Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Po przekładce nadmuch
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Po przekładce nadmuch
Autor Wiadomość
amik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 109
Skąd: luban



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 18:54   [Freelander] Po przekładce nadmuch
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

witam jestem posiadaczem takiego freelandera od 3 miesięcy i niestety nadeszła jesień i pojawił się problem z zaparowanymi szybami poszperałem na forum i dość dużo poczytałem i wiem ze ten samochód ma taka wadę ze nadmuch jest cieniutki , do tego mój jest po przekładce i jak dobrze się przyjrzałem to nadmuch jest przełożony dość niestarannie . Mam pytanie dotyczące nadmuchu natomiast na zimnym nadmuch jest lepszy to znaczy mocniej wieje jak dam na ciepło to dmucha o polowe słabiej co może zatrzymywać powietrze ? Jeśli ktoś może niech sprawdzi czy tak jest czy u mnie jest coś przytkane ,a może przy przesuwaniu pokrętła coś przymyka nawiew na przednie kratki zanim zacznę rozbierać wole się upewnić ,może niepotrzebnie będę rozbierał . Dodam ze zdjąłem harmonijkę od puszki z klimatyzacja wiec powietrze zasysa bezpośrednio do wiatraka za wszelkie informacje z góry dziękuje Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 19, 2010 23:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 18, 2009 18:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
horbi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 35
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 19:48   

Witam
Na ciepłym wieje słabiej bo powietrze musi przejść przez nagrzewnicę, to jest normalne w tym aucie.
 
 
hehe 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 33
Skąd: zmc



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 22:10   

skoro wyciągnąłeś harmonijkę to ci pobiera powietrze z wewnątrz wiec daje ci będzie parować, żeby zatrzymać parowanie to musisz puścić nadmuch powietrzem z zewnątrz.

może ktoś poprostu odwrócił tylko dmuchawę na drugą stronę i nie zmieniło koła z łopatkami, najprościej to sprawdzić:

dmuchawa jest od strony polskiego kierowcy,
wykręcasz 3 śrubki
ją wyciągasz i patrz na dmuchawę (nie od strony silnika) i jak masz łopatki na kole dmuchawy?? (porównaj sobie z obrazkiem z załącznika)
jak masz angielski kierunek to musisz wymienić tą plastikową turbinę, pasuje z renault (przekładasz poprostu samą turbinke) i o ile dobrze pamiętam to zmienić kierunek kręcenia się silnika (zamienić kabelki)
 
 
 
benola 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 84
Skąd: Kraków-Krynica



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 07:08   

"hehe" masz może jakieś zdjęcia demontażu tej dmuchawy?
i od jakiej renówki pasuje turbina nawiewu?
pozdrawiam
 
 
hehe 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 33
Skąd: zmc



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 07:29   

mam tą angielską zdjętą to mogę ci pstryknąć fotke

a z renówki ta turbina jest identyczna (tylko że tam też są angielskie i europejskie), różni się tylko silniczkiem ale nie problem to przełożyć, ja na szrocie za swoją dałem 50zł

zrobię ci foto to sobie porównasz jakiej wazie coś nie kupować o ile w twoim jest inna, ale raczej u ciebie tylko całość przełożyli na drugą strone bo taniej i szybciej.
 
 
 
amik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 109
Skąd: luban



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 11:39   

witam co do dmuchawy to przewody sa uciete zamienione i polutowane wiec to zostalo zrobione harmonijke zdjelem tylko na chwile zeby sprawdzic czy zasysa powietrze jesli chodzi o turbine to wuglada tak http://www.fotosik.pl/pok...e8e0722e34.html jest to zdjecie wstawione przez kolege @Legion1349 ale muj wyglada tak samo . Byc moze jakby lopatki byly inaczej uformowane to by dmuchalo lepiej .Dzisiaj bylem w karpaczu u lekarza z dzieckiem z samego rana i jazda z zaparowanymi szybami to tragedia mimo ze wczoraj kupilem anty-pare ale jakies dziadowo bo po kilkunastu kilometrach zaczely parowac szyby. Temperatura z rana byla 0 stopni i na cieplym nieodparowuja szyby na zimnym dmucha lekko lepiej ale idzie zamarznąć tem samochod pod tym wzgledem to porazka musze cos z tym zrobic albo sprzedac samochod , ale moja zona nawet niechce sluchac o pozbyciu sie landka a ja niejezdze nim za czesto tylko moja zona i niechce robic jej przykrosci wiec bede kombinowal . Kolego jak mozesz napisz od jakiej renowki te lopatki pasuja spróbuje zobaczyymy co z tego bedzie Pozdrawiamps. zadzwonilem dzisiaj do goscia ktory mi sprzedal freelka i powiedzial mi zebym spróbował zastosowac wirnik z Opla Vektry B powiedzial ze pasuje
 
 
hehe 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 33
Skąd: zmc



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 17:33   

w załączniku masz fotke turbiny angielskiej i zdaje mi się taka samą masz u siebie...

co do tej z opla to nawet nie podobna, mam dostęp do części oplowskich i nic podobnego nie znalazłem... z tego co się orientuje to cały nawiew jest z francuskich aut zapożyczony...
wiec jak gostek taki mądry to czemu sam tego nie zrobił jak przekładał??

mój był z renault laguna anglik (ale chyba bo już nie pamiętam dokładnie) także albo wyciągnij swój i szukaj odwrotnego albo druknij sobie zdjęcie. zaraz popatrzę po allegro to może coś znajdę to ci podrzucę
przełożenie turbiny zajmuje z 10min wiec niema z tym problemu

EDIT:
tu masz np taka turbinke:
http://moto.allegro.pl/it...r_dmuchawa.html
http://moto.allegro.pl/it..._ii_98_01r.html
http://moto.allegro.pl/it...t_laguna_i.html

radze poszukać na miejscu, może akurat maja z uszkodzonym silnikiem to w sam raz na przekładkę i taniej bo za swój płaciłem 50zł
 
 
 
amik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 109
Skąd: luban



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 18:03   

dziekuje kolego @hehe tak sie sklada ze mam znajomego ktory pracuje w serwisie Renówki zadzwonie i pogadam z nim napewno mi pomoże jeszcze raz dzieki o rezultatach napisze Pozdrawiam
 
 
drax 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 85
Skąd: Sandomierz



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 19:07   

Jeżeli nie będzie dostępu powietrza z zewnątrz to zawsze szyby będą zaparowane i nic tego nie zmieni .Zamień wtyczkę przy wentylatorze ona jest wyjmowana i nie trzeba obcinać kabli bo niby po co skoro wtyczkę można wyjąć i włożyć inaczej bo pasuje ,właściwie to robiąc przekładkę nie zamienia się tych kabli tylko przekłada wentylator na drugą stronę i jeszcze trzeba dobrze uszczelnić te wszystkie plastikowe kanały na łączeniach którymi rozprowadzane jest powietrze ,oryginalnie tam są uszczelki z gąbki ale przy rozbieraniu najczęściej się psują.Zamień wtyczkę i napisz co z tego wyszło.A jeśli chodzi o brak nawiewu na przód to może to być wina źle założonych drutów które idą od pokręteł do nagrzewnicy i sterują otwieraniem i zamykaniem kanałów.
 
 
 
cactooz 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Grzawa

Land Rover Freelander

Wysłany: Wto Paź 20, 2009 14:57   

Witam. Mam ten sam problem w moim ferdku. W sobotę będę z tym szperał. Jak coś się poprawi to się odezwę. Pozdrawiam.
_________________
http://picasaweb.google.com/mietekfreelander
 
 
 
amik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 109
Skąd: luban



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 17:39   

no ja niestety z pracy wracam okolo 19 i niestety nie mam garażu moge pokombinowac tylko w sobote jeżeli niebedzie padalo , a co do tych turbin to gdzie bym nie zapytal pytaja mnie jaki model jaki rocznik jak wytlumaczylem gosciowi ze chce podmienic stwierdzil ze niekazdy moze pasowac i chyba zdemontuje z auta i dopiero bede szukal majac w reku na wzór a co do wtyczki kolego @drax wyjmuje sie ja z wentylatora ? czy gdzies indziej . Zasilanie powietrza z zewnatrz mam bo sprawdzalem rozebralem podszybie i sa podlaczone dwie rury które ida do nadmuchu odlaczylem jedna i zasusa powietrze wiec jest ok Pozdrawiam
 
 
drax 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 85
Skąd: Sandomierz



Wysłany: Sro Paź 21, 2009 12:52   

Tak z wentylatora ,wygląda to na nierozbieralne jak gdyby te przewody wchodziły do środka ale tam jest wtyczka
 
 
 
cactooz 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Grzawa

Land Rover Freelander

Wysłany: Pią Paź 30, 2009 11:45   

No i troszkę się u mnie poprawiło.

Pierwsza sprawa to aby angielska dmuchawa "wiała" wystarczy obrócić wtyczkę. Powoduje to zmianę obrotów silniczka a co za tym idzie nadmuch. U mnie różnica diametralna.

Poza tym rura, którą pobierane jest powietrze z zewnątrz znajduje się pod zewnętrzną osłoną podszybia. Wykręciłem wycieraczki ściągnąłem osłonę i okazało się że nad wlotem rury jest jeszcze mniejsza osłona (oryginalna), która prawdopodobnie ma zapobiegać dostaniu się wody do wentylacji. Ściągnąłem też i ją.

Efekt taki, że wcześniej przy jeździe w cztery osoby szyby praktycznie cały czas parowały, a teraz po około 5 minutach jazdy szyby czyste. Bez używania klimatyzacji.

Dla mnie zadowalające.

Pozdrawiam.
_________________
http://picasaweb.google.com/mietekfreelander
 
 
 
hehe 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 33
Skąd: zmc



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 09:57   

no nie bardzo odwrócenie wtyczki ci pomoże, jak już to nie znacznie.

jak angielską turbinę kręcisz w drugą stronę (zamienisz przewody) to turbina nie ssie powietrza środkiem i rozbija na boki a odwrotnie, zbiera dookoła i tłoczy w środek wiec zabiera spod szyb i wypycha na zewnątrz...

jak z angielską turbiną nic nie zrobisz po przekładce (nie zmieniasz przewodów i turbiny) to jedyny nadmuch masz z podciśnienia jakie wytwarza się gdzie masz zainstalowaną turbinkę bo ona dalej zasysa z wewnątrz i wyrzuca na boki z tym że kierunek wyrzucanego powietrza jest przeciwny niż układ kanałów w nadmuchu.
 
 
 
marsel 



Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 8
Skąd: Tarkawica/Lublin



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 15:00   

mam takie pytanie, szukam tej turbinki od laguny na allegro ale wszystkie wygladają identycznie jak ta we frelku, albo sprzedawcy tak robią fotki żeby nie można było zobaczyć układu łopatek, a piszą że europejczyk a czasem widać że łopatki jak w angliku

może ktoś mi pomoże w szukaniu takiej turbinki i podrzuci przykładową aukcje z europejską?

no i jeszcze jak założe tą turbinke europejską to czy wtyczke też zamieniać? teraz wtyczka jest zamieniona na angileskiej, ale czy na auropie zostawić jak w orginale czy też bieguny mają byc zmienione?


teraz rozgryzłem, po tych rysunkach wyżej i przeglądnięciu kilkunastu aukcji doszedłem do wniosku że musze szukać turbinki z laguny ale angielskiej... dobrze myśle?
tutaj aukcja http://moto.allegro.pl/it...una_2000_r.html to jest z laguny angielskiej a wirnik wyglada tak jak ma być we frelku europejskim?
dobrze kombinuje? byłoby fajnie bo z laguny angielskiej takie cudo grosze kosztuje
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Światła po przekładce
WOJT Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 6 Pią Mar 26, 2010 18:17
WOJT
Brak nowych postów [Freelander] Nie odpala po przekładce.
elektron85 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 13 Sob Lut 14, 2009 20:23
elektron85



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink