Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam.
Pytanie jak w temacie. Posiadam Roverka z takim właśnie ustrojstwem, ale nie wiem wogóle jak tego używac ( no może raczej sprawdzic czy działa i jak działa ).
Z przodu auta jest wtyka do podłączenia prądu, ale co dalej .
Gdzie znajdują się bebechy od tego ustrojstwa.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 25, 2011 22:42, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 17:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kiedyś kumpel miał wstawioną grzałkę (chyba 20W czyli bardzo mało) w układ chłodzenia. Służyło to do podgrzewania silnika -na nockę podłączało się tą grzałkę pod prąd a z rana odpalał za pierwszym strzałem - ale to diesel był i to dostawczak...
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 21:19
Podłączasz do prądu np. na noc i przez noc we wnętrzu autka się nagrzewa do tego stopnia że nie ma problemów z zaparowanymi/zamarzniętymi szybami jak wsiadasz rano do furki. Tak mi się wydaje
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 22:32
aiwer napisał/a:
Podłączasz do prądu np. na noc i przez noc we wnętrzu autka się nagrzewa
O czymś takim słyszałem ale włącznie z grzaniem silnika.
W Szwecji chyba albo w Finlandii podobno każde miejsce parkingowe posiada słupek z gniazdkiem do którego podpina się ową wtyczkę i grzeje sie autko z racji ostrej zimy przez noc czy jakoś tak.
najprawdopodobniej na którymś z przewodów układu chłodzenia ...
poszukaj jakiejś wstawki/doróbki, bo fabrycznie takie patenty raczej w ROVERkach nie wychodziły ...
filo napisał/a:
O czymś takim słyszałem ale włącznie z grzaniem silnika.
całe to urządzenie-patent to grzałka wmontowana np. w przewód chłodnicy (lub inny), wywiercony otwór 3-5mm w termostacie i kabelek do prądu
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Witam.
Pytanie jak w temacie. Posiadam Roverka z takim właśnie ustrojstwem, ale nie wiem wogóle jak tego używac ( no może raczej sprawdzic czy działa i jak działa ).
Z przodu auta jest wtyka do podłączenia prądu, ale co dalej .
Gdzie znajdują się bebechy od tego ustrojstwa.
Pozdrawiam.
hihi, chciało się komuś to zakładać? To stary numer. Coś takiego wstawiało się w stare mercedesy, diesle bez turbinki, one miały silniki dieslowskie które w zimie ciężko się odpalały (medreces namiętnie stosował wtedy tzw. dzielone komory spalania).
Grzała wstawiona w chłodnicę pomagała w dużym stopniu w zimie mieć większą pewność, że dieselek odpali.
Jest to - dla sprawnego, współczesnego silnika czy beznynowego czy diesla - zupełnie niepotrzebny gadżet. I to niebezpieczny nawet, a to z możliowści porażenia użytkownika pojazdu - w wilgotne dni 220V dość ochodzo przebija po wilgotnych powierzchniach, a także dla silnika - wszak podgrzewana ciecz gdy silnik nie pracuje (brak cyrkulacji - pompa wody nie pracuje i korpus silnika nie odbiera wytworzonego ciepła) spowodować może rosadzenie elementu, w którym jest umieszczona. To na pewno nie jest układ chłodzenia termosyfonowy (np. Syrena, Wartburg), który właśnie na tej zasadzie działał.
Jak silnik jest sprawny i w dobrym stanie, a paliwo w miarę dobre - silnik MUSI odpalać, i to od pierwszego kręcenia.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum