Poniewaz nie kieruje sie zadnymi emocjami postanowilem napisac cos na temat w/w samochodu.
Kiedy jezdzilem Roverem 200 1.4i 1998r nie mialem w ciagu dwoch lat tylu problemow co z obecnym MG ZT 2.0 CDTi 2004r. Rozumiem, ze auto zaawansowane bardziej technicznie ale... sa pewne granice
Moze kupielm wadliwy egzemplarz, moze byl zajezdzony, moze to moze tamto
Mialem 80 tys. przejchane i sprawdzone przez Mariusz418
Miernik el. lakieru nie wykazal zadnych poprawek lakieru, zadnych napraw nic.
Na pewno kupilem go uszkodzonego mechanicznie i blacharsko-lakierniczo.
Mechanicznie lewy tylny wahacz
Krzywe felgi
Blacharsko-lakierniczo lewy tylny blotnik i zderzak.
Naprawa byla prosta, ale... wcale nie skonczylo sie na samym wahaczu.
Przy probie wyjecia czujnika ABS'u doszlo do uszkodzenia go (podobno standard)
Spalanie strasznie duze bylo, wiec po podlaczeniu pod kompa
wyszlo, ze padnieta jest przeplywka.
Zamiennik sie nie sprawdzil, oryginal dziala do dzis.
Koszt przeplywki 600 zł
Przy jakiejs niefortunnej probie otwarcia drzwi pasazera
spierniczyl sie zamek Nie dalo sie naprawic.
Zamek w uzywce - 150 zl
Skonczyly sie klocki i tarcze.
Kosz klockow i tarcz - 350 zł
ale razem z tym umarl takze czujnik klockow
koszt czujnika - (ok. 100 zl?)
Jadac w trase zalalem MG paliwem ze stacji JET.
Po powrocie kiepsko palil... padl wtryskiwacz
Wymiana wtryskiwacza (uzywka) 300 zl
Kilka dni pozniej padl wydech, rozerwalo lacznik
bo zapchal sie katalizator. Zdiagnozowano zle paliwo
Naprawa tlumika 350 zl (wyciety kat i wstawiony tlumik)
Przejechane 100tys km. Skonczylo sie sprzeglo.
Wymiana sprzegla, wysprzeglika koszt ok. (900 zl)
Niedawno z zupelnei niejasnych dla mnie przyczyn przestal dzialac
(otwieranie) zamek tylnych drzwi. No coz...
Koszt zamka 80 zl
Od wymiany sprzegla przejechane 2tys km i padl uszczelniacz walka sprzeglowego.
Koszt uszczelniacza ok 100 zl Koszt oleju ok 80 zl
Do tego wszystkie dochodzi jeszcze wymiana szyby czolowej
Niestety szyba z czujnkiem zmierzchu i deszczu jest trudna do dostania jako nowa, zwlaszcza w odpowiednio atrakcyjnej cenie.
Tak naprawde juz nie wiem od czego pekla. Bo poczatkowa diagnoza ze uderzylem ja reka przy montazu filtra przeciwpylkowego zaczyna byc dla mnie malo wiarygodna.
Predzej podejrzewam, ze bujanie na podnosniku spowodowalo jakies naprezenia. Potem slonce zrobilo swoje i pekla. A ze auto bylo po uderzeniu moglo sie cos wczesniej zaczac.
Koszt wymiany szyby z szyba 780 zl
No... wiec tak sie ma moja kilkumiesieczna przygoda z MG ZT
Oczywiscie wrazenia z jazdy sa poza dyskusja, szczegolnie jak sie patrza ze zdziwieniem panowie kierwocy z mercow, beemek i innych Mocy nie ma to zadnej, ale wyglad ciekawi
I to wlasnie rekompensuje te wszystkie straty jakie juz musialem na jego rzecz poniesc
Dopoki go nie rozwale na slupie, to nie zamierzam sie go pozbywac.
W koncy jeszcze przede mna wymiana wiatraka (bo to podobno sie psuje).
Zawieszenie... itp.
A jak rozwale, to kupie sobie drugiego takiego
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Hehe... Jakbym zrobił taki rachunek sumienia na ostatnie 1,5 roku i 48 kkm moim R623, to wyjdzie około 12 kzł i też nie zamierzam go sprzedawać, choć Mariusz418 poważnie to sugeruje ze względu na stan blacharski - wymieniłem już chyba wszystko co należy do części wymiennych - klocki, tarcze, opony, amorki (zostało jeszcze sprzęgło, ale leży już u Tomiego i rozrząd, ale do tego jeszcze 35 kkm) - kupiłem auto zadniedbane, a inwestowałem w dobre części (amorki KYB, płyny renomowanych firm itp), a do tego masę parciejących po 13 latach uszczelek, zardzewiałe przewody hamulcowe i tysiąc pierdół, ale 158 KM/1340 kg nadal mnie bawi i pojeżdżę nim dopóki nie będzie całkiem rudy.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Tak naprawde to nie wiem co i ile bo nie mam tego zanotowanego - tylko faktury, a do tego nie mam dostepu. Jeszcze nalezy do tego dodac komplet dywanikow
Filtry, olej (przeplacony w Norauto).
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Mareczku, ale przecież większość rzeczy które wymieniłeś to są standardowe bolączki ZT/75:
- problemy z zamkami
- problemy ze sprzęgłem
- problemy z przepływką (większość diesli)
- problemy ze słabej jakości paliwem (to już bardziej ogólnie we wszystkich common railach) - tutaj wszelkiego rodzaju następstwa jak wymiana wstryskiwacza, katalizator
Reszta wynikała z przeszłości samochodu:
- zderzak
- szyba
- zawieszenie
- felgi
Albo z normalnej ekploatacji:
- klocki
- tarcze
Co więcej można napisać. Widziały gały co brały. Znasz te samochody i wiedziałeś czego się spodziewać Swoją drogą na twoim miejscu też bym się go tak łatwo nie pozbył. Szczególnie po zainwestowaniu sum o jakich mówisz. Z resztą był taki topic odnośnie kosztów przy roverkach i wydaje mi się, że jesteś gdzieś po środku stawki jeśli chodzi o wydatki.
jakim cudem az tyle? WYmienialem niedawno szybe czolowa, nowka sztuka Pilkingtona, a wiec oryginalna, kosztowala mnie 520 z robocizna.
Generalnie Marek ...koszty kosztami ale posiadanie tak oryginalnego auta...to jest cos.
Sam ostatnio pomyslalem ze gdy juz zaloze rodzine i trzeba bedzie zmienic autko to moj garaz marzen zupelnie wystarczajacy bedzie taki:
-Rover 75 albo MG, dupowoz
-Renault 5 1.4 turbo, do zabawy
Szwagier kiedys mial taki wynalazek. Fakt ze wiecej przy nim grzebal niz jezdzil (raz tlok i trzy razy turbina w ciagu roku), ale jak juz jezdzil to byla zabawa...
_________________ obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
tom214Si [Usunięty]
Wysłany: Nie Cze 29, 2008 21:35
MaReK napisał/a:
Dopoki go nie rozwale na slupie, to nie zamierzam sie go pozbywac.
MaReK napisał/a:
A jak rozwale, to kupie sobie drugiego takiego
uwielbiam czytać takie ortodoksyjne treści
a ten tytuł to rozumiem że w trosce o ekskluzywność modelu?
Szwagier kiedys mial taki wynalazek. Fakt ze wiecej przy nim grzebal niz jezdzil (raz tlok i trzy razy turbina w ciagu roku), ale jak juz jezdzil to byla zabawa...
bardzo fajna sprawa jak juz jezdzi -cos wielkosci daewoo tico zaiwaniajacego do setki na pisku opon i robiacego to w mniej jak 7sek
Heh a ja mam dylemat Chcialem kupic sobie MG ZT 190KM w tej niebieskiej wersji (piekny kolor), ale znowu fajne jest Volvo C70, 250KM w wersji coupe Samochod w tym momencie bede kupowal dla frajdy, bo sluzbowy moze sluzyc za cos wiekszego. No i juz prawie zdecydowany na te Volvo, a tu dzis wracajac z pracy widze R75 w bladym niebieskim.. ech Szkoda ze nie ma mocniejszych silnikow w ZT
Eee nie widzialem takich modeli nigdzie.. chyba ze mowisz o samym swapie..
Te C70 Coupe korci... 240KM w serii 330 momentu, do tego spalanie na poziomie 14l w miescie..
www.bsr.se - chiptuning do 299KM / 427Nm za jedyne 848€
Jak to nie ma!!!!!!
Jest przecież V8 4.6L z Forda mustanga o mocy 260KM - może i nie wiele ale za to moment 410 Nm robi swoje, że o tylnym napędzie już nie wspomnę
Te C70 Coupe korci... 240KM w serii 330 momentu, do tego spalanie na poziomie 14l w miescie..
Tylko raz jechałem C70 kabrioletem, nie pamiętam niestety czy była to ta wersja 240KM czy ta słabsza ale wrażenia były średnie. Lubię Volvo ale ich silniki są mało ,,emocjonujące'' Może na wrażenia z jazdy wpłynął też fakt, że auto było przed serwisem i coś stukało mocno w przednim zawieszeniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum