Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Reakcja na gaz
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: walkie
Pią Lis 19, 2010 21:38
[R25] Reakcja na gaz
Autor Wiadomość
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Nie Paź 25, 2009 19:46   [R25] Reakcja na gaz
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam! Mam pytanie, jak wasze diesle reagują na gaz, tzn, czy jest różnica, jak wciśniecie1/4, 1/2 czy do końca? U mnie jest tylko różnica, czy naciśnę delikatnie, czy powiedzmy 1/3, dalsze wciskanie nic nie zmienia. Nie wiem, czy było tak od początku, nie pamietam, bo tydzień po kupnie zaczęły się problemy z potencjometrem gazu(przetarta wiązka, reakcja na wilgoć), wymieniłęm kable, problem powrócił, pomogła naprawa kabli przy samej puszcze(tam się załamały-wieć musiałem rozbebeszyć dół puszki i ten sylikon). Przed tą akcją samochód 180 osiągnął w chwilę, później zuaważyłem,że dynamika spadła powyżej 300obr/min. Przepływomierz ok, turbina też, 60-100 na IV robi w 7-8s, wieć w zakresie do 3000obr jeździ dobrze, później tak słabnie. Macie jakiś koncept na to? Czy faktycznie ten potencjometr mógł na to wpłynąć? W tej chwili samochód 14-150 osiąga bez problemu, potem zaczyna go mulić. Recyrkulator zaślepiony. Nie wiem, czy to ma związek z tym potencjometrem, ale od tego momentu zacxzynam kojarzyć
A może znacie wrtości, jakie powinien mięć potencjometr(opór, napięcie)?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez walkie Pią Lis 19, 2010 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 25, 2009 19:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 25, 2009 20:37   

maras83, bo to "dizel" ropa do ~3.5 tyś i przestaje jechać największy kop od 2.5-3.5


Ps masz tylko 113 KM .... nie spodziewaj się cudów
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Paź 25, 2009 21:18   

Raptile napisał/a:
Ps masz tylko 113 KM


101 KM ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Nie Paź 25, 2009 23:34   

Wiem jak jeżdżą diesle, na prawdę wieloma w życiu jeździłem(głównie VW ze względu na pracę) i np w porównaniu do 1.9 101KM na pompowtryskach w golfie V, R25 jeździ lepiej(w sumie golf cięższy). Moje pytanie byl inne, więc jeśli ktoś może mi pomóc,to bardzo proszę
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 25, 2009 23:57   

Ja nie wiem jak R25 ale mój do 160km/H jeszcze spoko jakoś się rozpędza, do do 130km/h jest fajnie potwm juz wolniej ale nie tak zle, ale potem to gaz do dechy i długie czekanie az np 180km/h osiągnie. :razz:

Bylem w Niemczech i nie dało więcej wycisnąć niż 185km/h na zimowych oponach 14" :mrgreen:

Kolega z Niemiec np ma tez R25 ale ma tuning-box i szmiga non-stop 200km/h bez zarzutu :razz: i mówi ze wyrywne jest autko powyżej 160km/h

Jak chcesz większa dynamikę powyżej 160km/h to trzeba tuning-boxa i więcej KM albo Benzyniaka kupić a nie biednego Diesla męczyć :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Pon Paź 26, 2009 12:43   

jak się użytkuję diesla, to ja wiem, 180 jechałem może 5 razy przez ok 10s w ciąfu tych 20 kilku tyś km, które nim przejechałem. Wiem, czego się mogę spodziewać, ale cały czas chodzi mi oto,że ten samochód jeździl inaczej kiedyś, a po pewnych komplikacjach, jakie z nim mialem(m. in. wlaśnie potencjometr gazu) nie jest w stanie osiągnąćtej prędkości, a jak już to po dlugim czasie. SDI, czy iDT, jak wynika z opinii użytkowników osiagają licznikowe 200. Mój w średnim zakresie obrotow jeździ super, tylko wyżej(oczywiście używam tych obrotów może raz na jakiś czas,żeby nie było) coś kiepsko.
Skupię się na ostatniej części mojego pytania, czy wiecie jakiego typu czujnikiem jest potencjometr gazu(zmienna rezystancja podczas naciskania pedalu, zakres napięcia jaki podaje). Znając te parametry ze sprawnego R będę wiedzial,czy może wymienić tocoś :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Paź 26, 2009 14:23   

IMHO im bardziej wcisniesz gaz tym wieksza dawka paliwa jest podawana. Inaczej nie mialoby to sensu. Im wieksza dawka paliwa tym wieksza ilosc powietrza. Wiec wiekszy moment i moc. Tak to powinno funkcjonowac. Więc jak dynamicznie wciśniesz pedał gazu powiedzmy przy 2000 obrotów to powinna być różnica przy wiśnięciu na 1/3 a całego... tak uważam :)
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Pon Paź 26, 2009 15:03   

Tak mówi logika, niestety mój rover mowi co innego. Wlaśnie oto mi chodzi
ponadto zauważylem,że co by się nie dzialo, to nigdy nie pusci chociazbynajmniejszego dyma, co jest jak najbardziej normalne, właśnie przy mocnym wciśnięciu, gdy paliwo już jest, a turbina dopiero dmuch większą ilość powieetrza. Wychodzi, jakby mial troszkę za małą dawkę :???:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214Si 97r.] reakcja na gaz.
extream Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Lis 30, 2009 14:22
Matius
Brak nowych postów [R214Si] Opóźniona reakcja tylnej wycieraczki
Robertus74 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Gru 24, 2020 23:07
Robertus74
Brak nowych postów [R25] falują obroty po odpaleniu opóźniona reakcja na gaz
syska Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Kwi 28, 2014 06:37
PitBull89



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink