Wysłany: Pią Maj 02, 2008 11:42 [Rover 620 Di '95r] bezpieczny tuning
Witam, chciałbym zrobc lekki i bezpieczny tunning swojego dieselka. Czytałem inn tematy o tuningu ale nie wiem dokładnie co jest bezpieczne dla silnika a co nie. Najbardziej zależy mi na przyśpieszeniu, Pozdrawiam i z góry dzienki.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 02, 2008 11:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Maj 03, 2008 09:21
Pierwsza rzecz to mozesz jechac zrobic program. Mysle ze cena jakies 1500zl. Druga rzecz wydech, tylko nie wiem czy w dupowozie jest sens ruszac. Trzecia i bardziej inwazyjna to wymiana turbo, IC. Wszystko zalezy od tego ile masz kasy i ile bys chcial osiagnac KM i Nm.
Moze sie myle, ale czy ten box nie jest przeznaczony do samochodow z elektronicznym sterowaniem pompy paliwa? W opisie jest 220SDI, 620SDI a nie ma nic o 620Di. Poprawcie jesli sie myle
szczerze mówiąc to nawet nie zajrzałem do tego linka:p bo taki box jest dobry do nowego samochodu... gdzie jest idealny stan silnika nie nie ma żadnych modów. Najprościej mówiąc zdrowa seria. Jestem zwolennikiem dostosowania programu pod danych samochód przynosi to dużo lepsze wyniki niż gotowiec
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Maj 05, 2008 10:03
rodi* napisał/a:
Moze sie myle, ale czy ten box nie jest przeznaczony do samochodow z elektronicznym sterowaniem pompy paliwa? W opisie jest 220SDI, 620SDI a nie ma nic o 620Di. Poprawcie jesli sie myle
Silniki SDi i Di to to samo (inna klasa wyposażenia samochodu). Wersje silników z pompą mechaniczną miały oznaczenia SD bądź D i nie występowały w modelu 600.
Ten box to rezystor w ladnej obudowie wiec odradzam jego zakup niby na plytce jest kilka elementow typu diody, tranzystor, rezostory, uklad scalony, jakis przekaznik, ale to tylko timer, znaczace 2 przewody ktore cos zmieniaja dzialaja jako rownolegle podlaczony rezystor przez co komputer jest oszukiwany i podaje wieksza dawke paliwa.
Co do bezpiecznego tuningu to zmiana cisnienia doladowania (w granicach rozsadku przy seryjnej turbinie) lub wieksza turbina, montaz wiekszego intercoolera w lepszym miejscu i pozniej na program. Z tego co sie orientuje to czujnik cisnienia doladowania jest przystosowany do cisnienia doladowania 1.5 bara. Tylko czy jest sens wydawac spora kase do dupowozu ktory i tak ferrari nigdy nie bedzie
G***o prawda!!! to jest zwykły wzmacniacz napięciowy. Uwalnia moc w zakresie niskich obrotów. Dzieje się tak dlatego bo obroty silnika jak rosną to zwiększa się ilość pobieranego powietrza. Jak silnik ma niskie obroty to wtedy produkuje więcej zanieczyszczeń więc dawka paliwa jest podawana w zależności od ilości podawanego powietrza. Odepnijcie przepływkę i zauważycie że diesle rovera będą miały większego kopa na niskich obrotach a mniejszego na wysokich. Dzieje się tak dlatego bo ECU przechodzi w tryb diagnostyczny i nie wie ile powietrza pobiera. Zwiększenie napięcia początkowego z przepływki powoduje że silnik podaje paliwo w takich samych proporcjach na niskich co i na wysokich obrotach. Ogólnie uwalniana jest moc ograniczona ze względu na emisję zanieczyszczeń! Koszt takiego urządzenia to około 10-15zł jak ktoś wie o co chodzi. ja mogę nawet coś takiego udostępnić bo do mojego diesla (420D) nie pasuje bo mam mechaniczną pompę. Więc jak coś to zapraszam do Łodzi lub Opoczna. A Ci wszyscy ludzie co sprzadają czipy do roverów to są zdziercy!!!
[ Dodano: Nie Cze 22, 2008 18:05 ]
I takie coś to bym nawet polecał, ale nie polecam natomiast czipa montowanego między ECu a pompę bo to skraca żywotność silnika
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Pon Cze 23, 2008 03:25
Co do turbiny, to znalazłem nie dawno post o zwiększaniu ciśnienia doładowania za pomocą małej zabawy z siłownikiem na tejże turbinie.Chodziło tam o wkręcenie tej nakrętki o jakieś 3 mm.Z ciekawości przekręciłem o 2 mm. Nie wiem o ile wzrosło ciśnienie doładowania,gdyż nie mam wskaźnika doładowania (planuje zakup) ale zauważyłem,że auto jest mocniejsze i lepiej sie "zbiera" z niskich obrotów.
Tak, bo IC mam dokładane, więc pompę mam mechaniczną. Co do tego artykułu, to sam go pisałem. Cieszę się że komuś już pomogłem. Podaje link:
http://forum.roverki.eu/v...%F3w++angielsku
chodzi o śrubę od acuratora czyli tego grzybka... wzrost jest na pewno zauważalny chodzi głownie o zwiększenie momentu obrotowego. Uważaj tylko żebyś nie przesadził bezpiecznie jest założyć nawet najprostszy zegar boost lub zwykły manometr
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Wto Cze 24, 2008 17:55
"Zwiększanie ciśnienia doładowania:
1. Zdejmujesz blokadę z cięgna
2. Luzujesz nakrętkę za cięgnem
(zgodnie z ruchem wskazówek zegara) i
odkręcasz ją o jakieś 3 mm
3. Kręcisz cięgnem aż dojdzie do nakrętki.
4. Wyrównujesz tak żeby dało się założyć blokadę.
5. Zakładasz blokadę
6. Dokręcasz nakrętkę
7. GOTOWE!"
Post pgrad'a wszystko ładnie wyjaśnia.Nie jest to skomplikowane.
A autko po tej operacji chętniej prześpiesza już od 1500obr/min.
Poprawia sie elastyczność-takie moje osobiste odczucie.Tak jak by sprężarka zaczynała spełniać swoją powinność już przy 1500 rpm a nie dopiero od około 1900rpm.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum