Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Czy ktoś was sie orientuje na czym polega różnica pomiędzy tłumikami środkowymi w R620 Si
(podobny podział i zmiana wersji środkowego tłumika występuje w całej serii R600)
wg katalogu Bosal-a
do VIN 246796 jest tłumik o oznaczeniu 283-517
od VIN 246797 o oznaczeniu 285-511
wg firmy Polmostrów podział wygląda tak samo.
Zakupiłem tłumik firmy Polmostów ze starszej wersji gdyż taki powinien pasować, ale NIE PASUJE, jest źle "wygięty" i ociera o tunel, ktoś może wie na czym polega różnica pomiędzy tymi tłumikami, czy może do jedyna różnica to właśnie inne wygięcie i powinienem założyć ten "nowszy", czy po prostu kupiłem bubel który jest źle wykonany.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 05, 2011 23:52, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 06:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 08:34
Też miałem podobną sytuację tylko że z rurą bosala która ocierała o miskę olejową.
IMO pozostaje ci pojechanie do tłumikarza i on powinien coś wykombinować, dognie, dospawa i zainkasuje pewnie stówkę. (tak mi kiedyś policzył w innym wozie, też rura nie pasowała).
Same tłumiki środkowe pewnie są takie same, to są zwykłe perforowane rury przelotowe owinięte włókniną szklaną i zamknięte w puszce. Ma to na celu zniwelowanie silnych uderzeń pulsacyjnego ciśnienia, tak aby do końcowego tłumika już płynęły bardziej jednostajne spaliny.
Zamiast katalizatora też można wstawić taki tłumik przelotowy, na allegro dużo jest tego, np AWG.
właśnie ale skoro są dwie wersje to pewnie sie czymś różnią, albo kształt podłogi sie zmienił po liftingu modelu w 96 r. albo sknocony wydech i nie pasuje
Traianus, dwie wersje odnosnie tego iz zlacze elastyczne, portki czyli tlumik poczatkowy jak to niektorzy nazywaja wysetpowalo w dwoch wersjach, pierwsza krotsza, druga dluzsza, inaczej mocowany KAT i tlumik srodkowy
ok dzięki czyli wygląda na to ze firma polmostrów odstawia fuszere, generalnie niepotrzebnie zrobili podgięcie przy mocowaniu katalizatora co powoduje ściąganie całego układu na prawo
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 19:47
Można zrobić tak:
-uciąć tą niepotrzebnie zagiętą końcówkę, czyli będzie prosta rura ale zakrótka
-uciąć rurę za katalizatorem w takim miejscu aby prawie dotykała tej nowej rury polmostrowa
-połączyć obie rury obejmą rurową
Ale jeśli obecny katalizator jest już mocno skorodowany i jego flansze też to najlepiej zamontować tłumik przelotowy z dospawaną rurą aby sięgnęła tej uciętej końcówki w rurze polmostrowa.
Poniżej fotka połączenia downpipe z 'katalizatorem' przed założeniem obejmy rurowej, kołnież downpipe został oczywiście obcięty:
Na poniższej fotce widać połączenie kołnierzowe pomiędzy 'katalizatorem' a rurą środkowego tłumika, ale równiedobrze też mógłbym uciąć kołnierze i zastosować obejmę rurowę. Czyli tak jak pisałem wcześniej mógłbyś uciął tą zagiętą końcówkę i użyć obejmę.
Witajcie,
mam pytanie czy rover 620 sdi 97r posiadał tłumik środkowy czy nie bo mój kolega go ma a ja nie mam, a rura na kolanku całkowicie przepalona więc czeka mnie wymiana wydechu środkowego tylko już nie wiem czy ma być z tłumikiem środkowym czy bez tłumika ((
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum