Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4Si 01'] Wymiana uszczelki pod głowicą i rozrządu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4Si 01'] Wymiana uszczelki pod głowicą i rozrządu
Autor Wiadomość
ziutek112 



Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 2
Skąd: Edinburgh



Wysłany: Wto Lip 21, 2009 19:41   [R25 1.4Si 01'] Wymiana uszczelki pod głowicą i rozrządu

Mam dwa nurtujące mnie pytania dotyczące tematu:
1.Z jaką siłą i w jakiej kolejności należy dokręcić głowicę
2.Czy może mi ktoś zdradzić jaki gwint ma śruba na kole zamachowym (lewy czy prawy), bo jest strasznie dokręcona i zanim zacznę używać większej siły chce być pewien
Z góry dzięki
Acha jszcze jedno: silnik to 14K4F :D
Ostatnio zmieniony przez ziutek112 Wto Lip 21, 2009 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 21, 2009 19:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Wto Lip 21, 2009 19:58   

Na skanie masz kolejnosc odkrecania i dokrecania srub glowicy.
Sila z jaka dokrecamy (zrodlo Rave) to 20 Nm i 2x180 stopni (choc sa rozne szkoly).
Gwint zwykly czyli prawy :wink:
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 21, 2009 20:36   

To też może sie przydać.
http://www.roverki.pl/article.php?sid=481
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Lip 21, 2009 20:45   

Dokręcając głowicę zgodnie z zaleceniami Rave, które wskazał poprawnie Lechos, spowodujesz co najmniej, nierównomierny docisk głowicy do bloku silnika i wogóle, nierównomierne napięcie śrub silnika, które to są odpowiedzialne nie tylko za połączenie głowica - blok, ale też pełnią rolę głównych elementów, łączących składniki silnika, tj. głowicę, dwa elementy, stanowiące blok silnika i czwarty, będący jednocześnie korpusem gwintów tych śrub, jak i magistralą olejową smarowania układu korbowego silnika.
Jaki tego efekt może być - poczytaj to forum, nie ma tygodnia, żeby nie było o tym opowieści.
Ja od paru lat, po osobistych z tym defektem, doświadczeniach, polecam nieco inną metodę, którą określam jako racjonalną i zdroworozsądkową. Ja przy dokręcaniu głowicy nie kierowałem się sztywnymi zaleceniami Rave (nawet jeśli chodzi o kolejność dokręcania śrub, choć jest to w zasadzie uniwersalna rzecz wobec wszystkich silników) ale wcześniejszą obserwacją tych śrubek, które posiadają gwint jakieś M-14 czy M-16 a długość ich to coś z pół metra.
Jak ktoś nieco uczył się o połączeniach gwintowych, i do tego jest, powiedzmy, nawet domorosłym mechanikiem samochodowym, czy też innym, to wnioski jego względem zaleceń Rave powinny być jednakie, tj. odrzucające te wskazania.
Ja kierowałem się, jak to rozsądek wskazuje, nie kątem wkręcania tych śrub, a siłą ich dokręcania, mierzoną starym, radzieckim jeszcze, kluczem z wychyłowym wskaźnikem momentu dokręcania. Zastosowałem wielką profilaktykę, dzieląc całość dokręcania śrub na siedem etapów, zaczynając od 10 Nm, do 40 Nm jadąc w etapach, oczywiście, zgodnie z kolejnością, w interwałach co 10 Nm przyrostu siły, a od 40 co 5 Nm, kończąc "zabawę" na wartości 55 Nm.
Po naprawie przejechałem tym samochodem dystans, do dziś, prawie 63 tysiące km i nie wykazuje on jakichkolwiek nawet najmniejszych objawów ponownego HGF'a, a poczytaj to forum sobie, to sam ocenisz, ile potrafią samochody z tymi silnikami przejechać po "naprawie" przez "szpecjalistów", nawet poczynionej zgodnie z Rave.

Wczoraj właśnie poskładałem górę tego silnika od nowa (miałem wymieniać uszczelniacze zaworów, ale z racji niezdobycia ściągacza do zaworów, zaniechałem, tego, z resztą, olej trzonkami się nie moczy), po tych prawie trzech latach, sprawdziłem naciąg śrub. Klucz dynamometryczny z zapadką, zaczął dopiero "pstrykać" przy wskazaniach 85 Nm (popłynęła o parę stopni tylko jedna śruba, środkowa przy wałku wydechowym) tak więc te 55 Nm na ruskim kluczu musiało być co najmniej tymi 85, jak nie więcej.
Mam fotki nawet, porobiłem sobie z kolejności dociągania, jak komuś się chce, to mogę podesłać. Full real.

ps. Pomijam wywody nt. docierania czoła głowicy i bloku silnika, które też poczyniałem osobiście i nie mają one już zupełnie nic wspólnego z tzw. Rave Rovera. Pisałem o tym wielokrotnie nie tylko na tym forum.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Po wymianie uszczelki pod głowicą i rozrządu nie pali
arek_c Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Wrz 05, 2012 11:27
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [MG ZR 1.8 VVC] Wymiana uszczelki pod głowicą.
luucek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Cze 13, 2018 21:17
NoPE
Brak nowych postów [R25] Wymiana uszczelki pod głowicą
yaroszek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Sie 29, 2016 17:09
robsson78
Brak nowych postów [MG ZR] Wymiana Uszczelki Pod Głowica
TakiTam521 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sro Paź 23, 2019 18:08
dawidd
Brak nowych postów [R 200vi] wymiana uszczelki pod głowicą
wszystkie porady sugestie mile widziane
pajakVi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 31 Wto Cze 16, 2009 10:45
pajakVi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink