nie, gdyż kontrolę paliwa przeprowadzają jedynie pośród "przedsiębiorców" czyli w swoim zakresie kontroli (chodzi o olej opałowy nalewany zamiast napędowego i oszustwa podatkowo, akcyzowo, skarbowe z tym związane) ...
wydaje mi się, że mamy jest to właśnie USTAWA z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
Tak, ale chodziło mi o konkretny przepis, ale już go znalazłem - za bardzo skupiłem się na samej Inspekcji, a kwestia dotyczy właściwości samej ustawy, a nie Inspekcji:
Cytat:
Art. 3.
1. Przepisów ustawy nie stosuje się do przewozu drogowego wykonywanego pojazdami samochodowymi lub zespołami pojazdów:
1) przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą – w niezarobkowym przewozie drogowym osób;
2) o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony w transporcie drogowym rzeczy oraz niezarobkowym przewozie drogowym rzeczy;
3) zespołów ratownictwa medycznego oraz w ramach usług transportu sanitarnego.
Teraz tylko pozostaje pytanie, czy w przypadku kolegi Mombrey'a i jego kilkakrotnych kontroli paliwa, był w pobliżu funkcjonariusz Policji lub Służby Celnej, a jeśli nie, to jakie były podstawy kontroli i jak to jest z "dobrowolnym" poddaniem się takiej kontroli...
SC też jeździ zielonymi autami, ale generalnie, to trudno ich pomylić...
[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 14:08 ]
giewu napisał/a:
taki zlepek informacji na szybko
No to doszliśmy do tych samych wniosków w tym samym czasie.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 16, 2009 14:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Thrillco [Usunięty]
Wysłany: Pon Lut 16, 2009 23:58
maciej napisał/a:
A najlepsze jest, że ZTCP to ITD może kontrolować każdego.
Wtrace się bo aktualnie jestem w temacie - robie Kat.D i dzis własnie mieliśmy spotkanie 3h z "krokodylkiem" - nie może - to dokładnie wyjasnił sam pracownik tej instytucji. Moga każdego ZATRZYMAĆ...ale nie kontrolować...ani jednego dokumentu nie może dotknąc pan z ITD jeśli zatrzymuje zwykłe auto osobowe...od tego jest policja i jeśli już to musza ich o to łaskawie poprsic po zatrzymaniu. Inna sprawa, że "Krokodylki" w ramach wymiany jeżdżą czasem z Policjaa policjanci z nimi..i...Białostockie ITD otrzymało właśnie autko z wideorejestratorem i systemem 2 kamer (z tyłu i z przodu)...i teoretycznie nic nam, zwykłym userom zrobić nie mogą...o ile nie mają ze sobą policjanta.
Nie moga tez panowie z ITD (wbrew temu co niby podaje ustawa i artykuły tu cytowane) kontrolować rodzaju paliwa itp w autach poniżej 3,5t...nawet jeśli te wykonują transport drogowy czegoś tam...ogólnie wszystkie pojazdy poniżej 3,5t sa poza jurysdykcją ITD - naprawde 3h maglowania gościa, który już swoje w ITD odrobił w "warunkach bojowych" daje odpowiedzi na tego typu pytania.
To co jest wazne w związku z ITD i świadczy przeciwko tym, którzy sa nastawieni anty to fakt, że:
1.W tej służbie nic nie podlega wolnej interpretacji funkcjonariusza, "krokodylki" mają swoje regułki i tabelki, wartosci, terminy i definicje (dokładne) podane w przepisach i tego musza się trzymać.
2.Po zobaczeniu przykładów z zapisu karty kierowcy z tacho elektronicznego trochę zaczyna się rozumieć dlaczego i po co oni sa bo taki Wegier walący z rocji w ciagu ostatnich 24h zrobił sobie "az" 3h przerwy (i oczywiście nie jest powiedziane ze wtedy spał) to się naprawde włos na głowie jerzy, bo co stanowi taki kierowca prowadzacy zestaw 40tonowy lub autobus pełen ludzi na dordze - bombe zegarową.
3.Dziąki pewnym jasno okreslonym zasadom i powołaniu ITD skończyło się masowe zatrudnianie kierowców na umowy o dzieło i inne wynalazki, jezdżacego 24h/dobe za 1000zł w transporcie cięzkim, czyli tym robiącym największe spustoszenie w razie wypadku.
Ba..ja jestem nawet za tym, żeby powołać oddzielny odłam ITD który mógłby zająć sie porzadkowaniem tego co dzieje się aktualnie w firmach kurierskich, które zazwyczaj zatrudniają na zlecenie kierowców z rozpadającym się Lublinem, który aby coś naprawde zarobić tez musi napier...ć dobe za dobą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum