Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam! Panowie gdzie znajduje sie elektrozawór sterujący podciśnieniem turbiny, bo nie mogę go poszukać. elektrozawór (tzn filierek) w elektrozaworze sterującym zawór AGR wyczyściłem. Zawór AGR też ale był za...any dosłownie błoto musiałem skrobać - pytanko, czy mogę odkręcić kolektor do którego jest przymocowany zawór AGR i go wyczyścić bo również jest zabrudzony i czy po zamontowaniu muszę wykonać jakieś ustawienia, odpowietrzenia itp.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 12, 2010 16:24, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 28, 2008 20:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
"robertbmw napisał/a:
Witam.
Dosyć często spotykam się z problematyką związaną spadkiem mocy we wszystkich modelach BMW z silnikami 2.0d oraz 3.0d co wcale mnie nie dziwi, gdyż nawet serwisy nie potrafią ustalić przyczyny tego problemu.
Do tej pory nie zdradzałem w czym tkwi usterka tych objawów, gdyż pewnych tajemnic się nie zdradza, ale na dzień dzisiejszy nie prowadzę już żadnych napraw w kraju i tajemnica ta może już tylko Wam być przydatna.
Problem spadku mocy tkwi nie zawsze w uszkodzonej przepływce, zatkanym katalizatorze bądź w układzie paliwowym, albo nawet i w turbinie choć tę ostatnią rzecz własnie będę bardziej rozwijał.
Ojawy są następujące:
Autko na początku nie wykazuje żadnych problemów z wyjątkiem jednej rzeczy przy coraz to większej prędkości i wyższym biegu odczuwalny jest mniejszy wzrost obrotów silnika - tak jakby auto ciągło przyczepę z wysoką plandeka. Zdarza się nawet, że auto osiąga pewną prędkość i dalej nie chce już się rozpędzać.
Powodem tego zjawiska jest niewłaściwa praca turbiny, ale nie w wyniku tego że jest padnięta, lecz z powodu braku proporcjonalnej jej pracy do wymagań silnika (obroty i obciążenie)
Podobny problem dotyczy się również objawów, które zdażaja kiedy auto nie potrafi płynnie ruszyć z miejsca. Silniki diesla nie wymagają dodawania gazu przy ruszaniu a w tym wypadku jest taka konieczność, gdyż potrafi żabkować lub nawet i zgasnąć.
W jednym i drugim przypadku problem tkwi w sterowaniu podciśnieniowym siłownika przy turbinie i zaworu AGR na dolocie do kolektora ssącego. Sterowanie tymi podciśnieniami odbywa się za pomocą elektrozaworów którymi steruje moduł silnika. Komputery diagnostyczne nie wykazują problemu, gdyż elektrozawory te są sprawne a wykonywana przez nie praca jest odczuwalna w pracy silnika, lecz jedna rzecz jest zawsze pomijana przez każdego.
Zadaniem elektrozaworu jest załączenie dwóch obiegów: jednego obiegu z podciśnieniem oraz drugiego obiegu ze zwykłym cisnieniem atmosferycznym. Podciśnienie przeważnie zawsze jest bo gdyby go nie było to pompa podcisnieniowa byłaby padnięta co odczuwałoby się na twardym pedale hamulca, ale warto zawsze obejrzeć wężyki podcisnieniowe, czy są prawidłowo szczelne.
Z drugim obiegiem jednak jest problem. Aby do układu podcisnieniowego nie dostawało się brudne powietrze atmosferyczne, na elektrozaworkach umieszczone są małe filterki uniemozliwiające dostawanie się brudu do tego układu I TO ONE STANOWIĄ TEN PROBLEM. Zatykaja się one bowiem z biegiem czasu co powoduję że w obiegu drugim zamiast powietrza atmosferycznego uwalniającym pracę siłowników wytwarza się również podcisnienie lecz o mniejszym stopniu ale spowalniającym pracę tych silowników. W rezultacie czego turbina załącza się zbyt późno a zawór AGR nie potrafi zamknąć się do końca przez co silnik przy ruszaniu jest zdławiany własnymi spalinami.
W jednym i drugim przypadku od obu urządzeń jest osobny elektrozawór.
Wyjmijcie je, zdemontujcie filterek z nich, rozbieżcie pokrywkę filterka i wyczyście go."
jedyna
Wpisz w google -zawór AGR w silniku w silniku BMW
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Paź 31, 2008 21:49
Sam zawór solenoidowy jeżeli jest uszkodzony to się diagnozuje bez większych problemów jako Nozzle turbo solenoid valve a bardzo częstą przyczyną i chyba częstszą niż awaria zworka są przycierające się ośki/ośka przy turbinie (ta za którą ciągnie ten siłownik podciśnieniowy) aby to sprawdzić wystarczy na zimnym silniku pociągnąć za nią palcem powinna bez większego wysiłku dać się poruszać , jeżeli ma opór to trzeba posikać jakims odrdzewiaczem i rozruszać - Pomaga w 100%
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Lis 01, 2008 12:16
Jeszcze tego nie sprawdzałem,bo autko chula jak należy,ale jak już tu jestem,to spytam:czy żeby to sprawdzić to muszę włazić do kanału,czy dostanę się do tego od góry?Będę wdzięczny z podpowiedź.
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Sob Lis 01, 2008 12:30
Do wszystkiego się dostaniesz od góry , jak zawór walnie to często auto nie chce jechać brak mocy , ale na szczęście jest to trwały zawór i bardzo rzadko pada przeważnie albo tak jak mówi przemo albo przewody podciśnieniowe zgniją , lub też sam zawór EGR jest tak zasyfiony że nie pracuje.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Nie Lis 02, 2008 18:35
EGR oczyściłem jak mi doradziłeś na początku września-był lekko za...ny.Auto ma kopa i zbiera się ładnie.Nie czuję,co prawda,uderzenia w plecy powyżej ok.2300 obrotów(jak podają inni),ale turbo chyba działa prawidłowo.Przy następnej sposobności jednak tam zajrzę i psiknę jakimś czymś.Dzięki PHJOWI.
Witajcie
Czyli jak dobrze zrozumiałem, w R75 nie ma zaworu od siłownika przy turbinie?? Jak w BMW. Jest tylko od cyrkulacji spalin. Tak?
I jeszcze jedno: do siłownika przy turbinie można dostać się tylko od spodu?
Pozdrawiam
Naszukałem się tego drugiego , który powinien sterować turbiną i nie znalazłem.
W tym artykule opisującym jak czyścić te zawory podciśnieniowe i EGR jest jasno pokazane, że są dwa.
Są jednak pewne różnice w osprzęcie silników M47
Pomógł: 29 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Nie Lis 16, 2008 16:17
jedyna napisał/a:
Koledzy,powiedzcie jakiego acetonu szukać(do wyczyszczenia EGR) w sklepie,budowlany,kosmetyczny czy może zwykły zmywacz do paznokci z acetonem?
Aceton kupisz w sklepie z farbami albo np. w markecie typu Castorama na dziale z rozpuszczalnikami (butelka 0,5l). Wygląda np. tak:
http://sklep.monster.pl/P...x?TowarId=18150
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum