mentos jeśli masz dużo paliwa to je spuść a jeśli nie to zalej do pełna dobrego paliwa plus dodatek z antyżelem i będzie dobrze
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 09:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 09:56
Zrobi się cieplej ( a w tym tygodniu ma być powyżej 0) , to parafina się rozpuści w zbiorniku , dodatkowo jak wpłynie ci ciepłe paliwo z linii powrotnej to będzie szybciej. Jeżeli masz na chodzie do dolej dobrej ropy + dodatek i powinno być ok.
W naszym kraju paliwo potrafi położyć benzyniaka, nie mówiąc juz o dieslach.
Jak ktoś dba o silnik tankuje Pb98 nie ze względnu na oktanowość, ale po prostu nieraz jest lepszej jakości.
A ja sobie położyłem wtryskiwacze gazowe (miejmy nadzieje że tylko to) tankując na renomowanej stacji LPG. Od teraz tylko gaz shell.
Nie będę rzucać publicznie oskarżeń, bo nie wiem czy to na pewno była wina paliwa ale więcej tam nie zatankuje.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 22:08
Autko żyje
Dzisiaj korzystając z małego mrozu polazłem na parking. Napompowałem gruszką do twardości, podgrzałem 3 razy , zakręciłem i po chwili kręcenia ożył
Rozgrzałem trochę na wolnych (w końcu stał biedak prawie 3 dni), pojechałem na stację i zalałem 3 litry benzyny 95 (do ok 25 litrów). I jeździ bez problemu. Sporo dzisiaj przejechałem , i jeszcze jadę żeby to paliwo stare w przepalić. Jutro przyjedzie nowy filtr to profilaktycznie wymienię....
BTW: Czy gruszka powinna być twarda cały czas , czy tylko w momencie jak napompuje ręcznie ? Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi, jak pompuje to robi się twarda. Po jeździe na parkingu dolewałem płynu do spryskiwaczy i z ciekawości sprawdziłem i była miękksza , mogłem ze 2-3 razy wcisnąć. Nie zasysa jej i chodzi bez problemu
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 364 Skąd: Racibórz
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 22:55
Ja gruszke cały czas miałem twardą, więc paliwo defakto było
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 23:01
Ja się właśnie zacząłem zastanawiać czy ta gruszka powinna zostać twarda ?
po zgaszeniu silnika , jak chwilkę postoi mogę ją parę razy wcisnąć. (nie jest pusta , ale twarda na tyle żeby nie dało się jej wcisnąć też nie) Nie zwróciłem uwagi jak było wcześniej
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 19:17
Niestety ten skyyd to może być pomyłka - w poniedziałek kierowca ciężarówki pokazywał mi jak wygląda ten środek po potraktowaniu go temperaturą ~ -20oC - gęsta breja - ja bym tego nie wlał nawet do szamba.
ten sam kierowca pokazał też mi jakiś niemiecki środek - droższy od skyyda ale przynajmniej w takich samych temperaturach był kompletnie płynny
Niestety ten skyyd to może być pomyłka - w poniedziałek kierowca ciężarówki pokazywał mi jak wygląda ten środek po potraktowaniu go temperaturą ~ -20oC - gęsta breja - ja bym tego nie wlał nawet do szamba.
99% środków antyparafinowych gęstnieje w niskich temp .... co nie znaczy, że nie działają w zetknięciu z ON producenci sami o tym piszą na opakowaniach Wlewanie tego do już zastygnietego ukłądu paliwowego nie ma sensu ... takie środki się dolewa przy tankowaniu po prostu ... później to musztarda po obiedzie A Skydd działa .. zeszłej zimy stosowałem i żadnych problemów z paliwem
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 19:54
saute napisał/a:
można dolać benzyny bezołowiowej , ale nie pamiętam proporcji ... wiem , ze nawet mercedes swego czasu zalecał , jak nie było jeszcze takich cud zimowych paliw i dodatków
w proporcji 1:10 ja tak leje od kilku lat i wszystko dobrze
win32 napisał/a:
No i koniec... dzisiaj pięknie odpalił , pochodził , przejechałem kawałek i stanął. Zaświecił się check engine (pewnie błąd mieszanki, albo cuś) i koniec . Kręci ale już nie odpala. Gruszka miękka - ale nie zassana.
Filtr do wymiany, paliwo albo do odessania, albo musi postać i poczekać aż będzie cieplej...
Szlag by trafił te polskie stacje
ja zalałem w zeszła niedziele jeszcze przed mrozami na Statoil Diesel Gold, żeby nie mieć problemów....i co?! Ig....no to warte jest! Zamarzło i tyle było z jazdy przy -20. win32, Wymień filtr, zalej ropy i dolej ze 3-4 litry zwykłej bezołowiowej. Nic ci już nie zamarznie i żadnych niespodzianek nie będzie;)
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
Wymiana filtru paliwa.powinno pomoc.a jezeli nie jestescie pewni co lejecie do zbiornika czy ropka letnia czy zimowa to lepiej dolac jakis specyfik.ja dolalem 1l nafty na 20l ropy.chodzi jak lalala.a mialem zalana letnia rope.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 22:58
Przed laniem pytałem wielu osób , w tym mechaników nawet z serwisu LR. L-Series jest na tyle starą konstrukcją że jej nie zaszkodzi. Ok 5% benzyny w ropie nie jest zabójcze. Co innego sama benzyna - wtedy może być źle.
Taki zapis znajdziesz też między innymi w instrukcjach do starszych modeli Audi , Mercedesa czy VW.
Nie wiem jak by to zadziałało np na nowy silnik powiedzmy hondy czy toyoty, ale tutaj jest git. Auto śmiga - jutro wymieniam filtr paliwa bo dzisiaj przyszedł.
No tylko jak to z tą gruchą jest co pytałem parę postów wcześniej ?
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Gru 23, 2009 09:54
win32 napisał/a:
No tylko jak to z tą gruchą jest co pytałem parę postów wcześniej ?
Ja gruszkę wymieniłem na nową 2 tygodnie temu. Przypuszczałem, że w starej jest uszkodzony zaworek zwrotny i puszcza paliwo do baku. Po demontażu okazało się, że miałem rację. Poprzednio, jak auto postało dłużej to stara gruszka była wyraźnie miękka - dało się ją ścisnąć ok. 10 razy. Teraz nowa jest twarda - ścisnę max. 3 razy. W obu przypadkach, przy pracującym silniku gruszka jest miękka i da się swobodnie ściskać.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Kurcze a mój benzyniak (nawet zagazowany) zapalił na dotyk przy -15 mimo ze rozrusznik ledwo zakręcił (bo tydzień stał) .
Diesle są dobre ale paliwo mamy do nich fatalne
Spróbujcie Lukoil (głowy sobie uciąć nie dam czy taki dobry faktycznie bo nie mam diesla).
Ano to sadzimy o BIO ze to paliwo kompletnie nie nadaje sie do tego auta.
Jak masz silnik TD4 to wiedz że jest to silnik wzięty od BMW.
BMW bardzo wyraźnie pisze że stosowanie paliw BIO może bardzo skutecznie uszkodzić ten silnik i jeżeli to wykryją natychmiast traci on gwarancję.
Teraz juz wiesz dlaczego czarny dymek był.
Jeśli diesel zima to najlepsze paliwo jest na Shell albo na Statoil
Tata ma firmę transportowa gdzie paliwo liczy sie w tysiącach litrów więc wiem co piszę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum