Forum Klubu ROVERki.pl :: [R618] Spadające obroty,auto gasnie.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R618] Spadające obroty,auto gasnie.

Rover 618i benzyna gaz
Autor Wiadomość
iambasta 



Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Kraków

Rover 600

  Wysłany: Sob Lis 28, 2009 15:15   [R618] Spadające obroty,auto gasnie.
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1997

Witam.

od niedawna mam taki problem: przy uruchomieniu auta obroty ida na ok 1,000 poczym spadaja do 400, czasami auto gasnie, a czasami obroty wracaja na 1,200 co jest zrozumiale przy zimnym silniku. lecz tuz po wrzuceniu 1 biegu i dodaniu gazu po przejechaniu metra obroty spadaja do 0 i auto gasnie... Odpalam jeszcze raz auto, tym razem obroty od razu osiagaja 1,200 ale auto znowu gasnie po przejechaniu metra...

Auto to Rover 618i... benzyna + gaz - to samo dzieje sie i na benzynie i na gazie, ostatnio tylko na benzynie probowalem bo auto bylo zimne. Wymieniony filtr paliwa od benzyny i gazu, wyczyszczony filtr powietrza, zmieniony palec i kopułka. Po wymianie filtra paliwa przez dlugi czas bylo dobrze i auto jezdzilo, lecz za kazdym razem jak odpalalem obroty spadaly na samym poczatku lecz auto nie gaslo. aha i wymienione sa kable od swiec.

Prawdopodobnie jest to cos z elektryka i zastanamawiam sie bo zauwazylem ze mam cos takiego podlaczone do akumulatora ( zdjecie ). Jest to cos co jest podlaczone do akumulatora, a drugi kabel idzie pod instalacje gazowa.

Akumulator jest nowy i naladowany. Jeden z elekttykow powiedzialmi zebym sprawdzil wszystkie kostki laczeniowe, ale niktorych nie jestem wstanie otworzyc...
Aha jakis czas temu nie swieci mi sie swiatelko w suficie auta, a na pewno nie jest to zarowka bo podlaczylem nowa i nie dziala tak samo, dziala za to swiatelko w schowku.

Jakies propozycje ?? jakies sugestie??

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 25, 2011 12:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 28, 2009 15:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Sob Lis 28, 2009 20:06   

iambasta, Może na początek zrób samodiagnostykę ECU,wyczyść przepustnicę i krokowca oraz regulację "jałowych obrotów" i regulację zaworów :wink: tutaj w linku masz wszystko http://www.honda.cba.pl/samodiagnostyka_ecu.html możesz też poszukać na forum bo było...
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Lis 29, 2009 13:08   

1200 to troche mało jak na jałowe na ssaniu :/

podkręc je troche min 1600
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
iambasta 



Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Kraków

Rover 600

Wysłany: Nie Lis 29, 2009 14:23   

samodiagnostyki nie jestem w stanie zrobic bo nie moge znalezc tego styku. naszukalem sie tyle razy i nie widze jej. musze sie zabrac za przepustnice i silniczek krokowy. Tylko zdziwilo mnie bo przyjechal do mnie znajomy mechanik i powiedzial ze to bardziej cos z elektryka, wiec zaczelem patrzec na auto pod tym wzgledem. szczegolnie ze auto nie chcialo dzialac, on pogmyral cos przy kablach i auto odpalilo, a co lepsze nie zgaslo i przejechalem moze 1 kilometr pod dom.

[ Dodano: Nie Lis 29, 2009 14:23 ]
a czy przez brudna przepustnice i silniczek krokowy auto moze nie chcec odpalic?? bo mialem taki problem kilka dni temu.
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Nie Lis 29, 2009 15:40   

W pewnym sensie może przyczynić się do nierównej pracy bo jeśli kanały powietrzne będą stawać się nie drożne na wskutek tłustych osadów które zakłócają precyzję działania tego mechanizmu a sama przepustnica opierać się na zgromadzonym osadzie to układ sterowania wtryskiem paliwa nie będzie działał precyzyjnie to samo tyczy się krokowca IAC celem jego działania jest precyzyjne dawkowanie powietrza potrzebnego do utrzymania obrotów jałowych rozgrzanego silnika na poziomie 770 (+-50) obr./min,obroty te mają być utrzymane bez względu na obciążenie elektryczne czy mechaniczne silnika pochodzące z odbiorników elektrycznych,pompy wspomagania czy sprężarki klimatyzacji :wink: ,ważne też jest przeprowadzenie czyszczenia aparatu zapłonowego a zwłaszcza styków w kopułce oraz palca rozdzielacza z nagromadzonego nagaru wystarczy usunąć nagromadzony nagar i przetrzeć lekko papierem o małej gradacji np. 600,ewentualnie wymienić,na kable WN też należy zwrócić uwagę co do ich poprawnego montażu czy nie są czasem luźne i czy gdzieś nie mają przebicia itp. oraz świece zapłonowe czy są odpowiednie do tego modelu samochodu i mają odpowiednią wartość cieplną nie są uszkodzone i czy mają odpowiedni odstęp elektrod ok. 1,0mm-1,1mm
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
iambasta 



Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Kraków

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 30, 2009 17:25   

czy uszczelke przepustnicy mozna zastapic jakims smarem ?? nie moge znalezc tej uszczelki w pobliskich sklepach, a jeden mechanik powiedzial mi ze ma jakis smar. co o tym sadzicie?? i jak sprawdzic odleglosc elektrod ? moze ktos mi to wytlumaczyc jak matolowi ?? poniewaz kompletnie sie nad tym nie znam...
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 30, 2009 17:47   

iambasta, o uszczelkę do przepustnicy popytaj w ASO Hondy jeśli jest gdzieś w okolicy lub tu tego faceta (Kraków) tel. 888 432 118, mail: pjt@go2.pl gg 11090670 o smarze pierwsze słyszę może miał na myśli jakiś sylikon itp zawsze możesz sobie taką uszczelkę dorobić z odpowiedni grubego papieru
iambasta napisał/a:
i jak sprawdzic odleglosc elektrod
rozumiem że pytasz o świece zapłonowe :roll: do tego służy szczelinomierz choćby taki jak tu http://www.allegro.pl/lis...=szczelinomierz wykręcasz świece i ustawiasz odpowiednią szczelinę zważając na to aby nie uszkodzić elektrod świecy,poza tym zależy jakie masz świece do twojego silnika z lpg to standardowe np. NGK ZFR6FIX-11 ewentualnie ZFR6F-11 odstęp elektrod to 1,0-1,1mm,przed wkręceniem świec najlepiej posmaruj ciut lekko gwint świec smarem miedzianym aby kiedyś nie było problemów z ich wykręceniem (zapieczenie,zerwanie gwintu itp.)
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pon Lis 30, 2009 20:54   

możesz wkleić zdjęcie IAC ?

chciałbym zobaczyć czy jest taki sam u mnie :>
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 30, 2009 22:20   

KRYS, I w F20 i w F18 są takie same IAC tzw. "krokowce",ale pewnie już o tym wiesz :wink:
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
iambasta 



Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Kraków

Rover 600

Wysłany: Wto Gru 01, 2009 18:51   

walczylem dzisiaj z przepustnica i nie odkrece jej. te 2 sruby na dole sa nie do odkrecenia przezemnie, musialbym inne rzeczy zdemontowac zeby je odkrecic a tego niezmierzam robic... ale udalo mi sie z silniczkiem krokowym i wlasnie moczy sie w benzynie ekstakcyjnej, wyjalem tez filtr powietrza tez go lekko przeczyscilem zobaczymy co to bedzie... wydaje mi sie zeniedlugo bedzie do wymiany bo juz jakby male dziurki sie robily...

jutro zobacze jak bedzie autko reagowac

[ Dodano: Wto Gru 01, 2009 18:49 ]
a oto silniczek dla zainteresowanego :)

[ Dodano: Wto Gru 01, 2009 18:51 ]
silniczek
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Wto Gru 01, 2009 19:13   

iambasta, w filtrze powietrza nie ma prawa być jakichś małych dziurek lepiej od razu go wymień,wszelkie nieszczelności w układzie dolotowym zakłócają prawidłową pracę silnika co do krokowca to dobra robota uważaj by nie zamoczyć części elektronicznej i dobrze go wysusz pamiętaj o resecie ECU i o przeprowadzeniu regulacji obrotów biegu jałowego a będzie to wymagane po tym jak wyczyściłeś krokowca oczywiście na rozgrzanym silniku.
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
iambasta 



Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Kraków

Rover 600

Wysłany: Czw Gru 03, 2009 13:18   

dzisiaj zamontowalem wyczyszczony silniczek krokowy, nie moglem znalezc tak jak w opisie w skrzynce bezpiecznik z nazwa BACK UP, ale znalazlem cos co sie zwie ECU :) i ma 10A a nie 7,5 A i go zrestartowalem...
autko odpalilo jak zawsze ... czyli obroty poszly do 1200, pozniej na 400 na 2 sek ze myslalem ze zgasnie i skoczyly do 1500 i sie tam utrzymywaly... wraz z nagrzewaniem sie auta obroty spadaly az najnizej zeszly do ponad 800 i dlatego uwazam ze nie byla potrzeba regulacji obrotow... chcialem zeby wlaczyl sie wentylator w chlodnicy ale nic z tego, jak auto stoi jest to chyba bardzo trudne... ale jak auto bylo juz bardzo nagrzane chcialem przejechac sie kawalek zeby sprawdzic czy zgasnie i zgaslo... pozniej druga proba i to samo, obroty spadaja do 0 i silnik gasnie... :sad:

[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 13:16 ]
nie bylo potrzeby regulacji biegu jalowego... bo obbroty byly uwazam ze dobre... auto jak jest rogrzane odpala normalnie, w sensie na poczatku nie spadaja obroty na krawedz zgasniecia... noi jak auto stoi zupelnie nic nie daje oznakow ze cos jest nie tak, obroty nie faluja, normalnie ladnie chodzi...
ale zauwazylem ze z rury wylecialo duzo wody...co mnie martwi, oraz ze czasami jakby lekko strzelal tak leciutko...
niestety ale autko bede musial odholowacdo jakiegos mechanika, niech on dochodzi co i jak...

[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 13:18 ]
na jalowym ssaniu mialem 1500 obrotow, uwazam ze jest ok
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4529
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 03, 2009 13:32   

Wodą się nie przejmuj - LPG tak ma - w spalinach jest znacznie więcej H2O niż w spalinach z benzyny.

Tego wahnięcia na początku być nie powinno i to może być kwestia regulacji wolnych obrotów - instrukcje jak to zrobić znajdziesz w manualu Hondy na "Strefa Accord" - wpisz w google. :)

To że strzela, to kwestia:
a) zużytych świec/kabli/kopułki/palca
b) regulacji LPG
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
iambasta 



Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Kraków

Rover 600

Wysłany: Czw Gru 03, 2009 13:58   

kable,kopulka,palec wymienione wiec zostaja swiece :(
dzisiaj auto palilem tylko na benzynie, dlatego zdziwila mnie woda...

[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 13:57 ]
a to wahniecie trwa 2 sekundy i pozniej wszystko jest tak jak powinno byc i dzieje sie to tylko na zimnym silniku dlatego nie chcialem regulowac wolnych obrotow bo mysle ze gdy ustawie wieksze to i tak bedzie ten spad obrotow a pozniej wskocza mi normalne obroty takie jakie ustawie

[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 13:58 ]
a i tak najgorsze jest to ze gasnie podczas proby jazdy ;)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4529
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 03, 2009 14:11   

Cytat:
a to wahniecie trwa 2 sekundy i pozniej wszystko jest tak jak powinno byc i dzieje sie to tylko na zimnym silniku dlatego nie chcialem regulowac wolnych obrotow bo mysle ze gdy ustawie wieksze to i tak bedzie ten spad obrotow a pozniej wskocza mi normalne obroty takie jakie ustawie

Nie, nie koniecznie.
Bo obroty reguluje się z odłączonym regulatorem obrotów sterowanym przez ECU, który prawdopodobnie odpowiada za to wahnięcie.
iambasta napisał/a:
a i tak najgorsze jest to ze gasnie podczas proby jazdy ;)

A sprawdzałeś sondę lambda?
I jak gaśnie, to jak dużo gazu dodajesz?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
iambasta 



Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Kraków

Rover 600

Wysłany: Czw Gru 03, 2009 14:41   

to faktycznie, bede regulowal obroty zaraz. sondy nie sprawdzalem, do tego potrzebny jest jakis sprzet, a ja nie mam nic poza kilkoma srubokretami i kluczami...

gasnie tylko na biegu, jak chce jechac, gdy stoi na luzie moge dodawac gazu ile chce i nie zgasnie... ale jak wrzucam 1 bieg, chce jechac, obroty moze dojda do 2500 i od razu spadja do 0 i silnik gasnie
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Czw Gru 03, 2009 14:42   

To wachnięcie przez 2 sek. o którym piszecie to przypadłość silników Hondy w tym okresie tzn jesienno-zimowym na forum Accord'a chłopaki też nie mogą dojść co jest,prawdopodobnie odpowiada za to niska temp. otoczenia i wilgotność podczas gdy w okresie letnim podczas wyższych temp. taki problem nie występuje tak samo na rozgrzanym silniku,sam to u siebie zauważyłem,regulację obr. biegu jałowego to jak wspomniał maciej dokonuje się z odłączoną wtyczką od IAC na rozgrzanym silniku,no jak masz nowe kable,palec i kopułkę to zostały jeszcze świece,filtr paliwa i tak jak pyta maciej gdy gaśnie to jak dużo gazu dajesz? od razu gaśnie po naciśnięciu pedału gazu czy tylko w czasie jazdy?Może występuje gdzieś nieszczelność w układzie dolotowym lub paliwowym być może pompa paliwa się kończy ale to trudno ot tak wywróżyć,maciej wspomniał też o sondzie lambda być może źle odczytuje skład mieszanki i silnik tak reaguje...
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
iambasta 



Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Kraków

Rover 600

Wysłany: Czw Gru 03, 2009 14:53   

obroty mu spadaja bardzo szybko na gazie, nie zaleznie ile gazu bede dodawal, ale dzieje sie to po 2500obrotow
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4529
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 03, 2009 14:54   

A na benzynie jak?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
iambasta 



Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Kraków

Rover 600

Wysłany: Czw Gru 03, 2009 15:58   

filtr paliwa wymieniany do miesiaca czsu

[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 14:55 ]
wlasnie teraz sprawdzalem tylko na benzynie, w ogole nie przelaczalem na gaz

[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 15:58 ]
ok, zrobilem regulacje obrotow, faktycznie po odlaczeniu ukladu IAC obroty byly niebezpiecznie nisko. zrestartowalem ECU i uruchomilem auto, obroty ladniej sie zachowywaly, ale auto zgaslo jak zawsze.... a teraz problem mam taki ze w ogole nie chce odpalic, to juz wyglada na blad elektryki... auto musze holowac do mechanika bo nie dojade i sam nie dojde co to...

dzieki wszyscy...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [620] Obroty spadaja i auto gasnie - LPG
LanDrYn Rover serii 600, Honda Accord 5 Sob Kwi 23, 2011 21:23
tomason
Brak nowych postów [R620] SPADAJĄ OBROTY! AUTO GAŚNIE!
POMÓŻCIE KOLEDZY
RAFAL321 Rover serii 600, Honda Accord 8 Pią Wrz 28, 2007 11:45
giewu
Brak nowych postów [R600] Spadające obroty
na każdym z biegów dochodzi do 1,5tys obr i spada do 1tys
rapee Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Kwi 12, 2010 20:50
zimek-1985
Brak nowych postów [R600] Spadające obroty do 0
upierdliwy problem...
jptomczyk Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Lut 24, 2010 16:00
leszczu
Brak nowych postów [R620] Spadające obroty
Wiele prób i nic...
Mich Rover serii 600, Honda Accord 8 Sob Lut 09, 2008 09:31
Mich



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink