Witam. Dziś skończyłem udręke ze wszystkimi urzędami, odebrałem blachy no i wreszcie chciałem pożądnie pojeżdzić a tu klops, przekręcam kluczyk a tam echo prądu.Wymontowałem akumulator zauważyłem pod nim dziwną szarobiałą substancie czy to z niego ten wyciek? Znajomi z pracy już mi go ładują akumulator z tego co się dowiedziałem jest samoobsługowy jest w nim jakaś diodka która wcale nie świeci.Da się go zreanimować czy lepiej kupić nowy?
Korzystając z okazji mam banalne pytania ale tematyka aut jest mi bardzo bardzo daleka:
1.jaki olej do silnika jakie parametry?
2.jakie świece?
3.jaki filtr oleju i powietrza(są jakieś oznaczenia modelu?)
Jeśli mogę prośić to jeżeli ktoś może to niech mi napisze pk.1,2,3 tak żebym poszedł z karteczkom do sklepu i nic więcej już niemusiał tłumaczyć sprzedawcy bo z tym może być problem.Dzięki pozdro
[ Dodano: Sro Lut 20, 2008 17:00 ]
Czy przycyną rozładowania mogło być pozostawienie dmuchawy w pozycji 2, pojazd byłwyłączony?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 20, 2008 16:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
odp na 1.2.3 masz w FAQ W każdym sklepie mają katalog i dobiorą Ci filtry bez problemu. Podasz tylko, markę, model, silnik i rok produkcji autka, a to powinieneś znać . Rozumiem, że nie masz pojęcia jaki olej jest obecnie zalany ? Poszukaj kwitka pod maską z poprzedniej wymiany, może gdzieś jest.
Pozycja pozostawienia pokrętła nawiewu (dmuchawy) nie ma znaczenia
a jak Ci się bardzo nie śpieszy to polecamy sklep: www.tomateam.pl
_________________ pozdrawiam Skiba
Ostatnio zmieniony przez Skiba Sro Lut 20, 2008 17:06, w całości zmieniany 1 raz
Generalnie to wejdź na www.roverki.pl do FAQ technicznego.
zeroCOOLtury napisał/a:
1.jaki olej do silnika jakie parametry?
Dobry, wg instrukcji obsługi.
Jeśli wiesz jaki był wcześniej to wlej ten sam, jeśli nie wiesz to ja bym wlał półsyntetyk 10W40.
zeroCOOLtury napisał/a:
2.jakie świece?
Wg katalogu, ja bym kupił NGK.
zeroCOOLtury napisał/a:
3.jaki filtr oleju i powietrza(są jakieś oznaczenia modelu?)
Wg katalogu - większość firm robi zamienniki do R200.
Możesz też zamówić w sklepie internetowym np. w www.tomateam.pl (wyspecjalizowany w Roverkach i zawsze można uzyskać fachową poradę).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Lut 20, 2008 17:21
zeroCOOLtury napisał/a:
Dziś skończyłem udręke ze wszystkimi urzędami, odebrałem blachy no i wreszcie chciałem pożądnie pojeżdzić a tu klops, przekręcam kluczyk a tam echo prądu.Wymontowałem akumulator zauważyłem pod nim dziwną szarobiałą substancie czy to z niego ten wyciek? Znajomi z pracy już mi go ładują akumulator z tego co się dowiedziałem jest samoobsługowy jest w nim jakaś diodka która wcale nie świeci.Da się go zreanimować czy lepiej kupić nowy?
Jeżeli to oczko nie pokazuje żadnego koloru, to akumulator już chyba nie powstanie z martwych. No może na chwilę, ale wątpię. Sprawdź, na wierzchu akumulatora powinny być opisane kolory tego oczka w zależności od kondycji akumulatora. I sprawdź czy Ci coś prądu nie zżera oraz jakie masz ładowanie.
Co do filtra to odradzam filtrona, w komplecie brak śrób do montażu. Kup Man Filtre.
Co do oleju to zimy nie ma wie 10w40 ja jezdze na 5w40 motula ale jest strasznie drogi. We wcześniejszych autach zawsze lalem castrol od zwyklego przez gt3 po gtx magnatec wedlug mnie najlepszy w tej cenie.
Wymień odrazu filtr powietrza i jak masz kase to kable WN.
Kiedy miałeś rozrząd wymieniany
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum