Forum Klubu ROVERki.pl :: Hola!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Hola!
Autor Wiadomość
jimo1921 



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 4
Skąd: Mazowsze



Wysłany: Sro Maj 27, 2009 21:20   Hola!

Witanko.
Jako, że zeswapowałem z kumplem roverka u mnie w poldziszonie to czas się zarejestrować.
Wcześniej było 1,6 ohv, później swap na 2.0 dohc z fiacika 132 ale jego paliwożerność skłoniła mnie do pomędrania pod maską (jako, że był dawca pod ręką). Tak więc w minony weekend dohc poległo ;) (albo może lepiej legło) na palecie a pod maską zawitała k-seria tyż niby dełohace - aczkolwiek mniejsze, bo 1398cm3.

Serdeczne pozdrowienia dla kolegów Senna i AndrewSa, którzy to dzielnie propagują konstrukcję Powertraina na forum FSO-PTK.
Jednego już zwerbowali ;) hehehe

Tymczasem <piwo>
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 27, 2009 21:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
camaro17 




Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Sro Maj 27, 2009 21:29   

Pozdrawiam, SWAPOWCa. Może jakieś fotki zapodasz abyś my sobie popatrzyli. :mrgreen:
 
 
 
jimo1921 



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 4
Skąd: Mazowsze



Wysłany: Sro Maj 27, 2009 22:07   

camaro17, wedle życzenia ;) opis z przekładki z forum FSOPTK

za górami za lasami ....
.... w małym garażyku


tak by mogła się zacząć ta historia...
ale się nie zacznie gdyż działo się to nieopodal W-wy w wielkiej hali "monterrrr garaaaasz".

A wszystko przez Zoltanno#1930, który to rzucił pomysł a ja dołożyłem, że jak tak to zrobimy to w jeden weekend.

Pomysł był taki, żeby wychuchać dohca na miękko (powody? paliwożerność...) a w jego miejsce wsadzić 1,4 made baj Powertrain. Dawca był chęci były, czas się wykroiło z zakrzywionej czasoprzestrzeni więc do dzieła.

Najsamprzód, w piątek późnym popołudniej na tapetę poszedł pasek nierządu w Zoltannowozie - szybko, gładko i przyjemnie.

Następne szybkie ogarnięcie i przemodelowanie Mooonter Garaaaasz celem przygotowania frontu robót i tak można obejrzeć stanowisko pracy


No i nadszedł czas, ostatni rzut oka na ZŁŁŁŁ000


Pompujemy...


No i taak dalej....



Ogólnie "zabawa" trwała 28h z przerwami. Spis wykonanej pracy:
- wyjęcie dohca, wyjęcie powertraina
- zamiana wałów
- przełożenie belki, baku, przewodow paliwowych, filtra, staba i drążka kierowniczego
- przetransportowanie aku na drugą stronę,
- podpiecie 6 kabelkow, elektryki
- przełożenie wydechu
- mycie "nowego" silnika (nowa tradycja ekipy mooonter garaaasz :D ) mycie i ogólne "odświeżenie" komory silnika, wymiana uszczelniacza wału korbowego, uszczelnienie pompy oleju,

Jest jeszcze trochę do zrobienia, ale to już wykończenie i kosmetyka. Na razie śmigam na moście 3,7 (do 2.0 idealny... ;D ) i w sumie jest za.je.biscie ale tylko na pierwszych 4. biegach, piątka tylko powyżej 3,5tysiąca.
W ogóle muszę się nauczyć jeździć - w dohcu przy 3krpm zmiana biegu, a tu dopiero zaczyna jechać.


I tak skończyła się (prawdopodobnie) era dohca u mnie.
P.S. (prawdopodobnie) będą 2 silniki 2.0 na gaźniku do sprzedania.
P.P.S. dziękuję za uwagę ;) i dziękuje druhowi Zoltannowi bo bez niego nie byłoby słapa








A Auto w pełnej krasie :> - proszę bardzo (2.0 dohc pod maską wtedy):
 
 
 
Zukowaty 




Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Maj 27, 2009 22:17   

Tylko pogratulować maszyny no ale wywalić DOHC do już świętokradztwo :P To ja staram się wymłodzić jakiś wolny weekend żeby wsadzić 2.0 DOHC 130KM na 2 poziomych solexach (motor z Ritmo Abartha) a Ty wywalasz jak najdalej :cry: Hamulce już mam (argenta 2,5 TD) skrzynia czeka w bagażniku a silnik w garażu tylko czasu brak.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
jimo1921 



Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 4
Skąd: Mazowsze



Wysłany: Sro Maj 27, 2009 22:30   

Zukowaty napisał/a:
Tylko pogratulować maszyny no ale wywalić DOHC do już świętokradztwo :P To ja staram się wymłodzić jakiś wolny weekend żeby wsadzić 2.0 DOHC 130KM na 2 poziomych solexach (motor z Ritmo Abartha) a Ty wywalasz jak najdalej :cry: Hamulce już mam (argenta 2,5 TD) skrzynia czeka w bagażniku a silnik w garażu tylko czasu brak.


A w co to będzie pakowane?

U mnie hample z PN trucka z przodu tarcze 259mm, a tyłu seria :rotfl: czyli 224mm, ale korektor tylnej osi wywalony więc i zadek hamuje.

A co do motoru, jak go nie sprzedam, to trafi do garażu i będzie czekał jak się zestarzeję i dorobię - będzie klasyk jakiś dajmy na to kant tudzież PN <1987r. i wtedy dohc pójdzie pod maskę. Prawda jest taka, że na codzień dwójka nie nadaje się za bardzo i tyle. Wiem co mówię - bo przerobiłem ten temat. 1,4 jak najbardziej, w miare bezawaryjny, w mieście spali max 11-11,5l lpg. Czego chcieć więcej?
Ok ok.... drinka z palemką ;)
 
 
 
Zukowaty 




Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Maj 28, 2009 14:41   

Ja nie trawie gazu w DOHC. To juz kultowy silnik i zbrodnia jest go gazowac a tym bardziej jednostke Abartha. Wkładam to wszystko do PN 1 seria Caro (szkoda ze nie Borek). Hample z Argenty maja zeliwne zaciski i dlatego je wybralem. Zatanawiam sie jeszcze nad Mcpersonami od Bwm E30 i tak samo nad wkładem w most od tego auta-dostepna powrzechnie szpera bo o colloti bardzo ciezko i z cena rownie ciezko :neutral:
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink