Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Pobór prądu w stanie spoczynku - 0,3A
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R827] Pobór prądu w stanie spoczynku - 0,3A

Aku wytrzymuje do 5dni
Autor Wiadomość
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 13, 2008 12:15   

Hehe... Czyli ktoś to już przeszedł. :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 13, 2008 12:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Czw Lis 13, 2008 20:12   

Zarzucę jeszcze trochę info jak u siebie zneutralizowałem trochę problem.

Pod siedziskiem fotela są dwie skrzynki, ta po lewej zawiera przekaźniki , a ta po prawej moduł pamięci.


Dodałem przekaźnik który 'przecina' czarny kabelek który idzie do modułu pamięci. Na poniższej fotce widać że on się zamienia w niebieski od przekaźnika. Tzn po odłączeniu (przecięciu) tej czarnej wtyczki od modułu pamięci, pobór prądu powinien zniknąć po ok ~1 min.


Pozostaje kwestia znalezienia jakiegoś kabelka który by sterował przekaźnikiem, tzn w którym jest +12, a zanika po zgaszeniu stacyjki powodując rozwarcie przekaźnika i przecięcie czarnego kabelka. Ale nie jest to takie proste, bo ja np natrafiłem na kabelek który na początku był wporządku a ostatnio zanika w nim prąd podczas jazdy na ułamek sekundy, i CCU pod deską zaczyna wtedy dzwonić. Więc będę jeszcze szukał innego.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Lis 21, 2008 00:15   

a te moduly da sie rozebrac ??
moze warto i w nich przelutowac styki tak jak w tym pod kierownica
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pią Lis 21, 2008 09:51   

AndrewS napisał/a:
a te moduly da sie rozebrac ??
moze warto i w nich przelutowac styki tak jak w tym pod kierownica

te metalowe puszki są sprasowane więc żeby dobrać się do środka trzeba by mechanicznie porozginać, swoich nie rozbierałem ale zamierzam.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Lis 21, 2008 11:13   

Da sie bez problemu je otworzyć. Tej od pamięci foteli nie polecam otworzyć, bo sama elektronika jest bardziej skomplikowana niż w niejednym laptopie. Nic tam raczej nie poradzimy, poza tym tam są na tyle nie wielkie natężenia, że tam nie pojawią sie raczej zimne luty.

Natomiast ta skrzyneczka o nazwie "RELAY UNIT" jak najbardziej warto wyjać, poprawić wszystkie luty i sprawdzić miernikiem wszystkie przekaźniki.
Ale uwaga, żeby wyjąć te skrzyneczke trzeba rozlutować jedną wiązkę 5-cio przewodową, ponieważ konstruktor nie przewidział do niej kostki połączeniowej.
 
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lis 21, 2008 12:23   

ja po ostatnich problemach z odpaleniem poszedłem do gościa w firmie od elektryki i elektroniki, ma rózne takie cuda zabawki. M.In. urzadzenie do sprawdzania nateżenia proądu rozruchowego. Niestety u mnie tęz amperaż spada dość szybko ale jedyną na to rada jest...wymiana baterii.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Lis 21, 2008 18:14   

Ale wymiana baterii napewno nie pomoże na wysoki pobór prądu.


W sumie to ja teraz jeżdze codziennie autem, więc mi to rozładowywanie nie przeszkadza, no ale pasowałoby jednak coś z tym zrobić.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Lis 21, 2008 18:19   

Cytat:
Ale wymiana baterii napewno nie pomoże na wysoki pobór prądu


ale Thrillco pisze o slabym pradzie podczas rozruchu
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 21, 2008 18:27   

Cytat:
ale Thrillco pisze o slabym pradzie podczas rozruchu

Co akurat łączy się z tym tematem tylko słowem prąd, bo piszemy tu specyficznej przypadłości serii 800. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lis 21, 2008 19:59   

to opisze szerzej analogiczna sytuacje z moim r75 ŻEBY BYŁO JASNO I KLAROWNIE.
Nie odpaliłem auta pewnego ranka wiec sie zainteresowałem problemem. Zrobilismy pomiar. Mierzenie pradu rozruchowego polega m.in. na tym, że na wyłaczonym silniku podczas pomiaru przez ok 10s. (tyle co nam zajmuje przekrecanie kluczyka i odpalenie samochodu) natezenie nie powinno spadać. U mnie niestety spadało i to wtedy kiedy pomiar był prowadzony w sumie 1in. po zgaszeniu silnika i to spadało z podobną predkościa a może i szybciej.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Lut 28, 2009 02:10   

Wracając do tematu poboru prądu w stanie spoczynku to jak sprawdziłem winowajcą oczywiście są elektrycznie regulowane fotele, a dokładnie (jak sądze) ich pamięć.
Dzisiaj przeglądając plik [Mk2 Electrical.pdf] wpadłem na pomysł, żeby zamiast obcinać przekaźnikami zasilanie to po prostu wyjąć bezpiecznik do pamięci fotela, czyż nie wystarczy tylko odłączyć bezpiecznik numer 28 ??
Co o tym sądzicie ?

 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sob Lut 28, 2009 09:31   

Niby z opisu wynika że zasila tylko pamięć, ale z tego co pamiętam to odcina cały prąd do obu foteli. Zresztą kabel który idzie do tego bezpiecznika jest bardzo gruby więc z tego nawet wynika że zasila wszystko. Pytanie: dlaczego bezpiecznik od przednich foteli znajduje się w bagażniku?? no chyba że sedany miały też z tyłu elektrykę albo podgrzewanie.

Odnośnie rozładowywania akumulatora , to mimo że pamięć mam normalnie wyłączoną, jeżdzę na dziennych światłach (mały pobór), w stanie spoczynku pobór jest 'tylko' 0.05 Ah. to i tak po 2 tygodniach codziennego użytkowania, napięcie aku spada do 12.11 V , pomiar pod obciążeniem 10W żaróweczki (oswietlenie bagaznika). A gdzieś czytałem że jak napięcie spada poniżej 12.3 to już trzeba ładować, więc ładuje co 2 tygodnie.
Akumulator mam nowy Varty, kupiony u dystrybutora więc go nie winię. Natomiast elektryka niepotrzebnie go obciąża gdy samochód nie jeździ, np u mnie non stop pali się czerwona dioda, na podsufitce, po lewej stronie głowy kierowcy, może ją też spróbuje odłączyć.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Lut 28, 2009 10:10   

Jak już poruszyłeś temat tej czerwonej diody to wiesz może do czego ona służy ?? Tam przy niej jest jakiś przycisk.

A co do foteli to u mnie, jeszcze przy każdym fotelu (przy każdym przednim) jest bezpiecznik 10A, jak go wyjmę to fotele nie żyją.

Bezpiecznik z tyłu ma wartość 30A, więc to nie mało, zapewne będzie tak jak mówisz.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Nie Mar 01, 2009 17:46   

Tomek1212 napisał/a:
Jak już poruszyłeś temat tej czerwonej diody to wiesz może do czego ona służy ?? Tam przy niej jest jakiś przycisk.


właśnie znalazłem, to jest przycisk do deaktywacji czujników ultradźwiękowych, czyli żeby alarm nie reagował na ruch w środku.

też mam te bezpieczniki 10A pod fotelami, i własnie na samym początku wyjmowałem sam bezpiecznik tylko pod fotelem kierowcy, bo ten pod pasażera to nic nie zmienia.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 17, 2009 23:16   

mierzyl ktos z Was prad przy teoretycznie sprawnym samochodzie ??
jakie powinny byc wartosci w przypadku 800 ??
fajnie gdyby ktos podal przy 2.0 serii T

moj ostatnio jezdzil raz na tydzien
i niestety po kolejnym tygodniu padl zupelnie,
aku nie mam za bogatego
jutro dla pewnosci sprawdze uplyw

aha co najciekawsze chyba przy spadku napiecia sam sie otworzyl :shock:


no i potem jak go podpiolem do slabego prostownika (max 2A) to odsunal sobie ledwo prawa tylna szybe
potem prawa przednia
w koncu odpiolem aku ,zeby sie nie meczyl :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Mar 17, 2009 23:50   

Tak sam z siebie zaczął "mielić" tymi silnikami od szyb ?

A pobór prądu nie powinien przekraczać 0,05A choc to i tak dużo.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 17, 2009 23:56   

Tomek1212 napisał/a:
Tak sam z siebie zaczął "mielić" tymi silnikami od szyb ?


no nie do konca , aku byl tak rozwalony ze kontrolki sie ledwo żarzyły,
i bylo to chyba wlasnie po moim przekreceniu zaplonu, czyli jeszcze wiekszym dobiciu aku

0,05 x 24 x 7 = 8,4 Ah
no troche juz jest
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Mar 18, 2009 08:24   

Moja 820 ma 0,03A a stanie spoczynku z załączonym alarmem. Zamykanie drzwi 12,6A, uzbrajanie alarmu 2,5A.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Mar 18, 2009 10:27   

dzieki, to ja po porannych pomiarach mam tak

samochod otwarty alarm nie wlaczony 0,06A
alarm zalaczony 0,04 -0,05 czyli pewnie cus kolo 0,045

przy zapalonym oswietleniu wnetrza 1,7A z tym ze nie dziala mi jedna zarowka

po calonocnym ladowaniu aku pradem 2A dzis rano samochod odpalil bez problemu
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pon Mar 30, 2009 22:24   

Nie wiem jak wcześniej na to nie wpadłem ale odłączenie czarnego kabelka (pojedyńcza czarna wtyczka) od modułu pamięci powoduje naprawienie problemu z poborem prądu!

tzn wtyczkę można odłączyć, i fotel normalnie działa, nawet jak silnik jest wyłączony a pobór prądu jest 0.05 A czyli nominalny. A ja tyle czasu zmarnowałem na przekaźniki, przełączniki qrde nie wiem jak ja to sprawdzałem wcześniej.

Jeszcze mały komentarz na temat mojego akumulatora Varta na który trochę wcześniej narzekałem że muszę regularnie podładowywać co 2 tygodnie bo inaczej napięcie spada poniżej 12.2V. Otóż raz przez przypadek zostawiłem na noc autko z włączoną lampką na podsufitce, nie sprawdzałem na ile rozładował się aku bo nie miałem czasu, rano odpaliłem i pojechałem, później wieczorem sprawdzam napięcie: 12.6V , więc jeżdziłem tak dalej. Dzisiaj testowo znów sprawdzam napięcie, bez obciążenia 12.7 , pod obciążeniem żarówki 10W 12.6V !! takich wyników ten akumulator nie miał nigdy, zawsze było ok 12.5V bezpośrednio po naładowaniu i później systematycznie spadało do 12 i czasem niżej gdy się spóźniłem z ładowaniem. Układ ładowania w samochodzie oczywiście sprawny.

Może ten akumulator wymagał tego rodzaju szoku? czyli lekkiego rozładowania i ponownego naładowania dużym prądem z alternatora. Ja ładuje ładowarką 3.6A, może przesadnie o niego dbałem i się jakoś nie uformował.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827] Klimatyzacja R827
soprano Rover serii 800 31 Nie Lip 18, 2010 09:54
soprano
Brak nowych postów [R825] Alarm/brak prądu
Deepack Rover serii 800 5 Pią Gru 10, 2010 18:05
tyloniusz
Brak nowych postów [R820] Brak prądu na rozruszniku
marcosss Rover serii 800 18 Nie Sty 16, 2011 15:23
marcosss
Brak nowych postów [R827] S4 w 827 Si
[R827Si92]
bd Rover serii 800 20 Wto Maj 29, 2007 10:41
maciej
Brak nowych postów [R827] Spalanie.
Tobianiu Rover serii 800 8 Nie Lip 04, 2010 19:25
Marookrk



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink