Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Pią Sty 18, 2008 17:30
Mialem okazje zobaczyc co sie dzieje kiedy ZR ek na drodze z myślenic do krakowa (2 pasmowa) powidzmy ze Zr i a3 1.8 turbo sa prawie równe ale zrek delikatnie odstawia a3t co mnei bardzo ucieszylo choc jechalem w a3turbo kolegi jako pasazer i wrazenia naprawde mocne wciska w fotel ciekawy jestem jak jest w zrku w srodku skoro wzial ta audi to musi byc moc .. ale podkreslam roznica byla nieznaczna samochody szly łep w łep.. MG nieznacznie wychylał sie do przodu. a3 turbo tez niezle daje
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Sob Sty 19, 2008 01:05
w mg byla 1 osoba Pan ktory jechal w strone krakowa z myślenic tą długą dwunitką MG byl srebrny piekny az zazdrosc mnie brala.. wiem ze audi moglo zostawac w tyle przez to ze bylo nas 2 ale zr odchodzil do przodu o cala dlugosc samochodu i wydawalo m isie ze bez wiekszych problemow, ale moment byl taki ze samochody szly łeb w łeb naprawde spektakularne ale kiedy Pan w owym zr sie zorientowal czego chcemy dal gazu i zaczal "odjezdzać" nasze a3t.. moze gdyby w zr tez byla 2 os bylo by rowno kto wie trzeba sprawdzić co wy na to kto ma zr'a? a chcialem dodac ja swoja 214si 103hp rozpedzilem do 190 km/h i jechala by dalej tylko drogi juz braklo (w sesie ze bezpiecznej drogi) co wy na to? a katalogowo V-max = 185km/h a slyszalem ze 214 nawet do 200 moga jechać...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
...który ma ogranicznik obrotów
bo jeśli z nim przegraliście to kiepsko idzie ta A3T
_________________ moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 145 Skąd: Warszawa-Gocław
Wysłany: Wto Sty 22, 2008 16:39
Wydaje mi sie, ze zr nie ma az takiego kopa, ze "wgniata" w fotel. Bez przesady. Na mnie wieksze wrazenie zrobil na przyklad civic 1.8 vti areodeck, gdzie od 5800 obr/min wgniata strasznie, chociaz nie wiem czy rzeczywiscie jest miedzy nimi duza roznica, bo masa civa zapewne wieksza..
Moim zdaniem A3 1.8T przynajmniej do 140 zostaje, w koncu to ten sam silnik co Ibiza, a taka zr zjada na sniadanie, nie dlubana oczywiscie.
to chyba nie jest tak do konca... jedyne sensowne porownanie mialo by gdyby jedna osoba pojechala oboma autami na 1/4 mili i okrazenia na torze... bo takie gdybanie to mozna wlozyc miedzy ksiazki...
Oprocz umiejetnosci wazne sa jeszcze opony, stan techniczny... ba a3 turbo z przebiegiem 60tys a taka z przebiegiem 200 tys moga sie dosc znacznie roznic mimo jednego znaczka...
patrzac na dane wrzucone wyzej powinny isc leb w leb... i napewno nie bedzie roznicy w stylu "zjadl na sniadanie"
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 145 Skąd: Warszawa-Gocław
Wysłany: Wto Sty 22, 2008 20:37
I tak jak by nie patrzec to dane techniczne mowia same za siebie, A3 jest wolniejsze ale ma wiekszy potencjal przez turbo, lekka reka 200 konikow mozna zrobic. W zr 160 200 konikow bez turbo to juz wydatek rzedu 8-10 tys PLN a z turbo jeszcze wiecej.
I tak jak by nie patrzec to dane techniczne mowia same za siebie, A3 jest wolniejsze ale ma wiekszy potencjal przez turbo, lekka reka 200 konikow mozna zrobic. W zr 160 200 konikow bez turbo to juz wydatek rzedu 8-10 tys PLN a z turbo jeszcze wiecej.
wydaje mi sie ze robiac porządne soft turbo z zr uzyskal bys to 180-200 PS. Wystarczy popatrzec na forum streetracing ze to nie jest takie straszne. Jedyny minus to dostepnosc czesci... mozna by zapozycyc kolektor z wersji 1,8t z r75 ktory penie jest ciezko dostempny, dodatkowe wtryski pompa wydech IC same czesci to koszt kolo 4-5 tys. Jednak zaklady za sam montaz zycza sobie kolo 5 kola. Majac zaprzyjaznionego mechanika i troche wiedzy w 6-7 tys bys sie zmiescil. Pytanie tylko jak ten silnik jest wyzylowany i odporny na przerobki. W N/A to ciezka sprawa za duzo juz nie poprawisz
Roznica jest taka ze przerobionych a3 jezdzi po Polsce pewnie z paredziesiat sztuk a ZR'ów nie przerobionych jest tyle
No niestety jeśli patrzeć na rozwojowość silnika to lepiej brać A3/Golf IV/Ibiza z 1,8T, bo już na samym programie można sporo zyskać ( http://pachura.pl/cennik1...oria=30&lang=pl ) , oczywiście w zależności od stanu silnika, a i klocków customowych o wiele więcej... no i w przypadku 1,8T już jest tam instalacja turbo, którą wystarczy tylko ulepszyć, a więc jest też pewność, że jest to silnik zrobiony z myślą o turbo.
Kumpel dzisiaj kupił Honde Civic V gen (jajko) 1.5 90PS. Namówiłem go żeby spróbować się na kreskę z rolki. Do 5000 obr/min na II biegu jeszcze dawał rade, ale później już zostawał w oczach. Jednak 20KM różnicy dało się odczuć, mimo różnicy w masie na korzyść Hondy. A Honda ma katalogowe chyba 9,7 do 100.
Hmm... czyli ma D15B2... niech jej wrzuci trochę klocków z D15B7... na 100% komp pasuje i wtedy D15B2 ma parametry jak D15B7 z coupe... poza tym przelotowy wydech i kolektor od D16Z6 (albo Z5, już nie pamiętam)... góra od tego silnika też powinna podejść... generalnie silniki w Hondach są bardzo plastyczne, dlatego wracam do tej marki
No niestety jeśli patrzeć na rozwojowość silnika to lepiej brać A3/Golf IV/Ibiza z 1,8T, bo już na samym programie można sporo zyskać ( http://pachura.pl/cennik1...oria=30&lang=pl ) , oczywiście w zależności od stanu silnika, a i klocków customowych o wiele więcej... no i w przypadku 1,8T już jest tam instalacja turbo, którą wystarczy tylko ulepszyć, a więc jest też pewność, że jest to silnik zrobiony z myślą o turbo.
co fakt to fakt
Ale mnie nic tak nie cieszy jak zjedzona spod swiatel a4 1.6, sfetry 3 generacji w ktorych lansuje sie jakis dresik widok jego miny na nastempnych swiatlach jest bez cenny juz nie moge doczekac sie zlotow co miesiecznych w lecie w moim miasteczku pare osob sie zdziwi co 1,4 potrafi a jak kupie nowe yokohamki to na przyczepnosci zyskam troszke
[ Dodano: Wto Sty 22, 2008 22:06 ]
BubuZR napisał/a:
Hmm... czyli ma D15B2... niech jej wrzuci trochę klocków z D15B7... na 100% komp pasuje i wtedy D15B2 ma parametry jak D15B7 z coupe... poza tym przelotowy wydech i kolektor od D16Z6 (albo Z5, już nie pamiętam)... góra od tego silnika też powinna podejść... generalnie silniki w Hondach są bardzo plastyczne, dlatego wracam do tej marki
przelotowy wydech w N/A jest srednio wskazany... Trzeba sie naliczyc zeby odpowiednio wszystko dobrac. W turbo nie ma takiego problemu.
Mnie w ZR sie podoba jedna rzecz... raz stałem sobie w centrum miasta na parkingu, palę papierosa i idzie dwóch jegomościów... tak patrzą na tego mojego MG i patrzą... nagle jeden nie wytrzymał, podbiega do mnie i "sorry, że ci d*pę zawracam, ale co to jest za samochód?". Innym razem na inauguracji sezonu.. dwa dzieciaczki z rodzicami przechodzą obok MGka i jeden do drugiego "ej zobacz.. jakieś eMGie... widziałeś to u nas? bo ja nie"... no i ostatnie - kill z Probe 2,5 Turbo.... jegomość z niedoborem włosów na głowie dostał łomot od ZRka i na następnych światłach pyta co ja tam mam za silnik, to ja mu na to, że 1,8, to od razu pytanie czy turbo... jak odparłem, że seria bez turbo to zamknął okno i pojechał w swoją stronę
Co do przelotowego wydechu, to do 90% silników Hondy masz customowe zestawy co by nie liczyć i faktycznie daje to efekty.. jak miałem D15B7 to na przelocie z seryjnym kolektorem przybyło 12 koni i 10 niutków
Ja tez przed r200 myslalem o CRX ale niestety... jak usiadlem w srodku to okazalo sie ze nie dam rady tym jezdzic na codzien ale moze kiedys do zabawy sobie kupie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 145 Skąd: Warszawa-Gocław
Wysłany: Sro Sty 23, 2008 09:42
BubuZR napisał/a:
Mnie w ZR sie podoba jedna rzecz... raz stałem sobie w centrum miasta na parkingu, palę papierosa i idzie dwóch jegomościów... tak patrzą na tego mojego MG i patrzą... nagle jeden nie wytrzymał, podbiega do mnie i "sorry, że ci d*pę zawracam, ale co to jest za samochód?". Innym razem na inauguracji sezonu.. dwa dzieciaczki z rodzicami przechodzą obok MGka i jeden do drugiego "ej zobacz.. jakieś eMGie... widziałeś to u nas? bo ja nie"... no i ostatnie - kill z Probe 2,5 Turbo.... jegomość z niedoborem włosów na głowie dostał łomot od ZRka i na następnych światłach pyta co ja tam mam za silnik, to ja mu na to, że 1,8, to od razu pytanie czy turbo... jak odparłem, że seria bez turbo to zamknął okno i pojechał w swoją stronę
Wlasnie dlatego wybralem MG z tysiecy innych samochodow, bo jest unikatowy w Pl, przynajmniej narazie. Kiedys jeden dziadek, szedl sobie z babcia za reke i przechodzili kolo mojego ZRa. Ja stalem kawalek dalej pod wejsciem do sklepu. Najpierw przeszli obok, ale dziadek odwrocil sie i spojzal na przod samochodu. Nagle zatrzymal sie zeby rozpoznac co to takiego. Pociagnal babcie za reke i poszli zobaczyc tyl, babcia tez sie zainteresowala i zaczela szukac napisu, sytuacja byla o tyle smieszna ze trwalo to kilka ladnych minut i obejzeli auto ze wszystkich stron, a na koniec oboje krecac glowami bez zrozumienia, poszli dalej. Dziadek odwrocil sie jeszcze kilka razy, ale chyba nie skojazyl, chociaz wygladal tak jakby literki MG cos mu przypominaly z dawnych lat
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum