Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT] Płyn chłodzący - wymiana
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT] Płyn chłodzący - wymiana
Autor Wiadomość
cino20 



Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 51
Skąd: Kolno

MG ZT

Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 16:59   [MG ZT] Płyn chłodzący - wymiana
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003

spuscilem plyn z chlodnicy zlecialo mi moze ze 3 litry.
moje pytanie jak spuscic z silnika ten plyn. jest tam moze jakas nakretka.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 18:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 16:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 17:02   

musisz przepowiedzieć układ - naciskaj na rury aby wytworzyć ciśnienie powietrza - płyn będzie wylatywał.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 11:14   Re: [mg zt 2.5 2003]wymiana plynu w chlodnicy

cino20 napisał/a:
spuscilem plyn z chlodnicy zlecialo mi moze ze 3 litry.
moje pytanie jak spuscic z silnika ten plyn. jest tam moze jakas nakretka.


1. Odkręcasz Pan opaskę (jak są opaski sprężynowe - to ją zdejmujesz szczypcami) z węża układu chłodniczego, który znajduje sie najniżej. Niby w chłodnicach są czasami korki spustowe, ale będzie długo i dobrze z nich lecieć. Najlepiej wybrać jest wąż, idący z dolnego króćca chłodnicy.
2. Podstawiasz Pan ten wąż, z którego będzie się lać chłodziwo do odpowiednio dużej miski,
3. Odkręcasz Pan korek zbiornicza wyrówawczego płynu chłodniczego. Płyn zacznie szybciej spływać, bo zacznie powietrze przestrzeń po cieczy wypełniać.
4. Gdy zacznie coraz słabiej, nachylasz się Pan nad wlotem zbiorniczka wyrównawczego i - za przeproszeniem - dmuchasz Pan w jego wlot pełną mocą płuc swoich a resztki wody będą z układu uciekać, poganiane przez powietrze, wtłaczane osobistymi ustami.
5. Całej cieczy nie da się nigdy wymienić, tam moc jest zakamarków, zwłaszcza w bloku i głowicy. Ale zdecydowana większość cieczy ujdzie do miski.
6. Zakładasz Pan wąż na swoje miejsce, krępujesz go zaciskiem, bierzesz Pan nowy płyn i wlewasz do zbiorniczka. Lejek przyda się bardzo.
7. Gdy podejdzie pod same "gardło" zbiorniczka, uruchamiasz Pan silnik i patrzysz, jak woda z niego jednym mlaśnięciem znika. Wtedy bierzesz Pan bańkę z płynem nowym ponownie i wlewasz delikatnie, aż płyn na stałe zadomowi się w zbiorniczku (znaczy się powietrze całkiem ujdzie z układu).

ps. Będzie fajnie bulgotać. Gdy nie będzie się układ dawał odpowietrzyć (kontroluj Pan ilość zalanego płynu wg instrukcji), to pouciskać rękami węże układu chłodniczego (im grubsze, tym efekt lepszy). I już, musi się udać. Tyle tego wszystkiego.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
cino20 



Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 51
Skąd: Kolno

MG ZT

Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 11:19   

dzieki.
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 11:44   

no i jeszcze pokretlo w kabinie trzeba dac na cieplo aby z nagrzewnicy tez plyn zlecial (chyba ze nie ma tam zaworka tylko klapka osłaniająca nagrzewnice)
 
 
 
Darek416 




Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 32
Skąd: Wysoczyn



Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 23:01   

Lechos - a wiesz może ile tego płynu mieści się w całym układzie? bo mam 1:1 z wodą, a że idzie zima, to wolę mieć jednak sam płyn chłodniczy bez wody z wiadomych przyczyn, tylko nie wiem ile litrów kupić. A i może jakieś sugestie odnośnie firmy płynu, lub rodzaju?
_________________
Pozdrawiam :wink:
 
 
 
kostas 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 228
Skąd: Kłodzko

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 01, 2008 08:11   

Mi w [416Si] 97' Weszło okolo 5 litrów łacznie z dolaniem płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Ale najlepiej jest kupic taki koncentrat co rozrabiasz pol na pol z woda, nawet jak masz jakas wode w ukladzie chlodzenia mozna dolac. Lepiej sie oplaca.
_________________
Najlepszym dowodem na to, że w kosmosie istnieje inteligecja jest to, że się z nami nie kontaktują.
 
 
 
Darek416 




Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 32
Skąd: Wysoczyn



Wysłany: Pią Paź 17, 2008 22:06   

hmmm, jakoś nie moge się zabrać do wymiany tego płynu, mam już kupione Eko borygo za 50 zł, ale na samą myśl o całej procedurze wymiany płynu robi mi się zimno:/. Wiem, że teraz właśnie też mam takowy koncentrat z wodą(jak napisał kostas), tyle tylko że sporo za dużo wody. Więc rodzi się pytanie: Czy można dolać innego koncentratu? i czy nie zaszkodzi, jesli proporcja nie będzie równa, tzn. jeśli będzie za dużo koncentratu(ów)?
_________________
Pozdrawiam :wink:
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Paź 18, 2008 09:22   

Oprawca tym tekstem kandyduje do kacika humoru ;)
Temat wyczerpujaco opisany w jakze urodzy, dowcipny i ciekawy sposob ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 17:45   

układ trzeba odpowietrzyć nie przez ściskanie węży , odpowietrznik w v6 jest na wężu tuż między przepustnicą a filtrem , do 75 v6 wchodzi coś około 7 litrów.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sob Paź 18, 2008 20:46   

Pozwolę się podłączyć do tematu.
Tydzień temu wymieniałem u siebie cały płyn łącznie z płukaniem układu, ale mam teraz taki efekt że gdy silnik pracuje to płyn cofa się, tzn poziom w zbiorniczku się opuszcza, gdy wyłącze silnik poziom się podnosi.

gdzieś przeczytałem że to efekt zapowietrzenia ale ja go długo odpowietrzałem, łącznie z rozpięciem wężyków do nagrzewnicy. Ponadto gdy odkręcam śrubkę odpowietrznika na bloku to sika czystym borygiem, bez powietrza. Więc dlaczego taki efekt cofania się płynu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Płyn chłodzący - wymiana CDT
leszek_1982 Rover serii 75, MG ZT 13 Wto Lis 26, 2013 23:01
developer01
Brak nowych postów [R75] Płyn chłodzący - wymiana, odpowietrzenie układu
saute Rover serii 75, MG ZT 20 Pią Gru 11, 2015 12:55
gustav.pl
Brak nowych postów [R75] Płyn chłodzący
lukasz1980r1 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 25, 2010 00:38
Zukowaty
Brak nowych postów [MG ZTT] Płyn chłodzący
REMO Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Kwi 16, 2009 16:14
REMO
Brak nowych postów [R75] Gotuje się płyn chłodzący
koci_flak Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Sie 05, 2017 08:02
rafal113009



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink