Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Wymiana tarczy z średnicy 260mm na 282mm
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Wymiana tarczy z średnicy 260mm na 282mm
Autor Wiadomość
bez 



Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Kęty



Wysłany: Nie Maj 04, 2008 13:58   [R600] Wymiana tarczy z średnicy 260mm na 282mm
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

Witam. Czy możliwe jest wymienienie tarczy i zacisków (przód) z 260mm na 282mm. Tarcze mam i pasują tylko sprawa zacisku oraz uchwytu do zacisku, felga 15". Czy nowe zaciski z 282mm bedą pasowały do otworów montażowych w piascie 260mm?
_________________
Jaśko broda
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 22:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 04, 2008 13:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Maj 04, 2008 14:48   

Z tego co pamietam nie podejdzie Ci ten zacisk poniewaz jest wiekszy i ma wiekszy rozstaw dwoch srub na ktorych owy zacisk sie montuje...
 
 
 
bez 



Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Kęty



Wysłany: Nie Maj 04, 2008 16:34   

Czy wymiana zacisku z uchwytem (element trzymajacy zacisk i przykrecany do piasty) załatwi sprawe? Gdzies kiedys widzialem w necie jak ktos robil taka przerobke i byly tam zdjecia tylko nie pamietam czy wymienial pisty (ale to by bylo za duzo klopotu by robic inne piasty dla roznych zaciskow). Teraz nie moge odszukac tej strony. Sprawa gardlowa bo tarcze i klocki mam ale wieksze (dobralem wedlug opisu i wyszla z tego lipa)

[ Dodano: Sro Maj 07, 2008 19:59 ]
Znalazłem link do wymiany tarcz w accordzie http://www.honda.cba.pl/swap_hamulcow.html

[ Dodano: Nie Maj 18, 2008 19:25 ]
Już niedlugo przedstawie relacje z wymiany zacisków i tarcz z 260 na 282mm, wszystkie podzespoły już mam teraz odnowienie i czas na montaż. Zapraszam

[ Dodano: Czw Maj 29, 2008 20:57 ]
Witam. Zaciski i tarcze wymienione na 282mm. Sama wymiana jest pracochłonna i niełatwa. Należy wyciągnąć całą piaste przez: wybicie 3 drążków (kierowniczy i dwa od wachaczy), odkręcić przegób, czujnik ABS i weżyk hamulcowy. Jak mamy wyciągnieta piaste z tarcza i zaciskiem to odkręcamy stare zaciski oraz od strony wewnetrznej odkrecamy 4 sruby od obudowy łożyska. Teraz jest problem bo wybić łożysko pobijając w poluzowane śruby to sztuka choć realne, ja zrobilem to inaczej a mianowicie wytoczyłem walec o srednicy ktora pozwolila oprzeć go o zewnętrzną obudowe lożyska a srodek walca podtoczyłem by nieuszkodzić łożyska. Aby wybić łożysko wystarczyło pobijać w waleć (z znaczną siłą). Gdy łożysko zostało wybite mozna bezproblemowo odkręcić tarcze od łożyska. I teraz jest ważna czynność do zrobienia tzn. wszystkie powierzchnie styku tarczy z łożyskiem oraz łożyska z piasta należy wyczyścić do żywego metalu. Jesli nie wyczyścimy powierzchni tarcza bedzie bila na boki. Po wyczyszczeniu smarujemy powierzchnie smarem miedziowym w sprayu. Skręcamy tarcze z łożyskiem i łozysko z piastą. Zakladamy piaste do samochodu i sprawdzamy bicie na wskaźniku zegarowym mikrometrycznym. Bicie powinno być poniżej 0,05mm a najlepiej 0,02mm. Jesli bicie jest większe od 0,05mm należy ponownie wyczyścić powierzchnie i zmienić (obrucić) tarcze na srubach mocujących ( o 90 stopni) aż do osiagnięcia bicia poniżej 0,05mm. Obrucić tarcze można bez wyciągania piasty z samochodu. Jak mamy juz zmontowana piste to zakłdamy jarzmo od zaciskow wersji 282mm a póżniej zacisk. Zacis uprzednio oczyszczony i z przesmarowanym tloczkiem. W moim przypadku zaciski byly piaskowane i pomalowane. jak to poskładamy to podłączamy wezyki hamulcowe i odpowietrzamy uklad zgodnie z poprawną kolejnością odpowietrzania kół.
Po całej operacji wynik na hamowni jest wyśmienity jak również zachowanie na drodze. Różnica w sile hamowania to 1% a sila hamowania to 2,98 i 2,95kN.
Pozdrawiam i polecam w przypadku problemow z hamulcami.
_________________
Jaśko broda
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Wymiana przedniej tarczy hamulcowej
TaZ94 Rover serii 600, Honda Accord 6 Czw Lis 15, 2012 21:12
carlo
Brak nowych postów [Ti] grubość tarczy sprzęgłowej.
JohnyWalker Rover serii 600, Honda Accord 1 Nie Gru 06, 2015 14:40
Rademenez_
Brak nowych postów [Honda Accord] Osłona tarczy hamulcowej
maciej1 Rover serii 600, Honda Accord 0 Pią Paź 29, 2010 22:57
maciej1
Brak nowych postów [600SDi/400Di] Centrowanie tarczy sprzęgła przy montażu
Arti_ Rover serii 600, Honda Accord 1 Nie Gru 16, 2012 08:44
thorm
Brak nowych postów [R600] Wymiana hamulców
Gegan Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Lip 05, 2011 23:47
Darulek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink