Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Zawieszenie przednie / sworzeń wahacza
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Zawieszenie przednie / sworzeń wahacza
Autor Wiadomość
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Pon Lis 03, 2008 15:22   [R620] Zawieszenie przednie / sworzeń wahacza
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam
Zamierzam zabrać się za naprawę zawieszenia w Roverku.
Zakupiłem górne wahacze przednie oraz końcówki drążka. Leżą czekając na wymianę. Niestety pech chciał, zaczęło mi coś rypieć (skrzypieć, piszczeć) w zawieszeniu i zacząłem się zastanawiać czy to nie sworzeń wahacza dolnego i czy go przy okazji nie wymienić. Faktem jest, że wygląda całkiem przyzwoicie, a guma na nim jest cała (czego nie mogę powiedzieć o końcówkach i górnym wahaczu).
Jak jest mocowany ów sworzeń? Z Rave wynikałoby, że należy "włożyć" go z góry i zabezpieczyć segerem (załącznik 1)... Ale czy to "włożenie" to nie jest czasem wprasowanie? Czy muszę wyjmować zwrotnicę żeby go wbić, czy są na to prostsze sposoby?
W drugim załączniku jest fotka mojego sworznia, choć fotka mogła by być wyraźniejsza.
W trzecim załączniku zmieściłem fotkę łącznika stabilizatora. Chyba nie możliwe żeby on powodował dziwne dźwięki zawieszenia?

W sumie to jestem taki, że jak coś się zaczyna psuć to wolę to wymienić. Ale nie mam za dużo pieniędzy żeby pchać w auto jeśli nie ma takiej potrzeby. Dlatego zastanawiam się czy ruszać ten sworzeń, czy to on jest sprawcą skrzypienia, czy inne elementy, które mam zamiar wymienić.... Może coś poradzicie....
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 27, 2011 23:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 03, 2008 15:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Lis 03, 2008 15:37   

mcteusz, zeby zdjac sworzen dolny musisz wybic cala zwrotnice niestety...
 
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Pon Lis 03, 2008 15:53   

NEOSSS napisał/a:
mcteusz, zeby zdjac sworzen dolny musisz wybic cala zwrotnice niestety...

No tak się właśnie domyślałem. W sumie jak rozepnę górny wahacz i końcówkę to zostanie tylko rozpiąć przegub i mam zwrotnicę w rękach.
Pytanie czy sworzeń wybiję młotkiem i tym samym sposobem wbiję nowy? Czy muszę mieć prasę?
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Lis 03, 2008 17:50   

mcteusz, Aby zdjąć zwrotniće wybijasz górny sworzeń, końcówkę drążka oraz dolny sworzeń! Kolego nigdy sie nie wali młotkiem w sworzeń!!! Wali się dwoma młotkami, jednym z jednej strony podtrzymujesz przy gniezdzie w ktorym siedzi sworzen a drugim walisz z drugiej strony w gniazdo ale nie w sworzen! On sam wyskoczy, a najlepiej uzywac do tego sciagaczy. Dolny sworzen wsadzisz ale z glowa w zwrotnice bez uzycia prasy...
 
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Pon Lis 03, 2008 18:36   

NEOSSS napisał/a:
mcteusz, Aby zdjąć zwrotniće wybijasz górny sworzeń, końcówkę drążka oraz dolny sworzeń! Kolego nigdy sie nie wali młotkiem w sworzeń!!! Wali się dwoma młotkami, jednym z jednej strony podtrzymujesz przy gniezdzie w ktorym siedzi sworzen a drugim walisz z drugiej strony w gniazdo ale nie w sworzen! On sam wyskoczy, a najlepiej uzywac do tego sciagaczy. Dolny sworzen wsadzisz ale z glowa w zwrotnice bez uzycia prasy...

No i o taką opinię mi chodziło. W sumie to wiem, że nic nie walić na siłę, ale nie wiedziałem czy sworzeń siedzi lekko czy trzeba go wprasowywać. Teraz już wiem jak do tego podejść...
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Lis 03, 2008 18:38   

mcteusz, kolego ale nigdy nie wal w sworzen bo bedzie do d... a po drugie popierdaczysz gwint...
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pon Lis 03, 2008 20:49   

ja u siebie wymieniałem sworzeń dolny na samochodzie, tzn nie demontowałem zwrotnicy. Jedynie rozpiąłem drążek kierowniczy i dolny sworzeń i wysunąłem zwrotnicę z ośki przegubu , bo tak naprawdę to zmieniałem gumę na przegubie i zupełnie przypadkowo odkryłem że mam 0.5cm luzy na prawym sworzniu, o dziwo na lewym sworzniu ZERO luzu.

w każdym razie poniżej fotosy operacyjne, jak widać posłużyłem się ściągaczem dwuramiennym żeby wypchać stary sworzeń:



póżniej aby wepchać nowy użyłem jeszcze sztabki metalowej jako popychacz, śruba ściągacza wierciła sobie dołek w tej sztabce zamiast w obudowie sworznia:


a tutaj już zainstalowany, widać ślady po młotku którego najpierw próbowałem:


Można zapomnieć o panu młotku! bo ani nie będzie pomocny przy wybiciu starego sworznia, tak samo przy instalowaniu nowego. Poprostu to nie działa mimo że na początku taki miałem plan. Zamroziłem nowy sworzeń w zamrażalniku, a otwór w zwrotnicy podgrzałem opalarką 500 stopni i myśłałem że jak trochę popukam młotkiem to wejdzie, ale nic z tego, wszedł trochę i dalej jakby utknął.
Później spróbowałem z tym ściągaczem +sztabka metalowa i sworzeń zaczął wchodzić jak w masło.

Dodatkowo na dole sworznia (od spodu zwrotnicy) jest pierścień metalowy (segera) i potrzebne są do niego takie specjalne szczypce, jak nożyczki działające na odwrót, tzn naciskamy rączki to końcówki powinny się rozwierać a nie zamykać, ja takich rozwierających nie miałem i naprawdę ciężko jest założyć taki pierścień.
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Sro Sty 14, 2009 18:24   

No i w sumie po robocie. Sworzeń dolnego wahacza okazał się w całkiem dobrym stanie. Dla wszystkiego wpuściłem tam odrobinę smaru penetrującego i zobaczymy czy nie zacznie niedługo coś "kwiczeć".
W sumie przy wymianie prawego górnego wahacza trafiłem z bratem na niespodziankę. Otóż sworzeń nie do końca chciał wejść w zwrotnicę. Z naszych oględzin wynikałoby, że poprzedni wahacz był zamontowany w ten sam sposób (nie do końca na swoim miejscu). Wygląda to tak jakby otwór w zwrotnicy był minimalnie mniejszy i stożek sworznia nie mógł się dalej przecisnąć. Dziwna sprawa do archiwum X....
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620]Sworzeń górnego wahacza
zaq Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Mar 19, 2012 19:58
zaq
Brak nowych postów [R620] Jaki sworzeń wahacza przedniego górnego ? SOLVED
KRYS Rover serii 600, Honda Accord 16 Pią Lut 28, 2014 08:02
R.E.D.
Brak nowych postów [R600] Sworzeń wahacza!!
Alex Rover serii 600, Honda Accord 1 Wto Cze 30, 2009 19:48
irecki26
Brak nowych postów [R600] Sworzeń wahacza górnego - guma ochronna
Skiba Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Kwi 15, 2009 01:23
thef
Brak nowych postów [R600] Skrzypi przednie zawieszenie
bez Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Lis 22, 2008 08:54
bez



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink