Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam poraz kolejnych wszystkich Roverkowiczów.Przeorałem poraz kolejny całe forum i wszystkie tematy związane z dymieniem z wydechu w naszych R75 i było tego sporo lecz u mnie problem wygląda nieco inaczej.. Więc tak: Kupiłem autko pół roku temu nie puścił ani dymku.Po 2-3 miesiącach zaczął lekko kopcic przy wyższych obrotach lecz tylko podczas jazdy..Wyciągnełem i wyczyściłem EGR było bardzo dużo nalotu.Dymienie ustąpiło.
Pośmigałem kolejne 2 miesiące i znowu sie zaczeło,lecz teraz jest już troche gorzej.EGR wyjełem wyczyściłem chociaz był już czysty, wydmuchałem cały kolektor był również czysty,nigdzie na wtryskach nie widać nic żądnego wycieku czy coś, nie ma nigdzie żadnego wycieku z silnika, nie bierze ani grama oleju nic poza tym dymieniem sie nie dzieje.Odłączyłem przepływkę i również nie było żadnej różnicy w mocy więc wychodzi chyba na to że też jest dobra wiec gdzie może być przyczyna?? proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 11:52, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 26, 2009 19:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Naprawiałem znajomemu.
Objawy identyczne.
Okazało się że to była pompa paliwa.
Miała zbyt niskie ciśnienie.
Zbyt uboga mieszanka wychodziła i tak kopciło.
Po wymianie pompy paliwa zero dymka.
_________________ Wiesław B. (wawwie@wp.pl)
Poszukuję przewodów ze skrzynką przekaźników do wentylatora chłodnicy Rover 75, jeśli ktoś ma na zbyciu to chętnie odkupię.
hmmm szczelość turbo to nie wiem jak sprawdzić ale jak ściskam rure turbo i ktos daje gazu to zdrowo puchnie i nie slychac nigdzie zeby coś puszcząło ale dokładnie jak to sprawdzic to nie wiem a u mnie żeby sprawdzić wtryski krzyczą 100zł od wtrysku czyli 400zł to za to juz moge kupic 2 jakieś używane:/ a jak sie okaże że są dobre to 400 w plecy i tez źle.a co do SyntaX to nie wiem co może mieć wspólnego pompa paliwa z czarnym dymem:/
Pompa paliwa ta przy silniku dawała zbyt niskie ciśnienie paliwa.
Ma to bardzo duzy związek bo cały komputer wtedy głupieje.
Cała charakterystyka pracy silnika się przestawia.
SyntaX, mówisz o pompie wysokiego ciśnienia?,jeżeli tak to raczej niemożliwe zeby dymił na czarno,miałem taki sam przypadek z niedomagającą pompą i tylko na wyższe obroty niechciał się wkręcić,i zero dymu . kumpel kombinował kiedyś z mopą wtrysku dieslu i tez mu straszznie dymiło na czarno
Ostatnio zmieniony przez domel-x Sob Lis 28, 2009 12:43, w całości zmieniany 1 raz
Ja zalozylem wlasnie temat podobny. Mam to samo. Tyle ze wtryski wymieniane niedawno.
Dziur w ukladzie zadnych nie ma. Emisja spalin jest zajebista, ale nie ma efektu czarnej chmury, chyba ze depnie sie mocno w palnik, ale to chyba norma.
U mnie zaczyna dymic, dym jest szczypiacy i smierdzacy.
Uroslo tez spalanie niestety.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dam Ci nr do mechanika z miejscowości Gisiel- przy drodze między Szczytnem a Biskupcem.
Co prawda nie ma T4 ale jest bardzo dobrym mechanikiem i zna się na dieslach. Zbyszek nr tel 501985468. Mi pomógł jak miałem problem z komp. w moim aucie, ale o tym już Ci opowiadałem. Z tego co się orientowałem najbliższy T4 to dla nas Warszawa- mariusz418.
Do diagnostyki wtrysków nie potrzeba T4
Pozdrawiam.
hehee no tak wiem znam go tez u niego juz byłem pare razy:)znajomy i dobry mechanik ale nie ma T4 a chciałbym na to podleciec. a co trzeba do diagnozy wtrysków?
[ Dodano: Sob Gru 05, 2009 12:43 ]
no i podłaczyłem pod KTSa mojego R i okazało sie że pierwszy wtrysk ma zaduża dawkę bo ok 1.5 a trzy pozostałe ok 0,48 wiec chyba jeden powoli juz mi pada.A dymienie ustąpiło po poradzie jaką otrzymałem . Przeciagnełem go zdrowo na kawałku dobrej drogi prawie do odcięcia bo do prawie 5tys obrotów przez pierwszą minutę wywaliło cały nagar z turbiny wydechem i dymienie ustąpiło.Nawet na najwyższych obrotach nie puszcza żadnego dymku więc mysle ze będzie żył:)pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum