Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover416Tourer] Nagrzewnica?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover416Tourer] Nagrzewnica?
Autor Wiadomość
kujot
[Usunięty]






Wysłany: Wto Gru 30, 2008 19:57   [Rover416Tourer] Nagrzewnica?

A więc tak. Po ostatniej trasie z domu do Olsztyna (80km), stwierdziłem że coś jest nie tak. Silnik raczej był rozgrzany po tylu kilometrach, natomiast powietrze z nawiewu (przy maksymalnym ustawieniu na ciepłe), było co najwyżej letnie. Raptem na tyle, że siedząc w kurtce całą drogę, zapięty pod samą szyję, nie było mi zimno. Tak więc po powrocie pospiesznie wymieniłem termostat, i niestety poza tym, że szybciej silnik łapie temperaturę (wskazówka temperatury szybciej się podnosi), ciepłe powietrze z nawiewu jest dalej tylko letniawe. No i mechanik stwierdził że to nagrzewnica. Poczytałem trochę na forum o podobnych problemach, sprawdziłem czy aby linka od pokrętła ciepłoty powietrza przełącza zawór, no i przełącza. Poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym stoi i nie dyga, żadnych wycieków nie ma. I co najdziwniejsze, im wyższe obroty silnika to powietrze z nawiewu leci cieplejsze, zdejmuję nogę z gazu i jest chłodniejsze. Teraz sedno mojej opowieści i pytanie z nim związane, czy nagrzewnica od nowszego modelu Rovera serii 400 będzie pasować do starszego modelu (kanciaka)? No i może ktośsię orientuje jakie są ceny nagrzewnic, nowych i używanych. Z góry dzięki za podpowiedzi.

Wszystkiego najlepszego dla forumowiczów na Nowy Rok, pozdrawiam!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 30, 2008 19:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 20:43   

kujot napisał/a:
im wyższe obroty silnika to powietrze z nawiewu leci cieplejsze, zdejmuję nogę z gazu i jest chłodniejsze

zacznij od odpowietrzenia układu chłodzenia :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kujot
[Usunięty]






Wysłany: Sro Gru 31, 2008 17:58   

Odpowietrzanie nic nie daje, jest tak jak było. Z kolei jak mam płukać nagrzewnicę i nie mieć pewności że to pomoże, to wolę ją wymienić. Tylko nigdzie nie mogę znaleźć informacji o nowych nagrzewnicach, czyżby do tego modelu nie można było kupić nowej nagrzewnicy? No i może ktoś wie i odpowie mi, czy nagrzewnice od tych nowszych 400setek (jeśli już przyjdzie kupić używaną), pasują do starszych kanciaków?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 01, 2009 20:44   

kujot napisał/a:
ciepłe powietrze z nawiewu jest dalej tylko letniawe


u mnie przy dobrze rozgrzanym samochodzie i rece przystawionej blisko nawiewu powietrze potrafilo nawet parzyc

robilem kiedys pomiary

a dworze troche ponizej zera ogrzewanie na maksa, nawiew na 1 bieg, skierowany tylko na szybe, czujnik wlozony w kratke nawiewu, termopara

czas 0 temp 4 stopnie
1min 7 stopni
2 14,5 stopnia
3 23 stopnie
4 31 stopni
5 37 stopni oborty spadaja do 1tys rpm , wskazowka temp silnika zaczyna isc w gore
6 41 stopni
7 46 stopni
8 48 stopni
9 51 stopni
10 54 stopnie do optymalnej temp silnika brakuje jakies 5 mimimetrow

moze Tobie nie otwiera sie do konca zaworek nagrzewnicy
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kujot
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sty 03, 2009 11:57   

No to u ciebie Andrzeju to się nazywa grzanie, to rozumiem. Rozmawiałem też z moimi kolegami i podpowiadają, że jeśli przewód dolotowy do nagrzewnicy jest ciepły, a wylotowy zimny, to na bank jest coś z nagrzewnicą. A w momencie kiedy wkręca się silnik na wyższe obroty, to ciśnienie jest większe i coś tam się jeszcze tego ciepła przedostaje. Niestety na wolnych obrotach jest kosta. Także nie wiem do końca jak jest z tym zaworem, i czy przy takich objawach jakie ci teraz przytoczyłem, to może być jego sprawka. W każdym bądź razie jak kumpel miał tak w Scenicu z tymi przewodami przy nagrzewnicy, to po jej wymianie jak ręką odjął, a powietrze bucha jak z pieca.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Sty 03, 2009 13:42   

hmm zawsze latwiej zaworek sprawdzic niz wyciagac nagrzewnice, ostatecznie na probe mozesz go calkiem pominac i wstawic w jego miejsce kawalek rurki i zaciski

aa i przypomniala mi sie jeszcze jedna sprawa, zeby wymusic przeplyw plynu przez nagrzewnice, nawet przy otwartym zaworku nagrzewnicy, stosuje sie zwezke na tym odcinku, zwężka jest miedzy trojnikiem wlotowym i wylotowym do nagrzewnicy, tak napewno bylo w poldoroverze, kiedys cos na forum bylo, ze w Roverach jest bardzo podobnie
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R218] Nagrzewnica ogrzewania kabiny
hooligans0611 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Czw Paź 18, 2012 09:04
Ciufa



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink