Forum Klubu ROVERki.pl :: [R100] Rozrząd po 30 tyś wymieniać ze starości, czy nie??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R100] Rozrząd po 30 tyś wymieniać ze starości, czy nie??
Autor Wiadomość
Czapa
[Usunięty]






Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 20:57   [R100] Rozrząd po 30 tyś wymieniać ze starości, czy nie??
Typ: SLi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.1 Rok produkcji: 1996

Mam pytanie, chce kupić roverka 111SLi 1996 rok , przebieg 30tyś, nie miał zmienianego rozrządu, a przebieg ma oryginalny. Czy musze zmieniać rozrząd, czy dopiero przed 100 tyś, ew np.20tyś szybciej, 50tyś szybciej, czy od razu??
Jeżeli tak, to co jeszcze oprócz paska wchodzi w skład rozrządu?Jaki koszt części mniej wiecej.
Czy dam rade sam go zmienić (zmieniałem już w kilku autach).

Wiem, że lepiej zmienić i mieć spokój, ale mam kasy na styk, wiec wolałbym narazie nie robić tego.
Co jeszcze należałoby wymienić ze starości, a nie z przebiegu- oprócz oleju?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 23:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 20:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 22:24   

rozrząd chyba co 5 lat ale nie wiem jak to było w R100 :) a co do wymiany to standardowe filtry olej
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 08:05   

W skład części do wymiany rozrządu wchodzą: pasek, napinacz, uszczelniacze wałków rozrządu i chyba uszczelniacz pompy wody w 111. Jeżeli rolka napinacza jest dobra i nigdzie nie cieknie na uszczelnieniach, to wystarczy zmienić sam pasek. Raczej spodziewaj się, że zaczną ci puszczać gumowe uszczelki.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 08:18   

Co 80 kkm przebiegu lub co 5 lat, zależnie, co nastąpi wcześniej.
Dla ciekawości podam, że w moim trzynastoletnim polonezie, mam pasek od nowości nie zmieniany, samochód ma teraz lekko ponad 160 kkm przebiegu.
Pasek wygląda źle, jest wyciągnięty i podniszczony, ale do ścięcia choć jednego zęba jest jeszcze daleko. Jeżdżę nim tak, bo muszę.
Wcześniej, dwie próby odkręcenia śruby koła pasowego napędu alternatora, żeby dobrać się do tego paska (części zamienne już mam od dawna) spełzły na niczym.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 15:48   

Może troszeczkę nie na tamat, ale:
Szanowny Oprawco Polonezów :wink:
Tak piszesz o tym problemie z odkręceniem koła pasowego, żedam Ci intensywny pomysł. Jak pękniesz dolną osłonę paska rozrządu dasz radę zmianić pasek. Osłonę można później skleić. Chyba lepszy klejony kawałek plastiu niż zerwany pasek.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 16:08   

Konix napisał/a:
Szanowny Oprawco Polonezów ;)


:hahaha: :lol:

Sorki za OT ;) Ale pomysł z osłoną :ok: :)

Czapa, wg. wszelkich prawideł powinieneś zmienić ten pasek, Jeśli bardzo bardzo nie masz $$ to chociaż sam pasek wymień bez rolek (rolki sprawdź jak się kręcą, czy nei mają luzów itp.) i do jesieni prześmigasz, a wtedy dokończysz wymiany :ok: Ale jeśli masz mozliwosć to wymień, bedziesz spał spokojnie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Czapa 



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 28
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 17:13   

Sam dam rade, czy czekają mnie tam jakieś niemiłe niespodzianki??
Jaki koszt kompletnego rozrządu??
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 17:15   

powiniwneś dać radę bez problemu, na forum była kilka razy instrukcja, na stronie głównej w FAQ technicznym chyba też jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R100] Wysokość
zaloguj Rover serii 100 5 Pią Maj 08, 2009 22:51
Steff
Brak nowych postów [R100] Max opony ??
zaloguj Rover serii 100 3 Sob Lut 14, 2009 12:13
leszek95b
Brak nowych postów [R100] Skrzynia PG1 z 2.0T
kamil_luczak Rover serii 100 4 Wto Maj 06, 2008 23:46
7Tomi
Brak nowych postów [R100] Rover 111 a 114
dan79 Rover serii 100 7 Wto Wrz 15, 2015 14:17
kielek
Brak nowych postów [R100] Zawieszenie
zywiec Rover serii 100 2 Wto Maj 04, 2010 14:57
zywiec



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink