Forum Klubu ROVERki.pl :: [PoRD] Pas awaryjny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: piter34
Pon Gru 01, 2008 13:19
[PoRD] Pas awaryjny
Autor Wiadomość
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Sob Lis 22, 2008 18:51   

maciej napisał/a:
I to by było na tyle.

Czyli że co? :D
Piszesz tak:
maciej napisał/a:
Skrzyżowanie - niebieski ma absolutne pierwszeństwo i może zająć dowolny pas, bo widząc koniec pasa nie jest zobowiązany do zajęcia prawego


ale zauważ że przed przejściem dla pieszych jest linia ciągła a co za tym idzie nie może zająć dowolnego pasa. Może wjechać tylko na prawy...

maciej napisał/a:
Jeśli niebieski zajął prawy pas, a brązowy zajął lewy to za skrzyżowaniem pierwszeństwo ma brązowy, bo są już poza skrzyżowaniem


To gdzie w świetle przepisów kończy się skrzyżowanie patrząc na mój rysunek? Granicą jest przejście dla pieszych czy koniec zwężającego się pasa?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 22, 2008 18:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 23, 2008 13:03   

xROnx napisał/a:
ale zauważ że przed przejściem dla pieszych jest linia ciągła a co za tym idzie nie może zająć dowolnego pasa. Może wjechać tylko na prawy...


Nie - może wjechać "szerzej" i zająć lewy, bo raczej nigdy nie maluje się pasów tak jak na tym rysunku, a jesli to przykład z rzeczywistości to wrzuć zdjęcie tego skrzyżowania, bo dziwny jak dla mnie ten "malunek".
Cytat:
To gdzie w świetle przepisów kończy się skrzyżowanie patrząc na mój rysunek? Granicą jest przejście dla pieszych czy koniec zwężającego się pasa?

Przeczytaj dokładnie art. 2 PoRD - tam masz definicję skrzyżowania.
Wiem, że łatwiej zapytać, ale proponuję udać się do źródła. :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Pon Lis 24, 2008 19:55   

maciej napisał/a:
to wrzuć zdjęcie tego skrzyżowania


mówisz masz :D
to jest zdjęcie lotnicze. narysowałem na nim strzałki w kolorze tym samym co wcześniej na schemacie auta.
Zauważ, że po przejściu dla pieszych jest kawałek ciągłej (tego zapomnialem narysować na schemacie - moja wina, moja wina moja bardzo wielka wina :) )
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 24, 2008 20:12   

No to sytuacja jest absolutnie jasna - zjeżdżając ze skrzyżowania tory ruchu pojazdów nie mają prawa się przeciąć, a mogą się przeciąć dopiero na odcinku gdzie jest to zwykła zmiana pasa ruchu.

Nigdzie wcześniej nie było chyba wymienione, że tam jest wydzielony kawałek jezdni - to się traktuje jak wysepkę i tu trzeba pamiętać o definicji skrzyżowania, a tu zgodnie z przepisami nie występuje przecięcie kierunków ruchu na odcinku, o którym rozmawiamy, więc przepisów dotyczących skrzyżowania się nie stosuje, bo jest "wysepka", która oddziela różne kierunki ruchu, tam gdzie mogłyby się krzyżować.

Dopiero po zakończeniu ciągłej linii jest miejsce, w którym niebieski może zmienić pas i tu jest musi ustąpić pierwszeństwa brązowemu, który już na tym pasie jest, a obaj poruszają się w tym samym kierunku - to taki trik inżynierów ruchu, żeby ułatwić życie skręcającym w lewo, zwłaszcza na skrzyżowaniach, gdzie skręcający w prawo mają "zielone strzałki".
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Pon Lis 24, 2008 21:04   

:brawa:
No to teraz już jest wszystko jasne. jeśli oba pojazdy poruszają się przyjmijmy równolegle (tzn jadą bok w bok) to gdy kończy się linia ciągła a zaczynają się linie przerywane pojazd niebieski musi ustąpić pierszeństwa pojazdowi brązowamu (chyba że ten bedzie wyjątkowo bardzo super miły i wpuści go pierwszego :) )
:brawa: super. dzieki Maciej :D :cool:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lis 25, 2008 23:25   

Trzeba bylo od razu dac to zdjecie ;P
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Wto Lis 25, 2008 23:43   

MaReK napisał/a:
Trzeba bylo od razu dac to zdjecie

wiesz nie zawsze mam swój samolot do dyspozycji. Często Iza nim lata :razz: :cool:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lis 27, 2008 09:29   

No dobrze, a czy w koncu udalo nam sie ustalic co z pasem awaryjnym ;D ?

Czy jesli jade sobie nie pasem awaryjnym i mam line przerywana i moge zmienic pas na prawy skrajny, a za mna zapieprza wlasnie pasem awaryjnym, ktory tam gdzie ja robie manwr zmiany pasa, przechodzi w pas zwykly i dochodzi do zdarzenia, to czyja wina?

On sie w koncu nie moze tam poruszac, jak zjezdza z niego to wlacza sie do ruchu?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 27, 2008 10:27   

Cytat:
No dobrze, a czy w koncu udalo nam sie ustalic co z pasem awaryjnym ;D ?

A co to jest "pas awaryjny"?

Wg mojej najlepszej wiedzy nie ma takiego pojęcia w PoRD. :P

Mówisz o obszarze oznaczonym znakiem poziomym P-21 "Powierzchnia wyłączona". :)

I zaczynają się jaja,bo uzasadnienie podane 2 strony temu przez Paula torchę nie działa, bo art. 17 został zmieniony i obecnie brzmi:
Cytat:
1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po postoju lub zatrzymaniu
się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego
oraz przy wjeżdżaniu:
1) na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do takiego
obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy zamieszkania;
2) na drogę z pola lub na drogę twardą z drogi gruntowej;
3) na jezdnię z pobocza, z chodnika lub z pasa ruchu dla pojazdów powolnych;
3a) na jezdnię lub pobocze z drogi dla rowerów, z wyjątkiem wjazdu na przejazd
dla rowerzystów;
4) pojazdem szynowym – na drogę z zajezdni lub na jezdnię z pętli.

A więc nie ma nic o "innej części drogi"...

Czyli w zasadzie to wyjeżdżając z "powierzchni zabronionej" wcale nie jest się włączającym do ruchu...

I zaczyna się cyrk, który będzie zależał tylko od interpretacji sędziego, co było "gorszym" wykroczeniem - nieustąpienie pierwszeństwa, czy poruszanie się po powierzchni zabronionej... :(

[ Dodano: Czw Lis 27, 2008 10:45 ]
Z drugiej strony definicja "zmiany pasa ruchu" mówi:
Cytat:
4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić
pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać,
oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

o ustąpieniu jadącym pasem, na który się wjeżdża, a tu pasa nie ma, jest tylko "powierzchnia zabroniona", więc nie ma obowiązku ustąpienia. :D

Sądzę, że w rozsądnym sądzie byś wygrał. :D

Gorzej się sprawa ma ze skrzyżowaniem, bo tam obowiązek ustąpienia pierwszeństwa dotyczy drogi (a więc również "powierzchni zabronionej"), a nie tylko jezdni, czy pasa ruchu...

[ Dodano: Czw Lis 27, 2008 11:04 ]
I tu kolejne pole do interpretacji, bo:
Cytat:
5. Znak P-21 „powierzchnia wyłączona” oznacza powierzchnię drogi, na którą wjazd i zatrzymanie są zabronione.

Wiec to na pewno jest powierzchnia drogi, a nie jezdni, więc tym bardziej nie jest to pas ruchu.

Pozostaje jednak pytanie, co sędzia uzna w przyapdku skrzyżowania podporządkowanego...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lis 27, 2008 11:10   

Ta kreskowana "wyspa" to obszar wylaczony z ruchu, a ten wezszy pas, oddzielony krotkimi i grubszymi niz inne pasy kreskami, to dla mnie wlasnie pas awaryjny ;) Gdzie auto zjezdza zeby nie tarasowac drogi, albo gdzie jada karetki, straze, policja... Chyba, ze to pobocze.

To co? Moze warto zadzwonic do KRD i zapytac sie takie przypadki ;D ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 27, 2008 11:13   

MaReK napisał/a:
a ten wezszy pas, oddzielony krotkimi i grubszymi niz inne pasy kreskami, to dla mnie wlasnie pas awaryjny

To się nazywa pobocze. :D
Cytat:
8) pobocze – część drogi przyległą do jezdni, która może być przeznaczona do ruchu pieszych lub niektórych pojazdów, postoju pojazdów, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt;

I tu przepisy są jasne:
Cytat:
Włączanie się do ruchu następuje [...] przy wjeżdżaniu:[...]
3) na jezdnię z pobocza, z chodnika lub z pasa ruchu dla pojazdów powolnych;

I jest oznaczane znakami poziomymi P-7a „linia krawędziowa przerywana”.
Mogą to też być miejsca postojowe P-19 „linia wyznaczajàca pas postojowy”.

W całym PoRD i Rozp. o znakach awaryjne to są tylko światła. ;) :D

Dzwonić możesz jedynei w sprawie zderzenia auta wjeżdżającego z drogi podporządkowanej z autem wyjeżdżającym z "powierzchni zabronionej" i to byłoby fajne, jakbyś się dowiedział. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lis 27, 2008 11:53   

Tak, ale...
Na moscie grota trudno o pieszych, czy pedzenie bydla (chyba ze podlaczyc pod bydlo tych co jezdza poboczem) ;)

Poza tym, pobocze sie konczy i zamienia w wysepke wylaczona z ruchu. Co bedzie jesli z tej wysepki zjedzie wprost pod pojazd, ktory wjezdza z dolu na most po swoim wydzielonym dla wjezdzajacych pasie ruchu...

http://mapy.google.pl/map...009656&t=h&z=17

tutaj link, ale nie wiem czy zadziala ;P

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 27, 2008 13:50   

Cytat:
Poza tym, pobocze sie konczy i zamienia w wysepke wylaczona z ruchu. Co bedzie jesli z tej wysepki zjedzie wprost pod pojazd, ktory wjezdza z dolu na most po swoim wydzielonym dla wjezdzajacych pasie ruchu...

No przecież własnie napisałem, żebyś w tej sprawie zadzwonił do WRD:
Cytat:
Dzwonić możesz jedynie w sprawie zderzenia auta wjeżdżającego z drogi podporządkowanej z autem wyjeżdżającym z "powierzchni zabronionej" i to byłoby fajne, jakbyś się dowiedział.

Może nie jasno napisałem.

A co do Grota, to pobocze się kończy, zresztą większość poboczy na Grocie jest wyznakowana linami ciągłymi, a potem jest "powierzchnia zabroniona", więc nikogo tam nie powinno być.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [PoRD] Kilka przydatnych informacji.
Alexi Prawo i ubezpieczenia 0 Pią Lis 04, 2011 10:57
Alexi
Brak nowych postów [PoRD] Kolizja
magneto Prawo i ubezpieczenia 26 Sob Lis 21, 2009 23:52
dyla_m
Brak nowych postów [PoRD] MPK - włączanie się do ruchu
drooid Prawo i ubezpieczenia 11 Nie Mar 01, 2009 19:42
mcjg
Brak nowych postów [PoRD] Zakaz zatrzymywania się
Kogo, czego i kiedy dotyczy...
wild_weasel Prawo i ubezpieczenia 4 Pon Lut 02, 2009 12:32
wild_weasel
Brak nowych postów [PoRD] Światła przeciwmgielne
Mix Prawo i ubezpieczenia 5 Czw Sty 22, 2009 14:39
maciej



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink