Wysłany: Nie Maj 04, 2008 13:58 [R600] Wymiana tarczy z średnicy 260mm na 282mm
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie
Witam. Czy możliwe jest wymienienie tarczy i zacisków (przód) z 260mm na 282mm. Tarcze mam i pasują tylko sprawa zacisku oraz uchwytu do zacisku, felga 15". Czy nowe zaciski z 282mm bedą pasowały do otworów montażowych w piascie 260mm?
_________________ Jaśko broda
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 22:43, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 04, 2008 13:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czy wymiana zacisku z uchwytem (element trzymajacy zacisk i przykrecany do piasty) załatwi sprawe? Gdzies kiedys widzialem w necie jak ktos robil taka przerobke i byly tam zdjecia tylko nie pamietam czy wymienial pisty (ale to by bylo za duzo klopotu by robic inne piasty dla roznych zaciskow). Teraz nie moge odszukac tej strony. Sprawa gardlowa bo tarcze i klocki mam ale wieksze (dobralem wedlug opisu i wyszla z tego lipa)
[ Dodano: Nie Maj 18, 2008 19:25 ]
Już niedlugo przedstawie relacje z wymiany zacisków i tarcz z 260 na 282mm, wszystkie podzespoły już mam teraz odnowienie i czas na montaż. Zapraszam
[ Dodano: Czw Maj 29, 2008 20:57 ]
Witam. Zaciski i tarcze wymienione na 282mm. Sama wymiana jest pracochłonna i niełatwa. Należy wyciągnąć całą piaste przez: wybicie 3 drążków (kierowniczy i dwa od wachaczy), odkręcić przegób, czujnik ABS i weżyk hamulcowy. Jak mamy wyciągnieta piaste z tarcza i zaciskiem to odkręcamy stare zaciski oraz od strony wewnetrznej odkrecamy 4 sruby od obudowy łożyska. Teraz jest problem bo wybić łożysko pobijając w poluzowane śruby to sztuka choć realne, ja zrobilem to inaczej a mianowicie wytoczyłem walec o srednicy ktora pozwolila oprzeć go o zewnętrzną obudowe lożyska a srodek walca podtoczyłem by nieuszkodzić łożyska. Aby wybić łożysko wystarczyło pobijać w waleć (z znaczną siłą). Gdy łożysko zostało wybite mozna bezproblemowo odkręcić tarcze od łożyska. I teraz jest ważna czynność do zrobienia tzn. wszystkie powierzchnie styku tarczy z łożyskiem oraz łożyska z piasta należy wyczyścić do żywego metalu. Jesli nie wyczyścimy powierzchni tarcza bedzie bila na boki. Po wyczyszczeniu smarujemy powierzchnie smarem miedziowym w sprayu. Skręcamy tarcze z łożyskiem i łozysko z piastą. Zakladamy piaste do samochodu i sprawdzamy bicie na wskaźniku zegarowym mikrometrycznym. Bicie powinno być poniżej 0,05mm a najlepiej 0,02mm. Jesli bicie jest większe od 0,05mm należy ponownie wyczyścić powierzchnie i zmienić (obrucić) tarcze na srubach mocujących ( o 90 stopni) aż do osiagnięcia bicia poniżej 0,05mm. Obrucić tarcze można bez wyciągania piasty z samochodu. Jak mamy juz zmontowana piste to zakłdamy jarzmo od zaciskow wersji 282mm a póżniej zacisk. Zacis uprzednio oczyszczony i z przesmarowanym tloczkiem. W moim przypadku zaciski byly piaskowane i pomalowane. jak to poskładamy to podłączamy wezyki hamulcowe i odpowietrzamy uklad zgodnie z poprawną kolejnością odpowietrzania kół.
Po całej operacji wynik na hamowni jest wyśmienity jak również zachowanie na drodze. Różnica w sile hamowania to 1% a sila hamowania to 2,98 i 2,95kN.
Pozdrawiam i polecam w przypadku problemow z hamulcami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum