z tego co widzę po opisie tej skrzyni to jest ona od silnika 1.8D z hondy CONCERTO czyli rovera 200 ale do roku 95 tz. kańciaka. (zaś na skrzyni mamy biały napis R214 ) trochę dziwne Ty zaś masz rok 97 wiec okrąglaka
moim zdaniem to któraś z tych skrzyń (tylko nie ostatnia)
http://www.allegro.pl/sea...18885&country=1
(jeżeli się mylę to proszę o poprawienie mnie)
jedno pytanko a co się stało z orginalną skrzynią??
i jedna moja porada...
jeżeli byś już kupował skrzynie to podobnie jak z silnikiem ja bym pojechał do kolesia który ją sprzedaje i powiedział żeby zamontował (oczywiście nie za darmo) ty sprawdzisz czy wszystko hula jak powinno jeżeli tak to kupujesz i jesteś pewien że dokonałeś dobrego zakupu. (skrzynia to delikatna sprawa mogą być łożyska padnięte lub coś lekko zgięte kto wie jak oni demontują takie rzeczy a tego na pierwszy rzut oka nie zobaczysz dopiero jak założysz a nikt nie lubi przykrych niespodzianek )
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jedno pytanko a co się stało z orginalną skrzynią??
Stara hałasuje i przy okazji ma wyciek oleju. W warsztacie stwierdzili, że skrzyni nie opłaca się remontować bo koszty naprawy będą bliskie lub większe niż kupno skrzyni używanej.
arrax napisał/a:
i jedna moja porada...
jeżeli byś już kupował skrzynie to podobnie jak z silnikiem ja bym pojechał do kolesia który ją sprzedaje i powiedział żeby zamontował (oczywiście nie za darmo) ty sprawdzisz czy wszystko hula jak powinno jeżeli tak to kupujesz i jesteś pewien że dokonałeś dobrego zakupu. (skrzynia to delikatna sprawa mogą być łożyska padnięte lub coś lekko zgięte kto wie jak oni demontują takie rzeczy a tego na pierwszy rzut oka nie zobaczysz dopiero jak założysz a nikt nie lubi przykrych niespodzianek )
Dobry pomysł Sam się zastanawiałem jak to zrobić, bo przecież często jest tak, że ten co sprzedaje demontował auto którego nawet nie odpalał.
_________________ Rover 200Si 1,4 kat 16V 97' - Nightfire
Szukaj skrzyni R65 z oznaczeniem 5C39. To jest skrzynia do Roverka 200 z silnikiem 1.4. Oznaczenie znajduje sie na nalepce na skrzyni. Musisz poszukać bo jest na pewno gdzieś pod brudem. Ostatnio też przerabiałem temat kupna skrzyni. Ja nie montowałem skrzyni na miejscu ale umówiłem się na gwarancje rozruchową. Jak będzie coś nie tak to oddam i dostanę inną.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Szukaj skrzyni R65 z oznaczeniem 5C39. To jest skrzynia do Roverka 200 z silnikiem 1.4. Oznaczenie znajduje sie na nalepce na skrzyni. Musisz poszukać bo jest na pewno gdzieś pod brudem. Ostatnio też przerabiałem temat kupna skrzyni. Ja nie montowałem skrzyni na miejscu ale umówiłem się na gwarancje rozruchową. Jak będzie coś nie tak to oddam i dostanę inną.
Cenne informacje! Ale mam jeszcze w takim razie pytanie trochę z innej beczki. Czy skrzynia z 400 z silnikiem 1,4 będzie pasowała do mojego auta? Człowiek który ją sprzedaje spróbuje ją jeszcze obejrzeć w poszukiwaniu tych numerków, ale mówi, że sprzedawał już skrzynię od 200 do 400 i pasowała, pytanie tylko czy w drugą stronę będzie tak samo?
_________________ Rover 200Si 1,4 kat 16V 97' - Nightfire
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Czw Maj 10, 2007 22:33
Artus2000 napisał/a:
Czy ktoś z szanownych klubowiczów jest w stanie stwierdzić czy ta skrzynia będzie pasowała do mojego sprzętu?
Nie pasuje
Artus2000 napisał/a:
Czy skrzynia z 400 z silnikiem 1,4 będzie pasowała do mojego auta? Człowiek który ją sprzedaje spróbuje ją jeszcze obejrzeć w poszukiwaniu tych numerków, ale mówi, że sprzedawał już skrzynię od 200 do 400 i pasowała, pytanie tylko czy w drugą stronę będzie tak samo?
Ponieważ R100, 200 i 400 z silnikami 1,1-1,6 wyposażone są w skrzynie R65, różnią się jedynie przełożeniem głównym... pasuje, ale potem jeździ trochę innaczej. Jeśli ktoś się jedynie turla, pewnie nie zauważy różnicy... albo dopiero po jakimś czasie
ale PG1 jest chyba lepiej wykonana od R65, wiec ja gdybym zmienial to postawilbym na trwalosc, czy w PG1 tak samo czasami nie wchodzi wsteczny i jedynka
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Ponieważ R100, 200 i 400 z silnikami 1,1-1,6 wyposażone są w skrzynie R65, różnią się jedynie przełożeniem głównym... pasuje, ale potem jeździ trochę innaczej. Jeśli ktoś się jedynie turla, pewnie nie zauważy różnicy... albo dopiero po jakimś czasie
Czyli właściwie to co znaczy, że stracę kilka sekund na światłach:) czy maksymalna mi się zmieni? Jak duża to różnica, powiedzmy w % na niekorzyść?
Pytam, bo już wiem wszytko dokładnie. Jest to skrzynia z Rovera 45 silnik 1,4 16V rocznik 2001, symbol silnika K6. Kosztować mnie będzie 600 zł. Proste pytanie, będzie git? Mam brać, czy szukać dalej do R200?
_________________ Rover 200Si 1,4 kat 16V 97' - Nightfire
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pią Maj 11, 2007 00:02
Artus2000 napisał/a:
Rovera 45 silnik 1,4 16V rocznik 2001, symbol silnika K6
Nie ma silnika K6. Jeśli to KV6 (spekuluję, bo najpodobniejszy do K6), to nie 1,4...
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Mar 2007 Posty: 106 Skąd: Rybnik
Wysłany: Pią Maj 11, 2007 06:16
Jezeli to ma byc skrzynie z Rovera 45 to nie bedzie chyba Ci pasowac tak samo jak z R 25 Jezeli to by byla 400 to by pasowala Przynajmniej tak gdzies na forum tu wyczytalem ale niech sie marzejsi wypowiedza Najpierw pytasz o 400 a pozniej piszesz ze masz upatrzona z 45 to nie to samo jednak
Jezeli to ma byc skrzynie z Rovera 45 to nie bedzie chyba Ci pasowac tak samo jak z R 25 Jezeli to by byla 400 to by pasowala Przynajmniej tak gdzies na forum tu wyczytalem ale niech sie marzejsi wypowiedza
Teraz to już sam nie wiem co robić Czy zdjęcia tej skrzyni pomogą w ocenie?
koalaup napisał/a:
Najpierw pytasz o 400 a pozniej piszesz ze masz upatrzona z 45 to nie to samo jednak
Ja tylko przekazuję informacje jakie otrzymuje od sprzedającego.
_________________ Rover 200Si 1,4 kat 16V 97' - Nightfire
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pią Maj 11, 2007 08:26
koalaup napisał/a:
Jezeli to ma byc skrzynie z Rovera 45 to nie bedzie chyba Ci pasowac tak samo jak z R 25 Jezeli to by byla 400 to by pasowala
W Roverze 45 i 25 (do 2004 roku) siedzą te same skrzynie. Teoretycznie jest to ta sama skrzynia co w modelach 200/400. Praktrycznie, często występują różniece, których nie widać. Inne są uszczelniacze i półosi i pewnie wiele innych rzeczy. W praktyce, jeśli nawet będzie pasowało (inne uszczelniacze półosi mogą pociądać za sobą inne półosie), to wszelki późniejszy dobór części może okazać się dość karkołomny i nikt tak naprawdę nie da wtedy głowy, czy części, które sprzedaje będą pasować do tej skrzyni (części dobiera się po nr VIN).
Artus2000 napisał/a:
Ja tylko przekazuję informacje jakie otrzymuje od sprzedającego.
Na Allegro, sprzedający często piszą to, co chce przeczytać sprzedający... aby tylko sprzedać.
[ Dodano: Pią Maj 11, 2007 9:28 am ]
Rada:
Jeśli kupować części używane, to z takiego samego modelu i podobnego rocznika.
Kontakt nie jest z Allegro, tylko z tego forum. Rozmowa jest bardzo miła, uprzejma i sprzedający wykazuje dość dużo cierpliwości będąc bombardowany pytaniami laika jakim jestem. Jednak sam nie jest pewny w 100% czy skrzynia będzie pasować. Dlatego staram się to ustalić pytając wszystkich Was, mających doświadczenie z tą marką bo koszty transportu nie są małe. Ale z tego co Tomi napisał, bezpieczniej będzie jak sobie odpuszczę
_________________ Rover 200Si 1,4 kat 16V 97' - Nightfire
Artus2000 napisał/a:
Czy skrzynia z 400 z silnikiem 1,4 będzie pasowała do mojego auta? Człowiek który ją sprzedaje spróbuje ją jeszcze obejrzeć w poszukiwaniu tych numerków, ale mówi, że sprzedawał już skrzynię od 200 do 400 i pasowała, pytanie tylko czy w drugą stronę będzie tak samo?
Ponieważ R100, 200 i 400 z silnikami 1,1-1,6 wyposażone są w skrzynie R65, różnią się jedynie przełożeniem głównym... pasuje, ale potem jeździ trochę innaczej. Jeśli ktoś się jedynie turla, pewnie nie zauważy różnicy... albo dopiero po jakimś czasie
Jeśli kupujemy skrzynię z 414 do 214 to nie będzie różnicy w przełożeniu głównym.
Wsadzając skrzynię od 1.4 do 1.6 zyskujemy dynamikę. W przypadku przeciwnym jest oczywiście odwrotnie.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Wsadzając skrzynię od 1.4 do 1.6 zyskujemy dynamikę
Ale zapewne tracimy prędkość maksymalną zgadza się
Ja się podłączę pod temat bo też musze kupić/zregenerować skrzynię tylko ja mam 1.6. Co polecacie regenerecja czy wymiana Jeżeli regeneracja to kto może to w dobry sposób zrobić po dość przystępnej cenie Jeżeli kupno to gdzie najlepiej aby nie było tak, że zakupie skrzynie i będzie to samo co jest
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum