tak z czystej ciekawosci bo wiem ze Zouza miala kiedys u siebie wieksza przepustnice w 1,6 mowila ze prawie nic nie daje a spalanie wieksze jak jest u Ciebie z spalaniem ?
Mojej lasce pali 8 litrów gazu w miescie na stagu 300, mi 10l . Wcale wiecej nie pali auto. Bo niby dlaczego miało by wiecej palic ? ? ? Niech mi ktos to wytłumaczy ? Przecież to nielogiczne ! To bardziej zalezy od stylu jazdy kierowcy! Jedyny moment przy którym moze ci wiecej spalic to pełne otwarcie przepustnicy! Jezeli jezdzisz tylko z pełnym otwarciem przepustnicy to mozesz odczuć róznicę w spalaniu Pozatym jezeli chcesz odczuc różnice i to ma działać to nie mozesz poprostu przełozyc przepustnicy! Musisz wyregulowac linkę tak zeby sie przepustnica otwierała na full, tzn ma byc idealnie poziomo przy pełnym gazie. Po drugie dolot zimnego powietrza i po trzecie czysty filtr powietrza albo jakas wkładka sportowa do puszki zeby przy filtrowaniu nie dławiło przelotu. Wtedy masz odczuwalną różnicę.
Mała przepustnica rózni sie od duzej tylko tym ze w duzej podaje tyle samo powietrza, ale w skrajnym położeniu może dac minimalnie wiecej i wtedy tez dostaniesz minimalnie wiecej paliwa! Ale nie musisz z tego wcale korzystac To nie są np. wieksze wtryskiwacze gdzie zawsze bedzie wiecej palił ! Jak ktoś chce ograniczyć spalanie to moze sobie na duzej przepustnicy założyc blokadę, tak zeby sie prawie nie otwierała. Wtedy bedzie miał duza przepustnice i mniejsze spalanie niz w serii heh
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 05, 2010 01:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Nie Lut 14, 2010 10:10
Witam wszystkich. Poczytałem wczoraj co i jak i dziś poszedłem zobaczyć co mam pod maską. Mam 1.4 16V wszystko oryginalne. Dolot to puszki idzie z pod reflektora za zderzaka nie wiem czy jest sens przerabiać. Ale jak zobaczyłem przepustnice to się okazało że mam aluminiową. Ze względu na oryginalne opaski nie zaglądałem do środka przepustnicy ale wygląda identycznie pak na zdjęciu wcześniej w którym to trzy przepustnice leżą koło siebie.
Pomogła: 20 razy Dołączyła: 28 Wrz 2001 Posty: 356 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Lut 14, 2010 10:20
Ma-Pi napisał/a:
Witam wszystkich. Poczytałem wczoraj co i jak i dziś poszedłem zobaczyć co mam pod maską. Mam 1.4 16V wszystko oryginalne. Dolot to puszki idzie z pod reflektora za zderzaka nie wiem czy jest sens przerabiać. Ale jak zobaczyłem przepustnice to się okazało że mam aluminiową. Ze względu na oryginalne opaski nie zaglądałem do środka przepustnicy ale wygląda identycznie pak na zdjęciu wcześniej w którym to trzy przepustnice leżą koło siebie.
Jeśli chcesz modyfikować dolot, to warto zacząć od poprawiania fabryki. Kolektor dolotowy jest odlewany i po rozkręceniu okazuje się, że w kanałach dolotowych znajdziemy nadlewy i nierówności. Dlatego pierwszym krokiem, który warto zrobić, to przeszlifowanie kanałów i wypolerowanie ich.
Kolektor plastikowy jest gładki i nie ma co tam zbytnio zbierac, szkoda czasu i życia na zajmowanie sie nim. Jezeli juz chcesz poprawiac farykę to zajmij sie głowicą i dopasuj kanały w wydechu i dolocie do kolektorów. Kolektor odlewany z aluminium jest w vvc i ma wieksze kanały (srednio 36 zamiast 34). Polecam wsadzenie go i przystosowanie do głowicy.
Kolektor aluminiowy jest tez w polonezie 1.4 16v i roverach przed 95r. Opłaca sie go powiekszyc przy głowicy gdzie jest zwezony do 31,5mm na 36mm i głowice na ssacych z 34mm na 36mm. Nie ma zbyt duzo nierównosci w nim ale troche mozna go wygładzić. Wydechowy w polonezach 1.4 to zeliwne 4-1, pomaga poprawa zakretów na 1 i 4-tym kanale. Bardzo duze zwężenia sa na wydechowych kanałach w głowicy kazdego silnika rovera serii k oprócz vvc. Mozna duzo podszlifować. O ile pamietam z 35mm na 41mm plynnie pod kolektor. Wlasnie to robie z kolegą w 2-ch poldkach z roverem. Ponizej zdjęcia z mojego. W roverze 416 juz mam to zrobione. wszystkie głowice (1.4,1.6 i 1.8) sa takie same, oprócz vvc. Wiec w kazdym mozna to zrobić. Polerowanie kanałów zostawiam maniakom. Wg mnie najlepiej odpowiednio powiekszyc, wyprofilowac i wyszlifowac kanały.Ewentualnie podpicowac na koncu papierem sciernym. Gdy jedziemy kanały frezem , pozniej kamieniem na wiertarce to wystarczą 2 ruchy papierem sciernym prostopadle do sladów po wiertarce i juz jest gładki.Polerowanie na lustro nic tu nie da. I tak zawsze dostaje sie olej z odmy do kolektora ssacego wiec nie wydaje mi sie zeby miało to sens? Pozatym mam w jednym silniku kolektor plastikowy który jest super gładki w srodku a w drugim aluminiowy odlewany i nie widzialem roznicy.
Gorąco polecam filmik kolegi jagosa który tez powiekszał kanały w głowicy i kolektory (wg. mnie az za bardzo) ale dzieki temu wiedziałem ile mogę wiercic zeby sie do kanałów wodnych nie dowiercić Wg mnie 39mm na ssacych w głowicy jest bez sensu skoro kol ssacy mozna maksymalnie do 37mm rozwiercic:)
Witam dziś zrobiłem modyfikacje zmiany przepustnicy w silniku 1.8 vvc , różnice czuć diametralnie na 1.2 3 biegu jest jak by elastyczniej i ta reakcja na gaz ale już się przyzwyczaiłem szczerze polecam takie przeróbki
Bardzo się cieszę. Skoro moje dychawiczne 1.6 poczuło tą przeróbkę to u ciebie rzeczywiscie powinno byc widac. Fajnie sie rusza ze swiateł przy zwiekszonej reakcji przepustnicy. Zanim inni powiedzą "AAAAA" to ty juz odjezdzasz
no tak czasem nie chcący idzie przypalić gumę ,ale to tylko kwestia przyzwyczajenia , tak po za tym , muszę jeszcze zrobić dolot może od przepustnicy na większej średnicy i filtr stożkowy na końcu
Zapomniałem dopisac ze przy przerabianiu przepustnicy nalezy lekko odgiąć na imadle uchwyt linki gazu zeby ładnie sie nam układała i nie przycinała. Nalezy tez koniecznie przesmarowac zawór przepustnicy WD-40. Myjąc benzyną jest tak czysta ze az nie posmarowana. Smarując olejem czasami faluja obroty, najlepiej WD-40. Pozdrawiam
mam dwa pytania
1.czy ta przepustnica będzie pasować do mojego roverka
2.jak jest z tą gumą co idzie od filtra powietrza do przepustnicy czy nie będzie ona za mała żeby ja nasadzić na przepustnicę od poloneza
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 145 Skąd: Warszawa-Gocław
Wysłany: Sro Lut 24, 2010 10:22
Tak, to wygląda dokładnie jak przepustnica od poldorovera. Co do nałożenia kołnieża z seryjnego dolotu , to jeszcze nie wiem bo nie próbowałem jej zakładać ale liczę na to żę "jakoś" się wciśnie
Mam natomiast dwa pytania do instrukcji przerabiania przepustnicy, ponieważ dwie rzeczy nie są dla mnie do końca jasne:
1. Po zdemontowaniu z przepustnicy od Poloneza wspornika linki gazu i zamontowaniu tego od Roverka przepustnica będzie otwierała się za mocno bo tracimy blokadę z seryjnego wspornika. Wiem, że w instrukcji bylo to opisane, że "śrubą koło kciuka regulujemy i konrujemy później otwarcie przepustnicy" ale nie za bardzo to sobie wyobrażam mając ją już w ręku widzę, że jakaś blokada powinna być. Czy mogę prosić o wyjaśnienie jak skontrować i którą śrubę w taki sposób żeby przepustnica nie miała za dużego otwarcia?
2. Po demontażu, a raczej odcięciu silniczka krokowego od przepustnicy z Poloneza, zauważyłem, że zniknęło podparcie przymkniętej przepustnicy. Według mnie, zresztą tak to teraz wygląda, przepustnica będzie się haczyć przy odjęciu gazu, bo nie ma podparcia na wolnych obrotach, czy się mylę i jeśli tak to wyjaśnijcie mi to jakim cudem Wam się tak nie dzieje? Mam już co prawda patent na to podparcie i jestem w trakcie jego realizacji, ale w instrukcji nie było o tym nawet słowa..
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Czw Lut 25, 2010 08:19
leszczu19901, Nie widziałem z bliska przepustnicy od rovera ale na 99% uważam że średnica zewnętrzna na którą zakłada się rurę dolotową jest taka sama.
leszczu19901 ; bedzie pasowała jezeli tylko ją przerobisz. Rura dolotowa pasuje jak złoto. Widac to na zdjeciach mojego auta w tym temacie . Sa na samym początku zdjecia z pod maski w mojej czerwonej 400-tce. Masz tam zamontowana przepustnice z poldka i seryjną rure dolotową. Dobrze tez widac jak zamontowac do niej rurkę powietrza do silnika krokowego.
ceremony: 1) Na zdjeciu ponizej masz tą śrubkę. Wykorzystałem zdjęcie kolegi leszczu. Luzujesz minimalnie nakretke przy czerwonej strzałce, wkrecasz śrubę przy niebieskiej strzałce i kontrujesz dokrecajac spowrotem czerwoną. Wtedy śruba przy czerwonej strzałce przy pełnym otwarciu przepustnicy opiera sie na obudowie przepustnicy. Proste jak byk do wyregulowania.Mozna tez inny sposób sobie wymyslic ale ten jest najszybszy i działa elegancko.
2) W instrukcji nie było słowa o oparciu gdyz wcale go nie robiłem. Wystarczy przesmarowac czysta przepustnice wd 40 i jest ok. Jezeli zrobisz jakis fajny i prosty patent na oparcie to mozesz opisac. Ja narazie ponad rok tak jezdze i jest ok.
leszczu19901 ; bedzie pasowała jezeli tylko ją przerobisz. Rura dolotowa pasuje jak złoto. Widac to na zdjeciach mojego auta w tym temacie . Sa na samym początku zdjecia z pod maski w mojej czerwonej 400-tce. Masz tam zamontowana przepustnice z poldka i seryjną rure dolotową. Dobrze tez widac jak zamontowac do niej rurkę powietrza do silnika krokowego.
ok
a jeszcze mam jedno pytanko bo kolega atu_rover pisał w poście wyżej że tą rurkę co idzie od pokrywy zaworów można spuścić w dół i nic się nie stanie a nie można jej wsadzić w tą dolną odmę przepustnicy (niebieska strzałka)??
Jeżeli tylko jest taki dodatkowy otwor to super. Mozna tam podpiąć, ale z tego co wiem to w polonezach 1.4 masz tylko 1 otwór u góry. Musiałbys wywiercić dziurkę na drugi. Mozliwe ze masz przepustnice z 620ti lub 420 si i tam jest taki otwór ? Wiem tylko ze przepustnice 56mm sa w silnikach 2.0 serii T, oraz polonezach 1.4. Ja widziałem tylko polonezowskie.
Z tego co ja wiem to tam nie ma zadnego otworu. Jest to tylko wypustka. Mozna w niej wywiercic sobie dziure i spróbowac podpiąć odmę. Pokombinuj cos . W aluminium sie łatwo wierci.
Ciekawe a wygląda jak otwór źle się przyjrzałem po prostu
ale nic trzeba będzie jechać jutro na szrot i zakupić tą przepustnice
dzięki atu_rover za wszystkie sugestie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum