Forum Klubu ROVERki.pl :: [seria K] HGF? niekoniecznie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: walkie
Pią Lis 19, 2010 22:13
[seria K] HGF? niekoniecznie
Autor Wiadomość
dudus87 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 161
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 14:29   [seria K] HGF? niekoniecznie
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: wszystkie

Temat dość częsty i dosyc bolesny dla kieszeni, ale nie zawsze. Sam ostatnio miałem podobny problem, ubywa niewielka ilość wody, od rana auto pali "na 3 gary" po chwili wraca do normy. Diagnoza - HGF, jednak po wertowaniu forum i dzięki koledze xkrzychux sprawdziłem uszczelke pod kolektorem ssącym.

Aby sprawdzić czy to uszczelka pod kolektorem nie trzeba nic rozkręcać i sprawdzać czy występuje bialy nalot. Zobaczymy to na pierwszej świecy, rano gdy alto jest zimne i plyn nie wyparował. Jeżeli PIERWSZA świeca jest mokra/wilgotna a pozostale suche(biale) możemy oddetchnąć, uszczelka kosztuje około 25zł + z 80zl robocizna.

Myślę, że na początek warto sprawdzić właśnie to, zapewne wiele osów wymieniło uszczelke pod głowicą mając tylko nieszczelną pod kolektorem.

Jeżeli jednak inne świece mokre to trzeba sie spodziewac droższej wymiany - jednak nie tak drogiej jak ludzie tutaj piszą, że okolo 1000-1200zł.

poorientowałem się w cenach i:

uszczelka ELRING: 120zł
komplet śrub ELRING: 120zł
robocizna w raz z planowaniem głowicy: 280zł

razem daje to: 520zł

moje ceny są po zniżkach i u znajomych mechaników ale wątpie by aż tak się różniły od innych
Ostatnio zmieniony przez walkie Pią Lis 19, 2010 22:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 14:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 14:35   

Temat z uszczelką kolektora jest znany, ale dobrze, że wspominasz ... :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 14:39   

dudus87 napisał/a:
Aby sprawdzić czy to uszczelka pod kolektorem nie trzeba nic rozkręcać i sprawdzać czy występuje bialy nalot.
dlaczego nie szukac bialego nalotu i nie rozkrecac? Przy uszkodzonej uszczelce plyn nie zawsze idzie w cylinder.
dudus87 napisał/a:
Zobaczymy to na pierwszej świecy
jesli plyn idzie do srodka to owszem.
Ja mialem uszczelke cala ale pod nia glowica byla nadzarta. Nalotu nie bylo a swiece moglbym sobie co ranek krecic.
Cytat:
uszczelka ELRING: 120zł
dudus87 napisał/a:
moje ceny są po zniżkach
ja bez znizki mialem ja za 90 pln ;)
 
 
 
dudus87 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 161
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 14:47   

Lechos napisał/a:
dlaczego nie szukac bialego nalotu i nie rozkrecac? Przy uszkodzonej uszczelce plyn nie zawsze idzie w cylinder.


jeżeli pali na 3 gary jak pisalem wczesniej to raczej będzie woda w cylindrze :) , oczywiście jeżeli tam jej nie ma a problem występuje można rozkręcić kolektor i to sprawdzić.

[ Dodano: Czw Wrz 03, 2009 15:47 ]
Lechos napisał/a:
ja bez znizki mialem ja za 90 pln ;)


niestety poszly ceny w góre
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 18:15   

Powielę swoją odpowiedź z innego wątku, ale mam podobny problem i teraz nie wiem jaką diagnozę postawić?

Rano zauważyłem że po odpaleniu silnik nie chodzi równo (tak jakby na 3 gary) dopiero po ok 1 min się to normuje. Zaczęło mi też ostatnio ubywać płynu. Dzisiaj po odpaleniu popatrzyłem z tyłu auta a tam siwy dym. Po przegazowaniu poleciała woda (nie padało). Po nagrzaniu silnika objawy ustępująi już nie dymi.

Uszczelkę na nową (metalową podwójną Rainz) zmieniałem ok 20 tys km temu. Do tego zmieniałem wszystkie uszczelki i szpilki głowicy (też Rainz).Bez magistrali.

Zauważyłem też że podczas upałów przy postoju na klimatyzacji często włączał się wentylator na max. Czy może to być objaw słabego obiegu płynu? Podejrzewam że chłodnica może być przytkana. Pompę wody na SKF zmieniłem 30 tys km temu.

Jeszcze jedno. Kiedyś mi też ubywało płynu więc wsypałem uszczelniacz w proszku K2. Pomogło i wyciek ustał. Teraz po wymianie płynu na wiosnę i płukaniu układu mogło puścić znowu.
 
 
kpt 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 132
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Wrz 04, 2009 08:20   

kqbato pewnie sprawka tego uszczelniacza, tak Ci uszczelnil chlodnice ;) kiedys chyba ze 2 razy wlewalem uszczelniacz i zdarzylo mi sie 2 razy stojac w korku w centrum miasta w wielkim upale, ze temp cieczy szla do gory, dopiero wylaczenie klimy pomoglo. jak zmienilem chlodnice, to juz tego problemu nie ma.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [seria k]
pytanie o typ silnika
alizur1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Cze 09, 2008 12:07
piter34
Brak nowych postów [Seria k ] Mg Zr 1.8 wydech
damianz11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Gru 31, 2009 00:08
Kot
Brak nowych postów [Seria k] Mg Zr 1.8 grzeje sie
damianz11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Czw Gru 03, 2009 19:59
oprawca_1978
Brak nowych postów [Seria 200] Roverek z LPG
Jak to się sprawuje?
hrysio Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lut 06, 2008 17:05
azor77
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R25] swap 1,4 na 1,6 K-seria
Bodziek85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lis 20, 2014 09:03
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink