Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Czw Sie 14, 2008 19:25 [220 SD 97'] - spalanie + pr.obrotowa vs predkosc...?!
witam...
wlasnie zamknalem pierwsze 150km od pelnego tankowania jezdzac po miescie...i ku mojemu zdziwieniu lejac pod korek (czyli tak jak ostatnio na tej samej stacji paliw) przy 150km wyszlo 10,80 - co daje 7,2 ON/100km, co znaczeni odbiega od normy (spokojna jazda, max 2500/obr) - z czego moze wynikac takie spalanie, co i jak mozna sprawdzic/wymienic by poprawic spalanie...?!
druga kwestia - obroty silnika vs predkosc, prosze o porownanie i innym 220 SD,
1 bieg 2000obr - 20km/h
2 bieg 2000obr - 30km/h
3 bieg 2000obr - 40km/h
4 bieg 2000obr - 60km/h
czy u Was wyglada to podobnie?! mam pewne watpliwosci dot pracy silnika - stad pytanie...
pozdrawiam,KP
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 14, 2008 19:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
krzysztof_ns, zmierz przyspieszenie od 60-100 na 4 biegu... Jezeli masz SD to masz silnik 86kM... Jezeli SDi to 105kM, masz pompe elektryczna czy mechaniczna?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pią Sie 15, 2008 15:33
w opisie techicznym jest napisane iz spalanie dla teog modelu to 6l/100km w cyklu miejskim...z postow wczesniejszych czytam ze osoby posiadajace taki model "pala" 5,5 - 7...poza tym tak jak mowie - jezdzilem wrecz emerycko...stad moje obawy, jelsi aczne jezdzic tzw normalnie + przyjdzie zima to nie zamlkne sie nawet w 9 a to juz chyba jakies nieporozumienie: ) silnik byl sprawdzany przez dobrego mechanika i pracuje jak igla - przyjamniej osluchowo i diagnostycznie...wiec sadze ze powinien palic nieco mniej, po zakupie nie wymienialem filtrow czy innych mat eksploatacyjnych a moze w tym tkwi problem, choc wlasciciel poprzedni mnie zapewnial ze byly wymieniene w lutym...co sadzicie?!
czytalem ze moze to byc wina filtru powietrza - ze czasem on ma wplyw na spalanie...
co do przyspieszenia - powyzej 2200-2400 przyspiesza ladnie, jak tyrbna zacznie tloczyc to ciagnie samochod do przodu...ale martwi mnie nieca tak nieskie przelozenie na nizszych biegach - coprawda wczesniej jezdilem benzyniakami, wiec moze to tak ma byc w dieslu...
7 litrow w 2.0 silniku to ladny wynik.Sam napisales ze pala do 7 litrow.Wlejesz lepszego paliwa i moze spalic 6 a jak kupic shit to i z 9.Ja bym sie nie przejmowal tylko powymienial filtry i dopiero sprawdzal co i jak.Z reszta spalanie w miescie to nie za dobry material porownawczy.Rozne natezenia ruchu,rozne paliwa,rozna predkosc.czesto auta pala ludzia wiecej bo wlasnie jezdza emerycko i od 1000 obrotow cisna zeby to chcialo wjechec na wiadukt zamiast zredukowac i spokojnie podjechac z 2500-3000 obrotow.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pią Sie 15, 2008 16:38
filtr podobno byl wymieniany przez poprzedniego wlasciciela w lutym - przynajmniej tak twierdzi, ale moge g owymienic to nie problem - jelsi moze miec wplyw na spalanie...
co do danych - czytalme wiele watkow na forum na ten temat - i przewaznie spalanie w miescie dla teog silnika oscyluje miedz 6-6,5l - ja mieszkam w malm miejscie , bez wiekszych korkow...
co procz filtra powietrza i paliwa moze miec jeszcze wplyw na spalanie i na co zwrocic uwage?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sob Sie 16, 2008 06:11
mala miejscowosc - czytaj: Nowy Sącz: ) tankowalem na stacji polecnej przez znajomych, wzgl spalania w ich samochodach, zatem prawdopodobnie to nie paliwo...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum