Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: piter34
Wto Paź 02, 2007 16:45
[R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD

znalazlem tunera
Autor Wiadomość
goodhope 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 68
Skąd: Pleszew



Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 18:01   

sogreg1...
no to sobie swojego tiptronica pohamowałeś...

to sympatyczna, ale "durna" skrzynia, trudno ją zmusić do stabilnego przenoszenia prędkości obrotowej od 1500 do 4 tyś obr 1:1 na jednym przełożeniu.
Na hamownii żyje własnym życiem.
Mogą wyjść z tego absurdalne przebiegi krzywych.

To samo jest w bmw.
Przyjemne hamowanie zaczyna się dopiero od epoki nowych skrzyń, modeli e60/61, e90...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 18:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wniosek 



Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 2
Skąd: W-wa



Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 20:50   

Zamierzam kupić R75 i dlatego przeczytałem dzisiaj ten męczący i jakże oryginalny wątek, czytając ten wątek już na początku wychwyciłem pewien nienaturalny styl pisania kilku rzekomych klientów Dominika, mam na myśli : "Dam-Kam", "Rowan", i częściowo "Jedyna".
Trudno wyjaśniać o co chodzi ale ten nienaturalny styl pisania wskazuje na fałszywość wypowiedzi tych osób tworzących kółko wzajemnej adoracji, aż się wierzyć nie chce że komuś to się chciało robić, ale wskazuje to na zorganizowaną akcje tych "osób" mającą na celu wypromowanie usług tego Dominika, z tym że jeżeli tak jest, to robili to dość nieudolnie i myślę że wiele osób wychwyciło "coś nie tak".
A swoją drogą pokazuje to jak trzeba być ostrożnym czytając opinie na forach internetowych, skoro jakaś grupka (lub pojedyńcza osoba) dla wypromowania własnych usług lub też zwykłego oszustwa posuwa się do takiego teatru.

pozdrawiam, pewnie po zakupie R75 wrócę na to forum pod innym wcieleniem :wink:
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 21:37   

:lol: :lol: :lol:
Ubawiłeś mnie do łez! Człowieku,skąd Ty się urwałeś? "rzekomych klientów","grupka lub pojedyńcza osoba",czy Ty wiesz co wypisujesz?Po pierwsze;zauważ że każdy z nas ma status klubowicza,a co sie z tym wiąże jego dane osobowe zostały zweryfikowane,więc nie możemy być jedną i tą samą osobą
Po drugie;piszesz że promujemy Dominika,tu można sie z Tobą po części zgodzić,po części bo nie jest to żadne promowanie,po prostu skorzystaliśmy z jego usługi i jesteśmy wszyscy z tego zadowoleni i mniej istotne jest dla nas to co piszą inni,liczy się to jak teraz zachowują się nasze auta,jak się prowadzą.
Dlatego zanim coś takiego napiszesz,to zastanów się i pomyśl nad tym dobrze.No ale cóż,jesteś nowy i trzeba Ci to wybaczyć

[ Dodano: Czw Wrz 11, 2008 22:44 ]
wniosek napisał/a:
...skoro jakaś grupka (lub pojedyńcza osoba) dla wypromowania własnych usług lub też zwykłego oszustwa posuwa się do takiego teatru


Tu już przesadziłeś!!!
Nie wystarczy umieć czytać,trzeba umieć czytać ze zrozumieniem :lol:
Rada na przyszłośc;nie czytaj tak długich postów,bo ograniczają one Twój sposób rozumowania
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 21:51   

Jedyna wyluzuj :wink: nerwy na wodzy, nie obrażać i nie wyzywać nikogo :wink:
Drogi Wniosku, jestem tutaj trochę dłużej niz Ty, jeszcze przed powstaniem nowego forum, ten temat śledze od początku, nikt tutaj nie podszywa sie pod kogoś, nie jest to kółko wzajemnej adoracji itp itd... Kilku z nas Roverkowiczów, skorzystało z usługi Dominika, są zadowoleni, że ich R75 zyskały na mocy. Cała dyskusja wynikła chyba dlatego, że wychodzi na to iż silniki CDT nie trzymają serii. każdy chciałby wiedzieć jak jest naprawde, jednak coś nie bardzo możemy dowieśc co jest prawdą a co mitem:)
Koniec OT i bez żadnych przepychanek tutaj, po co dostać karniaka od Admina?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
wniosek 



Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 2
Skąd: W-wa



Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 22:19   

Moje wrażenia z czytania wypowiedzi to moja subiektywna opinia (tak jak Twoja "Jedyna" ocena powera R75 :smile: ), podtrzymuje zdanie że ci trzej klubowicze nie są do końca szczerzy w swoich wypowiedziach, nie wiem co ich łączy z "Dominikiem" ale bezwględnie widać brak obiektywizmu.
To tyle, każdy inteligentny czytający ma rozum i własne zdanie które pozwoli nie nacinać się na naciągactwo.

Ty Jedyna nie bierz tego tak do siebie, zaplątałeś się w krętactwa tych dwóch klubowiczów, a w stosunku do Ciebie napisałem "częściowo Jedyna", i nie ujmuj mi z rozumowaniem bo wydaje mi się że w tej kwestii się mocno różnimy.
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 23:04   

wniosek napisał/a:
podtrzymuje zdanie że ci trzej klubowicze nie są do końca szczerzy w swoich wypowiedziach, nie wiem co ich łączy z "Dominikiem" ale bezwględnie widać brak obiektywizmu.


Człowieku,nie wiem o co Ci chodzi? I wątpie by ktoś z tego forum potrafił Cie zrozumieć.

[ Dodano: Pią Wrz 12, 2008 00:06 ]
wniosek napisał/a:
Ty Jedyna nie bierz tego tak do siebie, zaplątałeś się w krętactwa tych dwóch klubowiczów


Jakie krętactwa???

[ Dodano: Pią Wrz 12, 2008 00:09 ]
wniosek napisał/a:
które pozwoli nie nacinać się na naciągactwo.


Tu nikt nikogo nie próbuje naciągać! Klienci Dominika przedtawiają swoje odczucia po chipie a przeciwnicy...

[ Dodano: Pią Wrz 12, 2008 00:10 ]
wniosek napisał/a:
i nie ujmuj mi z rozumowaniem bo wydaje mi się że w tej kwestii się mocno różnimy.


No ja już to właśnie napisałem na początku
 
 
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Pią Wrz 12, 2008 06:39   

goodhope napisał/a:
sogreg1...
no to sobie swojego tiptronica pohamowałeś...

Istotnie to zastanawiające :?:
Ale czytałem gdzieś ostatnio, że dobre hamownie dają radę automatom. W jaki sposób? Nie mam zielonego pojęcia :bezradny: .

Może koś inny się wypowie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
wojtekhan 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Jasło/Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 12, 2008 08:41   

[ Dodano: Pią Wrz 12, 2008 09:41 ]
goodhope napisał/a:
odpowiem tylko że ...

wojtekhan dostał kuszącą propozycję wykonania kompleksowej modyfikacji, z pomiarami oraz jeśli okaże się to konieczne, diagnostyką komputerową u mnie, za rozsądną cenę.

W sumie niewiele odbiegającą od kosztów osobnego hamowania przed i po, oraz chiptuningu pod blokiem włącznie.

Póki co nie zdecydował się.


Nie wiem o co to zamieszanie - rozumiem Twoją odmowę.
Po prostu źle zrozumiałem Twoją pierwszą wypowiedź.

Co do propozycji nie mogę z niej skorzystać na dzień dzisiejszy przez wzgląd na prywatne sprawy, ale odezwę się bliżej listopada.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 12, 2008 08:46   

wniosek napisał/a:
Trudno wyjaśniać o co chodzi ale ten nienaturalny styl pisania wskazuje na fałszywość wypowiedzi tych osób tworzących kółko wzajemnej adoracji, aż się wierzyć nie chce że komuś to się chciało robić, ale wskazuje to na zorganizowaną akcje tych "osób" mającą na celu wypromowanie usług tego Dominika, z tym że jeżeli tak jest, to robili to dość nieudolnie i myślę że wiele osób wychwyciło "coś nie tak".

Gratuluję bujnej wyobraźni :mrgreen:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
goodhope 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 68
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Wrz 12, 2008 09:24   

sogreg1

do tanga trzeba dwojga...

w parze z dobrą hamownią, musi tańczyć dobra skrzynia.
Niestety tiptronic z rovera, jak i BMW, do epoki którą wymieniłem, to skrzynie udające typowego tiptronica... dlaczego ?
już tłumaczę, spróbuj wymóc na nim rozpędzanie się od 1500 obr na jednym wysokim biegu z pedałem gazu na 100% ...
niestety, sam sobie przerzuci niżej bez twojej wiedzy...
podobnie jest z wysokimi obrotami, postaraj się go przetrzymać do 4500 obr na jednym wybranym biegu..
skubaniec i tak sam przerzuci sobie o bieg wyżej mając w trąbie decyzję kierowcy.

Z jednej strony to mądre, bo sterownik skrzynii nie pozwala na jej zażynanie, ale z drugiej strony, stanowi to poważny problem na osiągnięcie miarodajnego wyniku na hamownii...

Kolejnym problemem jest naturalny "uślizg" skrzynii na każdym wyższym przełożeniu, czego powodem jest charakter konstrukcji skrzynii, nawiązujący do skrzyń dawnej epoki.
Nowsze "tiptroniki" już tego nie mają. Na poszczególnych biegach przeniesienie napędu, zachowuje się jakby było "sztywne". I głównie o to chodzi z pomiarem mocy i momentu na rolkach w automatycznych skrzyniach biegów.

Tak jak wynik pomiaru mocy, będzie całkiem podobny do pomiaru manuala, tak pomiar momentu, jak i jego przebieg, będzie zdecydowanie udziwniony, do swojego ręcznego odpowiednika. I co ważne, ciężki do powtórzenia.

Nie sztuka, zrobić jeden pomiar i wydrukować go klientowi, sztuką jest zrobić 3 po sobie, któe różnić się będą jedynie skalą błędu statystycznego, a ich przebieg będzie identyczny :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Wrz 12, 2008 19:10   

cześć i czołem - nie pytajcię skąd sie tutaj wziąłem :wink:
Długo tutaj nie zaglądałem (naciągałem ludzi na innym forum udając że mam BMW 330xd) i po przeczytaniu zaległości postanowiłem dorzucić parę groszy.
Więc żeby była jasność dla kolejnych przyszłych Wniosków którzy szukając R75 będą czytać to forum. Dominik z Łodzi tak naprawdę jest moim kuzynem. Rowan z kolei jest jego synem (wstyd ale nie znam jego imienia) a Jedyna prawdopodobnie ojcem ale też nie znam imienia :( Wszyscy trzej potajemnie umówiliśmy sie że będziemy naciągać ludzi na różnych forach na usługi mojego kuzyna a Rowana ojca i Jedynej syna. Oczywiści jest to poprzedzone ponad rocznymi obecnościami na forum i wypisywanie wymyślonych innych problemów mających na celu zatuszowanie naszego "powiązania". Jak widać jednak są ludzi którzy czytają między wierszami i nas rozbroili. Pewnie na dnaich zostanie złożony wniosek do prokuratury o ściganie gangu trzech naciągaczy a za jakiś tydzień o 6 rano zapuka do naszych drzwi CBŚ... no cóż... BYWA :bezradny:

a wracając do sedna: kolego goodhope mam takie moje przemyślenia. Pozwól że przedstawię je Tobie i poproszę Ciebie o ocenienie mojej logiki. (Dominika mimo że cenię się nie spytam gdyż jak wyczytałem nie ma go na forum a po dwa wywołałoby to burzę kolejnych podejrzeń i byłoby chyba moło wiarygodne)
Więc: skoro R75 2,0CDT z oryginalna mapą i 116KM nie trzyma mocy co potwierdziłeś wykresami. Skoro oryginalna mapa miała dawać 116KM to może zachodzić podejrzenie że Dominik nie wiedząc że R75 nie trzyma parametrów mógł "głosić" że po bedzie około 150KM tak ?? (Bo z tego co widzę chociażby Pan z katowić na swojej stronie ma podane że R75 po zabiegu bedzie miał 150KM ale zastrzegł w rozmowie że tylko nowy z małym przebiegiem) Jak dobrze liczę jest to przyrost jakiś 30%. Ale skoro na oryginalnej mapie ma tylko ~100KM to w stosunku do nowej mapy przyrost będzie nadal 30-to %-towy zgadza sie ?? Bo jeśli tak to mam prawo być w pełni zadowolony z 124KM które mi pokazała hamownia nawet już zakładając że moja przepływka jest dobra.
Dobra z prawem do zadowolenia przesadziłem - jeste zadowolony i nie potrzebuję czyjejś zgody zwłaszcza że pokazałeś swoje wykresy i nie wyciągnąłeś wcale więcej (i nie ma tutaj żadnej ironi, sarkazmu i innych dziwnych słówek)

A na koniec powiem że idzie sie przyzwyczaić że w tym temacie bierze udział coraz więcej obcych osób ale denerwujące jest że przychodzi jakiś wniosek który spada z nieba, zarzuca paru OBCYM osobom na ICH forum jakieś dziwne rzeczy i pisze że jak kupi R75 to sie pojawi jako ktoś inny... a wtedy będzie prosił o porady w innych tematach i bedzie dobrze... suma sumarum chcesz kogoś kopnąć w dupę a póżnij prosić go o pomoc :brawo:
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Wrz 12, 2008 19:50   

Dam-Kam napisał/a:
suma sumarum chcesz kogoś kopnąć w dupę a póżnij prosić go o pomoc :brawo:

No cóż jak to mówi mój ociec :mrgreen: "D" - "Polskie realia" :mrgreen:

[ Dodano: Pon Wrz 15, 2008 19:29 ]
No dobra ponawiam pytanie Dam-Kam'a, do goodhope, jeśli rzeczywiście CDT gubi serię, to jak choć trochę tej mocy odzyskać?
 
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 09:37   

skonczyl sie watek malo konkretnie , tylko na glupich insynuajcach i ironicznych txt pod adresem userow... szkoda :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 10:49   

Moja propozycja jest następująca:
Zbliża się termin zlotu. Może pojawią się na nim ludziska, którzy chipowali roverka i będziemy mogli ocenić zalety chipu "na żywca" :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 13:54   

No to jak?
goodhope, powiesz czy da się odzyskać moc którą traci CDT?
A jeśli tak to jak?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 14:05   

Czyżby tego nikt nie czytał? :cool:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 16:10   

Wszyscy to chyba czytali. Ja to wszystko czyściłem, nie zauważyłem dużej różnicy, no chyba że mój trzyma serie.
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 16:42   

Odnoszę nieodparte wrażenie, że gdyby dzisiaj koledzy pojechali na hamownię, to bez żadnych starań z ich strony, wszyscy by osiągnęli wyniki lepsze niż na zaprezentowanych wykresach, co oczywiście nie od razu oznacza trzymania serii. Ale część utraconej mocy chyba by się odnalazła.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 17:00   

No to na pewno. Przy niższej temp. otoczenia wyczuwalny jest przyrost mocy.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 19:17   

Rowan napisał/a:
Wszyscy to chyba czytali. Ja to wszystko czyściłem, nie zauważyłem dużej różnicy, no chyba że mój trzyma serie.

A czy "filtrami na elektrozaworkach" oraz "ośką przy samej turbinie" też się zająłeś?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Chiptuning
Robert_66_ Tuning mechaniczny 3 Nie Gru 16, 2012 10:38
Adrian
Brak nowych postów [R75] Chiptuning
115 do 150 - warto??
jarek73 Tuning mechaniczny 13 Nie Lis 30, 2008 20:30
Dam-Kam
Brak nowych postów [R400] Chiptuning na 130 KM 2.0 iDT
Kacpro Tuning mechaniczny 6 Pią Maj 22, 2015 13:46
Kacpro
Brak nowych postów [MG ZT] Chiptuning GOODHOPE
j0zek Tuning mechaniczny 9 Pon Mar 14, 2016 14:13
pietjak
Brak nowych postów WinOLS - Chiptuning
Naki17 Tuning mechaniczny 13 Sob Maj 24, 2014 22:44
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink