Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS] Problem z kolektorem dolotowym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS] Problem z kolektorem dolotowym
Autor Wiadomość
own 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Sro Cze 18, 2008 19:21   [MG ZS] Problem z kolektorem dolotowym
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

Witam.
Mam problem z kolektorem dolotowym. Wiem, że jest to przypadłość prawie wszystkich KV6 i że jest to spowodowane olejem. Jednak mój kolektor rozleciał się w zaskakująco szybkim tempie (jeżdzę samochodem od października/listopada 2007), a na początku tak źle nie brzmiał (nie bylo słychać klekotu). Dodatkowo kupiłem używany (który mógł już być trochę uszkodzony) i teraz też klekocze. Zamówiłem sobie teraz nowy kolektor i chcę zamontować filtr na wąż podciśnienia do łapania oleju.

Problem jest taki - czy to wystarczy?

- Czy może coś jeszcze powodować rozwalanie się tego kolektora lub napływ większej ilości oleju do kolektora niż normalnie w KV6?
- Kupiłem auto z zamontowanym filtrem stożkowym. Czy może on pogarszać sytuację?

Silnik poza tym kolektorem pracuje raczej ,,zdrowo''.

Nikt nic nie wie na ten temat? :-|
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Mar 11, 2011 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 18, 2008 19:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Cze 21, 2008 20:26   

ownstlr napisał/a:
Zamówiłem sobie teraz nowy kolektor

Zamontowałeś już ten nowy kolektor?
Czy przed montażem sprawdziłeś jak się mają klapki silniczków VIS?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
own 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Nie Cze 22, 2008 10:07   

piter34 napisał/a:

Zamontowałeś już ten nowy kolektor?

No właśnie jeszcze nie dotarł. Wczoraj sprawdziłem tracking przesyłki i wyświetliło mi ,,New Zealand'' 8-| Koleś mi podał zły numer przesyłki... jak się później okazało... Mam nadzieję, że dojdzie w poniedziałek lub wtorek.

piter34 napisał/a:
Czy przed montażem sprawdziłeś jak się mają klapki silniczków VIS?

Myślałem, że one są razem z całym kolektorem? Jeśli tak to też będą nowe.

Pozdrawiam
Jakub
 
 
 
kRisj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Cze 22, 2008 10:22   

A gdzie zamawiałeś ten kolektor?
_________________
pozdrawiam wszystkich forumowiczów i roverkowiczów :D
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Cze 22, 2008 10:38   

No wlasnie gdzie i ile to cudo kosztowalo bo przydalo by sie znac jakies dojscie do normalnych cen
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
own 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Nie Cze 22, 2008 10:56   

Zukowaty napisał/a:
No wlasnie gdzie i ile to cudo kosztowalo bo przydalo by sie znac jakies dojscie do normalnych cen


Czy normalne to nie wiem... kawałek plastiku ;-)
Zamawiałem w http://stores.ebay.co.uk/E-CAR-PARTS-LTD

Tak mi chodził po głowie niedawno pomysł zrobienia tego kolektora w metalu... wydaje mi się, że zrobienie odlewów, projektu i danie komuś do wykonania by i tak mniej kosztowało ;-) no i może bardziej trwałe by było :-D
 
 
 
kRisj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Cze 22, 2008 11:46   

ownstlr napisał/a:
wydaje mi się, że zrobienie odlewów, projektu i danie komuś do wykonania by i tak mniej kosztowało

Gorzej z silniczkami VIS, podobno nie można dokupić nowych bez kolektora.
_________________
pozdrawiam wszystkich forumowiczów i roverkowiczów :D
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Nie Cze 22, 2008 12:38   

kRisj napisał/a:
Gorzej z silniczkami VIS, podobno nie można dokupić nowych bez kolektora.

Dziwne. Przecież to jest osobna część.

ownstlr napisał/a:
Myślałem, że one są razem z całym kolektorem? Jeśli tak to też będą nowe.

Nie wiem, czy mnie dobrze zrozumiałeś. Miałem na myśli klapki, a nie silniczki. Klapki są w kolektorze i one nie mogą być zasyfione olejem. Jeśli będą, to zaczną się kleić i zacinać, a po jakimś czasie wyłamią się z pręta i zaczną klekotać. Przy okazji może też paść silniczek, który mimo szczerych chęci nie będzie mógł obracać prętem (bo klapki zalepione syfem) i się uszkodzi.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
own 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Pon Cze 23, 2008 14:27   

piter34 napisał/a:

Nie wiem, czy mnie dobrze zrozumiałeś. Miałem na myśli klapki, a nie silniczki. Klapki są w kolektorze i one nie mogą być zasyfione olejem. Jeśli będą, to zaczną się kleić i zacinać, a po jakimś czasie wyłamią się z pręta i zaczną klekotać. Przy okazji może też paść silniczek, który mimo szczerych chęci nie będzie mógł obracać prętem (bo klapki zalepione syfem) i się uszkodzi.

Dzięki za odpowiedź. Wiem o tych klapkach i właśnie dlatego mi klekocze jak diesel i go zmieniam w dodatku aż strach pomyśleć co by sie stało z silnikiem jakby się te klapki (i mocowania) kompletnie rozleciały :shock:

Dzisiaj dotarła do mnie przesyłka z UK. Jak już będzie wszystko zamontowane razem z filtrem to postaram się to opisać jak się sprawuje.

Aha... Czy jak będę miał zamontowany ten nowy kolektor i filtr na wąż podciśnienia to czy coś jeszcze może się stać? ;-)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 23, 2008 15:21   

ownstlr napisał/a:
Czy jak będę miał zamontowany ten nowy kolektor i filtr na wąż podciśnienia to czy coś jeszcze może się stać? ;-)

Z kolektorem to chyba nic :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 18:31   

Witam,

śledzę tematy naprawy / diagnozy systemu VIS oraz OLEJU W PRZEPUSTNICY już od dłuższego czasu. Oba tematy są często łączone i poruszane przez wiele osób w różnych wątkach co świadczyć może na pewno o dużym zainteresowaniu tym tematem.


Muszę przyznać , że czytając porozrzucane i nieczytelne fragmenty opisów ciężko cokolwiek zrozumieć. Temat kilkakrotnie się urywa lub też po prostu się rozmywa.


Usterka tego systemu w silnikach KV6 jest podobnie częsta jak usterka głowicy w silnikach serii K dlatego myślę , że należy jej sie równie dokładny opis na stronie forum.


W związku z ogromnym zainteresowaniem systemem VIS oraz łączącym się w pewien sposób tematem OLEJU W PRZEPUSTNICY proponowałbym aby osoby , które znają się trochę na tych sprawach opisały w punktach system diagnozowania usterki oraz jej naprawy i skutków zaniedbania.


Przykładowo:


1. Jak zdiagnozować uszkodzone silniczki VIS ?
2. Jak sprawdzić czy w naszej przepustnicy jest olej ?
3. Jak rozebrać silniczki VIS ?
4. W jaki sposób je naprawić ( dokładny opis ) ? Gdzie kupić ? Jakie są to koszta ?
5. Jak rozebrać przepustnicę i kolektor ? ( dokładny opis ) Jak ją wyczyścić ?
6 Jakie są konsekwencje zaniedbania problemu uszkodzonego systemu VIS ?
7. Problem oleju w przepustnicy ? Czym to grozi ?
7. Separator oleju : skuteczność , sposób montażu ( dokładny opis ) , koszt
8. Gdzie mogą pomóc nam rozwiązać problem jeżeli sami nie potrafimy tego zrobić ?



Myślę , że opis tego typu mogłoby pomóc wielu użytkownikom silników KV 6


PS. Wiem , że system VIS został opisany w technicznym FAQ ale zawiera on informacje bardzo techniczne ( nie zrozumiałe dla wszystkich ) dlatego wydaje mi się , że taki dosyć prosty opis bedzie nam wszystkim pomocny.


PS1. Dzielmy się swoja wiedzą i ułatwiajmy życie innym :-)

Pozdrawiam
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 23, 2008 19:25   

Armandoo napisał/a:
1. Jak zdiagnozować uszkodzone silniczki VIS ?

Klekotanie w kolektorze, brak "kopa" przy ok. 2700rpm.

Armandoo napisał/a:
2. Jak sprawdzić czy w naszej przepustnicy jest olej ?

Rozebrać i sprawdzić ;-)

Armandoo napisał/a:
3. Jak rozebrać silniczki VIS ?

Zdemontować i demontować na siłę. One chyba defaultowo nie są rozbieralne. Na forum www.mg-rover.org widziałem dokumentację zdjęciową z demontażu (i chyba naprawy).

Armandoo napisał/a:
4. W jaki sposób je naprawić ( dokładny opis ) ? Gdzie kupić ? Jakie są to koszta ?

naprawa j.w.
Gdzie kupić? www.tomateam.pl? Używki?

Armandoo napisał/a:
5. Jak rozebrać przepustnicę i kolektor ? ( dokładny opis ) Jak ją wyczyścić ?

Opis demontażu jest na pewno w RAVE.

Armandoo napisał/a:
7. Problem oleju w przepustnicy ? Czym to grozi ?

Grozi uszkodzeniem klapek systemu VIS i w następstwie silniczków VIS.

Armandoo napisał/a:
7. Separator oleju : skuteczność , sposób montażu ( dokładny opis ) , koszt

Jak ktoś zamontuje, to przydałoby się, aby dodał opis z fotkami.

Armandoo napisał/a:
8. Gdzie mogą pomóc nam rozwiązać problem jeżeli sami nie potrafimy tego zrobić ?

Jedziesz do mechanika i streszczasz problem. Ewentualnie sam kupujesz separator i mówisz gdzie ma zamontować ;-)

Armandoo napisał/a:
PS. Wiem , że system VIS został opisany w technicznym FAQ ale zawiera on informacje bardzo techniczne ( nie zrozumiałe dla wszystkich ) dlatego wydaje mi się , że taki dosyć prosty opis bedzie nam wszystkim pomocny.

To widziałeś, prawda?:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=475
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
own 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Pon Cze 23, 2008 20:12   

piter34 napisał/a:
Armandoo napisał/a:
1. Jak zdiagnozować uszkodzone silniczki VIS ?

Klekotanie w kolektorze, brak "kopa" przy ok. 2700rpm.


Podobno jak już jest klekot w kolektorze to łopatki są już wyłamane i problem nie dotyczy tylko silniczków VIS.

Ten dźwięk jest różnie opisywany. Sam nie wiem czy to co słyszałęm to uszkodzone silniczki. Z pewnościa jak są walnięte silniczki to traci kopa ale trochę. Jak rozwalą się łopatki to kopa wcale nie ma. Mój życie zaczynał przy ~3500rpm, a kończył ~5000rpm.

Ten ZS jest po lekkiej modyfikacji ale charakterystyka silnika w ZS jest podobna -
http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 23, 2008 20:30   

ownstlr napisał/a:
Podobno jak już jest klekot w kolektorze to łopatki są już wyłamane i problem nie dotyczy tylko silniczków VIS.

Tak, dokładnie. W zasadzie to odpowiedziałem na inne pytanie. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 20:40   

Dziękuję piter34 i ownstlr w imieniu swoim i innych użytkowników silników KV6 za wyczerpujące odpowiedzi na powyższy temat :-)



Poniżej pozwolę sobie wkleić treść wiadomości jaką otrzymałem od ownstlr na priva.





1. Jak zdiagnozować uszkodzone silniczki VIS ?

Podobno jest to metaliczny dźwięk z kolektora... jakiś świst czy coś takiego...
dodatkowo brakuje mocy.
Rozwalone silniczki prowadzą do rozwalenia kolektora, a to już bardzo wyraźnie można odczuć poprzez chodzenie silnika jak diesel - wyraźny klekot z kolektora

2. Jak sprawdzić czy w naszej przepustnicy jest olej ?

Najprościej to odkręcić filtr powietrza i tą ,,gumowatą'' rurę co prowadzi do przepustnicy i odmy. ;-)

3. Jak rozebrać silniczki VIS ?

Na angielskich forach widziałem to kilka razy. Chyba również kiedyś było to poruszane na stronie roverki.pl ... niestety sam nigdy nie rozbierałęm więc nie mogę się wypowiedzieć

4. W jaki sposób je naprawić ( dokładny opis ) ? Gdzie kupić ? Jakie są to koszta ?

VIS można podobno naprawić. Z tym to można się zgłosić do kogoś kto zajmuje się Roverkami. Podobno Przemo z Poznania co jest na forum to naprawia.
Jeżeli rozwali się już kolektor (klekotanie) to już nie ma możliwości naprawy - trzeba wymienić.
Dzisiaj przyszedł mój nowy kolektor za 2 100 PLN ;-/

5. Jak rozebrać przepustnicę i kolektor ? ( dokładny opis ) Jak ją wyczyścić ?

Nie jest to skomplikowane chyba. Do wszystkiego jest łatwy dostęp. No i jakby co jest RAVE

6 Jakie są konsekwencje zaniedbania problemu uszkodzonego systemu VIS ?

Potrzeba wymienienia kolektora. Jeżeli się nie wymieni kolektora jak już klekocze to elementy rozwalonego kolektora mogą zniszczyć silnik (tym barzdiej jak coś metalowego się oderwie)

7. Problem oleju w przepustnicy ? Czym to grozi ?

Jak w samej przepustnicy olej nie jest groźny ale skoro jest w przepustnicy (gdzie dostał się z silnika wężami podciśnienia), to dostanie się również dalej, czyli do kolektora ssącego.
Dobrze to opisał

8. Separator oleju : skuteczność , sposób montażu ( dokładny opis ) , koszt

W trochę głupi sposób zamontowany ale widać na tym rysunku do jakiego przewodu należy to podłączyć:
http://gallery.xpowerforu..._Tank_Pipes.JPG
Przewody są wyjątkowo dziwnie poprowadzone i bardzo grube i długie. Sam zbiornik można z powodzeniem zamontować nawet koło przepustnicy.

Koszt takiego pojemnika przeznaczonego do samochodu to ~200 PLN... jest np na re5pect.pl

Podobno można zamontować również filt powietrza z instalacji pneumatycznych (do wychwytywania oleju z kompresora). Ja sobie taki kupiłem. Koszt takiego dosyć dobrego filtra to ~50 PLN

9. Gdzie mogą pomóc nam rozwiązać problem jeżeli sami nie potrafimy tego zrobić ?

Najlepiej mieć mechanika, który potrafi trochę myśleć.




Jeszcze raz dzięki piter34 oraz ownstlr

[ Dodano: Pon Cze 23, 2008 21:59 ]
Jeszcze zadam być może łopatologicznie pytanie ale co tam , kto pyta nie błądzi ;-)


Czyli w kolejności następuje to tak:


Przez przepustnicę dostaje nam się olej do kolektora , w którym to znajdują się łopatki systemu VIS. Kolektor zachodzi nam olejem i nagarem. To samo następuje z łopatkami systemu VIS. Zaklejają się one olejem po czym zaczynają się zacinać i wyłamywać . W konsekwencji prowadzi to do uszkodzenia silniczków sterujących łopatkami znajdujących się po lewej stronie kolektora ssącego. Ich nazwy to : BALLANCED VALUE (otwiera się przy 2700 obr/min) oraz : POWER VALVE
Skutkiem tego wszystkiego jest utrata mocy silnika oraz ewentualne uszkodzenie kolektora poprzez wyłamanie jego wewnętrznych elementów.


Dobrze zrozumiałem ?


Kolejne pytania :

1. Czy w takim razie znany wszystkim problem wypalania ścieżek w silniczkach VIS może nastąpić bez względu na to czy do kolektora dostanie się olej ?



2. Czy separator oleju jest jedyną i skuteczną metoda zapobiegania przed dostawaniem się oleju do kolektora ?
 
 
mimo66 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 350
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 21:04   

Cytat:
W trochę głupi sposób zamontowany ale widać na tym rysunku do jakiego przewodu należy to podłączyć:
http://gallery.xpowerforu..._Tank_Pipes.JPG


U mnie się nie ładuje, wyskakuje błąd adresu.

Czy te dwa przewody łączą się za pomocą trójnika w jeden i między głowicami prowadzą/wchodzą do rury od filtra powietrza?
Są w kolorze czarnym(błyszczącym) i są śliskie w dotyku ??

:neutral:
 
 
kRisj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 21:07   

Dzisiaj udało mi się naprawić swój siłownik. Miałem walnięty silnik i luty. Teraz wyjeżdżam ale pod koniec tygodnia napiszę co i jak
_________________
pozdrawiam wszystkich forumowiczów i roverkowiczów :D
 
 
 
own 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Pon Cze 23, 2008 21:20   

mimo66 napisał/a:

U mnie się nie ładuje, wyskakuje błąd adresu.

Kolega Armandoo chyba źle skopiował adres. Tutaj jest prawidłowy:
http://gallery.xpowerforu..._Tank_Pipes.JPG

Innych przykładów można poszukać w google

mimo66 napisał/a:

Czy te dwa przewody łączą się za pomocą trójnika w jeden i między głowicami prowadzą/wchodzą do rury od filtra powietrza?
Są w kolorze czarnym(błyszczącym) i są śliskie w dotyku ??

:neutral:


Ten przewód (jak widać na zdjęciu) podciśnienia wychodzi od trójnika przy silniku i wchodzi w kolektor dolotowy (jest chyba przy kolektorze zakończony czerwonym pierścieniem).

Jak się mylę to mnie poprawcie ;-)
 
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 21:46   

Tutaj jeszcze jedno zdjęcie :

http://gallery.xpowerforu...ize/big/cat/510

A tutaj cała seria zdjęć wraz z opisem po angielsku.

http://forums.xpowerforum...ead.php?t=29330


I jest ich tam o wiele więcej :-)



PS. Myślicie ,że na tym zdjęciu wysłanym przez ownstlr te przewody nie są zbyt długie ? Nie ma to znaczenia ?




pozdrawiam




Witam jeszcze raz .

Dla wszystkich zainteresowanych naprawą silniczków VIS poniżej link do opisu ze zdjęciami ZRÓB TO SAM :-)

Szczerze mówiąc ...tłumacz potrzebny :-)

http://forums.xpowerforum...ead.php?t=31504

powodzenia
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 24, 2008 10:13   

Armandoo napisał/a:
Szczerze mówiąc ...tłumacz potrzebny :-)

http://forums.xpowerforum...ead.php?t=31504

Dokładnie ten opis miałem na myśli pisząc
Cytat:
Na forum www.mg-rover.org widziałem dokumentację zdjęciową z demontażu (i chyba naprawy).
;-)
Na mg-rover.org też go ktoś umieścił.

Nudziło mi się:

Przed nami silniczek systemu VIS:


Demontaż silniczka nie jest wcale łatwy i jest to najtrudniejszy etap procesu naprawy.
Najpierw należy zwolnić zaczepy.



Następnie za pomocą długiego i cienkiego ostrza…



…należy stopniowo odginać pokrywę silniczka od obudowy. W tym momencie nie da się jeszcze całkowicie jej zdemontować.



Następnie należy przygotować fragment drewna lub metalu o kształcie odpowiadającym kształtowi złącza elektrycznego.



Następnie naciskając na styki złącza należy pociągnąć za pokrywę w celu rozłączenia pokrywy i obudowy. Trzeba tutaj użyć nieco siły. Nie należy się martwić, jeśli styki ulegną pogięciu lub wysuną się z płytki drukowanej.
Po zdjęciu pokrywy, wnętrze silniczka przy zdemontowanej przekładni ślimakowej powinno wyglądać jak poniżej:



Prawdopodobnie luźny będzie jeden z dwóch czarnych wyłączników krańcowych. Jest to spowodowane ich kiepskim umiejscowieniem powodującym przerywanie ścieżek.
Kolejny etap polega na zdemontowaniu płytki sterującej. Najpierw należy za pomocą śrubokręta podważyć przekładnię ślimakową. Należy uważać, aby nie poluzować podkładki znajdującej się na końcu wałka przekładni. Po odłączeniu przekładni będzie można wyciągnąć płytkę i silniczek.



Teraz można przystąpić do przelutowania styków wyłączników. Przydatną modyfikacją jest przykręcenie wyłączników. Do tego celu należy użyć wiertła 1,8 mm, gwintownika 8BA oraz śrub o rozmiarze ¼ cala (lub 2 mm) z gwintem 8BA.

Następnie należy wywiercić otwory wiertłem 1,8 mm…



…nagwintować otwory…



…i wkręcić śruby.
NALEŻY ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ, ABY WKRĘCONE ŚRUBY NIE POWODOWAŁY ZWARCIA DWÓCH ŚCIEŻEK ZNAJDUJĄCYCH SIĘ NA PŁYTCE DRUKOWANEJ. ABY TEGO UNIKNĄĆ MOŻNA PODŁOŻYĆ POD ŚRUBĘ PODKŁADKĘ Z NIEPRZEWODZĄCEGO MATERIAŁU.



Po wkręceniu śrub można przylutować styki złącza.
Następnie należy usunąć stare uszczelnienie z obudowy i zastosować nowy uszczelniacz.



Ostatni etap do zmontowanie wszystkich elementów. Należy zwrócić szczególną uwagę na prawidłowy złączenie silnika i przekładnik ślimakowej (nie wolno zapomnieć o podkładce).
Kółko ślimaka należy zamontować tak, aby żaden z wyłączników nie był włączony, tzn. żaden z dwóch styków nie dotykał wałka. Następnie należy zamontować pokrywę.

Przed montażem do kolektora należy podłączyć silniczek VIS do wiązki elektrycznej i włączyć zapłon, ale nie uruchamiać silnika. Spowoduje to zresetowanie siłownika znajdującego się w silniczku.

Po przykręceniu silniczka VIS do kolektora należy sprawdzić, czy ma przedmuchów powietrza (śruby muszą być wkręcone mocno w kolektor, w razie potrzeby można zastosować dodatkowe uszczelnienie).

Na koniec jazda testowa :lol:

[ Dodano: Wto Cze 24, 2008 11:14 ]
Robiłem to na szybko i mogłem gdzieś się pomylić. Niech ktoś pisze, jeżeli gdzieś jest błąd. Poprawię.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414] olej w kolektorze dolotowym i przepustnicy.
skoczek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Kwi 02, 2013 16:39
leszczu
Brak nowych postów [R45 1,4] uszczelka między przepustnicą a kolektorem ssącym
czy ktoś widział w sklepie ? a może zrobił ? Błagam o szybką odpowiedz
aldona Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Czw Mar 04, 2010 15:31
des
Brak nowych postów [R45] Problem z aku
fenek96 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Sty 18, 2014 12:27
fenek96
Brak nowych postów [416 Si 97r] problem z LPG
gringo_on Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Wto Kwi 12, 2011 16:03
_papa_
Brak nowych postów [400] Problem z ABS-em
pawelb5913 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Czw Sty 16, 2014 09:53
Panna_Migotka



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink