Forum Klubu ROVERki.pl :: zmiana silnika z 1.4 16v(103km) na 1.8 16v(120km) seria K
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
zmiana silnika z 1.4 16v(103km) na 1.8 16v(120km) seria K
Autor Wiadomość
maciekwawa 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 527
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lip 18, 2008 10:50   zmiana silnika z 1.4 16v(103km) na 1.8 16v(120km) seria K

Witam jak w temacie czy już to ktos robił? co potrzebuje słyszałem że osprzęt pasuje i skrzynia też.
_________________
Mój roverek: http://www.polskajazda.pl...Rover/200/24233
ZAPRASZAM! WWW.GAMP-PAINTBALL.PL
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 18, 2008 10:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 18, 2008 12:36   

Wszystko pasuje tak zasadniczo.
Zmienić trzeba tylko zapłon, bo to 1.8 to będzie pewnie bez kopułki (tzn. przełożyć wałek ssący i dorzucić starą kopułkę z 1.4). No i koło zamachowe z 1.4 musi być, aby immo nie świrowało.
Skrzynia na dłuższą metę może nie dać rady z 1.8 (z 1.8 montowano skrzynie PG1).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Lip 21, 2008 09:02   

Jako ciekawostkę powiem że wsadziłem 1,8 do swojego poldorovera, uzbroiłem z elektronikę i osprzęt od 1,4 (tyle że na wtryskach większych od vectry 2,0 16V) i mimo kilku niedociągnięć jakie jeszcze trzeba wyeliminować udało mi się w sobotę na hamowni uzyskać wynik niemal jak seria.

z fabrycznych 117KM/160Nm wyszło 116KM/164Nm.

W roverze sprawa będzie jeszcze łatwiejsza niż u mnie więc nic tylko wkładać i się cieszyć...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Lip 21, 2008 12:31   

Te wtryski od Vectry pasują P&P ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
maciekwawa 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 527
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lip 23, 2008 23:25   

czyli co potrzebuje kupić? sam blok silnika? dajcie mi jakis link do aukcji
_________________
Mój roverek: http://www.polskajazda.pl...Rover/200/24233
ZAPRASZAM! WWW.GAMP-PAINTBALL.PL
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Czw Lip 24, 2008 01:01   

piter34 napisał/a:
Wszystko pasuje tak zasadniczo.
Zmienić trzeba tylko zapłon, bo to 1.8 to będzie pewnie bez kopułki (tzn. przełożyć wałek ssący i dorzucić starą kopułkę z 1.4). No i koło zamachowe z 1.4 musi być, aby immo nie świrowało.
Skrzynia na dłuższą metę może nie dać rady z 1.8 (z 1.8 montowano skrzynie PG1).


1.8 z MG F ma tak samo kopułke jak 1.4 i 1.6. W końcu nowe rozwiązanie weszło od 99r a MGF produkowany od 1996 ZTCP.
BTW Hmm co ma immo do koła zamachowego? :/ :?: U mnie jest 1.8 i a koło z 1.8 i elektronika z 1.6 i hula ;)
Skrzynia aby dała rade to najlepiej założyć z 114GTi - skrzynia jest mocniejsza od innych R65. A ostatnio nawet dowiedziałem się ciekawej rzeczy - mianowicie zaopatrzona jest w (jak to Mariusz418 ujął) "mini torsen". ;)

[ Dodano: Czw Lip 24, 2008 02:07 ]
maciekwawa napisał/a:
czyli co potrzebuje kupić? sam blok silnika? dajcie mi jakis link do aukcji


http://www.allegro.pl/ite...ilnik_1_8_.html
http://www.allegro.pl/ite...land_rover.html
http://www.allegro.pl/ite...freelander.html
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Lip 24, 2008 07:18   

kolin napisał/a:
Te wtryski od Vectry pasują P&P ?


Tak. Odróżnisz je tylko po kolorze i numerach.

W sprawie palca rozdzielacza w wałku ssącym. Da się z powodzeniem włozyć nawet do silnika po 99r. tylko trzeba dobrze przypasowac i nie wsadzić do góry nogami (tak jak niestety mi się to udało :evil: ) W głowicy są miejsca na przykręcenie kopółki więc roboty prawie nic nie ma.

Mimo wsadzonego odwrotnie palca wystarczyło zamienić miejscami palne na kopółce i cieszyć się jazdą.

W roverach sprawa jest o tyle łatwiejsza że koła zamachowe z silników po 96r. są zamienne z punktu widzenia elektroniki więc nie ma znaczenia czy zamach jest z 1,4 czy 1,8. Znaczniki są w obu przypadkach na tym samym miejscu.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 24, 2008 10:18   

Tomi_114 napisał/a:
BTW Hmm co ma immo do koła zamachowego? :/

Bocian_s napisał/a:
W roverach sprawa jest o tyle łatwiejsza że koła zamachowe z silników po 96r. są zamienne z punktu widzenia elektroniki więc nie ma znaczenia czy zamach jest z 1,4 czy 1,8. Znaczniki są w obu przypadkach na tym samym miejscu.

Właśnie o te znaczniki na kole mi chodziło. To potwierdzone info, że mając silnik np. 1.6 od R45 mogę bez wymiany koła założyć go do R400 i będzie to chodzić?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Lip 24, 2008 14:20   

Jeśli auto jest po 96 roku to tak. W razie czego zawsze można przełożyć zamach. U mnie 1,8 śmiga na zamachu z ppoldorovera i na tarczy 190mm ale niestety docisk jest za słaby i sprzeglo się ślizga...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 24, 2008 16:04   

Bocian_s napisał/a:
Jeśli auto jest po 96 roku to tak. W razie czego zawsze można przełożyć zamach.

Czyli nie masz pewności...

Bocian_s napisał/a:
U mnie 1,8 śmiga na zamachu z ppoldorovera i

Czyli Twój PoldoROVER jest sprzed 96?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 24, 2008 22:17   

No widze ze trzeba uscislic pare rzeczy.

Po pierwsze palcowac walek mozna, a nawet trzeba jezeli silnik jest "wasted spark" czyli bez kopulki. Otoz walki od 1.4 sa inne od 1.8. Inne sa katy otwarcia. Mozna kupic walek od 1.6 bo jest taki sam jak w 1.8. Jednak co oryginal to oryginal ktory pracowal wiele kkm z dana glowica.

Nowy walek pod palec jest bardzo drogi i koszci okolo 200zl. Najlepiej dorwac jakis stary walek, odciac koniec uwazajac zeby nie odciac kawalka waleczka. Potem naciac odciety kawalek wzdluz z dwoch stron i rozpolowic. Gdy waleczek mamy juz na wierzchu zamrazamy go, a walek podgrzewamy. Potem dosyc sprawnie, szybko i dokladnie wkladamy waleczek w docelowy walek i po klopocie :)

Jesli chodzi o zamachy to sprawa wyglada w ten sposob. Zasadnicza roznica polega na ilosci zebow i tym samym "dziur". W poldoroverach wystepuja kola z dwiema dziurami i to nie wazne z jakiego roku jest samochod. Dwuzebne kola byly tez w Roverach, ale zmiana nie nastapila w 96 roku tylko wedlug mojej wiedzy w okolicach 94 roku. Potwierdzac to moze (choc nie musi) przypadek ze Rover214 z 95 roku nie odpala nam na kompie z poldorovera. Drugim faktem moga byc kompy stosowane w rocznikach 92-94, ktore sa miedzy innymi takie same jak w polonezach. Kola najczesciej wystepujace w roverkach to kola z czterema dziurami, gdzie dwie z nich sluza do okreslenia polozenia walu, a dwie sa na potrzeby immo. Dlatego tez nie bylo potrzeby zmiany zamachow i kompow w polonezach gdyz nie byly wyposarzane w immo.
Zamachy od 1.8 sa wieksze gabarytowo pod tarcze 215mm vs 200mm w 1.4

maciekwawa, nie wiem co miales na mysli mowiac "sam blok". Mam nadzieje ze caly silnik. W twoim przypadku najlepiej kupic silnik z MGFa lub z Ferdka. Nie bedziesz musial sie bawic w kopulkowanie (nie mylic z kopulowaniem :D ) Generalnie Twoj samochod powinien odpalic na zamachu od 1.8 pod warunkiem ze wejdzie on w dzwon skrzyni R65. Tego nie wiem.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
maciekwawa 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 527
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lip 25, 2008 00:52   

Sam blok miałem na myśli silnik bez osprzętu , gadałem z Mariuszem z Babic i powiedział że wszystko pasuje bez problemu. wiec czekam teraz tylko na 18.08 i wstawiam autko do lakiernika całe będzie malowane. Potem zmienie silnik na 1.8 120koni i na nastepny sezon dołoże turbo+ nowe felgi 16".
_________________
Mój roverek: http://www.polskajazda.pl...Rover/200/24233
ZAPRASZAM! WWW.GAMP-PAINTBALL.PL
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 25, 2008 09:49   

maciekwawa, jesli chcesz isc w turbo to lepiej byloby kupic oryginalnego 1.8K Turbo bo ma odpowiednie do tego korby, tloki i wal. Z drugiej strony nawet oryginal jezdzi na sofcie ( chyba 0.4 bara) wiec nie jest to niewiadomo co. Tylko 150KM, ale przebieg momentu :mrgreen:
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lip 25, 2008 09:55   

Senn napisał/a:
Tylko 150KM, ale przebieg momentu :mrgreen:


:mrgreen: :] :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
maciekwawa 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 527
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lip 25, 2008 09:57   

Senn napisał/a:
maciekwawa, jesli chcesz isc w turbo to lepiej byloby kupic oryginalnego 1.8K Turbo bo ma odpowiednie do tego korby, tloki i wal. Z drugiej strony nawet oryginal jezdzi na sofcie ( chyba 0.4 bara) wiec nie jest to niewiadomo co. Tylko 150KM, ale przebieg momentu :mrgreen:


jest taki silnik w roverach 1.8 turbo? gdzie go kupic?
_________________
Mój roverek: http://www.polskajazda.pl...Rover/200/24233
ZAPRASZAM! WWW.GAMP-PAINTBALL.PL
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lip 25, 2008 09:59   

http://www.roverki.pl/article.php?sid=62#specif ;)

niestety jest to rzadkość :(
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
maciekwawa 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 527
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lip 25, 2008 10:14   

gdzie go kupic?
_________________
Mój roverek: http://www.polskajazda.pl...Rover/200/24233
ZAPRASZAM! WWW.GAMP-PAINTBALL.PL
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 25, 2008 10:37   

maciekwawa napisał/a:
gdzie go kupic?

A jak myślisz? :razz:

Szukaj używki (wiesz gdzie) z rozbitków/anglików.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciekwawa 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 527
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lip 25, 2008 10:39   

ehh... myślałem że wiecie gdzie jest taki dostepny od ręki:)

Jaka moży być orientacyjna cena takiego silnika?
_________________
Mój roverek: http://www.polskajazda.pl...Rover/200/24233
ZAPRASZAM! WWW.GAMP-PAINTBALL.PL
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 25, 2008 10:43   

maciekwawa napisał/a:
Jaka moży być orientacyjna cena takiego silnika?

4kPLN?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 16:53
kasjopea
Brak nowych postów 1.4 16V 103km seria czy cos wiecej?
konr92 Tuning mechaniczny 68 Pią Lip 01, 2011 17:20
radomraptile
Brak nowych postów [R25] zmiana silnika
komoss Tuning mechaniczny 10 Pon Sty 20, 2014 21:18
Harry
Brak nowych postów zmiana silnika w 200 z 1.1 na 1.4 16v
karolkr Tuning mechaniczny 3 Pią Lut 06, 2009 14:57
NEOSSS
Brak nowych postów [MG ZS] zmiana silnika na vvc
djdk Tuning mechaniczny 38 Czw Sty 17, 2019 11:50
polonez_vvc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink