założyłem wksaźnika cisnienia doładowania i po tym doznałem szoku moje turbo dmucha 1.8-1.9 bara...
polecam zmienić wskaźnik na dokładniejszy... przy takim doładowaniu byś pojeździł nie parę miesięcy tylko w dobrym wypadku parę dni tym bardziej ze nie zostały zmienione mapy dawki paliwa...
_________________ Tomcata na części info na PW
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 26, 2009 15:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Pią Cze 26, 2009 15:23
Cytat:
Botanix, do 100 masz 8 s ale licznikowej tak??
Tak około 8sek do licznikowej 100, z tym, że u mnie w tym momencie licznikowa równa się tej od GPS-u +- 1km/h przy 100. Nie sprawdzałem zbyt dokładnie ale w weekend pokuszę się o filmiki to się policzy co do 1/100 sek .
Cytat:
u mnie na biegu jałowym dmucha 1.3 bara
To coś w takim razie jest "chyba" nie tak. Znawca ze mnie co prawda żaden ale turbina napędzana spalinami dmucha mocno dopiero jak tych spalin jest dużo. Czyli przy wciśnięciu do dechy i przy prędkości większej niż ( u mnie 30-40km/h ). Na biegu jałowym mam 0-1 psi.
Na Angielskim piszą również, że odłączenie Maf-u i zaślepienie EGR-a też swoje robi. Jak dotąd odłączyłem MAF i jest spora poprawa, na zaślepkę EGR-a wciąż czekam .
PS. A jak się coś popsuje za parę miechów no cóż... to nie merc za kilkadziesiąt tysięcy, przeboleję
dobryziom, wymieniałem 3 razy wskaźnik doładowania i za każdym razem to samo i byłem u tunera bo miałem go chipować i patrzyliśmy manomertem i turbo wali 1.8 bara i dochodzi chwilami do 1.9 i dlatego poprzedni seryjny cooler i weże popękały....
jak cisni8enie dochodzi do 1.8-1.9 to silnik odcina dawke paliwa z tego przeładowania.. Tak więc wiem ze turbo tyle daje
a wiesz co to jest spalanie stokowe? i wiesz z czego wynika i co powoduje... trochę to dla mnie dziwne bo jaka byś jeździł na takim doładowaniu z niedoborem paliwa to masz stokowe jak w banku i pierwsza reakcja silnika to spłynięcie tłoka...
PS na biegu jałowym zawsze będzie podciśnienie, zwykle granicach -0,5_ - 0,6bara
kiedyś juz ci pisali dobryziom, ze z naszych obserwacji w dieslach nie ma czegos takiego... tzn na jałowym wskaźnik pokazuje 0 u mnie tak jest i u innych tak samo ty masz turbo benzyne wiec tam moze jest inaczej
to się akurat zgadza ze w większości starych diesli te podcienienie jest praktycznie niewidoczne i tak jak pisał kolega można powiedzieć równe zero a nie tak jak u ciebie na jałowym 1,9 bara?
Panowie do pewnwj chwili bardzo przyjemnie sie czytało ten temat, była to rzeczowa dyskusja na temat możliwości dodania kilku kucyków do diesli. Jednak dobryziom, na siłę chce przkonać, że Firq ma błędne odczyty i ma mniejsze ciśnienie, a z koleiFirq, koniecznie chce udowodnić, że to jednak prawda. To nie ma znaczenia jakieFirq, ma ciśnienie. Najważniejsza informacja jest taka ze ponoszenie ciśnienia zwiększa "kopa" i max bezpieczne ciśnienie to 1,3 bara. Natomiast wasz dialog na temat kto komu wierzy nic nie wnosi do tematu.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Cze 26, 2009 19:21
dobryziom, tak trochę OT jeśli chodzi o model ale ja w moim zmieniłem wężyk od wskaźnika boost bając go pezpośrednio przed kolektor i podciśnienia nadal brak ale już wiem dlaczego - w dieslu nie ma przepustnicy i nic nie zamyka nagle dopływu powietrza stąd nie robi się podciśnienie i dlatego w dieslu nie potrzeba blow off'a
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2008 Posty: 68 Skąd: Pleszew
Wysłany: Pon Lip 13, 2009 10:28
potwierdzam
to turbo dmucha tyle
i był to podstawowy powód dlaczego nie podjąłem się modyfikacji.
Najzwyczajniej zapieczony jest mechanizm wastgate, w pozycji zamkniętej.
Wężyk pomiarowy podpięty jest za pomocą trójnika, pod przewód ciśnieniowy wychodzący do MAP sensora.
Nie ma w tym silniku żadnego innego miejsca gdzie można by to podpiąć ...chyba że ktoś zacznie nawiercać kolektor i rzeźbić z krućcami.
Dobryziom
Nie ma w żadnym starym dieslu czegoś takiego jak spalanie stukowe. Nie ta epoka.
Rzeczywiście w silnikach CR, pojawiły się czujniki działające na wzór czujników spalania stukowego rodem z silników OTTO.
Ale ma to za zadanie bardziej stwierdzać spalanie detonacyjne. Chodzi o problemy z końcówkami pylącymi i ...w efekcie dziury w tłokach. Wcale nie z powodu niedoboru paliwa, ale jego nadmiaru, punktowego nadmiaru.
Każdy seryjny doładowany diesel pracuje z zasady na zubożonej dawce. I nie ma w tym nic nie normalnego.
W większości "nisko podatkowych" wersji aut, które mają obciętą moc maksymalną, producent nie robi nic ponad obcięcie samej dawki paliwa. Czasem, wyposażają je w mniejsze sprężarki o niższym wydatku, ale tylko czasem i dzieje się to ewidentnie z oszczędności.
Nie powoduje to poza spadkiem osiągów żadnych anomalii.
NITRO
możesz cudować ze sterownikiem od MG ...ale musisz znaleźć kogoś kompetentnego kto poradzi sobie w kwestii immobilisera.
Właściwie nie widzę sensu wkładać tego sterownika, skoro modyfikację programową można zrobić na twoim sterowniku.
Jeśli usilnie chcesz zamontować ster od MG, mogę ci pomóc i w kwestii zaadaptowania go do auta i samej modyfikacji programowej oryginalnego.
Druga wersja wyjdzie podobne pieniądze, a jednak spodziewany efekt będzie podobny jak nie wyższy. Bez rzeźby z immo.
Twoja wola.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ooo ktoś mi z nieba spadł szczerze mówiac to nie wiedziełem że wymiana komputera od pracy silnika spowoduje jakieś komplikacje z immo ... w takim razie pozostaje chip tuning ? a czy Ty się drogi kolego też tym zajmujesz ?
goodhope, dzieki za potwierdzenie bo było paru niedowiarków ze taka turbina nie jest w stanie tyle dać... nastepna sprawa szosownik, masz sdi to chyba chip ale to nie tania sprawa ale mysle ze watro NITRO, kolegagoodhope, jest Tunerem i zajmuje sie takimi rzeczami... moim paru znajomym chipował auta i moge go szczerze polecić a wymiana kompa napewno zakonczy sie jakims problemem z immo.... ja naszczeście tego nie mam i jestem zadowolony... Immo było i sie zmyło... Jesli dobrze kojarzę goodhope, też potrafisz immo usunąć bez wiekszych problemów...
w listopadzie usuwałeś w srebrnej 2secie Jacka B
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum