Wysłany: Pią Sty 02, 2009 21:31 [R75] Jaki przepływomierz?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam,
Od kilku tygodni mam roverka 75 cdt, więc i kłopot murowany
Właśnie okazało się, że przepływka jest do wymiany. Zastanawiam się tylko, czy trzeba wymianiąc całość z puszką, czy wystarczy ten "wkład". Pytam, bo napierw szukałem zamiennika, ale Rowan ostrzegł mnie (dzięki!), bym nie czepiał się zamiennika.
Dzwonię do mechanika (swój gość z rodzinki), a on mnie namawia na kupno tego "wkładu". kuzyn poleca mi go, że to jest dobrej firmy pierburg (robią graty dla meśka m.in) kosztuje toto w Intercarsie 470 zł, a więc 200 mniej niż Bosch...
Zgłupiałem do reszty. Piękny ten rowerek, ale jak poczytałem to forum, jestem przerażony ilością awarii w tych wozach
_________________ Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 10, 2010 23:28, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 02, 2009 21:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Może masz rację, ale o jakich markach mówisz?
Ja do tej pory wierzyłem tylko w japońce (ale te made in japan-japan) i miałem świadomość, że większość niemieckich trzyma poziom.
A poza tym.... Włoskie bywają ładne, francuskie bezpieczne, amerykańskie - wielkie itp
Moja nieodżałowana suzi miała raz ciągiem 44.000 bez usterki najmniejszej, a była już wówczas pow. 200.000.
Ale teraz zbierało jej się. W najbliższych miesiącach robiłbym 4 amorki, sprężyny, przekładnię i ogólnie był już wytłuczony...
_________________ Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
Zgłupiałem do reszty. Piękny ten rowerek, ale jak poczytałem to forum, jestem przerażony ilością awarii w tych wozach
Jak każdy samochód - musisz wziąć pod uwagę, iż na forum nikt Ci nie napisze "nie popsuła mi się skrzynia" czy też "przepływomierz mi działa" - tu piszą ludzie którzy mają jakiś problem z samochodem.
Ja osobiście musiałem wymienić tylko przepływomierz - teraz wziąłem się za webasto ...
Osobiście uważam, iż ten samochód o wiele lepiej jeździ bez przepływomierza niż nawet ze sprawnym, ale ... lubię jak wszystko działa
Samochód nie jest ani bardziej ani mniej awaryjny od innych w swojej klasie - popatrz na fora bwm czy VW czy inne - jest dokładnie to samo .... Każdy samochód ma swoje problemy - w jednych rozsypuje się układ kierowniczy (audi) w innych zawieszenie (VW) a w Roverach leci sprzęgło
Przepływomierz jest bolączką wspólną dla większości marek
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Webasto też mi nie działa, ale nie wiem - może gdzieś się je włącza, a ja nie umiem. A ogrzewanie zaczyna działać jako tako po 10-15 km .
To jest taka puszka bez osobnego akumulatora, więc jakaś prosta/ tania opcja - chyba nie fabryczne to jest.
Taaa. Wiem, że przepływka w dieslach to standard.
Co do awaryjności - sprawdzałem Dekrę i ADAC - wyszło na to, że R75 jest na ok. 80-100 pozycji na 150 samochodów - gorzej od passata, lepiej od octavii, tak mniej więcej. No, ale ADAC pisał, że diesle poprawiają te statystkę, a benzyniaki pogarszają. Więc tragedii nie ma.
Jak w sygnaturce - miałem kupić Mazdę 6 (marka słynna z nizawodności), ale zabrakło mi tk 10 koło na zadbany egzemplarz, a tego R75 kupiłem dość tanio, mimo tej przepływki i webasto... Masz pojęcie, ile za niego dałem? To jest 2003/2004, 59.000 km. Welur nie skóra, wersja wyposażenia chyba średnia (saloon?)...
[ Dodano: Pią Sty 02, 2009 22:11 ] tommsz,
Ja się nie znam - czy to zwykle pada właśnie ten czujnik? Czy akurat u Ciebie była awaria tego elementu?
_________________ Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Sty 02, 2009 22:14
Kizashi napisał/a:
pierburg
dobra firma, ale niech kuzyn sprawdzi dobrze czy daje również odczyt temperatury. Na angielskim forum R piszą, że nie można użyć tego przepływomierza w R75 jako zamiennika boscha z tego powodu, że bosch odczytuje również temperaturę a pierburg nie. Nie sprawdzałem i nie drążyłem dalej tematu. Poza tym u nich była cała seria zamienników z xparts, które później wyrzucali. Nie spotkałem się z opisem dobrego, dłużej działającego zamiennika.
_________________ Pozdrawiam, Henryk
Ostatnio zmieniony przez henryk Pią Sty 02, 2009 22:17, w całości zmieniany 1 raz
henryk_w,
OK - dzięki za info. W taki razie nie będę kombinował, tylko sprawdzę, czy znajdę tańszą metę niż Rowan, ale pewnie nie...
[ Dodano: Pią Sty 02, 2009 22:35 ] Brt,
Dzięi Brt, przeczytałem, ale dla mnie to zbyt specjalistyczna wiedza. Bezpiecznik sprawdzę, spróbuję też odpiąć zasilanie
_________________ Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Sty 03, 2009 10:35
Kizashi, tak jest. Trzeba kupić Bosch oryginał. Bo w CDT tak jak piszą koledzy jest odczyt temp. dodatkowy. Wygląda na to, że w modelach po lifcie (CDTi) wyeliminowano ten problem wstawiając czujnik temp. w rurę gumową między EGR a intercoolerem. Tyle, że nie wiem czy stosowano jakieś inne przepływomierze czy te same.
Rowan,
Przeszukałem w necie dokładnie (mam wprawę po suzuki ) i twoja meta najtańsza - już zamówiłem. W dodatku dostawę będę miał gratis, bo to jest W-wa, a ja tam pracuje, więc podrzucą mi do firmy
A na allegro zamówiłem filtr kabinowy astra (włoski) za 32 + 10 zł wysyłka i preparat do odgrzybiania klimy, bo najwygodniej jedno z drugim razem załatwić.
Rowan, gdzie mam kliknąć "pomógł"???
I jeszcze ciekawostka dla każdego, kto właśnie kupił auto i przerejestrował. Skąd koledzy bierzecie / kupujecie ramki pod rejestracje?
_________________ Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
argail,
O, to nie wiedziałem - ja mam darmowe z napisem Land Rover. Zasada jest taka, że zachodzisz do salonu / aso i w dziale z częściami, mówisz, że chciałeś "kupić" podkładki, żeby mieć zgodne z marką. Wtedy oni Ci je dają gratis, bo przecież reklamujesz wtedy ich salon (adres jest na ramce). No, a ty masz markowe (land rover to oczywiście ponad-markowe) ramki...
_________________ Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
Musze stwierdzi, ze R75 jest wspanialy i bezawaryjny!!! Czytajac posty bardzo sie obawailem czy uda i sie dojechac do Polski i jeszcze wrocic. Od konca pazdziernika Roverkiem przejechalismy 8000 km i... nic sie nie zepsulo. Sprzeglo chodzi ciezko jak w koparce ale nic nie cieknie. Musze wymienic przeplywke i wybralem wlsnie Pierburg.
Na pewnie nie nadaje sie 7.22684.07.0 bo sprawdzalem ale 7.22684.09.0 jest zalecany rzez Pierburg do r75 CDT/CDTi
Tu jest opis produktow Pierburg
http://www.autotechnik24....8/lang,english/
Za okolo miesiac wymienie (sam wklad) to napisze co i jak.
Ostatnio zmieniony przez Mombrey Nie Sty 04, 2009 17:11, w całości zmieniany 1 raz
Rowan,
Teraz piszę w czasie przeszłym, bo zamówiłem zgodnie z Twoją radą. Nie mniej pierburg to dobra firma, a gdyby część nie pasowała, można zwrócić.
_________________ Był 75 CDT tourer, potem 75 CDTi limuzyna, potem Mazda Premacy DiTD, a teraz oldschool = R45 sedan iTD...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum