Forum Klubu ROVERki.pl :: [L-Series 2.0,freel] Złe paliwo :(
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 18:37
[L-Series 2.0,freel] Złe paliwo :(
Autor Wiadomość
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 21, 2009 09:55   

mentos jeśli masz dużo paliwa to je spuść a jeśli nie to zalej do pełna dobrego paliwa plus dodatek z antyżelem i będzie dobrze
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 21, 2009 09:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Pon Gru 21, 2009 09:56   

Zrobi się cieplej ( a w tym tygodniu ma być powyżej 0) , to parafina się rozpuści w zbiorniku , dodatkowo jak wpłynie ci ciepłe paliwo z linii powrotnej to będzie szybciej. Jeżeli masz na chodzie do dolej dobrej ropy + dodatek i powinno być ok.

Ja czekam na nowy filtr paliwa
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 10:48   

No ja kazałem Tacie kupić jakiś dodatek i zalać pod korek paliwkiem zimowym z pewnego źródła.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 11:12   

W naszym kraju paliwo potrafi położyć benzyniaka, nie mówiąc juz o dieslach.
Jak ktoś dba o silnik tankuje Pb98 nie ze względnu na oktanowość, ale po prostu nieraz jest lepszej jakości.

A ja sobie położyłem wtryskiwacze gazowe (miejmy nadzieje że tylko to) tankując na renomowanej stacji LPG. Od teraz tylko gaz shell.
Nie będę rzucać publicznie oskarżeń, bo nie wiem czy to na pewno była wina paliwa ale więcej tam nie zatankuje.
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Pon Gru 21, 2009 22:08   

Autko żyje :mrgreen:

Dzisiaj korzystając z małego mrozu polazłem na parking. Napompowałem gruszką do twardości, podgrzałem 3 razy , zakręciłem i po chwili kręcenia ożył :twisted:
Rozgrzałem trochę na wolnych (w końcu stał biedak prawie 3 dni), pojechałem na stację i zalałem 3 litry benzyny 95 (do ok 25 litrów). I jeździ bez problemu. Sporo dzisiaj przejechałem , i jeszcze jadę żeby to paliwo stare w przepalić. Jutro przyjedzie nowy filtr to profilaktycznie wymienię....

BTW: Czy gruszka powinna być twarda cały czas , czy tylko w momencie jak napompuje ręcznie ? Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi, jak pompuje to robi się twarda. Po jeździe na parkingu dolewałem płynu do spryskiwaczy i z ciekawości sprawdziłem i była miękksza , mogłem ze 2-3 razy wcisnąć. Nie zasysa jej i chodzi bez problemu
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 22:55   

Ja gruszke cały czas miałem twardą, więc paliwo defakto było
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Pon Gru 21, 2009 23:01   

Ja się właśnie zacząłem zastanawiać czy ta gruszka powinna zostać twarda ?

po zgaszeniu silnika , jak chwilkę postoi mogę ją parę razy wcisnąć. (nie jest pusta , ale twarda na tyle żeby nie dało się jej wcisnąć też nie) Nie zwróciłem uwagi jak było wcześniej
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 23:15   

jak silnik pracuje, to gruszka nie jest twarda :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Pon Gru 21, 2009 23:20   

czyli rozumiem że chwilę po zgaszeniu , jak mogę ją wcisnąć kilka razy kciukiem jest jak najbardziej OK...

Rozumiem że na niej zatrzymuje się paliwo żeby nie spłynęło do baku , no i chwilę musi to zająć zanim stwardnieje :]
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Gru 22, 2009 19:17   

Niestety ten skyyd to może być pomyłka - w poniedziałek kierowca ciężarówki pokazywał mi jak wygląda ten środek po potraktowaniu go temperaturą ~ -20oC - gęsta breja - ja bym tego nie wlał nawet do szamba.

ten sam kierowca pokazał też mi jakiś niemiecki środek - droższy od skyyda ale przynajmniej w takich samych temperaturach był kompletnie płynny
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 22, 2009 19:21   

Cytat:
Niestety ten skyyd to może być pomyłka - w poniedziałek kierowca ciężarówki pokazywał mi jak wygląda ten środek po potraktowaniu go temperaturą ~ -20oC - gęsta breja - ja bym tego nie wlał nawet do szamba.


99% środków antyparafinowych gęstnieje w niskich temp .... co nie znaczy, że nie działają w zetknięciu z ON ;) producenci sami o tym piszą na opakowaniach ;) Wlewanie tego do już zastygnietego ukłądu paliwowego nie ma sensu ... takie środki się dolewa przy tankowaniu po prostu ... później to musztarda po obiedzie ;) A Skydd działa .. zeszłej zimy stosowałem i żadnych problemów z paliwem :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Gru 22, 2009 19:33   

win32 napisał/a:
...pojechałem na stację i zalałem 3 litry benzyny 95...

Hmm, nie spotkałem się z takim czymś by do diesla profilaktycznie wlewać benzynę i chyba raczej tak robić nie będę :P
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Gru 22, 2009 19:54   

saute napisał/a:
można dolać benzyny bezołowiowej , ale nie pamiętam proporcji ... wiem , ze nawet mercedes swego czasu zalecał , jak nie było jeszcze takich cud zimowych paliw i dodatków :wink:

w proporcji 1:10 ja tak leje od kilku lat i wszystko dobrze
win32 napisał/a:
No i koniec... dzisiaj pięknie odpalił , pochodził , przejechałem kawałek i stanął. Zaświecił się check engine (pewnie błąd mieszanki, albo cuś) i koniec . Kręci ale już nie odpala. Gruszka miękka - ale nie zassana.

Filtr do wymiany, paliwo albo do odessania, albo musi postać i poczekać aż będzie cieplej...

Szlag by trafił te polskie stacje

ja zalałem w zeszła niedziele jeszcze przed mrozami na Statoil Diesel Gold, żeby nie mieć problemów....i co?! Ig....no to warte jest! Zamarzło i tyle było z jazdy przy -20. win32, Wymień filtr, zalej ropy i dolej ze 3-4 litry zwykłej bezołowiowej. Nic ci już nie zamarznie i żadnych niespodzianek nie będzie;)
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
jarzynek13 




Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 14
Skąd: Działdowo

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 22, 2009 21:59   

Wymiana filtru paliwa.powinno pomoc.a jezeli nie jestescie pewni co lejecie do zbiornika czy ropka letnia czy zimowa to lepiej dolac jakis specyfik.ja dolalem 1l nafty na 20l ropy.chodzi jak lalala.a mialem zalana letnia rope.
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Wto Gru 22, 2009 22:58   

Przed laniem pytałem wielu osób , w tym mechaników nawet z serwisu LR. L-Series jest na tyle starą konstrukcją że jej nie zaszkodzi. Ok 5% benzyny w ropie nie jest zabójcze. Co innego sama benzyna - wtedy może być źle.

Taki zapis znajdziesz też między innymi w instrukcjach do starszych modeli Audi , Mercedesa czy VW.

Nie wiem jak by to zadziałało np na nowy silnik powiedzmy hondy czy toyoty, ale tutaj jest git. Auto śmiga - jutro wymieniam filtr paliwa bo dzisiaj przyszedł.

No tylko jak to z tą gruchą jest co pytałem parę postów wcześniej ?
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 09:54   

win32 napisał/a:
No tylko jak to z tą gruchą jest co pytałem parę postów wcześniej ?

Ja gruszkę wymieniłem na nową 2 tygodnie temu. Przypuszczałem, że w starej jest uszkodzony zaworek zwrotny i puszcza paliwo do baku. Po demontażu okazało się, że miałem rację. Poprzednio, jak auto postało dłużej to stara gruszka była wyraźnie miękka - dało się ją ścisnąć ok. 10 razy. Teraz nowa jest twarda - ścisnę max. 3 razy. W obu przypadkach, przy pracującym silniku gruszka jest miękka i da się swobodnie ściskać.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 10:26   

win32 napisał/a:
No tylko jak to z tą gruchą jest co pytałem parę postów wcześniej ?
Już Ci Brt odpowiedział, że pon odpaleniu samochodu staje się miększa i to jest normalne. Ja tylko mogę powtórzyć i potwierdzić jego słowa ;) .
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 11:57   

Kurcze a mój benzyniak (nawet zagazowany) zapalił na dotyk przy -15 mimo ze rozrusznik ledwo zakręcił (bo tydzień stał) :cool: .
Diesle są dobre ale paliwo mamy do nich fatalne :(

Spróbujcie Lukoil (głowy sobie uciąć nie dam czy taki dobry faktycznie bo nie mam diesla).

btw co sądzicie o biodieslu? Jak to sie sprawuje?
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pią Gru 25, 2009 19:26   

sobrus napisał/a:
co sądzicie o biodieslu? Jak to sie sprawuje?

Bio, tankowany na "Bliskiej"->brak mocy + czarny dym (zalany w lecie) :evil:
O o(r)lenie już pisałem :evil: . Obecnie Schell :mrgreen: .
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Gru 25, 2009 20:37   

Ano to sadzimy o BIO ze to paliwo kompletnie nie nadaje sie do tego auta.
Jak masz silnik TD4 to wiedz że jest to silnik wzięty od BMW.
BMW bardzo wyraźnie pisze że stosowanie paliw BIO może bardzo skutecznie uszkodzić ten silnik i jeżeli to wykryją natychmiast traci on gwarancję.
Teraz juz wiesz dlaczego czarny dymek był.
Jeśli diesel zima to najlepsze paliwo jest na Shell albo na Statoil
Tata ma firmę transportowa gdzie paliwo liczy sie w tysiącach litrów więc wiem co piszę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez 1.9D 2002r] Zamarznięte paliwo, co robić
LookMyWay Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 9 Sob Lut 01, 2014 14:06
Brt
Brak nowych postów [polonez 1.8 16v k-series] Swap. 1.8 16v w polonezie
Seba_OBR Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 67 Pią Wrz 16, 2011 20:09
Seba_OBR
Brak nowych postów [1.4 16v k-series]Wymiana uszczelki pod glowica - Śląsk
Tomi Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 27 Pią Kwi 27, 2007 23:01
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink