Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Obrotomierz, wskaźnik temp, wentylator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Obrotomierz, wskaźnik temp, wentylator
Autor Wiadomość
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



  Wysłany: Czw Sie 14, 2008 23:57   [R75] Obrotomierz, wskaźnik temp, wentylator
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam
wszystko było OK do wczoraj i dopadło mnie.
Mianowicie: jechałem paradnie do ślubu 70 km/h z włączoną klimą (niby działała - wiało zimne)zatrzymałem sie i chyba wtedy zdarzyło się wszystko na raz (wentylatora pewny nie jestem) przestał działać obrotomierz równocześnie przestał pokazywać temperaturę płynu chłodzącego silnik i chyba zatrzymał się wentylator (nie wiem na pewno bo byłem filmowany i nie mogłem wysiąść i sprawdzić)wiało zimne ale jakby coraz słabiej, zatrzymałem się i zgasiłem silnik jak odpaliłem ponownie to zapaliła sie jeszcze kontrola trakcji i nie można jej w żaden sposób wyłączyć i wentylator nie działał przy włączonej klimie. Sprawdziłem bezpieczniki wszystkie wyglądają na dobre sprawdziłem zegary i w teście wszystko OK wskazówki idą w górę i nie wiem co dalej, co miałby wentylator do obrotomierza i wskaźnika temperatury wody? a lampka temperatury wody gaśnie prawidłowo. Nie mam pomysłu gdzie zajżeć celem zdiagnozowania problemu.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Lis 01, 2011 22:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 14, 2008 23:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Sie 15, 2008 12:06   

Jak by nie chodzil wentylator to klima w gole nie bedzie chodzila a nie ze bedzie
Cytat:
wiało zimne ale jakby coraz słabiej

Co dao lampki od kontroli trakcji to zobacz czy dziala Ci ABS bo moze padl czujnik przy kole.Z nie dzialajacym obrotomierzem sie pierwszy raz spotykam...
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Sie 15, 2008 16:00   

Zukowaty napisał/a:
Jak by nie chodzil wentylator to klima w gole nie bedzie chodzila
- chyba, że w V6 tak jest. W CDT będzie tak jak opisał sknerko, klima będzie działała ale bardzo mało wydajnie ze względu na brak chłodzenia wentylatorem.
sknerko napisał/a:
co miałby wentylator do obrotomierza i wskaźnika temperatury wody?
wentylator do wskaźnika temperatury mógłby coś mieć.
O ile pamiętam czujniki ABS mogą mieć coś wspólnego z obrotomierzem lub prędkościomierzem. Było o tym na Forum.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Sie 15, 2008 16:07   

henryk_w napisał/a:
wentylator do wskaźnika temperatury mógłby coś mieć.
O ile pamiętam czujniki ABS mogą mieć coś wspólnego z obrotomierzem lub prędkościomierzem. Było o tym na Forum.

Z pedkosciomierzem jak najbardziej mi sie zdaje bo moze liczyc predkosc z kol.
Gdzies juz czytalem na tym forum ze w silnikach V6 jak padnie wietrak to klima sie wlacza i za chwile sama sie wylacza.Podczas jazdy moze chodzic bo ped powietrza chlodzi chlodnice.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Sie 15, 2008 17:17   

tylko zastanawia mnie że oba zegary padły w chwili jak umarł wiatrak (prawdopodobnie, wydawało mi się że zrobiło się ciszejwłaśnie wtedy) czy wiatrak mógłby wywalić jakiś bezpiecznik w skrzynce koło pasażera ? bo pod maską wszystkie bezpieczniki dobre są jedynie przekażnik wiatraka jakby cieplejszy ale podmieniłem i bez zmian. Co do kontroli trakcji to może być czujnik abs bo kontrolka abs wprawdzie gasnie ale abs-u nie ma no i kontroli trakcji też.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Sie 15, 2008 19:09   

Posprawdzaj czujniki i zmien jak trzeba i wtedy zobaczysz.Zacznij od tego co juz wiadomo.Moze wywalil jaks bezpiecznik ,posprawdzaj bo jest niezly dostep.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Sie 15, 2008 22:15   

Cały dzień w samochodzie i nic mądrego nie wymyśliłem. Gdzie jest czujnik temperatury płynu chłodniczego? Nie mogę go w żaden sposób namierzyć.
A teraz: "hit wieczoru" pojechałem do znajomych raptem 1,5km i wszystko jak przedtem wentylator martwy zegary też i...... Wracam a tu słyszę wentylator na najwyższym biegu myka, ale zegary trupy, zatrzymałem przed domem włączam klime i chyba chłodzi zgasiłem samochód odpalam bez klimy ożyły zegary, ale tak dziwnie zapróbowały ze dwa razy i zaczęły normalną pracę po jakiejś chwili nie wiedzieć czemu załączył się wentylator na "trójce" i zegary padły zgasiłem odpalam podobnie, ale wentyl nie wystartował więc zegary działały włączyłem klime na LO zadziała ł wentyl na trójce i zegary zdechły O CO TU CHODZI? Jak wentylator nie działa to zegary pokazują w normie i nie powinien startować wentylator (one rzadko się uruchamiają w tych autach) a on startuje przy 13 st C na dworze i umierają zegary.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Sie 15, 2008 22:22   

Nie wiem czy wentylator zawsze sie nie wlacza przyupadkiem jak zalaczasz klime na LO.Mi to wyglada na jakas zware w instalacji bo cuda Ci sie dzieja.Przynajmniej u mnie chyba zawsze sie wlaczal
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Sie 16, 2008 15:20   

Dzisiaj rozmawiałem z moim znajomym mechanikiem, który serwisował mi poldorovera i on mówi, że identyczne zachowanie miał w roverze 214 mojego kuzyna i tam przyczyną nie działania wskaźnika temperatury i właśnie obrotomierza był padnięty czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik. Myślicie, że u mnie też może tak być? Z dzisiejszych obserwacji: jak przekręcę kluczyk bez odpalania na ciepłym silniku na chwile wskakuje pomiar temperatury a potem gaśnie kontrolka silnika zapala się kontrola trakcji i umiera temperatura po chwili zapala się z powrotem kontrolka silnika i działa wskaźnik temperatury i tak w kółko a po odpaleniu jest albo martwy wskaźnik albo chwile zadziała a potem umiera i nie wstaje wentylator wyłączyłem na razie bezpiecznikiem, bo miałem wrażenie, że jest uszkodzony, ale może to ten czujnik wariuje i dlatego wentylator się włącza i kręci jak szalony na najwyższym biegu. Przestudiowałem Rave w części elektrycznej, namierzyłem czujnik pod maską, ale sam go nie wydłubie jest tak schowany, że masakra może jutro albo w poniedziałek mój mechanik spojrzy co zacz, ale padnięty czujnik może tak wariować wentylatorem tak mi się wydaje po obejrzeniu rysunków.

[ Dodano: Pon Sie 18, 2008 13:18 ]
Odświerzam bo cisza w moim temacie a mechanik zajrzy dopiero wieczorem to może się coś dowiem wcześniej.

A czy może mi ktoś podpowiedzieć skąd zegar wie ile obrotów ma silnik? bo nigdzie nie moge znaleźć jak jest sterowany obrotomierz.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 23, 2008 15:52   

Cytat:
A czy może mi ktoś podpowiedzieć skąd zegar wie ile obrotów ma silnik? bo nigdzie nie moge znaleźć jak jest sterowany obrotomierz.

z czujnika położenia walu korbowego za pośrednictwem komputera
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
marcelo0506 



Dołączył: 14 Gru 2007
Posty: 15
Skąd: Poznań/anglia



Wysłany: Nie Sie 24, 2008 21:20   

Bardzo możliwe że czujnik temp wody bo własnie z niego idzie odczyt do kompa i z kompa na deskę oreaz komp sobie steruje wiatrakiem, a auto ma takie zabespieczenie że jak czujnik temp. wody nie działa to się wentylator włącza na maks bynajmniej w moim 1.8 tak jest bo sprawdzałem ostatnio ponieważ miałem wątpliwości czy mój wentylator działa(poprostu wyjąłem kostkę z kablami z czujnika i odpaliłem)
Co do klimy to ja zauważyłem u siebie że jak sobie ustawię jakąś tem.(całość w ustawieniu auto) to na początku wychładza do ustawionej temp wtedy też wentylator chodzi na max. a jak już osiągnie żądaną tem to zwalnia i delikatnie sobie dmucha i wentylator nadal kręci ale wolniej.

Życzę powodzenia!
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Sie 25, 2008 07:57   

Byłem u PHJOWI zdiagnozować co go boli.
Zdiagnozowano uszkodzony (na 99% bo nie rozbieraliśmy przodu) przekaźnik biegu pierwszego wentylatora i bardzo możliwe że jest gdzieś przetarty przewód do tego przekaźnika bede szukał sam i napiszę co znalazłem ale ciekawostka jest taka że wgrał mi nowe oprogramowanie silnika i zegary działaja został tylko alarm wyłączonej kontroli trakcji podejrzewam że jak bym uruchomił kilime i wentylator to problem wróci ale na razie nie grzebie bo samochód działa dopuki nie rozbiore przodu to wole żeby tak było jak jest.

A teraz hit największy:UWAGA UWAGA: Została wgrana optymalizacja cokolwiek to znaczy i miało spaść zużycie paliwa. Ponieważ bawie sie tym wskażnikiem spalania w komputerze to wiem mniej więcej ile powinien pokazywać przy jakiej jeździe i wjakich warunkach, po przejechaniu ponad 100 km już widze spalanie o ok litr na 100 mniejsze :grin: :grin:
A następne co się zmieniło to nie wiem czemu ale auto dostało chyba z 10KM w prezencie bo tak jak teraz przyspiesza to jeszcze nigdy nie przyspieszał i nie jest to jakas autosugestia bo nikt mi nie obiecywał jakichś zmian w tym zakresie i ja się ich nie spodziewałem ale szok przeżyłem jak przy wyprzedzaniu kawałek za Nowym Miastem wjechałbym w kufer komuś przede mną na lewym pasie byłem przyzwyczajony że przy 80km/h to on na 5 biegu nie wyrywa jak wsciekły do przodu a tu nagle jak wystrzelił to najpierw myślałem że mam czwórke wkleszczoną ale nie to była piątka :shock: :shock: :shock: nie wiem na czym to polega ale jak chip tuning to zadziałało. No i jest jakby troche słabszy poniżej 2000obr ale to jest akurat pryszcz :grin:

[ Dodano: Pon Wrz 01, 2008 21:45 ]
Naprawiono i tak po kolei:
:idea: Zegary zadziałały dzięki zabiegom PHJOWI
:idea: wentylator zadziałał po naprawie przetartego przewodu od przekaźnika 1 biegu wentylatora (przewód niebieski z komputera do przekaźnika dotykał chłodnicy)
:idea: kontrola trakcji zadziałała jak pogmerałem przy silniczku od kontroli trakcji pod maską po stronie pasażera na podszybiu.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 13:40   

sknerko napisał/a:
Naprawiono i tak po kolei:
:idea: Zegary zadziałały dzięki zabiegom PHJOWI

Wystawiłeś stosowny komentarz na stronie klubowej?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 22:01   

wystawiłem komentarz
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Karol87 



Dołączył: 18 Gru 2014
Posty: 4
Skąd: Huntingdon



Wysłany: Czw Gru 18, 2014 21:26   

witam ja miałem problem ze swoim MG ZT 2.0 cdti mianowicie nie działał obrotomierz czujnik temperatuty, podgrzewanie tylnej szyby i klimatyzacja. Spwodowane było to tym ze te samochody maja wade fabryczna otóż taką ze woda dostaje sie do samochodu (gdy pada deszcz) poprzez tylne lampy trzeba wyjąć lampy i dobrze je zaklejć silikonem nastepna żecz trzeba wysuszyć porzadnie bagażnik wyjąć ze środka fotele,całe wnetrze czyli wykładziny i :-| całą podłoge i wszystko porzadnie wysuszyć mój samochód stał 3 dni i sie suszył w lato wszystko porządnie wyschło i problem zniknął u mego szwagra był ten sam problem w MG ZT-T zrobił to samo co ja i po problemie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] czasem nie działa obrotomierz i temp.
turbina Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Gru 20, 2014 19:24
Dziadek
Brak nowych postów [R75] Obrotomierz, TC, klima, wskaznik temperatury
radekcga Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Maj 30, 2012 11:11
sknerko
Brak nowych postów [R75] - klimatyzacja, wentylator, obroty, temp. brak na raz
borys888 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Sie 12, 2014 20:10
borys888
Brak nowych postów [R75] Klima, wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury, lust
lloydik Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Gru 20, 2007 17:43
thef
Brak nowych postów [R75] Pytanie o obrotomierz
dlugigl Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Lip 26, 2009 22:22
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink