Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si] Bollow off
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214Si] Bollow off
Autor Wiadomość
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 21:49   

Kozik napisał/a:
dłubniętych blow off coś faktycznie daje kucy

Nie daje, Zmniejsza opór jaki dostaje turbina po zamknięciu przepustnicy, przez co po dodaniu gazu dużo szybciej uzyskuje maksymalne ciśnienie doładowania, co lekko zwiększa przyspieszenie. Na hamowni niezależnie czy masz BOV, czy nie wyjdzie dokładnie to samo. Różnica może się pojawić w dolnych obrotach, jeśli rozpędzisz turbinę na niskim biegu(II), wrzucisz znacznie wyższy bieg(V) i z odrazu zaczniesz pomiar.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 17, 2010 21:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sty 17, 2010 22:04   

ty mowisz o westgate jesli chodzi ci o szybsze wkrecanie sie turbo ze sie westgate opoznia montojac regulator. Blow off sluzy do upustu nagromadzonego powietrza w dolocie jak pusci sie raptownie gaz. Standardowo jest zaworek ktory oddaje to nagromadzone cisnienie spowrotem w dolot co pomaga wyrownac cisnienia przed i za turbo, a blow off <zwykle atmosferyczny> to takie lepsiejsze urzadzenie od standardowego zaworka bo wypuszcze szybciej wiecej<dlatego slychac syczenie> co pomaga zachowac zywotnosc turbiny i zwykle wypuszcza na dwor. W niektorych uturbionych fabrycznie siln ikach jest problem z montarzem blow ofow atmosferycznych ze wzgledu ze zawor standardowy oddaje powietrze zpowrotem do dolotu za przeplywka a blow off na dwor:-) i niezgadza sie ilosc powietrza za przeplywka kompowi:-) ale to maly problem:-)
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 09:05   

Mówię o blow-off, bez jakiegokolwiek zaworu spustowego turbina by się prawie odrazu zatrzymała, przez ciśnienie zgromadzone w dolocie. Zawór spustowy wypuszcza powietrze, przez co turbina nie ma oporu i po zmianie biegu ma jeszcze bardzo wysokie obroty.
hvil napisał/a:
Standardowo jest zaworek ktory oddaje to nagromadzone cisnienie spowrotem w dolot co pomaga wyrownac cisnienia przed i za turbo

To jest DV - dump valve.
hvil napisał/a:
W niektorych uturbionych fabrycznie siln ikach jest problem z montarzem blow ofow atmosferycznych ze wzgledu ze zawor standardowy oddaje powietrze zpowrotem do dolotu za przeplywka a blow off na dwor:-) i niezgadza sie ilosc powietrza za przeplywka kompowi

W silnikach wyposażonych w MAF - po naszemu przepływomierz.
hvil napisał/a:
to takie lepsiejsze urzadzenie od standardowego zaworka bo wypuszcze szybciej wiecej

Można założyć DV wyrównujący ciśnienie znacznie szybciej od standartowego, ale większość zakłada BOV, bo robi głośniejsze psst. chyba wszystkie samochody seryjnie wyposażone w turbo mają jakiś zawór spustowy(może diesle nie mają, ale one mnie absolutnie nie interesują).
hvil napisał/a:
ty mowisz o westgate jesli chodzi ci o szybsze wkrecanie sie turbo ze sie westgate opoznia montojac regulator.

Westgate (brama zachodnia) nie ma nic wspólnego z turbodoładowaniem. ;)
Wastegate(brama śmieciowa) jest to zawór który ustala ilespalin przejdzie przez wirnik turbiny, a ile poleci bocznym kanałem. Wastegate nie ma zasadniczo wpływu na szybkość rozpędzania się turbiny, ponieważ jest całkowicie zamknięty i całe spaliny idą na wirnik. Gdy ciśnienie w dolocie uzyska maksymalną wartość regulator otwiera wastegate, puszczając część spalin kanałem bocznym, żeby zapobiec dalszemu wzrostowi prędkości obrotowej wirnika i ograniczyć ciśnienie w układzie dolotowym. Jest wiele rodzaji regulatorów ciśnienia doładowania (boost controller).
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Sty 18, 2010 10:20   

wiele ciekawych rzeczy można się dowiedzieć :)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sty 18, 2010 10:27   

Konix, może to się i maf nazywa:-) ja po kupnie zalozylem blow off do 75 ale kiczowo to przy tej budzie slychac bylo:-D to nie subaru:-D a do dv pojemniejszych i szybszych od standardowego to powiem szczerze tematu nie ogarnialem nigdy. Az sobie przeszperam j-ebaja ile toto i jakie ma mozliwosci.
 
 
Kamil79 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 207
Skąd: mazury



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 13:50   

Konix napisał/a:
Mówię o blow-off, bez jakiegokolwiek zaworu spustowego turbina by się prawie odrazu zatrzymała, przez ciśnienie zgromadzone w dolocie. Zawór spustowy wypuszcza powietrze, przez co turbina nie ma oporu i po zmianie biegu ma jeszcze bardzo wysokie obroty.
.

Masz sporo racji jednakże nie o zatrzymanie tu chodzi ale o zwolnienie wirnika, co nie wpłynie dobrze na reakcje silnika po zmianie biegu. Nie jest to także zdrowe dla turbiny kiedy powietrze po zamknięciu przepustnicy cofa się i wpada na rozpędzone łopatki kompresora wydając charakterystyczny dźwięk( http://www.youtube.com/watch?v=Hmvi2rMS6JM ) chatter sound.
Są samochody które seryjnie nie mają żadnego zabezpieczenia via 200sx i trzeba samemu Bova założyć w takim przypadku.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Sty 18, 2010 14:53   

Kamil79 czyli ten dźwięk to niewłaściwa praca i szkodliwa dla turbiny? bo tak zrozumiałem
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sty 18, 2010 21:21   

tez to slysze czasem:/

[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 21:20 ]
ale blow off to troche zle mi tu brzmial. na allegro znalazlem tylko jeden zamiennik dv do turbo:/jak myslicie czy to wina ze w roverku jest za slaby jakosciowo dv czy moj jest juz walniety? I czy a zlledrogo to nie bedzie szit bo troche dla mnie zastanawiajace urzadzenie z tego linku:

http://www.moto.allegro.p...o_zobaczyc.html

czy moze od subarki daloby sie zamoncic?

http://www.moto.allegro.p...za_wrx_sti.html

Moje pyt czy takie kaszlniecia od czasu do czasu to wina zuzytego juz dv czy poporstu jest tak od fabryki ze czasem zawor nie wyrabia.

Czy warto wogole go zmieniac? i czy na kolejny original, czy na ktorys z tych. Mam w domu blow offa atmosferycznego ale troche psst mi w wozie tym srednio pasuje ale jesli ma to go uzdrowic?<te kaszlniecia zaczely mnie martwic po tekscie Kamil79>
 
 
Kamil79 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 207
Skąd: mazury



Wysłany: Pon Sty 18, 2010 23:27   

Jeśli producent nie wyposażył auta w żaden DV lub Bov to widocznie ta szkodliwość jest marginalna, jednakże powszechnie uważa się że lepiej tego unikać i dbać o turbo jak najlepiej montując np. bova.

Ps Rover 75 faktycznie dziwnie wyglądałby sapiąc przy zmianie biegu ;)
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sty 18, 2010 23:31   

no ja zamontowalem zaraz po kupnie wlasciwie moje mechaniki ale wszyscy razem stwierdzilismy ze to zenua.:-) ale w 1.8T jest ten zawor w rowerku chyba?
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 19, 2010 19:22   

Ja po zakupie swojego myślałem nad tym, pytanie czy się da :) A narazie to strzela mi z wydechu więc jakiś efekt audio tak czy inaczej jest :mrgreen:
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 19, 2010 20:32   

A ktos odpowie na moje wątpliwości z ostu 3 wyzej? warto montowac taki zamiennik czy zostawic jak jest bo tak ma byc ze czasem kaszlnie turbo przy szybkim puszczeniu gazu:-) czy moze wstawic oryginalny nowy bo moj zpsuty ze kaszle.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si '98] Sprężyny
keraj83 Tuning mechaniczny 9 Sro Kwi 15, 2009 10:51
fr0sch
Brak nowych postów [r214Si 1.4 97r] Sportowe wałki
donmulanka Tuning mechaniczny 6 Pią Lut 01, 2008 19:48
hoosar
Brak nowych postów [R214Si, 96r] WYMIANA SILNIKA
ziurek Tuning mechaniczny 19 Sro Sty 16, 2008 23:12
michone
Brak nowych postów [R214si] pytanie o stożek
pcmirek Tuning mechaniczny 3 Pią Wrz 25, 2009 16:04
pcmirek
Brak nowych postów [r214Si 97r] Przelotowy wydech :)
donmulanka Tuning mechaniczny 27 Sob Paź 18, 2008 15:14
michone



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink