Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 iDT 2000r.] Ukręcona świeca żarowa, a problem zodpalani
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 iDT 2000r.] Ukręcona świeca żarowa, a problem zodpalani
Autor Wiadomość
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Czw Lis 27, 2008 19:43   [R25 iDT 2000r.] Ukręcona świeca żarowa, a problem zodpalani

Temperatura trochę spadła, do okolic 0st.C i roverek potrzebował 2-3 razy obrócić, żeby zapalić. Trochę mnie to denerwowało, więc zająłem się układem żarowym. Wymieniłem j [przekaźnik, chciałem sprawdzić świece i... dupa :cry: Druga świeca (ta, do której podłączony jest prezwód od przekaźnika)przy wkręcaniu się ukręciła, tzn.korpus świecy ukręcił się zaraz ponad gwintem. Rdzeń pozostał, chciałem za niego wykręcić i się ukręcił ok 1cm poniżej poniżej poziomu głowicy, tak,że całe mocowanie rdzenia w korpusie świecy jest ok. Mam pytanie, czy warto to ruszać? Jak silnik iDT będzie się sprawował na 3 świecach, jeżdżę już tak 1,5tygodnia i szczególnie nie widać większych problemów z odpalaniem, dwie świece zmieniłem na nowe, została ta za pompą i ta ukręcona. mam koncepcję, żeby spróbować skleićkorpus tej świecy, tak,żeby rdzeń dało połączyć się przewodem, są przecież kleje, które ponoć kleją bloki silnika.
Przyczyną gorszego odpalania jest prawdopodobnie akumulator. Przed kupnem, handlarzowi padł i wsadził jakiś fabryczny od renault, ale tylko 60Ah, tak,że nie było go jak porządnie przymocować, bo jest za krótki. Myślicie,że warto go wymienić na jakieś 75Ah?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 27, 2008 19:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 27, 2008 19:52   

Oczywiście ze 75Ah powinien być w w R25 Diesel :wink:

A mam takie pytanie czy ty te świecie nie odkręcałeś np na zimnym silniku :?: Trzeba było R trochę rozgrzać i potem wykręcać świece by łatwiej wyszły, tak samo jak przy kolektorze wydechowym jest go 10x łatwiej wykręcić jak są elementy rozgrzane bo rdza lepiej puszcza i się śruby nie urywa.

Tu masz jeszcze oficjalną listę akumulatorów mocowane w modelach diesli Rovera:

Rover 218 Diesel (1.9 Liter): 55 Ah
Rover 220 SDI: 63 Ah
Rover 25 IDT (RF): 75 Ah
Rover 25 IDT (F): 86 Ah
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Czw Lis 27, 2008 20:01   

Silnik nie był do końca zimny, jakies 2h po przejechaniu ok 100km. świeca ukręciła się po wykręceniu, sprawdzeniu czy grzeje i wkręceniu. Cieżko szła już podczas wykręcania, przy wkręcaniu nie chciała dojść do końca no i stało się :cry: A miałem isć po klucz dynamometryczny...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 27, 2008 20:09   

hmm.. no kurcze nie fajnie ja u siebie tez już parę śrub okręciłem przez ta cholerna rdze w gwintach :sad: Na świece jest max 20Nm siły :evil: Wystarczyło by tez opór świec zmierzyć i byś wiedział czy grzeje czy nie grzeje.

Jak tobie będzie dobrze palił na dwóch nowych świecach to bym tego nie ruszał i jak kupisz akku z 75Ah to problemów już nie powinieneś mieć.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Czw Lis 27, 2008 22:51   

maras83 napisał/a:
przy wkręcaniu nie chciała dojść do końca no i stało się


Na przyszłość, trzeba gwint (przynajmniej na świecy) przeczyścić i posmarować smarem grafitowym lub miedziowym i nie będzie, tego typu, niespodzianek w przyszłości :idea:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Pią Lis 28, 2008 14:12   

Remi55, gdzieś czytałem, że Ty też miałeś akumulator 60Ah, zmiana na większy dała duźą poprawę w odpalaniu?? jaki masz teraz?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 28, 2008 14:44   

Problem jest w tym ze u mnie w 220 nie ma miejsca na większy :cry: max. długość jest 242mm u ciebie natomiast w 25 jest miejsce na właśnie ten większy bo masz 276mm. Tak ze na razie u mnie jeszcze nic nie robiłem :/ Brt np. ma tez 220 i jakoś zmieścił 74Ah :wink:

Ale uwierz mi ze będzie poprawa na pewno, już było parę takich wątków i każdy chwali sobie większy. Jak to Neoss mówił ze diesle potrzebują duzo prądu do rozruchu :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lis 28, 2008 18:34   

Remi55 napisał/a:
Brt np. ma tez 220 i jakoś zmieścił 74Ah

Ale wtedy seryjne mocowanie aku jest schowane i trzeba samemu coś zakombinować, żeby nie odpadł, no i wymiana żarówki wiąże się z wyjęciem aku niestety ....... ale to nie problem :P ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 200] Moduł sterowania świecą żarową
noto_frugo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Lis 30, 2011 13:42
noto_frugo
Brak nowych postów [r25] Ukręcona szpilka od koła
Leoon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Sob Gru 24, 2011 11:43
Leoon
Brak nowych postów [214Si] Ukręcona półoś lewa
tabi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Paź 24, 2014 06:55
ash
Brak nowych postów [R200 2.0SDi] Urwałem świece żarową
Kh4mell Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Pon Lut 08, 2010 18:26
Markzo
Brak nowych postów [R200] Ukręcona śruba koła pasowego
olejek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Sty 10, 2017 23:12
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink