Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Nie Sty 17, 2010 21:49
Kozik napisał/a:
dłubniętych blow off coś faktycznie daje kucy
Nie daje, Zmniejsza opór jaki dostaje turbina po zamknięciu przepustnicy, przez co po dodaniu gazu dużo szybciej uzyskuje maksymalne ciśnienie doładowania, co lekko zwiększa przyspieszenie. Na hamowni niezależnie czy masz BOV, czy nie wyjdzie dokładnie to samo. Różnica może się pojawić w dolnych obrotach, jeśli rozpędzisz turbinę na niskim biegu(II), wrzucisz znacznie wyższy bieg(V) i z odrazu zaczniesz pomiar.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 17, 2010 21:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Sty 17, 2010 22:04
ty mowisz o westgate jesli chodzi ci o szybsze wkrecanie sie turbo ze sie westgate opoznia montojac regulator. Blow off sluzy do upustu nagromadzonego powietrza w dolocie jak pusci sie raptownie gaz. Standardowo jest zaworek ktory oddaje to nagromadzone cisnienie spowrotem w dolot co pomaga wyrownac cisnienia przed i za turbo, a blow off <zwykle atmosferyczny> to takie lepsiejsze urzadzenie od standardowego zaworka bo wypuszcze szybciej wiecej<dlatego slychac syczenie> co pomaga zachowac zywotnosc turbiny i zwykle wypuszcza na dwor. W niektorych uturbionych fabrycznie siln ikach jest problem z montarzem blow ofow atmosferycznych ze wzgledu ze zawor standardowy oddaje powietrze zpowrotem do dolotu za przeplywka a blow off na dwor:-) i niezgadza sie ilosc powietrza za przeplywka kompowi:-) ale to maly problem:-)
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Pon Sty 18, 2010 09:05
Mówię o blow-off, bez jakiegokolwiek zaworu spustowego turbina by się prawie odrazu zatrzymała, przez ciśnienie zgromadzone w dolocie. Zawór spustowy wypuszcza powietrze, przez co turbina nie ma oporu i po zmianie biegu ma jeszcze bardzo wysokie obroty.
hvil napisał/a:
Standardowo jest zaworek ktory oddaje to nagromadzone cisnienie spowrotem w dolot co pomaga wyrownac cisnienia przed i za turbo
To jest DV - dump valve.
hvil napisał/a:
W niektorych uturbionych fabrycznie siln ikach jest problem z montarzem blow ofow atmosferycznych ze wzgledu ze zawor standardowy oddaje powietrze zpowrotem do dolotu za przeplywka a blow off na dwor:-) i niezgadza sie ilosc powietrza za przeplywka kompowi
W silnikach wyposażonych w MAF - po naszemu przepływomierz.
hvil napisał/a:
to takie lepsiejsze urzadzenie od standardowego zaworka bo wypuszcze szybciej wiecej
Można założyć DV wyrównujący ciśnienie znacznie szybciej od standartowego, ale większość zakłada BOV, bo robi głośniejsze psst. chyba wszystkie samochody seryjnie wyposażone w turbo mają jakiś zawór spustowy(może diesle nie mają, ale one mnie absolutnie nie interesują).
hvil napisał/a:
ty mowisz o westgate jesli chodzi ci o szybsze wkrecanie sie turbo ze sie westgate opoznia montojac regulator.
Westgate (brama zachodnia) nie ma nic wspólnego z turbodoładowaniem.
Wastegate(brama śmieciowa) jest to zawór który ustala ilespalin przejdzie przez wirnik turbiny, a ile poleci bocznym kanałem. Wastegate nie ma zasadniczo wpływu na szybkość rozpędzania się turbiny, ponieważ jest całkowicie zamknięty i całe spaliny idą na wirnik. Gdy ciśnienie w dolocie uzyska maksymalną wartość regulator otwiera wastegate, puszczając część spalin kanałem bocznym, żeby zapobiec dalszemu wzrostowi prędkości obrotowej wirnika i ograniczyć ciśnienie w układzie dolotowym. Jest wiele rodzaji regulatorów ciśnienia doładowania (boost controller).
Konix, może to się i maf nazywa:-) ja po kupnie zalozylem blow off do 75 ale kiczowo to przy tej budzie slychac bylo:-D to nie subaru:-D a do dv pojemniejszych i szybszych od standardowego to powiem szczerze tematu nie ogarnialem nigdy. Az sobie przeszperam j-ebaja ile toto i jakie ma mozliwosci.
Mówię o blow-off, bez jakiegokolwiek zaworu spustowego turbina by się prawie odrazu zatrzymała, przez ciśnienie zgromadzone w dolocie. Zawór spustowy wypuszcza powietrze, przez co turbina nie ma oporu i po zmianie biegu ma jeszcze bardzo wysokie obroty.
.
Masz sporo racji jednakże nie o zatrzymanie tu chodzi ale o zwolnienie wirnika, co nie wpłynie dobrze na reakcje silnika po zmianie biegu. Nie jest to także zdrowe dla turbiny kiedy powietrze po zamknięciu przepustnicy cofa się i wpada na rozpędzone łopatki kompresora wydając charakterystyczny dźwięk( http://www.youtube.com/watch?v=Hmvi2rMS6JM ) chatter sound.
Są samochody które seryjnie nie mają żadnego zabezpieczenia via 200sx i trzeba samemu Bova założyć w takim przypadku.
Kamil79 czyli ten dźwięk to niewłaściwa praca i szkodliwa dla turbiny? bo tak zrozumiałem
_________________ Pozdrawiam Kozik
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pon Sty 18, 2010 21:21
tez to slysze czasem:/
[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 21:20 ]
ale blow off to troche zle mi tu brzmial. na allegro znalazlem tylko jeden zamiennik dv do turbo:/jak myslicie czy to wina ze w roverku jest za slaby jakosciowo dv czy moj jest juz walniety? I czy a zlledrogo to nie bedzie szit bo troche dla mnie zastanawiajace urzadzenie z tego linku:
Moje pyt czy takie kaszlniecia od czasu do czasu to wina zuzytego juz dv czy poporstu jest tak od fabryki ze czasem zawor nie wyrabia.
Czy warto wogole go zmieniac? i czy na kolejny original, czy na ktorys z tych. Mam w domu blow offa atmosferycznego ale troche psst mi w wozie tym srednio pasuje ale jesli ma to go uzdrowic?<te kaszlniecia zaczely mnie martwic po tekscie Kamil79>
Jeśli producent nie wyposażył auta w żaden DV lub Bov to widocznie ta szkodliwość jest marginalna, jednakże powszechnie uważa się że lepiej tego unikać i dbać o turbo jak najlepiej montując np. bova.
Ps Rover 75 faktycznie dziwnie wyglądałby sapiąc przy zmianie biegu
hvil [Usunięty]
Wysłany: Pon Sty 18, 2010 23:31
no ja zamontowalem zaraz po kupnie wlasciwie moje mechaniki ale wszyscy razem stwierdzilismy ze to zenua.:-) ale w 1.8T jest ten zawor w rowerku chyba?
A ktos odpowie na moje wątpliwości z ostu 3 wyzej? warto montowac taki zamiennik czy zostawic jak jest bo tak ma byc ze czasem kaszlnie turbo przy szybkim puszczeniu gazu:-) czy moze wstawic oryginalny nowy bo moj zpsuty ze kaszle.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum