Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 200 1.4 16v] wentylator, tłumik, kierownica
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 200 1.4 16v] wentylator, tłumik, kierownica
Autor Wiadomość
blads 



Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 65
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 04:37   [Rover 200 1.4 16v] wentylator, tłumik, kierownica

Witam. Kolejny raz zwracam sie do was drodzy użytkownicy bardziej kumaci niż ja o pomoc :)

1. Pierwszy problem tkwi w wentylatorku...szukałem trochę po forum, ale wolę sie upewnić czy to aby napewno jest to. Wentylator sie włącza jak odpalam silnik a chyba nie powinien bo po co skoro auto zimne? Nie zawsze ale czasem mu sie taki odchył zdaża i mnie to nurtuje troche. Z tego co wyczytałem to prawdopodobnie czujnik płynu chłodniczego ale pewnym chciałem być dlatego pytam :)

2. Mam problem z tłumikiem ostatnio wymieniałem cały układ praktycznie no i teraz mam dziwny wygar.... Mianowicie około 2500 do 3000tys obrotów wydaje dzwięk jakby obijała sie blacha o coś a wcześniej tego nie miałem. Radziłem sie znajomego który miał honde i podobny problem stwierdził że problem tkwi w złym umieszczeniu przez mechaników tłumika (on to jakoś nazywał ale zapomniałem dlatego tak po mojemu napisałem) Czy to może być wina wstawionej strumiennicy zamiast katalizatora ?

3. Kierownica wydaje mi dziwny odgłos. Chodzi o to że kiedy wykonuje kilka obrotów bo jak prowadze to już nie, ale np w czasie parkowania coś tak jakby trzeszczy kiedy kręce, w zasadzie nie wiem jak określić ten dzwięk...W sumie dziwne bo ile aut prowadziłem w życiu czegoś takiego nie miałem
Ostatnio zmieniony przez Brt Sro Gru 31, 2008 10:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 30, 2008 04:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Demmo 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 64
Skąd: jakaś wioska



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 10:22   

ad 1. na bank nie powinien tak robić i najprawdopodobniej tak jak napisałeś - czujnik do wymiany.. ale przed tym sprawdź jeszcze kabel do czujnika... tam jest rezystor NTC, czyli im cieplejszy silnik tym mniejsza jest rezystancja czujnika - jeżeli gdzieś robi Ci się zwarcie przewodu "sygnałowego" z masą auta lub (bo do tego idzie z tego co kojarzę dwuprzewodowy kabelek) zwarcie tych dwóch przewodów, to masz znikomą rezystancję, czyli tak jakbyś miał bardzo rozgrzany silnik... więc od tego też mógłby załączać się wentylator

ad 2. kiedyś w Vectrze po wymianie dwururki na jakiś zamiennik pojawiła się przypadłość taka, że na postoju, jak silnik spokojnie klekotał (diesel), to gdzieś coś brzęczało i jakby się trochę ocierało o nadwozie... przy wyższych obrotach efekt znikał... możliwe że u Ciebie pojawiają się jakieś specyficzne drgania we wspomnianym zakresie obrotów i tez zaczyna wydechem jakoś bardziej wtedy telepać... jeżeli masz taką możliwość, to skocz na jakiś kanał i dosyć łatwo powinno się zlokalizować źródło hałasu...
strumienicy nigdy nie miałem, więc nie wiem czy może to być jej wpływ :D

ad 3. a czy w kierownicy działa Ci odbijanie kierunkowskazów? spotkałem się kiedyś z taką przypadłością w Punciaku i problem tkwił w tym dingsie do odbijania kierunków, bo coś tam się ułamało i zamiast pracować jak trzeba zakleszczyło się i ocierało...
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 13:16   

Cytat:
3. Kierownica wydaje mi dziwny odgłos. Chodzi o to że kiedy wykonuje kilka obrotów bo jak prowadze to już nie, ale np w czasie parkowania coś tak jakby trzeszczy kiedy kręce, w zasadzie nie wiem jak określić ten dzwięk...W sumie dziwne bo ile aut prowadziłem w życiu czegoś takiego nie miałem
ja bym stawiał na źle ułożoną taśmę ;)
 
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 30, 2008 13:27   

Chester napisał/a:
ja bym stawiał na źle ułożoną taśmę ;)


Jak to zmienić, bo też mam świst taki jak robię szybkie ruchy kierownicą, np. podczas parkowania gdzie muszę się trochę nakręcić aby wykonać dany manewr.
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 13:31   

odłączyć akumulator, ściągnąć poduszkę z kierownicy i kręcić nasłuchując skąd wydobywa się dzwięk. Jeśli z taśmy to trzeba zdjąć kierownice i oglądnąć taśmę, w razie jakichkolwiek uszkodzeń naprawić :D możliwe ze obudowa taśmy jest gdzieś otwarta i taśma "szeleści" ;)
 
 
 
blads 



Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 65
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 14:16   

Demmo napisał/a:
ad 3. a czy w kierownicy działa Ci odbijanie kierunkowskazów? spotkałem się kiedyś z taką przypadłością w Punciaku i problem tkwił w tym dingsie do odbijania kierunków, bo coś tam się ułamało i zamiast pracować jak trzeba zakleszczyło się i ocierało...


działa :) o to nie chodzi napewno :) widocznie chodzi o te taśme jak napisał poprzednik tylko pytanie czy coś może sie stać jeżeli tego nie wymienię? bo w zasadzie jeżdze tak już rok bo nie przywiązywałem do tego uwagi dopiero znajomy sie tego przyczepił dlatego pisze :D
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 30, 2008 14:21   

Nic się nie powinno stać poważnego... więc nie ma się co obawiać. Ja mam czasami takie odgłosy, przeważnie jak mam samochód nie rozgrzany.
 
 
blads 



Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 65
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 17:46   

Jeszcze jedno odnośnie wentylatora. Nie chce już zakładać nowego tematu żeby nie zaśmiecać. Mechanik wypiął mi czujnik płynu chłodniczego i wstawił opornik. Teraz wentyaltora nie mam, w zimie nie zagrzeje silnika więc puki co nie ma strachu. Stwierdził że czujnik znajdzie ale będzie kosztował ponad stówke i to grubo bo musi być jakis oryginalny, bo te tańsze podróbki niby nie wskazują jak powinny...czy aby napewno mnie nie naciąga? Znalazłem taki ale czy to jest to ? http://moto.allegro.pl/sh...2+wys%C5%82any. niby wygląda tak samo...
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Nie Sty 18, 2009 19:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10930
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 19:20   

tu masz oryginalny:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=885
(nie kosztuje stówę)
zamienników jest od chuchu i trochę i raczej nie ma z nimi problemów... to nie jest jakieś specjalnie skomplikowane urządzenie ;)
wymiana też nie wymaga aż mechanika, także śmiało go olej :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
blads 



Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 65
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Sty 19, 2009 00:46   

tu nie chodzi nawet o mechanika bo wymienie sam bez problemu :) problem w tym że to jedyny mechanik na okolice który chce mi podpiąc go pod komputer próbowałem wszędzie i albo sie boją, albo mówią do mnie że zrobią ale nie odpowiadają jak coś sie stanie...więc takim mechanikiem mogę zostać i ja...a koleś stwierdził że najpierw musimy zrobić ten czujnik dopiero potem będziemy robić diagnostyke i wykryjemy problem skaczących obrotów. Ale generalnie chyba biorę sprawy w swoje ręce bo niemożna nikomu ufać... http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=969 ten będzie odpowiedni zamiennik ? czy raczej mogę zamówić ten z allegro bo już sam nie wiem
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Pon Sty 19, 2009 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10930
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Sty 19, 2009 08:33   

nie wiem jakie to ma znaczenie, ale ten na aledrogo ma jakiś inny numer... jeśli chodzi o ten od Tomiego, to mozesz być pewny, że dostaniesz to czego potrzebujesz :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
blads 



Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 65
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Sty 31, 2009 14:21   

sTERYD napisał/a:
nie wiem jakie to ma znaczenie, ale ten na aledrogo ma jakiś inny numer... jeśli chodzi o ten od Tomiego, to mozesz być pewny, że dostaniesz to czego potrzebujesz :cool:


Czytając innych posty można dojść do wniosku że masz łeb :) zamówiłem od Tomiego no i jest ok :) ten zamiennik rzecz jasna :D obroty spadły wszystko się unormowało i wreszcie mi nie wyje wentylator bez potrzeby żyć nie umierać :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [ ROVER 220 SDI ] DRŻY KIEROWNICA
KWT Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Nie Kwi 15, 2012 10:28
leszczu
Brak nowych postów [rover 200] tłumik koncowy
hertz25 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Czw Mar 10, 2016 18:50
BigBoyPL
Brak nowych postów [ROVER 25, 220, MG ZR, Diesel] tłumik końcowy
Chester Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Wrz 26, 2010 21:03
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 216 z 1998r] Problem z kierownicą lub zbieżnością
kuman Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Lip 07, 2007 21:04
7Tomi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink