ale widać na tym rysunku do jakiego przewodu należy to podłączyć:
http://gallery.xpowerforu..._Tank_Pipes.JPG
Przewody są wyjątkowo dziwnie poprowadzone i bardzo grube i długie. Sam zbiornik można z powodzeniem zamontować nawet koło przepustnicy.
Koszt takiego pojemnika przeznaczonego do samochodu to ~200 PLN... jest np na re5pect.pl
Podobno można zamontować również filt powietrza z instalacji pneumatycznych (do wychwytywania oleju z kompresora). Ja sobie taki kupiłem. Koszt takiego dosyć dobrego filtra to ~50 PLN
9. Gdzie mogą pomóc nam rozwiązać problem jeżeli sami nie potrafimy tego zrobić ?
Najlepiej mieć mechanika, który potrafi trochę myśleć.
Jeszcze raz dzięki piter34 oraz ownstlr
[ Dodano: Pon Cze 23, 2008 21:59 ]
Jeszcze zadam być może łopatologicznie pytanie ale co tam , kto pyta nie błądzi
Czyli w kolejności następuje to tak:
Przez przepustnicę dostaje nam się olej do kolektora , w którym to znajdują się łopatki systemu VIS. Kolektor zachodzi nam olejem i nagarem. To samo następuje z łopatkami systemu VIS. Zaklejają się one olejem po czym zaczynają się zacinać i wyłamywać . W konsekwencji prowadzi to do uszkodzenia silniczków sterujących łopatkami znajdujących się po lewej stronie kolektora ssącego. Ich nazwy to : BALLANCED VALUE (otwiera się przy 2700 obr/min) oraz : POWER VALVE
Skutkiem tego wszystkiego jest utrata mocy silnika oraz ewentualne uszkodzenie kolektora poprzez wyłamanie jego wewnętrznych elementów.
Dobrze zrozumiałem ?
Kolejne pytania :
1. Czy w takim razie znany wszystkim problem wypalania ścieżek w silniczkach VIS może nastąpić bez względu na to czy do kolektora dostanie się olej ?
2. Czy separator oleju jest jedyną i skuteczną metoda zapobiegania przed dostawaniem się oleju do kolektora ?
Czy te dwa przewody łączą się za pomocą trójnika w jeden i między głowicami prowadzą/wchodzą do rury od filtra powietrza?
Są w kolorze czarnym(błyszczącym) i są śliskie w dotyku
Czy te dwa przewody łączą się za pomocą trójnika w jeden i między głowicami prowadzą/wchodzą do rury od filtra powietrza?
Są w kolorze czarnym(błyszczącym) i są śliskie w dotyku
Ten przewód (jak widać na zdjęciu) podciśnienia wychodzi od trójnika przy silniku i wchodzi w kolektor dolotowy (jest chyba przy kolektorze zakończony czerwonym pierścieniem).
Na forum www.mg-rover.org widziałem dokumentację zdjęciową z demontażu (i chyba naprawy).
Na mg-rover.org też go ktoś umieścił.
Nudziło mi się:
Przed nami silniczek systemu VIS:
Demontaż silniczka nie jest wcale łatwy i jest to najtrudniejszy etap procesu naprawy.
Najpierw należy zwolnić zaczepy.
Następnie za pomocą długiego i cienkiego ostrza…
…należy stopniowo odginać pokrywę silniczka od obudowy. W tym momencie nie da się jeszcze całkowicie jej zdemontować.
Następnie należy przygotować fragment drewna lub metalu o kształcie odpowiadającym kształtowi złącza elektrycznego.
Następnie naciskając na styki złącza należy pociągnąć za pokrywę w celu rozłączenia pokrywy i obudowy. Trzeba tutaj użyć nieco siły. Nie należy się martwić, jeśli styki ulegną pogięciu lub wysuną się z płytki drukowanej.
Po zdjęciu pokrywy, wnętrze silniczka przy zdemontowanej przekładni ślimakowej powinno wyglądać jak poniżej:
Prawdopodobnie luźny będzie jeden z dwóch czarnych wyłączników krańcowych. Jest to spowodowane ich kiepskim umiejscowieniem powodującym przerywanie ścieżek.
Kolejny etap polega na zdemontowaniu płytki sterującej. Najpierw należy za pomocą śrubokręta podważyć przekładnię ślimakową. Należy uważać, aby nie poluzować podkładki znajdującej się na końcu wałka przekładni. Po odłączeniu przekładni będzie można wyciągnąć płytkę i silniczek.
Teraz można przystąpić do przelutowania styków wyłączników. Przydatną modyfikacją jest przykręcenie wyłączników. Do tego celu należy użyć wiertła 1,8 mm, gwintownika 8BA oraz śrub o rozmiarze ¼ cala (lub 2 mm) z gwintem 8BA.
Następnie należy wywiercić otwory wiertłem 1,8 mm…
…nagwintować otwory…
…i wkręcić śruby.
NALEŻY ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ, ABY WKRĘCONE ŚRUBY NIE POWODOWAŁY ZWARCIA DWÓCH ŚCIEŻEK ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA PŁYTCE DRUKOWANEJ. ABY TEGO UNIKNĄĆ MOŻNA PODŁOŻYĆ POD ŚRUBĘ PODKŁADKĘ Z NIEPRZEWODZĄCEGO MATERIAŁU.
Po wkręceniu śrub można przylutować styki złącza.
Następnie należy usunąć stare uszczelnienie z obudowy i zastosować nowy uszczelniacz.
Ostatni etap do zmontowanie wszystkich elementów. Należy zwrócić szczególną uwagę na prawidłowy złączenie silnika i przekładnik ślimakowej (nie wolno zapomnieć o podkładce).
Kółko ślimaka należy zamontować tak, aby żaden z wyłączników nie był włączony, tzn. żaden z dwóch styków nie dotykał wałka. Następnie należy zamontować pokrywę.
Przed montażem do kolektora należy podłączyć silniczek VIS do wiązki elektrycznej i włączyć zapłon, ale nie uruchamiać silnika. Spowoduje to zresetowanie siłownika znajdującego się w silniczku.
Po przykręceniu silniczka VIS do kolektora należy sprawdzić, czy ma przedmuchów powietrza (śruby muszą być wkręcone mocno w kolektor, w razie potrzeby można zastosować dodatkowe uszczelnienie).
Na koniec jazda testowa
[ Dodano: Wto Cze 24, 2008 11:14 ]
Robiłem to na szybko i mogłem gdzieś się pomylić. Niech ktoś pisze, jeżeli gdzieś jest błąd. Poprawię.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum