Forum Klubu ROVERki.pl :: Troche na temat 1.8VVC
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Troche na temat 1.8VVC
Autor Wiadomość
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Wrz 16, 2008 21:06   Troche na temat 1.8VVC

Witam, jednak chyba Rover zostanie w rodzinie, wczoraj do niego wsiadlem, zaciagnalem sie ( jego zapachem:P ), przetoczylem sie troche po grojeckiej i doszedlem do wniosku ze chyba jednak zostanie :) No ale do rzeczy.

Ma ktos pojecie ile moga wytrzymac seryjne graty w tym silniku? Co zrobic najpierw zeby mu podniesc troche moc ( nie piszcie tylko o przepustnicy bo bede bil :] ). Pracujacy dla Janspeeda Sachar ;) napisze mi zaraz zebym kupil od nich kolektor, nie glupia mysl, ale jak cos sprowadzac to juz w wiekszej liczbie, zeby nie placic taczki hajsu za przesylke jednego przedmiotu, wiec moze jakies graty do silnika. Doradzcie ewentualnie co i jak jesli potraficie. I jesli juz zamawiac to skad i jak wyglada ten caly proceder zamow/plac/przeslij itd. Za odpowiedzi z gory dziekuje :)

P.S jesli bede mial cos kupowac to pewnie dopiero w przyszlym orku jakos na poczatku, bo trzeba hajs skumulowac, ale wiedze dobrze juz teraz zebrac:)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 16, 2008 21:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Wrz 16, 2008 22:18   

Myślę, że na serii wytrzyma 190 - 200 kucy. Ostatnio rozmawiałem z kolesiem który robi rajdowego mgf-a (sic!) i miał wyplute 260 kucy bez vvc - na wałkach Pipera. Ale to już była gruba rzeźba - kute tłoki, korby i bóg wie co jeszcze. I z tego co mówił jeden tłok z korbą to 3,5 koła :)
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Wrz 16, 2008 22:33   Re: Troche na temat 1.8VVC

Kamil Luczak napisał/a:
Ma ktos pojecie ile moga wytrzymac seryjne graty w tym silniku?

Dość sporo poczytałem na ten temat na forum mg-rover.org. - Angole tego mają dużo. Ogólnie ten silnik nie jest wdzięcznym do modowania niestety... :( max przy rozsądnych wydatkach to 20-30km. Ja odpuściłem temat całkowicie - głównie chodzi o skrócenie żywotności silnika. Podjąłem decyzję że dwa - trzy lata jezdy na serii, poźniej przejście w coś mocniejszego. A w tym czasie chce utrzymywać autko w idealnym stanie, aby sie nowy właściciel (Tata się już przymierza ;) ) też nim nacieszył
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 14:23   

Cudow nie ma - bez odprezania, jak planujesz dmuchnac w ten silnik jakies doladowanie to rozleci sie on predzej czy pozniej bo nie nalezy on do konstrukcji pancernych. Rozleci Ci sie rowniez PG1, sprzeglo i polowa rzeczy zwiazana z przeniesieniem napedu. Dodatkowo bez szperowania to wogole kompletnie nie ma sensu wiec koszty raczej szykuj sie na spore aczkolwiek jest to mozliwe do wykonania.
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 15:47   

tyle ze turbo z VVC podobno ciezko pogodzic. Nie ukrywam e takie 20-30KM zadowoliloby mnie, bo przy wadze 800kg stosunek zmienia sie z 5.7 na 4.7, a to juz podobny do tych co uzyskuja doladowane CTRy u nas w Wawie.
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 16:35   

Kamil Luczak napisał/a:
tyle ze turbo z VVC podobno ciezko pogodzic. Nie ukrywam e takie 20-30KM zadowoliloby mnie, bo przy wadze 800kg stosunek zmienia sie z 5.7 na 4.7, a to juz podobny do tych co uzyskuja doladowane CTRy u nas w Wawie.

a podtlenku zamierzasz zrezygnowac?? jesli tak to jaka cena :P
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 17:45   

No przy tej masie Twojego autka bedzie wesolo ;) Moze idz narazie w n/a faktycznie a potem jak bedzie malo to mozesz doladowac na koniec - ja mam jeszcze taka wizje-pomysl, ze moze by warto jakies smt6 lub ecumaster i probowac to stroic po walkach albo regulowane kolka jakies obczaic - ciekawe czy jest mozliwosc obnizenia np wlaczenia vvc - w hondzie to sie stosuje i daje rade -500 rpm daje ponoc fajny boost juz.
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 20:27   

Narazie jeden zgred mnie w turbo chce wciagnac, zobaczymy co z tego wyjdzie. Boje sie tylko zeby silnik sie nie wysral, tak samo skrzynia biegow.
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 09:21   

Jezeli faktycznie juz Twoje autko nie daje Ci banana i sie przyzwyczailes do jego osiagow i chcesz miec znaczny krok do przodu to nie czarujmy sie - swapowac na fabrycznie uturbione 2.0 i go krecic. Sadze, ze przeszczep bedzie o wiele prostszy, tanszy i masz gwarancje, ze to chodzi bo inzynierowie w fabryce to przeliczyli bardzo dokladnie i sprzedali swoje rozwiazanie w tysiacach egzemplarzy aut. Takie partyzanckie uturbianie vvc moim zdaniem skonczy sie niepowodzeniem - zakopiesz sie na wiele miesiecy i bedzie padac po kolei wszystko co zostanie ze slabego silnika w serii.
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 09:51   

Wstawienie tego silnika do R100 to jest rzezba rzezba i jeszcze raz rzezba. To jest ciecie podluznic, spawanie lap, ciecie grodzi silnikkabina, w cholere roboty. Silnik jak kupie powiedzmy za 1500zl to mysle ze spokojnie 3-4 razy wiecej bede musial dolozyc jeszcze za przeszczep. Wez tez pod uwage ze do tego trzeba dopasowac PG1, a PG1 samo z siebie tez nie wchodzi do R100, trzeba dorabiac pol osie i wszytskie wiwajsy od zmiany biegow.
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 09:55   

Uuuuuuuuuuuull to faktycznie nie ma to sensu - ale byl jeszcze chyba jakis silnik 1.8 turbo ROVERA - moze to wejdzie z mniejszymi problemami. Nie wiem czy sie nie myle ale widzialem gdzies grzebiac 1.8 turbo 160 koni i 200 niutkow. Mysle, ze to by sie dalo latwo podkrecic na tyle ile chcesz mniej wiecej. O ile sie myle niech mnie koledzy poprawia. No i to by trzebabylo tak jak wspominasz w calym komplecie wymenic wszystko.
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 10:10   

Sachar mi kiedys wspominal ze to jest ten samsilnik tylko bez VVC ale z dolozonym Turbo ;) W serii ma 140KM ;)
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 10:14   

No to jak ten sam to sadze bez trudu bedzie sie dal zaadaptowac. Trzeba szukac opcji. Moze jakis rozbitek z Uk dla samego silnika czy cos... Ja napewno trafilem na slad takiego silnika i byl on pakowany chyba do 75.
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 10:48   

ale to jest ten sam silnik wiec nie ma sensu za bardzo go tam pakowac, jak jest vvc :) Bede walczyl z tym co jest zobaczymy co wyjdzie:)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 11:44   

Zgred ci dobrze radzi dmuchaj ten silnik a nie pytasz o dobre rady ktorych i tak nie otrzymasz bo niby skąd :p
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 22:15   

Turbo to chyba z jakiegos fiata Pandy wyjme, zeby za duze nie bylo :P
 
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 22:33   

Z pandy to niekoniecznie, ale z punto 1,4 GT to byłoby OK. Sporo ludzi w różnych przróbkach je wykorzystuje
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 22:36   

Sachar ja oczywiscie zartuje z ta Panda, myslalem nawet o tym o czym kiedys gadalismy, czy by nie przelozyc calego zestawu z 1.8T, nie trzeba byloby wtedy rzezbic. Napisalem tez do Bartka z Zastecow co on sadzi o podniesieniu mocy w tym silniku i czy wedlug niego NA czy Turbo byloby lepsze. W NA napewno bedzie mniejszy niuton, co bardziej mi sie pododba.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 08:06   

może sie to wydawać dziwne co powiem ale powinieneś włożyć tam dużą sprężarkę i nie na pewno od punto gt... ponieważ teraz masz już kłopoty z trakcja a co będzie jak włożysz sprężarkę która wstaje już od 1800 i zaczyna porządnie pompować na poziomie 2200-2500 !! !
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 08:49   

Kamil Luczak napisał/a:
Sachar mi kiedys wspominal ze to jest ten samsilnik tylko bez VVC ale z dolozonym Turbo ;) W serii ma 140KM ;)

W serii ma 150KM albo 160KM i różni się od serii K z VVC. Szczegółów nie podam, bo nie znam, ale może o tym świadczyć choćby niższy stopień sprężania "na wejście".
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Zamiana 1.8i na 1.8VVC
Zamiana 1.8i na 1.8VVC czy to jest mozliwe??
piotrek1987 Tuning mechaniczny 33 Czw Lip 12, 2007 20:09
freestyler
Brak nowych postów [MG ZR] swap z 1.8vvc na 2.0t
scorpion Tuning mechaniczny 34 Pią Kwi 12, 2013 16:12
scorpion
Brak nowych postów [1.8VVC] dolozenie Turbo
kamil_luczak Tuning mechaniczny 33 Nie Paź 04, 2009 10:12
TomC
Brak nowych postów Nitro w 1.8VVC ZALOZONE I DZIALA
kamil_luczak Tuning mechaniczny 48 Pią Kwi 18, 2008 08:35
kamil_luczak
Brak nowych postów [K16 1.8 1.8VVC] Test wplywu katalizatora na osiagi - tekst.
Wycinac czy nie wycinac zeby zyskac KM nie tylko mentalnie ;).
secio Tuning mechaniczny 10 Pon Maj 19, 2008 11:32
michone



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink