Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 200] po zalożeniu zupełnie nowych opon zimowych
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 200] po zalożeniu zupełnie nowych opon zimowych
Autor Wiadomość
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Czw Lis 13, 2008 23:30   [R 200] po zalożeniu zupełnie nowych opon zimowych

Cześć, dziś założyłem nowe opony zimowe (w sensie nówki) gdzies czytałem (tyle,ze nie zapamiętałem), że pierwsze ileś tam km (coś koło 500?) trzeba jakoś delikatnie na nich jeździć...
Czeka mnie w niedziele trasa ok 250-300 km (w dwie strony)

na ile ustawić ciśnienie i na ile ( w sensie prędkości-zamierzam cos kolo 90-120km/h) można jechać na tych oponach..??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 13, 2008 23:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
atrax 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 55
Skąd: Wołomin



Wysłany: Pią Lis 14, 2008 00:04   

A może tu chodzi o nowy bieżnik, który przez te parę kilometrów się dociera i zaczyna ładnie przylegać do drogi. Jak kupiłem kiedyś letnie to przez jakieś 100 km jechało się jakby były pokryte smarem. Pewnie jakieś pozostałości poprodukcyjne :smile:
Co do ciśnienia to bym nabił normalne jak zaleca producent.
 
 
 
Pazdzioch 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 103
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Pią Lis 14, 2008 00:48   

no dokładnie chodzi chyba tylko o kwestie wytarcia warstwy gumy natartej jakimś tłustym czymś :razz: a ciśnienie jak pisał atrax, ma być takie jak zaleca się w Twoim aucie, +/- to co masz podane przez producenta opon (jeśli masz coś w ogóle podane) :wink:
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 14, 2008 01:57   

no ja dzisiaj tez zalozylem zimowki nowki i cisnienei mam 2,1 na przodzie a na tyle 2,0 (silnik ciezszy to i 0,1 bara wiecej) i od razu tylko wyjechalem z warsztatu 120 na prostej czy nie telepie wiec na poczatku jedz tak ze 100 na godzine przez 50 km a pozniej stopniowo wiecej! wiadomo zakrety luki odpuszczamy bo przyczepnosc lekko gorsza. po 100 km ja juz bym sie nie przejmowal! jezeli chcesz zmniejszyc ta odleglosc do powiedzmy 50 czy 70km to bym zmniejszyl cisnienie o 0,2 bara w kazdym kole co by sie szybciej gyma dotarla i uzyskala pelne swoje wlasiwosci trakcyjene;D pozdro, szerokosci PRZYCZEPNOSCI!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Pią Lis 14, 2008 05:13   

Cześć - dzięki za szybką reakcję :) hmm generalnie niby nic nie było napisane w książeczce raczej powoływano sie na rodzaj i indywidualność pojazdu, ok czyli w jedna strone spokojnie a drugą już normalnie :)

PS w necie znalazłem info ciśnienia na zimę 2,1 + 2,1 (przód, tył)

i jesczcze jedno.. kto ma Rovera 200 niech mi powie dlaczego tu na forum w tabeli zbiornik paliwa ma podane 50L a mi zawsze wchodzi coś koło 40L ?
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Pią Lis 14, 2008 07:01   

muzyczny_rover napisał/a:
i jesczcze jedno.. kto ma Rovera 200 niech mi powie dlaczego tu na forum w tabeli zbiornik paliwa ma podane 50L a mi zawsze wchodzi coś koło 40L ?


temat wałkowany wiele razy...ja nie miałem okazji jeszcze tego przetestować, ale wyczytałem, że jak masz wskaźnik troszkę poniżej czerwonej kreski to jeszcze jest 10-15 litrów. Taki gratisowy zapas, nadrabiający brak wskaźnika rezerwy ;)
 
 
 
DrMambo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Maj 2008
Posty: 102
Skąd: Otwock

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 14, 2008 07:57   

kto ma Rovera 200 niech mi powie dlaczego tu na forum w tabeli zbiornik paliwa ma podane 50L a mi zawsze wchodzi coś koło 40L ? po 1 zalej pod korek to się przekonasz ... odbija przy 40-43 ale wchodzi 50 ..
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Pią Lis 14, 2008 08:16   

azer napisał/a:
muzyczny_rover napisał/a:
i jesczcze jedno.. kto ma Rovera 200 niech mi powie dlaczego tu na forum w tabeli zbiornik paliwa ma podane 50L a mi zawsze wchodzi coś koło 40L ?


temat wałkowany wiele razy...ja nie miałem okazji jeszcze tego przetestować, ale wyczytałem, że jak masz wskaźnik troszkę poniżej czerwonej kreski to jeszcze jest 10-15 litrów. Taki gratisowy zapas, nadrabiający brak wskaźnika rezerwy ;)

dzięki za info czasami funcja szukaj nie sprawdza sie wyskakuje masa watków ktre maja zawarte słowo i szukaj ..wiatru w polu...
czyli jezeli dokładnie mam wskaznik idelanie na czerwnym tzn,ze mam jeszce sporo tak naprawde paliwa ? ja na czerwonym to juz zawsze ganalem tanowac..bo nigdy ni ewiem ile na tym można przejechac..a ile można tak po mieścia ?:)

[ Dodano: Pią Lis 14, 2008 08:17 ]
DrMambo zalałem pod korek i weszło idealnie 40L..dlatego zapytałem... a miałem na czerwonym polu wiec ja mam na czerwnym w takim razie...zostalo moze max 5L..prawda?
 
 
atrax 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 55
Skąd: Wołomin



Wysłany: Pią Lis 14, 2008 09:13   

Z tym poziomem paliwa to też się zawsze boję. Miałem kiedyś ochotę wsadzić bańkę z paroma litrami i jeździć do upadłego. Tylko znając moje szczęście to zatrzymałbym się na skrzyżowaniu lub przejeździe kolejowym. :???: Może kiedyś...
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Pią Lis 14, 2008 09:16   

a ja sparwdzilem i jak skazowka zejdzie z pola zcerownego to auto moze zgasnac :) karnistaer 5 litr w baku lejek i mozna testowac :) ale generelanie jak juz mam tak 1/2 czerownej kreski to tankuje i wchodzi mi ponad 40 litrow roznie :)
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Pią Lis 14, 2008 09:32   

To ja teraz zobacze na ile bak da sie wyjechac :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lis 14, 2008 10:18   

Można spokojnie jeździc do dolnej granicy czerwonego pola. Raz zrobiłem próbę i zszedłem jakiś 1 - 1,5mm poniżej czerwonego pola, auto jechało normalnie, a udało mi się wlać pod korek 49,5 litra :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Pią Lis 14, 2008 10:49   

Brt tym samym chyba osiągnołeś mistrzostwo w góre zalania i w doł..wyjechania.. :)

PS czy ktos z Was pamieta jak nastepuje ładowanie akumulatora podczas jazdy [ w sensie obroty silnika]
przy ilu obrotach nastepuje wstepne ładowanie a przy ilu obrotach następuje pełne ciągłe ladowanie akumulatora podczas jazdy... ?
i jak to ma sie w okresie zimowym?

[ Dodano: Pią Lis 14, 2008 10:54 ]
chodzi dokładnie o mojego ROvera 200 1,4 75koni 8v
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sob Lis 15, 2008 18:01   

z ta kalibracja poziomu w zbiorniku to chyba jest roznie w rozych egzemplarzach - u mnie zszedlem ponizej czerwonej kreski ok 1mm i po zatankowaniu weszlo niespelna 41l - moj pomysl na rozwiazanie tego tematu indywidualnie jest taki:

jak wskaznik zaczyna dotykac czerwonego pola - tankujesz do pelna - sprawdzsz ile weszlo i kolejnym razem w analogicznej sytuacji wiesz ile masz w baku, dzielisz ilosc przez spalanie (w zaleznosci czy jezdzisz miasto czy trasa), dla bezpieczenstwa przyjmujesz tolerancje 2l (abys mogl dojechac spokojnie do stacji paliw i nie stanal w drodze, poza tym moze byc pozniej problem z odpowietrzeniem ukladu, oraz ze wzgl na blad paralaksy), tym sposobem wiesz ile jeszcze spokojnie mozesz przejechac...u mnie to sie sprawdza, choc poczatkowo mialem dziwne obawy kiedy widzialem jak wskaznik schodzi grubo ponizej poziomu:)
 
 
Desper 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 73
Skąd: Trójmiasto i Hel



Wysłany: Sob Lis 15, 2008 20:05   

krzysztof_ns napisał/a:
ta kalibracja poziomu w zbiorniku to chyba jest roznie w rozych egzemplarzach - u mnie zszedlem ponizej czerwonej kreski ok 1mm i po zatankowaniu weszlo niespelna 41l


Tylko czy masz pewność że zatankowałeś aby do pełna? Jeżeli wlałeś do pierwszego odbicia to na moje oko zostało jeszcze ładnych paaare literków do dolania. Stąd twoje niespełna 41L

Całkowicie zgadzam się z Brt. Bez problemów można osiągnąć poziom nawet 2mm poniżej czerwonej kreski. Silnik raczej nie powinien też zgasnąć natychmiast. Najpierw silnik straci moc bo pompa nie będzie w stanie zapewnić odpowiedniej wydajności.
Przy pustym zbiorniku w R200 odzczuć to można zwłaszcza na stromych podjazdach, bo pompa jest w przedniej części zbiornika :wink:
To tyle z moich doświadczeń w tym temacie :smile:
Potem bez problemów zalejesz 48-49 litrów o ile pierwsze odbicie cie nie spłoszy.
Pozdr.
_________________
Pozdr.
Radek
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10930
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 15, 2008 21:12   

Desper, w dieslach nie ma pompy w baku, także to się trochę inaczej objawia, a zapowietrzenie to też nie taki maly problem jak u nas ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Desper 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 73
Skąd: Trójmiasto i Hel



Wysłany: Sob Lis 15, 2008 23:00   

Ooops...
Gdzieś przeoczyłem ten drobny szczegół, że tu mowa o dieslu :oops:
Jakoś z automatu przyjąłem, że to benzyna... sorki
W tym przypadku masz oczywiście rację :smile:
Pozdr.
_________________
Pozdr.
Radek
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Lis 15, 2008 23:12   

eee w SDi nie ma tragedii z zapowietrzeniem, bo jest gruszka do pompowania paliwa :) ale .... lepiej po prostu wcześniej zatankować :) :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Sob Lis 15, 2008 23:38   

Pytałem o benzyne...bo benzyna jeżdze, ktoś tylko wtrącił o dieslach
 
 
DrMambo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Maj 2008
Posty: 102
Skąd: Otwock

Rover 200

Wysłany: Sob Lis 15, 2008 23:50   

udało mi się kiedyś zatankować nie z przyjemności ale z musu na stacji jet niby taniej bo ze 30 gr taniej na l ale przejechałem z 130 km mniej na baku i zwyczajnie mi zgasł z braku paliwa .. poszedłem ... zatankowałem w baniak po płynie do szyb :P 3l a potem na stacji weszło pod korek 46 i coś ..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 1.4Si 99r] Rozmiar opon zimowych i felg?
Krystian1982 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Paź 04, 2010 20:58
Krystian1982
Brak nowych postów [r200,97r] Jaki rozmiar opon zimowych
chyn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Lis 22, 2008 16:23
cabriolecik
Brak nowych postów SOLVED [MG ZR 160 01r.] Wielkość opon zimowych i felg stal.
Kurczak85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pon Lis 24, 2008 17:30
Kurczak85
Brak nowych postów [r25 1.4 '01] problem po zalozeniu gazu
adamk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Sie 05, 2010 07:18
adamk
Brak nowych postów [R200vi K16 VVC] Iskra na nowych kablach wysokiego napięcia.
Czy to norma ? Tym razem na wolnych obrotach 'dyskoteka'.
secio Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sob Lut 14, 2009 17:24
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink