Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4Si 98r] Która uszczelka po HGF?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4Si 98r] Która uszczelka po HGF?
Autor Wiadomość
konradp-swatch 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 22
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Maj 19, 2009 17:56   [R200 1.4Si 98r] Która uszczelka po HGF?

Witam!

Niestety dopadla mnie ta standardowa awaria w moim roverku 214Si;/ Przeszukałem forum i musze stwierdzic, ze nie mam pojecia jaka uszczelke kupic. Znalazlem cos takiego:

http://moto.allegro.pl/it...luszczelki.html
http://moto.allegro.pl/it..._800_45_25.html

Czy to są już te uszczelki "wzmacniane"??
a moze cos od tomateam?

Czytalem tez o nowych uszczelkach wykonanych wylacznie z metalu ale ich montaz chyba pociaga za soba dodatkowe koszty.;>

Co mozecie polecic?? Ja chyba jestem za starym typem "wzmocnionym" + nowe szpilki + planowanie głowicy. Moze polecicie konkretne miejsce/firme gdzie znajde dobra uszczelke? Moze cos w Lublinie??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 19, 2009 17:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 19, 2009 18:18   

a wyżej jest podpięty temat i go nie widzisz z którym trzeba się zapoznać przed wymianą uszczelki :wink:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19961
te z silikonem to siano
 
 
konradp-swatch 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 22
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Maj 19, 2009 18:55   

Rozumiem, ze doradzasz wymiane magistrali olejowej + uszczelki + szpilek?;]
http://www.tomateam.pl/sk...l=silnik&c=1014
http://www.tomateam.pl/sk...l=silnik&c=1366
http://www.tomateam.pl/sk...l=silnik&c=1013

Czy taki zestaw bedzie dobry?? czy moze lepiej wziac ta uszczelke?

http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=640
...a moze czesci od firmy Victor Rainz??
Moze gdzies da sie to kupic taniej??;]

Czytalem tez ze nowa uszczelke mozna zakladac tylko jesli ma sie aluminiowa miske olejowa, a watpie zeby w moim (R214SI 98r) takowa byla :/

Czekam na pomoc, bo roverek stoi pod blokiem a nie latwo przyzwyczaic sie do mpk...;p

P.S. Przeczytalem ten artykul do ktorego odsylales, ale przeczytalem tez duzo (za duzo;]) opinii z forum i dlatego pytam. Chcialbym naprawic usterke w miare tanim kosztem, bo powoli przymierzam sie do zmiany samochodu (byc moze mg zr 160 :twisted: ) ale z drugiej strony nie chce robic tandety bez wzgledu na to czy jeszcze pojezdze swoja 200 czy zaraz ja sprzedam.
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Wto Maj 19, 2009 19:09   

szosownik napisał/a:
te z silikonem to siano
dlaczego tak sadzisz?
90% ludzi wymieniajacych uszczelke zaklada zwykla uszczelke dobrej firmy jak Fai, Victor Reinz czy Elring (sa to blaszane uszczelki z silikonem) a tylko niewielu zaklada uszczelke nowego typu (wielowarstwowa z przekladka)
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 19, 2009 19:35   

Lechos napisał/a:
dlaczego tak sadzisz?

bo koledze po miesiącu taka puściła ale być może miała jakiś defekt
 
 
storm 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 141
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Maj 20, 2009 09:14   

Cytat:
http://moto.allegro.pl/item635071471_uszczelka_glowicy_rover_75_100_200_400_800_45_25.html
- to już jest wzmacniana uszczelka. Można to poznać po tych dodatkowych "kwadracikach" wzdłuż paska. Ta pierwsza jest bez wzmocnień.

Ja właśnie mam tą Victor Reinz i jężdże już prawie rok i nie ma problemów żadnych.
Szpilek nie wymieniałem, bo było to pierwsze otwarcie silnika .. po zmierzeniu nadawały się bez problemów. Wymieniona jeszcze uszczelka pokrywy zaworów, uszczelki wałków i kolektorów. Oczywiście planowanie głowicy. I to wszystko.
 
 
 
konradp-swatch 



Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 22
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Maj 20, 2009 15:59   

Poprzedni właściciel mojego rovera twierdził, że naprawił hgf po 80k przebiegu. Nie wiem, na czym polegała naprawa, ale 15k poźniej rover już był mój, także być może wymienił samą uszczelkę (starego typu). Teraz mam 120k przebiegu i wydaje mi się, że to trochę za wcześnie na kolejną naprawę;/ Może znajdzie się ktoś, kto przejechał na wzmocnionej uszczelce kilkadziesiąt tysięcy kilometrów? Może podpowiecie, gdzie można kupić tanio szpilki?
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Maj 20, 2009 17:34   

konradp-swatch napisał/a:
Poprzedni właściciel mojego rovera twierdził, że naprawił hgf po 80k przebiegu. Nie wiem, na czym polegała naprawa, ale 15k poźniej rover już był mój, także być może wymienił samą uszczelkę (starego typu). Teraz mam 120k przebiegu i wydaje mi się, że to trochę za wcześnie na kolejną naprawę;/ Może znajdzie się ktoś, kto przejechał na wzmocnionej uszczelce kilkadziesiąt tysięcy kilometrów? Może podpowiecie, gdzie można kupić tanio szpilki?


Naprawiałem HGF'a w moim Poldoroverze w listopadzie 2006 roku. Całkowicie sam z jednoczesnym olaniem zaleceń serwisowych do tego silnika (rave). Wymieniłem tylko samą uszczelkę (dałem FAI, porządny zamiennik, kosztowała mnie wtedy 160 PLN, nieco za dużo, ale nic to). Prócz tego, wymieniłem w silniku tylko uszczelkę kolektora wydechowego oraz czujnik temp (ukręciłem go). Ani śrub, ani magistrali nie wymieniałem. Głowicę i czoło bloku docierałem sam, również radośnie olewając zalecenia Rave.
Do dzisiejszego dnia, przejechałem Poldasem po naprawie przez prawie trzy lata ponad 60 tysięcy km i jest super - nie ubywa chłodziwa, nie przybywa oleju, nie mieszają się ze sobą, nie ma żadnego majonezu pod korkiem oleju, nic, dosłownie nic się z silnikiem nie dzieje. Do tego, jest na gazie od pięcu lat i od lata 2007 nie wymieniłem w nim oleju, przejeżdżając na nim do dziś ponad 36 kkm. A silnik nawet go nie chce zjadać. Leję pełnego syntetyka 5W40, Lotos konkretnie.
Szpilki powinny kosztować około 200 PLN + koszta wysyłki. Uszczelka starego typu nie więcej, jak 140 - na Allegro znajdziesz na pewno.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 20, 2009 17:45   

oprawca_1978 napisał/a:
od lata 2007 nie wymieniłem w nim oleju, przejeżdżając na nim do dziś ponad 36 kkm

musisz być chyba z tego dumny bo prawie w każdym swoim poście o tym piszesz :wink:
oczywiście bez urazy :razz:
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Sro Maj 20, 2009 20:39   

Dzisiaj odebrałem z warsztatu mojego ZR-a po HGF. Uszczelkę dałem starego typu wzmocnioną,podobno na nowy typ są reklamacje,śruby FAI,uszczelniacze na wałki i uszczelki pod kolektory i rozrząd kompletny oczywiście :) .Wszystko kupione w Tomateam z rabatem :) .W servisie Rover-a zalecają nową uszczelkę wtedy gdy głowica jest w dobrym stanie. Większość części w oryginale robi FAI więc chyba warto kupić części tej firmy.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 10:30   

szosownik napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:
od lata 2007 nie wymieniłem w nim oleju, przejeżdżając na nim do dziś ponad 36 kkm

musisz być chyba z tego dumny bo prawie w każdym swoim poście o tym piszesz :wink:
oczywiście bez urazy :razz:


Nie tyle z siebie, co z silnika. Twarda sztuka z niego jest.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Czw Maj 21, 2009 18:27   

Fai.... stary typ. Amen
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Poduszka silnika pod skrzynią. Która?
pisklak46 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Wrz 19, 2011 16:54
Raptile
Brak nowych postów [R200 1.4 8V] uszczelka pod glowica
finger Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Maj 08, 2010 17:42
domel101
Brak nowych postów [R200 1.6Si 97r] Uszczelka pod Glowicą
Mam pytanie odnośnie uszczelki pod nieszczęsną głowicą.
blizniak63 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Cze 25, 2009 12:24
Viniu
Brak nowych postów [R200 1.4 '99] Uszczelka pod glowice
MiL999 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Czw Sty 24, 2008 11:55
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink