Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR R25 R200 R45 R400] Zmiana hamulców z 283 na 262 mm
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR R25 R200 R45 R400] Zmiana hamulców z 283 na 262 mm

Pytanie o szczegóły, czy pasują?
Autor Wiadomość
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Wto Maj 19, 2009 09:55   [MG ZR R25 R200 R45 R400] Zmiana hamulców z 283 na 262 mm

Wiadomo jaki jest problem z dostępnością tarcz hamulcowych przednich do MG ZR 160.
znalazłem tylko takie, ale wszyscy narzekają że te się gną
dane tarczy 283mm:
http://moto.allegro.pl/it..._mgzr_mgzs.html


więc mam pytanko o sensowność i możliwość adaptacji przedniego układu hamulcowego do tarcz 262mm wentylowane występujące w Roverach Vi i Hondach Vti.
Tarcze i klocki są łatwo dostępne różnych firm i połowę taniej.
dane tarczy 262mm:
http://moto.allegro.pl/it...er_200_400.html

Trzeba będzie oczywiście zakupić zaciski od R200 czy R400 lub MG ZR 120 na wentylowane

pytania:
1. które najlepiej zaciski? a od hondy też mogą być?
2. czy będą te zaciski pasować w miejsce moich - czy jest taka sama piasta i mocowanie?
3. czy nie będzie przez to problemów z ABS -jaki to ma wpływ?
3. czy hamowanie będzie podobne?
bo o ile tarcze 262 są mniejsze, o tyle klocki idą większe, więc siła chyba powinna być
podobna. Co najwyżej gorsze odprowadzanie ciepła.
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 19, 2009 09:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Maj 19, 2009 10:04   

spider666 napisał/a:
3. czy hamowanie będzie podobne?

napewno gorsze ... nie bez powodu pakuje się większe tarcze do mocniejszych aut. Ja bym nie schodził z rozmiarem tarcz w dół.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Wto Maj 19, 2009 10:16   

ale spójrz hondy z mocnymi silnikami i to te z ostatnich lat, które są ciężkie mają hamulce 262mm i jakoś jeżdżą i zatrzymują się nieźle.

jak z możliwością adaptacji?
może ktoś adaptował w górę to wie czy się da i jaka różnica w sile?
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Maj 19, 2009 20:05   

160 jest za szybka na 262, zresztą pierwsze słyszę, że ktoś chce hamulce zmniejszyć ;) zadzwoń do Tomiego, na pewno znajdzie jakieś odpowiednie tarcze w rozsądnej cenie.
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 19, 2009 22:59   

spider666 napisał/a:
jak z możliwością adaptacji?
może ktoś adaptował w górę to wie czy się da i jaka różnica w sile?


ja u siebie zmienilem na tarcze 282mm i za nic nie wrocilbym to 262mm. Poprostu bylem w szoku jak one hamuja, 262mm jak ktos juz tu mowil to zwalniacze. Nie zmieniaj, bo wyjdzie gorzej niz miales w seri.
Jesli juz bedziesz chcial zmienic, to wszystko pasuje idealnie. Odkrecasz stare i zakladasz nowe.

[ Dodano: Sro Maj 20, 2009 00:09 ]
A co do tego ze EBC sie gna, to niewiem. Narazie mam zrobione 6tys na nich i jest ideal, nie ma zadnych drgan i nic nie sciaga.
U siebie mam te tarcze i klocki green stuff
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Sro Maj 20, 2009 07:51   

rodi_, dzięx za konkretną wypowiedź.

jeszcze pytanko czy szybko zużywają się EBC, już widać jakieś postępy czy nie?
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sro Maj 20, 2009 10:06   

Przez pierwszych kilka dni pylily bardzo mocno, pozniej sie dotarly i juz jest ok. Ponoc klocki zuzywaja sie wolniej niz standardowe, a felgi sa bardziej czyste niz na oryginalach. W wiekszosci poruszam sie po miescie z predkosciami troche ponad norme, i zawsze hamuja elegancko.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Maj 20, 2009 15:34   

kolego 282 na przód jest tania jak barszcz :)

- tarcze przód BREMBO - 159 zł/szt.,
TRW LUCAS - 119 zł/szt,. ABS -109 zł/szt.,

z TRW na pewno będziesz zadowolony bardziej niz EBC chociaż lite nie słyszałem żeby sie bardzo gięły :)

to jest oferta z tego tyg. z firmy dexx znajdziesz ich bez problemu na allegro lub www.dexx-auto.pl

PS to żadna krypto reklama...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Maj 20, 2009 15:49   

rodi_ napisał/a:
ja u siebie zmienilem na tarcze 282mm i za nic nie wrocilbym to 262mm. Poprostu bylem w szoku jak one hamuja, 262mm jak ktos juz tu mowil to zwalniacze. Nie zmieniaj, bo wyjdzie gorzej niz miales w seri.


Co jeszcze trzeba zmienic oprocz tarcz zeby zamontowac wieksze, cale zaciski?
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Sro Maj 20, 2009 23:04   

xtek napisał/a:

Co jeszcze trzeba zmienic oprocz tarcz zeby zamontowac wieksze, cale zaciski?


zaciski!

te do tarcz MG są większe, bo też tarcze są większe(283mm) i grubsze (24mm)
od tych z rovera (260mm gr.20mm)
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Maj 20, 2009 23:08   

spider666 napisał/a:
od tych z rovera (260mm gr.20mm)


262mm i 21mm grubości tarcza ;)

trzeba zmienić zaciski i jarzma i oczywiście tarcze i klocki :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200] naprawa hamulcow
joni_25x Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Cze 30, 2010 10:31
joni_25x
Brak nowych postów [R200] Wymiana hamulców?
kamilosbos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 48 Pon Lis 30, 2015 13:27
bociannielot
Brak nowych postów [R200 SDi] Cieknący tłoczek hamulcow przednich
RUDiCK Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Maj 09, 2008 16:00
giewu
Brak nowych postów [R200] Odpowietrzanie hamulców - jedna osoba
leolan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Lis 23, 2010 20:50
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink