Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820] Wiązka elektryczna, przebicia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R820] Wiązka elektryczna, przebicia

Rozładowywanie akumulatora vs patenty poprzedniego właściciela
Autor Wiadomość
UniculTLX 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Kraków

Rover 800

  Wysłany: Nie Sty 10, 2010 12:26   [R820] Wiązka elektryczna, przebicia
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam wszystkich :smile:
Generalnie problem jak w temacie, ale po kolei. Kupując rovera jedynymi patentami elektrycznymi wydawały się: podłączone na krótko wycieraczki i spryskiwacze oraz podprowadzenie ładowania kablem bezpośrednio z alternatora do klemy. Akumulator lubił się rozładować w jakieś 4 dni bez uruchamiania silnika. Wyżej wymienione modzenia doprowadziłem do stanu oryginalnego, wydawało się że już będzie ok, ale jednak wciąż gdzieś prąd uciekał. Dwa dni temu zabrałem się za sprawdzanie poszczególnych kabli, wziąłem sobie schematy z Haynes'a i porozcinałem izolację wiązki elektrycznej idącej od skrzynki bezpieczników pod maską. Otóż moim oczom ukazała się taśma izolacyjna w kolorze "ice blue" którą owinięte zostały przedziwne połączenia kabli :shock: Nic dziwnego, że prąd gdzieś spiernicza. I tu moje pytanie - czy istnieją jeszcze jakieś inne, może nieco dokładniejsze schematy elektryczne roverka, niż te z książki Haynes'a?

Dzięki za wszelką pomoc :grin:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 22:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 10, 2010 12:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 10, 2010 12:34   

tak istnieją - RAVE :) http://www.roverki.wieniawa.net.pl/rave/ zasysać, motać, dawać ognia :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10938
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 12:39   

UniculTLX napisał/a:
czy istnieją jeszcze jakieś inne, może nieco dokładniejsze schematy elektryczne roverka, niż te z książki Haynes'a?

do Twojego są w RAVE, ale nie wiem czy w haynes'ie są niedokładne schematy... :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
UniculTLX 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Nie Sty 10, 2010 12:42   

Dzięki wielkie, zobacze jakie tamte są :grin:
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 12:53   

Dokładne schematy elektryczne do 800setki są w dokumencie: Mk2 Electrical.pdf
znajduje się on na płytce której obraz możesz ściągnąć stąd: SuperCD2.iso.

pobór prądu w stanie spoczynku nie powinien przekraczać 0.05A. Częsta usterka do uciekanie ok 0.2A prądu przez moduł pamięci fotela. wystarczy wyjąć bezpiecznik 10A spod fotela albo wyjąć czarny kabelek z modułu pamięci, można zainstalować przełącznik albo przekaźnik który by ten kabelek odłączał.
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#266790

Inny problem to słabe napięcie ładowania, u mnie jest 13.8V, gdzieś czytałem że jednak to jest zaniskie napięcie aby w pełni naładować akumulator w pracującym samochodzie, więc nic dziwnego że niemal co tydzień muszę swój aku podładowywać.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 13:18   

Też mam ten problem. Pamięć fotela to swoją drogą, teraz odpiąłem to jeden problem z głowy. Jednak ładowanie na akumulatorze też jest niskie, podobnie jak u Blue827. Najbardziej zauważalne jest to na wolnych obrotach kiedy to widać róznicę w świeceniu świateł, pracy dmuchawy i innych odbiorników elektrycznych. Po lekkim dodaniu gazu, tak gdzieś na 1500obr/min ładowanie wzrasta i wszystko wraca do normy. Podejrzewam padniętą którąś z diod w mostku prostowniczym w alternatorze.
 
 
 
UniculTLX 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Nie Sty 10, 2010 13:30   

Hmm, u mnie akurat obojętne czy silnik ma 900 czy 1900 obrotów całe oświetlenie świeci jednakowo. Natomiast przeraziły mnie te dzikie połączenia kabli na wiązce elektrycznej. Np zasuwają sobie 3 grubsze przewody, nagle mamy wyżej wspomnianą taśmę i robi się z nich jeden cieńki kabelek :shock:
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 13:54   

w 827 silnik kręci się dosyć wolno na jałowych obrotach, u mnie ~400 obr/min na lpg, na benzynie ~500 obr/min. Widocznie ma to wpływ na słabsze ładowanie, też widzę różnicę w świeceniu świateł.
 
 
UniculTLX 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Nie Sty 10, 2010 14:02   

Uuu, mi się wydaje, że 400 rot/min to aż za wolno. Przy tak niskich obrotach to nic dziwnego, że ładowanie takie sobie.
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 14:02   

UniculTLX, masz u siebie elektrycznie regulowane fotele z pamięcią ?
 
 
 
UniculTLX 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Nie Sty 10, 2010 14:03   

Elektrycznie regulowane - tak, ale bez pamięci.
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 14:05   

Sprawdzałeś jaki jest pobór prądu w stanie spoczynku ?
 
 
 
UniculTLX 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Nie Sty 10, 2010 14:13   

Tak, pobór miał mniej więcej właśnie około 0.2A
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Sty 10, 2010 14:22   

No to dość sporo. Proponuje ci wyciągać po jednym bezpieczniku i cały czas sprawdzać pobór prądu. Po wyjęciu któregoś z nich pobór powinien spaść do takiego jak podał Blue827, czyli 0,05A. Wtedy zawęzisz obszar poszukiwań tylko do tego jaki obejmuje obwód danego bezpiecznika.
 
 
 
UniculTLX 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Nie Sty 10, 2010 14:26   

Dzięki, spróbuje, rzeczywiście powinno sie udać znaleźć to przebicie :grin:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R820] Wiązka elektryczna
czy to może być oryginalne?
UniculTLX Rover serii 800 4 Czw Lut 25, 2010 23:50
UniculTLX
Brak nowych postów [R800] Elektryczna regulacja przednich reflektorów
AndrewS Rover serii 800 8 Sro Sie 26, 2009 20:16
AndrewS
Brak nowych postów [R820] Zbieżność
Grzesiek820 Rover serii 800 2 Sro Kwi 25, 2007 21:31
piter34
Brak nowych postów [R820] Impulsator
czy pasuje od R 618 620 ?
roboo Rover serii 800 7 Wto Lut 03, 2009 17:07
Gość
Brak nowych postów [R820] Workschop
dragi Rover serii 800 3 Sro Kwi 25, 2007 19:21
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink