Pomógł: 33 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 371 Skąd: Pszczyna
Wysłany: Nie Sty 04, 2009 20:00 [R45] Pobór prądu
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam
Czy pobor pradu 0.09A przez instalacje gazowa ( w stanie spoczynku ) to prawidlowy pobor?
W sumie pobor w aucie mam 0.10-0.11A ale jak wyciagne bezpiecznik od gazu spada na 0.03A czyli jest OK. Czy ta instalacja gazowa nie zabardzo obciaza aku? Co moze byc tego przyczyna?
Instalacja gazowa to EuropeGas (STAG-300)
_________________ [R 45 1.8 00r]
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Mar 06, 2011 23:18, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 04, 2009 20:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 14 razy Dołączył: 20 Kwi 2005 Posty: 143 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: Nie Sty 04, 2009 21:55
powiem tak głupia dioda zależy jeszcze jaka bierze 0.02 A jak świeci a tam pewnie jest jakis układ scalony lub tranzystor to raczej norma jak by pobór pradu był na poziomie hmm 0.5 A to bym sie martwił ale i to też nie za bardzo
[ Dodano: Nie Sty 04, 2009 21:58 ]
zawsze będzie cos brała bo to imo i coś tam jeszcze tak samo jak w TV niby telewizor wyłączony a w trybie oczekiwania na jakiegoś oglądacza układy pracują
pradu był na poziomie hmm 0.5 A to bym sie martwił ale i to też nie za bardzo
500 mA to juz bardzo duzo, zauwaz ze co dwie godziny z aku znika amperogodzina
o ile w lecie i czestym odpalaniu samochodu nie jest to problemem, o tyle w zimie i slabym juz, czyli np. leciwym aku, bedzie to mialo kluczowe znaczenie
timer napisał/a:
powiem tak głupia dioda zależy jeszcze jaka bierze 0.02 A jak świeci a tam pewnie jest jakis układ scalony lub tranzystor to raczej norma jak by pobór
owszem, ale kazdy uklad mozna zrobic tak zeby tego pradu bral jak najmniej i to nie wazne ile ma ukladow scalonych i tranzystorow
telewizor z czuwania mozna wylaczyc, tutaj uzytkownik ma juz problem, chyba ze bedzie wyciagal bezpiecznik
byc moze sterownik lpg jest poprostu zle podpiety i zamiast miec plus 12V po kluczyku, ma na stale
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 14 razy Dołączył: 20 Kwi 2005 Posty: 143 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: Nie Sty 04, 2009 22:22
nie miałem do czynienia z lpg wiec nie wiem przyznam racje koledze AndrewS, na dobe zniknie około 12 amperogodzin wiec sporo walnąłem tak bez zastanowienia
Pomógł: 33 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 371 Skąd: Pszczyna
Wysłany: Pon Sty 05, 2009 11:49
AndrewS napisał/a:
nigdy tego nie testowalem, ale uwazam ze instalacja przy wylaczonym silniku i zaplonie, nic nie powinna brac, bo niby po co
Dzieki za odpowiedzi, w srode pojade do gazownika niech to pomierzy sam.
Bo mi tez sie wydaje ze centralka od gazu tyle pradu nie powinna brac.. pozdrawiam
nigdy tego nie testowalem, ale uwazam ze instalacja przy wylaczonym silniku i zaplonie, nic nie powinna brac, bo niby po co
E, ZAWSZE będzie coś tam uciekać. Instalacja elektryczna chociażby z tego faktu, że sama izolacja przewodów nie jest 100%, nawet w przypadku kompletnej sprawności instalacji elektrycznej, będzie upływność.
Same diody dodatnie alternatora nie mają w kierunku zaporowym 100% i jakiś prądzik maluchny będzie przez nie "do tyłu" płynął. Zwłaszcza w samochodzie kilkuletnim.
Do tego dochodzi zawiła i skomplikowana instalacja, gdzie miejsc i puntków upływności jest wiele, a tracony prąd niestety, ale się sumuje i na wszystko musi wydolić akumulator.
Zresztą, określają to odpowiednie normy. Dla fiata 125 w instrukcji E. Kaima było określone, zdaje się, do 150 mA (0.15 A) prąd może uciekać i nie oznacza to niczego niepokojącego.
Ale jak jest więcej, to już trzeba szukać. Zwłaszcza, jak było grzebane w elektryce.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Same diody dodatnie alternatora nie mają w kierunku zaporowym 100% i jakiś prądzik maluchny będzie przez nie "do tyłu" płynął.
byc moze, ale to beda nawet nie mili, tylko mikro ampery, moj 125p instalacja poldorover z 96 roku 1.4 przy zalaczonym alarmie bierze wlasnie cos kolo 30 mA, zreszta podobnie bral R 214 kanaciak z lpg, R800 jeszcze nie mialem okazji sprawdzic
hmm i przypomnialo mi sie ze moja instalacja lpg II gen. tez bylo wpieta bezposrednio do aku
staga w swoim R820 ma Senn, on moglby sprawdzic
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum