Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 216Si] Problem z odpalaniem, obrotami i inne
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 216Si] Problem z odpalaniem, obrotami i inne

Juz zyje ale nie chce ladnie palic
Autor Wiadomość
krzycho1702 




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 32
Skąd: Tarnów



  Wysłany: Pon Maj 04, 2009 15:25   [R 216Si] Problem z odpalaniem, obrotami i inne

Witam Szukałem podobnego tematu ale nic nie znalazłem wiec pisze.
Moj problem polega na tym ze mój nowy Roverek nie chce odpalać na ciepłym silniku.
Z rana zawsze od razu odpala. Gdy jest nagrzany trzeba długo kręcić i tak jak by łapał ale jednak ma problemy.
Chwilami jest tak jak by słabło kręcenie rozrusznika a nagle potem rośnie.
Gdy już odpali wszystko jest ok. Kolega naprowadził mnie ze może to być czujnik temp. silnika Ma racje??
Podobno innym powodem może być uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy.
Co mogło by się wiązać z moim drugim problemem jakim jest niechęć do opadania silnika z obrotów.
Tzn ze jak wkręcę go powyżej 2750 to po puszczeniu gazu obroty utrzymują się chwile wysoko i dopiero za kilka sec. opadają.
Kolejny problem to wskaźnik temp moim zdaniem za szybko pokazuje temp. Ledwo ruszę autem a ono według wskaźnika jest już nagrzane.
Może ktoś spotkał się już z czymś podobnym??
Proszę o rade bo nie chce na samym początku zniechęcić się do nowego auta.
Sorki za długi temat ale chciałem wszystko dokładnie opisać
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez krzycho1702 Czw Cze 04, 2009 15:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 04, 2009 15:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Pon Maj 04, 2009 15:30   

1. Z tymi obrotami to stawiam na silniczek krokowy, ewentualnie masz linkę od gazu za bardzo naciągniętą - na początku sprawdź linkę, poluzuj trochę, jak to nie pomoże, to zajmij się silniczkiem krokowym - wymiana.
2. Silniki serii K nagrzewają się bardzo szybko, mój po przejechaniu około 2-3 km (przy obecnej temperaturze zewnętrznej) - tak więc z tym grzaniem wszystko masz ok. :ok:
3. Z tym odpalaniem na ciepłym silniku się nie spotkałem, więc nie wiem co to może być.
 
 
krzycho1702 




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 32
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 15:34   

fearless napisał/a:
ewentualnie masz linkę od gazu za bardzo naciągniętą


A od tego pedal moze byc twardy??

Tez wlasnie myslalem o krokowym

fearless napisał/a:
nagrzewają się bardzo szybko


To chociaz tyle Dzieki za info :D
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Pon Maj 04, 2009 15:41   

krzycho1702 napisał/a:

A od tego pedal moze byc twardy??

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc "twardy", jeśli chodzi Ci o to że ciężko chodzi, to może linka się przyciera, a może sprężynka na przepustnicy sprawia duży opór. Od zbytniego naciągnięcia linki, pedał nie powinien być "twardy". U mnie było tak, że po rozgrzaniu silnika, linka musiała się nagrzewać lub jakiś inny element z nią powiązany, i przepustnica nie wracała od razu na swoje położenie - bieg jałowy, silnik chwile wisiał na wyższych obrotach i po chwili spadał na właściwe.
 
 
krzycho1702 




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 32
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 15:44   

fearless, Wlasnie ciezko chodzi moim zdaniem. Bo w poprzednim aucie chodzil leciutko.
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Pon Maj 04, 2009 15:48   

Po pierwsze, banalne, sprawdź czy dywanik nie dostał się pod pedał :D - i takie kwiatki się zdarzają ;)
Po drugie wszystko co pisałem wyżej. U mnie chodzi leciutko, na dotknięcie.
 
 
krzycho1702 




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 32
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 20:17   

fearless, Dziekuje za podpowiedz Sprawdze pozniej wszystko
Czekam dalej na odpowiedzi na inne pytania

Koledzy pomocy!!!! Auto teraz juz wogole nie pali :/
Silnik wydaje dziwne odglosy przy kreceniu Tak jak by rozrusznik mial sie zaraz rozleciec
Zastanawiam sie czy moze nie przeskoczyl pasek rozrzadu :/
!@!$# w sobote mialem go zmieniac
Koledzy co to moze byc??
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 14:15   

Wyczyść silniczek krokowy, w 90% problemów z obrotami to pomaga. Jest instrukcja gdzieś w faq
_________________
Tom
 
 
 
krzycho1702 




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 32
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 19:46   

fearless, Pedal juz chodzi idealnie Dzieki za podpowiedz

Mayday, jutro to sprawdze bo dzis juz troche pozno Dziekuje
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 21:38   

Krzysiek, na początek podepnij aku do ładowania.
Następnie zobacz czy masz iskrę na świecach, pomierz impulsy na wtryskach, lub możesz wyjąć i zobaczyć czy ładnie pylą. Z tym odpalaniem miałem podobny problem kiedyś przy K-Jetronicu, na zimnym palił od kopa a na ciepłym trzeba było chwile kręcić, winny był zaworek zwrotny przy pompie.

Co do wolnych obrotów to na początek radze dobrze przeczyścić przepustnice i wtryski.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Maj 06, 2009 05:00   

Dobrze mówią, jak silnik "zacina" obroty, to przede wszystkim, zespół przepustnicy do sprawdzenia, na pewno do wyczyszczenia no i silniczek krokowy do wyjęcia, sprawdzenia, odsyfienia, itd..

Jeśli zaś silnik na zimno odpala, a na ciepło ma problemy, to przede wszystkim, do sprawdzenia czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Są tam dwa czujniki, jeden dla kompa silnika, tego trzeba sprawdzić, a drugi dla wskaźnika na kokpicie. Najpierw trzeba sprawdzić złączkę czujnika, może po prostu nie kontaktuje i od tego jest problem. Potem sam czujnik, jak wiązka okaże się OK. Jego charakterystyka jest ogólnie dostępna na necie, wystarczy wpisać w przeglądarkę parametry czujnika. Jest to czujnik o charakterystyce odwrotnej, znaczy się, w miarę wzrostu temperatury, jego oporność maleje.
W zasadzie, jakby popatrzeć na przebieg tej charakterystyki, to będzie się ona pokrywać z jakąś częścią termistorów dostępnych w handlu. Jakby złapać takiego, który pracuje na tym samym napięciu i ma taką samą, lub wyższą zdolność prądową (a tu nie wiem, na jakim on pracuje napięciu i z jakim prądem), to można by gada zastąpić jakimś zamiennikiem.
W materii owej najbardziej przedstawia się sprawa czujnika temp. powietrza w dolocie. Choć on w zasadzie jest wieczny i nie słyszałem, żeby komuś "padł", to czujnik oryginalny kosztuje jakieś ze 300 PLN, a składa się on z korpusiku, złączki i zwykłego termistora powietrznego, który w handlu kosztuje mniej, jak złotówka. Jak znam życie, to tak samo przedstawia się sprawa z czujnikiem temp. cieczy chłodzącej.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Sro Maj 06, 2009 06:17   

krzycho1702 napisał/a:
fearless, Pedal juz chodzi idealnie Dzieki za podpowiedz


Co w końcu z nim było ??
 
 
krzycho1702 




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 32
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Maj 31, 2009 14:37   

fearless, sciaglem linke i wpuscilem do pancerza troche smaru w sprayu :D

Tomek1212, Akumulator naladowalem. Jak sie okazalo to wszystkie swiece byly dokrecone w palcach. Daja iskre piekna. Dokrecilem jak ma byc.

oprawca_1978, Wlasnie podjalem sie sprawdzenia jaka bedzie reakcja na odpiecie tego czujnika.
Silnik juz wcale nie chcial palic. Podpialem z powrotem i wszytko jest ok.
Silnik pali i na zimnym i na cieplym na dotyk :D Widocznie cos w kostce nie stykalo.


Koledzy patrzylem na silniczek rokowy. Przeczyscilem go i jest gorzej niz bylo. Trzeba go wymienic

Koledzy dzisiaj problemow ciag dalszy
Silnik wczoraj podczas jazdy zgasl. Nie wiem co jest. Kreci i kreci. Czasem zalapie
ale musze wachlowac pedalem gazu zeby nie zgasl ale caly czas strzela w dolot.
Czego to moze byc przyczyna?? Dodam ze kable nowe rozdzielacz tak samo
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Cze 01, 2009 08:41   

Trafiłem z tym czujnikiem temperatury? hehe. W Roverkach to częsty mankament. To samo czujnik położenia wału korbowego, też częśto świruje. Zapłon też potrafi przysparzać problemy. Jeśli układ zasilania paliwem silnika jest OK (pompa sprawna, filtr drożny, regulator ciśnienia działa, wtryski nie leją) to patrz w kierunku czuknika położenia wału (to samo, co z czujnikiem temp. - przede wszystkim sprawdź wiązkę sygnałową, wyjmij go, wyczyść, podegnij styki w złączce, itd..). Sprawdź też zapłon - cewka, przewody niskiego napięcia do niej idące, przewody WN, kopułka i palec (o ile są tam), swiece, no i masa silnika też do sprawdzenia, bo potrafi się toto po paru latach zepsuć, znaczy się, utlenić i kłopoty czynić.

Ja w swoim trzynastoletnim Poldoroverze cewki i palca nie zmieniałem nigdy, a kopułkę z oryginalnej na używaną tylko dla tego, że starą rozwaliłem przy robieniu HGF'a. Przewody WN zmieniłem dopiero w lato zeszego roku, na Janmory, badziewne podróby. Świec od czterech prawie lat nie dotykam, mają jakieś około 80 kkm nakręcone. I poldek pali, jeździ, mam moc, nie gubi zapłonów, choć już odstawiam go na trawnik definitywnie, idzie w niebyt, choć nie sprzedaję.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
krzycho1702 




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 32
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Cze 01, 2009 18:45   

oprawca_1978, Ja mam kable swiece kopulke i palucha nowego.


Silnik juz chodzi Odpala dosc dobrze Tyle ze na wolnych obrotach szarpie nim jak by nie palil na jeden cylinder.
Na wyzszych obrotach jest ok. I teraz gorsza rzecz.
Silnik pieknie chodzi rozpedza auto momentalnie, jest mocny ale do ok. 120/h
Wtedy tak jak by odcinal zaplon. Gubi go i po spuszczeniu z gazu dalej chodzi dobrze ale i tak do 120/h i znow to samo co to moze byc??
Zaraz sprawdze cisnienie na cylindrach
Czy to przez czujnik polozenia walu?? On jest tam z tylu pod dolotem tak??

[ Dodano: Pon Cze 01, 2009 21:03 ]
Cisnienie zmierzone Na wszystkich cylindrach jest okolo 7- 8 bar Dobrze??
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Cze 02, 2009 10:31   

Roverek powinien mieć ciśnienie na garach jakieś 1,2 MPa (12 barów). To są mocno doprężone silniki (stopień jest 10,5:1, to prawie graniczna wartość dla seryjnego paliwa w silniku tłokowym na benzynę).
Wg książki, którą przed sobą mam, to nawet silnik Nexii 1.5 8V, który ma stopień sprężania 8,6 :1 czyli o wiele mniej, ma mieć ciśnienie od 1 do 1,2 MPa.

Wg mnie, silnik wymaga sprawdzenia -albo pierścienie tłokowe do wymiany, albo zawory do docierania.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
krzycho1702 




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 32
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Cze 03, 2009 20:11   

Samochod juz zyje :D
Przyczyna byla uszkodzona pompa paliwa czego nikt sie nie spodziewal.
Jednak dalej pozostaje mi problem z odpalaniem. Zawsze musze dodawac gazu i silnikiem na wolnych obrotach troche szarpie.
Mozliwe ze to wina sondy lambda??
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Cze 04, 2009 15:20   

raczej bym obstawiał czujnik temperatury, albo krokowca :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Czw Cze 04, 2009 15:22   

krzycho1702 napisał/a:
Jednak dalej pozostaje mi problem z odpalaniem. Zawsze musze dodawac gazu i silnikiem na wolnych obrotach troche szarpie.
A czy po rozgrzaniu się silnika, dalej czujesz szarpanie ?
 
 
krzycho1702 




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 32
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Cze 04, 2009 15:22   

sTERYD, ten czujnik ktory jest w dolocie tak??
Poza tym jak odepne kroka to tak samo chodzi jak z zapietym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 216si] Rover 216si jaki sterownik silnika ?
Motorola Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Maj 21, 2014 21:27
leszczu
Brak nowych postów [216SI]Kosztorys Wymiany rozrządu rover 216si
Rozrząd rover 216 ceny
Clean Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Sty 10, 2009 13:42
Brt
Brak nowych postów [216Si] Problem z katalizatorem
Andrzej Seneczko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Mar 29, 2007 09:27
Gość
Brak nowych postów [ROVER 216Si, 1996r.] problem z odpaleniem
MichalMi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Cze 16, 2010 17:18
MichalMi
Brak nowych postów [Rover 216Si LPG] Problem z układem chłodzenia
bandzior24 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Sie 01, 2013 20:19
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink