zawsze okolo 2,5 obrotow czulem jak sie wlacza i auto dynamicznie przyspiesza. A teraz nic. Zmierzylem przyspieszenie i szkoda gadac turbina nie dziala zlamka..
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto Mar 25, 2008 19:54
chyn, poczytaj na forum na temat turbinki w dieslu to się dowiesz, że ona pracuje non stop!!!!!!
chyn napisał/a:
Zmierzylem przyspieszenie i szkoda gadac turbina nie dziala zlamka
jaki masz czas mój w ok 11 sec osiąga 100km/h
Podnieś maskę i sprawdz czy puchną ci węze od turbo po dodaniu gazu jeśli puchną to turbina pompuje powietrze. Jesli nie puchną to wtedy sprawdz czy nie są dzieś pęknięte, oczywiście mówię o wężach tubina->kolektor.
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto Mar 25, 2008 20:05
thef, najlepiej jeszcze połącz dwa wątki, bo chyn, io tym samym pisze w swoim innym wątku "[r200, 97r , diesel] Drgania kierownicy co jest?", ewentualnie wydziel do tego
Wysłany: Wto Mar 25, 2008 20:19 Re: [r200,diesel,97r] Mozna jezdzic z popsuta turbina?
chyn napisał/a:
Bo popsula mi sie
jest tak jak pisze thef - toretycznie, ale:
jak uszkodzenie polega na tym że gdzieś olej ucieka to nie możesz tak jeździć, będzie to katastrofa dla silnika, jesli np. wirnik sę zatarł to silnik będzie dużo słabszy niż przypadku gdyby jej (turbiny) wcale tam nie było, tak czy owak powinieneś to zrobić i nie kusić losu by coś dalej sie rozsypało.
sprawdź węże od turbo i filtr powietrza, może się martwisz na zapas
powodzenia
[ Dodano: Wto Mar 25, 2008 20:22 ]
Chester napisał/a:
chyn, poczytaj na forum na temat turbinki w dieslu to się dowiesz, że ona pracuje non stop!!!!!!
chyn napisał/a:
Zmierzylem przyspieszenie i szkoda gadac turbina nie dziala zlamka
jaki masz czas mój w ok 11 sec osiąga 100km/h
Podnieś maskę i sprawdz czy puchną ci węze od turbo po dodaniu gazu jeśli puchną to turbina pompuje powietrze. Jesli nie puchną to wtedy sprawdz czy nie są dzieś pęknięte, oczywiście mówię o wężach tubina->kolektor.
sprawdz jeszcze czy się nie "załamują" przy dodawaniu gazu, jeśłi tak to turbina jest "zatkana" wirnik non stop stoi w miejscu, ja tak miałem u siebie, silnik wchodził max do 3000 - 3500 RPM.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Mar 25, 2008 20:31
Sprawdź szczelność układu (węże, ich opaski), nie jest tego dużo i nie powinieneś mieć problemu z diagnozą. Jeżeli wszystko z nimi jest w porządku to radziłbym nie jeździć, bo istnieje moliwosc fizycznego uszkodzenia elementow turbiny, a co co tym idzie dostania sie opilkow do silnika.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Mar 25, 2008 21:26
dokładnie - polecany na stronie Pan Preisner z Osowej Sieni od razu zapytał czy długo jechałem na wywalonej turbinie. Gdy powiedziałem mu że od razu zatrzymałem się i po chwili wyłączyłem silnik z lekkim zadowolenie mruknął pod nosem. Jednak gdy usłyszał że turbina mi się skończyła przy 130 km na zegarze, to już nie był taki zadowolony.
Tak czy siak - czytałem że przy wymianie turbiny (po regeneracji) należy jednocześnie wymienić olej silnikowy oraz filtr oleju. Własnie ze względu na drobiny mogące znacząco zwiększyć koszt remontu.
BTW - jutro mój R robi chyc na lawetę i jedziemy do Osowej Sieni na remoncik.
P.S. A dlaczego nie udasz się ze swoim R do Pana Gawina - masz pod nosem fachowca od Roverków, którego my zielonogórzanie nosilibyśmy na rękach gdyby taki mechanik pracował w Zielonej Górze.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Mar 25, 2008 22:01
Turbina nie kończy się tak od razu sprawdź węże połączeniowe o których piszą przedmówcy oraz jest taki krótki wąż z tyłu silnika taki lejkowaty czy nie jest pęknięty , przy samej turbinie ewentualnie rozłącz przepływomierz i wtedy się przejedź nie raz potrafi nieźle siać , a jak masz wątpliwości co do turbiny to zdejmij tą grubą plastikową rurę/przewód i zobacz ręką czy się kręci wirnik (oczywiście na wyłączonym silniku)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Rozumiem, ze nie jest milo jak cos sie wali, ale takie komenty sa zbyt emocjonalne i nic nie wnosza do dyskusji. Mam wrazenie ze poniekad obrazaja osoby, ktore staraja ci sie pomoc.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum