Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 11:14 [R420] Układ chłodzenia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Mam malutką prośbę czy mógł by ktoś podpowiedzieć mi gdzie znajduję się otwór odpowietrzający układ chłodzenia w roverze 420 benzyna 1997 rok może jakiś mały schemacik z góry dzięki
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 29, 2010 22:33, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 11:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
na 90% nie ma takiego otworu. Odpalasz silnik odkrecasz korek układu chłodzenia i naciskasz wszystkie dostepne węze układu chłodzenia i w ten sposób odpowietrzasz układ. Układ powinien być nagrzany, zeby termostat się otworzył i właczone ogrzewanie wewnątrz auta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 11:41
Nie wiem czy taka procedura pozwoli w pełni odpowietrzyć układ chłodzenia.
Akurat byłem dzisiaj u specjalisty (mam nieszczelny układ chłodzenia i ew podejrzenie na uszczelkę głowicy) i jego metoda próby odpowietrzenia układu była bardziej "fachowa" ale wymagała dodatkowego wyposażenia - zamiast korka w zbiorniczku wyrównawczym zamontował jakieś 'profesjonalne ' ustrojstwo do odpowietrzania z różnymi rurkami i pompą próżniową...
yoonior, Ty masz inny silnik (seria K) i w nim jest inna procedura, oraz jest śrubka odowietrzajaca. Seria T jest blisko spokrewniona z dieslami a je się własnie odpowietrza poprzez ściskanie wężów układu chłodzenia, jak zresztą sporo silników w innych markach samochodów
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 12:37
Rozumiem. Napisałem, że fachowcem nie jestem ale chciałem się podzielić spostrzeżeniem. Myślałem ze więszkość układów sie tak odpowietrza - widać jest inaczej...
Jest wiele sposobów. Te z odpowietrzaniem za pomocą zaworka to bardziej domowe już teraz sposoby Serwisy posiadają podciśnieniowe maszyny do wymiany oleju, płynu chłodniczego itp. Wygląda to mniej więcej tak, że serwisant podpina się tym urządzeniem po układ i wyciąga z niego wszystko co się tam znajduje Następnie również pod ciśnieniem wpompowuje odpowiedni płyn/ olej dzięki czemu unika się możliwości zapowietrzenia układu.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 13:12
wsl napisał/a:
Serwisy posiadają podciśnieniowe maszyny do wymiany oleju, płynu chłodniczego itp. Wygląda to mniej więcej tak, że serwisant podpina się tym urządzeniem po układ i wyciąga z niego wszystko co się tam znajduje Następnie również pod ciśnieniem wpompowuje odpowiedni płyn/ olej dzięki czemu unika się możliwości zapowietrzenia układu.
I dokładnie takim urządzeniem posługiwał się serwis w moim przypadku dzisiaj przy odpowietrzaniu i zalewaniu od nowa płynem chłodniczym
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum