Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam.
Znalazłem usterke w moim R75 a mianowicie mam połamane śmigło wentylatora. Chcę się dowiedzieć czy powinienem wymienić tylko śmigło czy cały wentylator. Na uruchomionym silniku przy 90 stopniach silnik wentylatora nie pracuje, więc moje pytanie jest następujące:
1. przy jakiej temp. lub kiedy powinien się włączyć ten silnik,
2. czy ktoś może mi opisać w jaki sposób wymienić ten wiatrak (demontaż zderzaka, gdzie, co, jak, itp.).
Dziękuje za pomoc wszystkim, którzy zechcą mi pomóc.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lip 04, 2011 09:55, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 30, 2009 18:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Maj 30, 2009 19:54
poczytaj na stronie klubowej w ''porady nt. eksploatacji'' artykuły kol. Mariana_K ('' wentylator w samochodach Rover 75'' i drugi ''naprawa wetylatora...'')
[ Dodano: Sob Maj 30, 2009 20:59 ]
albionix napisał/a:
1. przy jakiej temp. lub kiedy powinien się włączyć ten silnik,
Dziekuje za pomoc mi udzielona, skorzystalem i juz wiem jak wymienic.
Mam jescze jedno pytanie a mianowicie czy ten caly wiatrak z silnikiem bedzie pasowal od autka z automatyczna skrzynia biegow do autka z manualem?
Dzieki za pomoc
Moje pytanie dotyczylo silnika 2.0 diesel, jeden CDT a drugi to CDTI. Z tego co poczytalem to zauwazylem ze te silniki sa BMW i sa identyczne a roznica w tych 15 konikach mech. to zasluga "innego oprogramowania komputera" chociaz moge sie mylic. Jesli wiec mozesz to odpowiedz mi tylko czy w tych dieslach sa takie same te wiatraki. Jesli sie roznia w tych dieslach to jak to sprawdzic i czy da sie zalozyc went. z rover 75 2003 CDTI do 2001 CDT.
Dziekuje
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Cze 01, 2009 22:49
Zukowaty napisał/a:
Różnią się tylko rocznikami ponieważ w którymś roku zaczęli wkładać 2 biegowe.
Zukowaty, zobacz na schemat elektryczny ( diagram 3 ) w dziale technicznym.Są tam przedstawione trzy rodzaje z przeznaczeniem do odpowiednich modeli , jak podawałem wcześniej.
Mam problem w postaci nie działającego wentylatora silnika.
Wstępnie w AutoSerwis Ciechanek na Bursaki 8 chłopaki się poddali, układ sprawny , wentylator sprawny, nie działa.
Na krótko podłączone działa wentylator.
Układ sterujący wentylatorem został wymieniony gdyż do wcześniejszego dostała się wilgoć i przegniły ścieżki na płytce, ja wstawiłem z takiego samego silnika lecz z modelu który miał 2 biegi wentylatora , mój ma 3 .
Podobno według dokumentacji RAV to takie same układy także czarna rozpacz mnie łapie .
Jak mogę zdiagnozować co padło i czy ta dokumentacja nie kłamie ?
Czy przy silniku 3 biegowym pasuje jedynie układ z 3 biegowego ? (tzn. działa)
apples, A posiadasz jeszcze rozpiskę skrzynki bezpieczników z komory silnika ?
Odnoszę wrażenie jakby w niej czegoś brakowało
Typu np są 3 kanały dla 15A ze znaczkiem checkengine a tylko w jednym jest bezpiecznik, rozumiem miejsca gdzie niema nawet styków (blaszek), ale zastanawiają mnie te ze stykami a puste... to ma tak zostać.
Pytam gdyż wentylator nie działał z powodu spalonego bezpiecznika w skrzyni przy silniku, opisanego rysunkiem książeczki-15A.
apples, Dzieki za schemat , jeszcze nie wiem czy wszystkie biegi się poprawnie załączają , ale w końcu działa klima
Lecz nie działa webasto... może to też pierdoła, ale pewnie znów chwilę zajmie diagnoza.
Może macie sprawdzoną instrukcję jak dokonać odpowiednich testów ?
Naturalnie poszukam na forum, ale może jakiś artykuł pod ręką w zakładce ktoś zapisał.
jeśli nie masz sterownika, czyli zwykłe webasto jako dogrzewacz silnika to przy tej temperaturze się nie włączy, włącza się do 5 st.C.
Możesz wg. opisów na forum na krótko podłączyć webasto, żeby sprawdzić, a także odpiąć je od zasilania na około 30min
Co do testu samego Webasto to odepnij kostkę z 6 pinami i na pin nr 1 podaj +12V najlepiej przez małą żarówkę - żeby w razie czego obwód był zabezpieczony. U mnie wystartowało. To takie wymuszenie startu z ominięciem czujnika. Czujnik właśnie z modułu ECM dostaje napięcie i zwiera przy temperaturze poniżej 5 stopni, którą wybada. Nie jest to temperatura widoczna na desce rozdzielczej - tym zawiaduje inny czujnik.
Dowiesz się czy Webasto samo w sobie działa, a czujnik sprawdzisz wkładając go np. do szklanki z lodem tylko bez whisky
Później odpal Roverka i zgaś - Webasto powinno się wyłączyć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum