Wysłany: Sob Gru 19, 2009 18:19 [R75] Pomoc w indentyfikacji elementu
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie
Witam,
Dwa pytania:
1. Co to jest zaznaczone zielonym kółkiem? Pisze na tym delphi 1997279.
2. Jaki wężyk powinien być w miejscu oznaczonym czerwonym kółkiem?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 04, 2010 14:20, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 19, 2009 18:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sob Gru 19, 2009 19:39
ja o to zakladalem temat:-) też. to jest zawor powrotu oparów. to tak tyka, a u mnie mocowanie do tego jakieś kiepawe na oslonie aku i mnie to dawalo rezonans na obudowe aku ze klekot dochodzil az sie ludzie pytali czy mam disla:-) po zalozeniu tematu koledzy wyjasnili coto i do czego sluzy:-) ogolnie kawalek gabki pomogl i nie wali mi juz:-)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Gru 19, 2009 21:50
leszek95b, jest to zawór regulacyjny,sterowany przez ECM i pod jego kontrolą , który w korzystnych warunkach ( jak silnik jest ciepły ) przesyła opary paliwa ze zbiornika do kolektora dolotowego by je spalić z mieszanką . Ekologia.
Do zaworu podłączone są dwa przewody , jeden ze zbiornika paliwa ( ten o który pytasz ) i drugi do podciśnienia kolektora ,no i przewody elektryczne.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Gru 19, 2009 22:13
Mar35ek napisał/a:
Jak działa zawór powrotu oparów?
Jak silnik jest zimny lub na biegu jałowym ECM zamyka zawór by nie wzbogacać niekorzystnie ( dla katalizatora ) mieszanki. Po nagrzaniu silnika i pod obciążeniem, ECM otwiera zawór i następuje przepływ gazów do przepustnicy dzięki podciśnieniu. To tak z grubsza.
Chciałbym dodać że od dołu znajduje się wejście na wtyczkę,która była wyciągnięta.
Po włożeniu na miejsce wtyczki nie widzę zmian w pracy silnika.Niepokoji mnie nato-
miast brak rurki(rurek?)Czy na dłuższą metę takie braki mają negatywny wpływ na
silnik? Jak działa zawór powrotu oparów?
PS Dzięki za fotkę Leszek95b
[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 22:06 ]
...ok wiem już co to jest,czy montaż instalacji gazowej mógł mieć wpływ na demontaż
tych rurek?
SeniorA pisze "-w korzystnych warunkach(jak silnik jest ciepły)...czyli po osiągnięciu
temperatury cały czas pracy silnika?
co do gazu to mógł mieć wpływ bo mogli go odłączyć, być może był walnięty i ktoś go odłączył, sprawdz czy czasem nie widać patrząc z góry gdzieś tego weżyka do podłączenia, bo wątpię w jego demontaż, może go gdzieś wciśnięto. Sam zawór nie tworzy jakiegoś problemu bo ja miałem go z rok czasu odłączonego i to nie w jednym aucie już:)
Po prostu służy on do zmniejszenia zanieczyszczenia w spalinach. Poszukaj wężyka może uda się go wskrzesić.
tak,te opaski to niemiecka robota...przewód w tym miejscu był pęknięty i to wstawili
na moje rozeznanie od instalacji lpg-na pewno jutro sprawdzę dzięki SeniorA
a jeśli odłączone to elektryka powinna być odłączona jak poprzednio?
_________________ Rób co uważasz,uważaj co robisz....
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sob Gru 19, 2009 22:22
mogło być tak ze jak jeździsz na gazie to odlaczyli go zeby paliwa opary nie wpadaly do dolotu jak gaz jest podawany. (moze to moj domysl) ja co prawda niemialem takiego powrotnego urzadzenia w mazdzie ale mialem kiedys tak ze woz podawal i gaz i benzyne na raz i to wogole nie jechalo:-) porpostu martwy silnik byl, wiec moze odlaczyli zeby opary benzyny nie szly do silnika jak gaz idzie?
jeśli odłączone to elektryka powinna być odłączona jak poprzednio?
uważam,że tak.
me to...
ps: te złączki( opaski ) na przewodzie nie budzą mojego zaufania, miałem kiedyś tak samo złączony przewód od sprzęgła, po 3 miesiącach, w zime przy -20 spadł i do pracy jechałem autobusem, zazwyczaj przewody te mają grube ściany i zazwyczaj po to bo jednak jest tam dość spore ciśnienie które bezlitośnie wykorzystuje każdą szczelinę... sprawdz to na wszelki wypadek
no tak, ale gdzie szukać węża od zbiornika? w dwójkę go szukaliśmy pod maską i nie można było nic takiego znaleźć. może jest jakis charakterystyczny punkt, gdzie będzie ten wężyk przymocowany...?
no tak, ale gdzie szukać węża od zbiornika? w dwójkę go szukaliśmy pod maską i nie można było nic takiego znaleźć. może jest jakis charakterystyczny punkt, gdzie będzie ten wężyk przymocowany...?
owy wąż leci pionowo z dołu jest dość gruby, zakończony powinien być wtyczką, leci parę cm od ściany grodziowej silnika z wnętrzem auta, zaraz przy macie. jest na tyle gruby i sztywny że napewno nie został zgięty i gdzieś wciśnięty, albo ucięty albo gdzieś podpięty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum