jak ktoś ci zrobi za free to super bo zabawy trochę jest i zwykły mechanik za to weźmie sporo bo oni nie lubią się bawić w takie czasochłonne drobiazgi... jeśli będziesz chciał to zrobić sam to pokrótce.
więc tak na początek odkręcić zacisk dwie śrubki
następnie wyjąć go będzie trzeba poluzować klocki żeby zdjąć go z tarczy
następnie odkręcić i zatkać przewód hamulcowy oraz odkręcić śrubkę trzymającą linkę hamulcowa - mamy zacisk luzem
dobrze zakupić zestaw reperaturek bo stare na pewno już swoje przeszły.
Następnie wykręcamy tłoczek najlepiej grubym śrubokrętem, gdy już wyjdzie delikatnie go myjemy i czyścimy jeśli są jakieś rysy szlifujemy papierem 800 a później na błysk 1000 ( gorzej jak tłoczek ma wżery i bardzo głębokie rysy to czeka nas wymiana)
kolejno zdejmujemy wewnętrzny pierścień trzymający i wyjmujemy całość mechanizmu która także czyścimy. Po wyczyszczeniu całego mechanizmu wkładamy nowe gumki smarujemy tłoczek oraz ścianki specjalna pasta do tłoczków ATE która powinna być w zestawie reperaturek i całość składamy przy sprawnej operacji 3h
Powodzenia
_________________ Tomcata na części info na PW
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 05, 2009 15:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 307 Skąd: Grabów nad Prosną
Wysłany: Sro Sie 05, 2009 19:50
Sam raczej się za to nie zabieram, bo nie chce czegoś spaprać lub źle złożyć i mieć później jakieś kolejne, nowe kłopoty, ciągnące za sobą kolejne koszta.
Ile kosztuje nowy tłoczek ? Z każdej strony (lewej i prawej) z tyłu jest jeden tłoczek, tak ? Coś o tłoczkach mi wspominali, jak zakładali nowe klocki, więc możliwe, że będą do wymiany.. Na TomaTeam sprawdzałem i nie ma tłoczków. W jakiej cenie mniej więcej są ?
kupuje sie cały zacisk i nowy nie jest tani .... daj komuś do regeneracji i jesli nie jest całkiem zastany, to powinno pomóc
Klubowicz Awtech wysyłał zacisk od R600 tutaj:
http://moto.allegro.pl/it...skoda_opel.html
narazie nie mam jeszcze wiadomości zwrotnej jak się sprawa zakończyła, ale wyglada obiecująco .... dam znać jak coś bedę wiedział.
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 307 Skąd: Grabów nad Prosną
Wysłany: Sro Sie 05, 2009 20:52
Napisał byś na PW, jak się później sprawa potoczyła ? Ile wzięli, jak długo czekał itd. ? Byłbym ogromnie wdzięczny. Po co mam płacić w ASO za robociznę, która tania nie jest, jak jest możliwość wysłania do regeneracji i raczej 100% pewność, że wszystko będzie okej, w dodatku z roczną gwarancją. Czekam z niecierpliwością na PW, jeśli to nie problem
Dołączyła: 15 Maj 2008 Posty: 90 Skąd: Grodzisk Wlkp.
Wysłany: Czw Sie 06, 2009 12:37
autko już☻ gotowe - więc reparaturki jakieś zostały kupione i moczył się zacisk w płynie i czyszczony z rdzy-cały rozbierany i widocznie pomogło koszt 90zł robota 100zł częsci więc nie tak drogo
Brt, dziekuję za rezerwację ale póki co obeszło się bez całkowitej wymiany, może Dydo, skorzysta bo widocznie ma ten sam problem, nie mniej jednak dziękuje za pomoc
Sam raczej się za to nie zabieram, bo nie chce czegoś spaprać lub źle złożyć i mieć później jakieś kolejne, nowe kłopoty, ciągnące za sobą kolejne koszta.
Ile kosztuje nowy tłoczek ? Z każdej strony (lewej i prawej) z tyłu jest jeden tłoczek, tak ? Coś o tłoczkach mi wspominali, jak zakładali nowe klocki, więc możliwe, że będą do wymiany.. Na TomaTeam sprawdzałem i nie ma tłoczków. W jakiej cenie mniej więcej są ?
reperaturki to koszt 19pln w intercarsie co do tłoczków tylne kosztują jakieś 35pln/szt
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 307 Skąd: Grabów nad Prosną
Wysłany: Czw Sie 06, 2009 21:33
No tak, tylko kto mi to później złoży, jeśli spapram robotę ? Albo nie daj Boże poskładam coś źle, wyjade z bramy i coś się dodatkowo zepsuje.. Nie wiem, nie wiem, naprawdę...
Dołączyła: 15 Maj 2008 Posty: 90 Skąd: Grodzisk Wlkp.
Wysłany: Pią Sie 07, 2009 08:11
już mam autko
Wymieniony miałam w tej cenie płyn hamulcowy - trzeba było odpwoietrzyć, klocki tył obydwa koła i te reperaturki, ktore chyba kosztowały najmniej.
Najwięcej było roboty bo zapieczone na maksa. Ale opłacało się
Wracając do tematu ... Kuzyn otrzymał zacisk po 2 dniach (wysłał w poniedziałek, otrzymał w środę) zregenerowany, wypiaskowany i pomalowany. Po załozeniu wszystko działa bezproblemowo, koszt regeneracji to 100PLN + koszty przesyłki w obie strony, więc mogę polecić firmę:
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 307 Skąd: Grabów nad Prosną
Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 21:25
No robota wykonana znakomicie, trzeba przyznać. Dzięki za cynka. Też będę musiał się wziąść za zaciski, do tego wymiana tarcz, tylko nie wiem kiedy, bo troche to będzie kosztowało..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum