Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 98r] pedał gazu/wysokie obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 98r] pedał gazu/wysokie obroty
Autor Wiadomość
MarZio 



Dołączyła: 09 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: Dęblin



Wysłany: Nie Lis 09, 2008 15:02   [R200 1.4 98r] pedał gazu/wysokie obroty

Witam,
od niedawna posiadam Rovera 214 zauważyłam, że zdarza mi się, że się zacina pedał gazu przez co samochód ma wysokie obroty i żeby to odblokować muszę mocno wcisnąć pedał i dopiero się odblokowuje (wczoraj stojąc na światłach i mając włączoną jedynkę samochód miał ponad 3000 obrotów i nie chciał się odblokować). Samochód był sprawdzany i wyszło, że jest to prawdopodobnie wina silniczka krokowego, ale po jego wymianie nic się nie zmieniło i nadal jest ten sam problem. Chciałabym się zapytać w jaki sposób zamontowany jest w Roverze pedał gazu, na linki czy na czujnik?? i co w tej sytuacji najlepiej zrobić, czy ktoś miał ten sam problem?? W związku z tym, że jestem kobietą niewiele się na tym znam ( w związku z czym opis problemu też jest mało fachowy, za co najmocniej przepraszam :))
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 09, 2008 15:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Nie Lis 09, 2008 15:17   

A ja bym stawiała na przepustnicę. Gaz jest na lince. Chociaż może nie powinnam wiedzieć, bo też jestem kobietą :evil:
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
MarZio 



Dołączyła: 09 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: Dęblin



Wysłany: Nie Lis 09, 2008 15:22   

a czy słyszałaś już o tego typu przypadku?
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Nie Lis 09, 2008 15:24   

Mnóstwo jest takich przypadków, użyj szukajki i poczytaj, bardzo częsta dolegliwość w R. Ja zresztą też wymieniałam przepustnicę. Objawy dokładnie te same, po przygazowaniu obroty spadały... dopóki się całkiem nie spsuło.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
MarZio 



Dołączyła: 09 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: Dęblin



Wysłany: Nie Lis 09, 2008 16:00   

a jeszcze chciałabym zapytać o przybliżony koszt wymiany przepustnicy,
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 09, 2008 16:03   

zouza, nie obrażaj się :mrg: Akurat Ty jesteś zaprzeczeniem stereotypowego podejścia kobiet do motoryzacji ;)
MarZio, kupiłem przepustnicę aluminiową za 180zł w przedsiębiorstwie Art-Bizar. Namiary na stronie klubowej. Wymiana samodzielnie - godzinka roboty dla chętnych albo w warsztacie za ok. 40zł u uczciwego mechanika. Ja skorzystałem z drugiej opcji :P
_________________
It's all right...
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Lis 09, 2008 16:07   

Mialem ten sam problem w R75 i okazalo sie ze linka gazu byla za mocno naciagnieta.Nie bylo w ogole luzu i raz obroty spadaly a innym zarzem nie bardzo.Po minimalnym poluzowaniu wszystko jest gites

[ Dodano: Nie Lis 09, 2008 16:08 ]
zouza a co do Ciebie to nie nerwuj sie bo masz juz ugruntowana pozycje na tym forum :ok:
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Nie Lis 09, 2008 16:26   

Oj kurcze :oops: już nawet focha strzelić nie dadzą.

Aha, jak mnie już pochwalono :lol: to jeszcze dodam, że najlepiej kupić od razy aluminiową przepustnicę, a nie plastikową.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lis 09, 2008 17:04   

wild_weasel napisał/a:
Wymiana samodzielnie - godzinka roboty

co Ty przez godzinę robiłeś z tą przepustnicą ?? ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 09, 2008 17:33   

sTERYD, piszę przecież, że skorzystałem z mechanika :P Koledze zajęło to 15-20 minut, więc ja, antytalent mechaniczny i manualny, chyba w godzinę bym sobie dał radę :mrg:
_________________
It's all right...
 
 
 
MarZio 



Dołączyła: 09 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: Dęblin



Wysłany: Pon Lis 10, 2008 00:44   

Bardzo dziękuję za pomoc, jutro będę próbować. Najpierw sprawdzę linkę, a jak nie da rady, to zajmę się przepustnicą. w razie czego, pewnie będę jeszcze prosić o pomoc:)
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lis 10, 2008 11:38   

Mus zobaczyć sprężynę powrotną przepustnicy powietrza oraz sprężynę powrotną pedału gazu. Raczej na tą drugą stawiam, może spadła, może trzasnęła i od tego linka swym ciężarem i ciężarem pedału, naciska na przepustnicę i czasami pokonuje siłę jej sprężyny (zdaje się, że są dwie, po lewej i prawej stronie osi przepustnicy) i od tego obroty skaczą.
Prosta sprawa.
Gorzej, gdyby pochodziło to od czujników silnika (np. walnięty czy niedomagający czujnik temp. cieczy chłodzącej, itd..).
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
MarZio 



Dołączyła: 09 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: Dęblin



Wysłany: Pon Lis 10, 2008 13:36   

Linka działa, a w jaki sposób stwierdziłeś, że jest za bardzo naciągnięta??[/b]
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Lis 10, 2008 13:47   

nie bylo w ogole luzu na pedale i jak ja odpialem od przepustnicy to obroty wracaly na jalowe za kazdym razem. MarZio jak sie pytasz kogos o cos co bylo pisane wczesniej to uzywaj jego nicku bo mozna sie pogubic pozniej :wink:
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200, 2.0td] wysokie obroty/dodawanie gazu
edzior77 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Wrz 11, 2010 18:50
edzior77
Brak nowych postów [R25] stałe obroty, nie reaguje na pedał gazu
PrzemekR25 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Lis 26, 2012 21:04
Stachu86
Brak nowych postów [r200 1.4 16v 97r] pedał gazu
hesh Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Gru 17, 2008 00:04
TARADAJA
Brak nowych postów [R200 1.4Si 98r] pedał gazu
Areas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Mar 18, 2010 15:36
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink