Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 2.0 iDT 00"] CHRUKOTA ABS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 2.0 iDT 00"] CHRUKOTA ABS

Coś z ABS
Autor Wiadomość
Kasa313 




Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 140
Skąd: Mielec

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 15, 2009 11:08   [R45 2.0 iDT 00"] CHRUKOTA ABS

Witam.
W moim roverku na letnich oponach chciałem spróbować zachamować ostro na śniegu, mam 15" aluski i letnie opony, zamiast zahamować pedał zaczęło mi cofać i jakby tryby w abs tak chrukotały coś dźwięk jak czasm niechce wejść np. wsetczny? TO normalne czy po prostu wina zjebanego abs?>
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 15, 2009 11:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 15, 2009 11:19   

po prostu zadziałał ci abs i tyle :wink:
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Gru 15, 2009 11:56   

No a myślisz że dlaczego niektórzy odłączają ABS? :wink: Prawda jest taka, że generalnie ABS wydłuża drogę hamowania, zapobiegając całkowitemu zablokowaniu kół, a tym samym ewentualnemu poślizgowi i braku kontroli nad jadącym w poślizgu autem (skręcając kołami które są zablokowne np na lodzie i tak auto nie zareaguje). Także ostrożnie z tym ostrym chamowaniem z ABS-em w trakcie zimy bo można skończyć na czyjejś :dupa: . Chociaż zima generalnie bez ABS też trzeba uważać :wink: . Poza tym biegiem po zimówki leć :razz:

Pozdrawiam
 
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Wto Gru 15, 2009 14:48   

Kasa313, tak to ma działać potwierdzam to co przedmówcy napisali
 
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Wto Gru 15, 2009 15:44   

dokładnie, ja początkowo też byłem zdziwiony dziwnym dźwiękiem i biciem po pedale hamulca ale się okazało że tak ma być :P
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Gru 15, 2009 17:49   

Cóż, wiadomości nie są zbyt dobre (aż nie chce myśleć co by było gdybyście kciuków nie trzymali!).
Niestety uszczelka była cała - prawdopodobnie pęknięta jest głowica. Operacja więc nieco się wydłuży.
W warsztacie powiedzieli ze niedawno mieli roverka z tym samym problemem.

W załącznikach edukacyjnie wnętrze mojego silnika :)
Ostatnio zmieniony przez sobrus Wto Gru 15, 2009 17:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Gru 15, 2009 17:50   

sobrus, eee czy to aby do t ego tematu?
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Gru 15, 2009 17:52   

hmm rzeczywiście ... całkiem nie :( gdzie ja mam oczy.
Zaraz coś zrobie z tym postem, jak sie nie uda to moderator sie przyda :)
A chrobotanie ABS to oczywiście norma ;)

edit:
nie moge go juz usunać, prosze o przeniesienie posta do tego tematu :oops:
http://forum.roverki.eu/v...=47028&start=20
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Gru 15, 2009 18:19   

sobrus, nie usuniesz bo pojawił się następny.
Jakby czapaja, usunął swój to może wtedy by się udało usunąć Twój ale najpierw spróbuj usunąć ten nad moim jak bym usunął swojego.
Takie moje podejrzenia...

Jak nie zatrybi to skopiuj swojego posta z tymi fotkami i wklej we właściwe miejsce...
 
 
Kasa313 




Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 140
Skąd: Mielec

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 16, 2009 18:01   

Mam jeszcze jedno pytanie czy wy słyszycie to chrebotanie w kołach taki dzwiek jak wsteczny nie chce wejsc?
Czy tylko pedał?>
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 16, 2009 18:05   

bociannielot napisał/a:
o a myślisz że dlaczego niektórzy odłączają ABS? Prawda jest taka, że generalnie ABS wydłuża drogę hamowania, zapobiegając całkowitemu zablokowaniu kół, a tym samym ewentualnemu poślizgowi i braku kontroli nad jadącym w poślizgu autem (skręcając kołami które są zablokowne np na lodzie i tak auto nie zareaguje). Także ostrożnie z tym ostrym chamowaniem z ABS-em w trakcie zimy bo można skończyć na czyjejś . Chociaż zima generalnie bez ABS też trzeba uważać . Poza tym biegiem po zimówki leć

Pozdrawiam
tak ABS zwieksza droge hamowania na sliskiej nawierzchni. Nie zgodze sie jednak do konca gdyz na suchym badz tez morym asfalcie on jednak ta droge skraca ... chociaz w zimie tez sie przydaje, bo niektorzy i tak odruchowo kreca kierownica zeby ucicec przed przeszkoda :)
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Gru 16, 2009 18:12   

Jak sie ma ABS to trzeba mieć dobre opony. Może i paradoks, ale tak jest.
Powinien się właczac tylko w sytuacjach awaryjnego gwałtownego hamowania a nie z byle powodu, bo opona się ślizga.
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Sro Gru 16, 2009 18:14   

Kasa313 napisał/a:
czy wy słyszycie to chrebotanie w kołach

Ja słyszę
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Gru 16, 2009 19:37   

magneto napisał/a:
Ja słyszę
Dlatego słychać w kołach działanie ABSu, to tam właśnie on ma działać. Słychać wielokrotne zaciskanie się klocków na tarczy. Może być też słychać z pod maski wycie silniczka pompy ABSu ;)

Kot napisał/a:
tak ABS zwieksza droge hamowania na sliskiej nawierzchni. Nie zgodze sie jednak do konca gdyz na suchym badz tez morym asfalcie on jednak ta droge skraca ...

Dokładnie tak. Abs zwiększa też drogę hamowania na żwirze i sypkim piachu.
Ale za to auto daje się starować.
bociannielot napisał/a:
No a myślisz że dlaczego niektórzy odłączają ABS?

Dla mnie to skrajna głupota i debilizm... :sad:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sro Gru 16, 2009 20:06   

sobrus napisał/a:
Jak sie ma ABS to trzeba mieć dobre opony. Może i paradoks, ale tak jest.


I amortyzatory też powinny być w dobrej formie...
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 16, 2009 20:48   

filo napisał/a:
I amortyzatory też powinny być w dobrej formie...

dokladnie bo kolo nie traci kontaktu z nawierzchnia i jak tylko kolo sie przyblokuje, czujnik nie wykryje ruchu i uruchomi ABS ...
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 10:23   

sobrus napisał/a:
Jak sie ma ABS to trzeba mieć dobre opony.


Cos w tym jest, na letnich prawie sie nie zalaczal(nowki opony), a na zimowkach (uzywane juz byly z autem, dwie tylko zmienilem, ale tez na uzywki - to na ten sezon tylko) i zalącza sie nawet wtedy gdy nie powinno byc problemu(jakiś znawca nie jestem, ale troche juz przejzdzilo sie zima :razz: :wink: .
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 11:00   

bociannielot napisał/a:
zalącza sie nawet wtedy gdy nie powinno byc problemu

Na ślisko nie ma przeproś :wink:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 17, 2009 11:22   

bociannielot, a sprawdzales czy zaden pierscien nie jest uszkodzony?? sprawdz i wtedy sie okaze ;)
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 11:39   

Nie sprawdzalem, teraz to musialbym na kanal gdzies wjechac... ehh ta zima :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Lis 18, 2010 02:41
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [rover 416si] Jak wybic tuleje wahacza - "cukierek"
danielp1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Kwi 11, 2012 10:26
Adrian
Brak nowych postów [R416] Podczas jazdy pedał sprzęgła "chodzi"
r_afal Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Mar 13, 2009 08:41
kostas
Brak nowych postów [R420]Po wymianie poduszki "olejowej"drży całe wnę
basti Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Lip 13, 2013 14:27
basti
Brak nowych postów [R420 D '96] Tylny hamulec "rudy", przedni piszczy
Czy to normalne? Takie ta hamulcowe sprawy...
Kabotyn Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Lis 13, 2009 11:42
darek_wp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink