Forum Klubu ROVERki.pl :: [45 1,4 z 2004] jak odkręcić filtr paliwa ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[45 1,4 z 2004] jak odkręcić filtr paliwa ?
Autor Wiadomość
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 21:54   [45 1,4 z 2004] jak odkręcić filtr paliwa ?

Witam - zakładam nowy temat aby znaleźć odpowiedz na pytanie, ale także dlatego aby mieć okazję dać POMÓGŁ (tyle celem wyjaśnień). Moje pytanie : czy macie jakieś sprawdzone sposoby aby odkręcić filtr paliwa w R 45 1,4 ? Otóż odkręciłem (tzn. szwagier a ja patrzyłem) górną nakrętkę - ale dolna nie dała się ruszyć - ..... jak ja odkręcić ? Czy można ją psiknąć czymś ? (przecież jest tam "żywa" benzynka) ...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 26, 2009 21:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 21:59   

Potrzebne dobrze dopasowane klucze (nie rozjechane) i krecic uwazajac aby nie ukrecic przewodu paliwowego. Przynajmniej ja musialem w to dosc sporo sily wlozyc. Psiknac zawsze mozna chociazby dla poprawienia humoru.
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 22:12   

Klucze dobre - żadnych luzów - szwagier "siłacz" ale dolny nie drgnął. Dziwne to - ponieważ Roverek jest z 2004 r. i trudno "mówić" o zapieczeniu/starości materiału. Górna część dała się odkręcić - ale także przy użyciu bardzo, bardzo, bardzo, bardzo dużej siły a dolna .... :beczy:
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 746
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 26, 2009 22:32   

więc trochę Wd-40 lub boll-a
i najpierw może jeszcze trochę dokręć ja żeby chociaż drgnęła.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 09:29   

Nie będę proponował podgrzewania bo to trochę ryzykowne :razz: ale mam własny sprawdzony patent na podobne problemy - środek który zamraża i penetruje - firmy nie będę podawał żeby nie było reklamy.
Po podaniu środka na element wkręcany (wewnętrzny) jest on szybko schładzany a środek penetrujący wnika na gwint i smaruje - jeszcze nie trafiłem na śrubę która po tym nie puściła :smile:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 09:51   

O, długo czekałem na taki post..
Śrubunki filtra paliwa podchodzą na klucz nr 17 czy 19, nie pamiętam już. Ja do tego filtra w swoim Poldoroverze podchodziłem już i stałymi kluczami, i szwedem, dwoma szwedami, francuzem, francuzem ze szwedem, szwedem z francuzem, kluczem do rur (taki porzadny, waży ze trzy kilo i ma długość mojego ramienia).
Niestety, jak na razie - bez powodzenia. Rurki się gną, ja stękam, klucze trzeszczą, filtr ani drgnie. Dla ciekawości dodam, że podchodzę doń już.. piąty rok. I ni ch_ja, nie drgnie nawet na milimetr. Grzać się to boję, bo w instalacji mam na pewno opary, nie samo paliwo, a wiadomo, co się z tego duetu pali.
Jedyne co mi pozostaje, to ciąć to na zimno bandytkami i rozbierać te śrubunki w półtonowym imadle pięciokilowym młotkiem i składać toto na opaski i wężyki zbrojone, albo całkiem, dać filtr przelotowy od gaźnikowca.. Nie przejmuję się już tym, bo instalacja paliwowa padła w nim rok temu, a od maja prawie nim już nie jeżdżę.

Powodzenia, ale na pewno - będziesz miał z tym drogę przez mękę.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 14:09   

Szukałem w necie ale nie znalazłem "środka który zamraża i penetruje" - więc proszę podaj jego nazwę (a nie tylko firmę).
P. Oprawco - masz Ty problemy - odkręcenie śruby koła pasowego wału korbowego (nam się udało) ostatni post tutaj i jeszcze filtr paliwa. Górna śruba puściła - lecz dolna ani/ani .... tu liczę na P. Darek_wp
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 19:23   

Najłatwiej byłoby gada ciekłym CO2 potraktować albo jeszcze lepiej, ciekłym azotem, tylko skąd toto skombinować?
A tak ogólnie, potwierdzam, nie udało mi się nawet ruszyć zarówno filtra paliwa w moim nieśmiertelnym Poldoroverze, jak i śruby koła pasowego. Jedno i drugie po prostu - ani drgnie. Z tą śrubą to nawet udawało mi się rękami (!!) zrywać sprzęgło. Trzeszczy jak stara szafa. A śruba nic.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 20:30   

Nie trzeba ciekłego azotu, ja używam środka f-my presto o nazwie kalteschock schnell-rostloser (środek niemiecki ale bez problemu można dostać u nas) albo z f-my motip dupli środek o nazwie shock oil fluid glacial. Przykładowa aukcja Tutaj
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 27, 2009 20:41   

Ten jest troche droższy, ale bardzo dobry.
http://auto-kosmetyki.kup...y-aerozol-340g/
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Czw Gru 10, 2009 14:12   

Znalazłem u nas w sklepie jeden z środków: odrdzewiacz z "zimnym szokiem" i tylko obawiam się czy jeżeli zamrożę część tej rurki wraz z nakrętką to ona może zrobić się bardziej krucha i pęknąć (może się uszkodzić i bez mrożenia) - a to byłby duży problem. Dlatego wolałbym się zabezpieczyć i kupić taką rurkę, czy ktoś wie czy jest ona w jednym kawałku od zbiornika do filtra ? W tym temacie AndrewS pisał, że raczej jest w jednym kawałku - ale może ktoś wie czy na pewno ? (Roverek -jak w temacie- 45 1,4 z 2004 r.). Czy jeżeli jest on w całości to czy do ewentualnej jego wymiany należy spuścić paliwo i odkręcić zbiornik i zdemontować pompkę paliwa? Może ktoś ma inny PEWNY patent jak naprawić ewentualną usterkę w przypadku urwania tego przewodu ? Nie mogę zostać bez samochodu nawet na 2 dni. Wiem, że przy młodym roczniku (2004 r.) i małym przebiegu nie potrzeba wymieniać tego filtra - lecz jeżeli już go mam a odkładać tego w czasie ... nie ma sensu. A na dodatek jest to po prostu wnerwiające.
Ostatnio zmieniony przez IROLA Pią Gru 11, 2009 09:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
djboo 




Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 180
Skąd: Dublin/Kalisz

Rover 25

Wysłany: Czw Gru 10, 2009 16:55   

Ja bede w sobote swoj wymieniał i az sie boje tego ruszac :) Mowicie ze az tak ciezko to idzie?
_________________
LIVE 4 MUSIC
 
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Czw Gru 10, 2009 22:58   

djboo napisał/a:
Ja bede w sobote swoj wymieniał i az sie boje tego ruszac :) Mowicie ze az tak ciezko to idzie?


Ja u siebie wymienialem ostatnio filter paliwa i poszlo dosc sprawnie. Dolne mocowanie troche trzymalo ale przy urzyciu sporej sily puscilo.
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
djboo 




Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 180
Skąd: Dublin/Kalisz

Rover 25

Wysłany: Sob Gru 12, 2009 21:44   

Juz po wymianie - Nawet latwo poszlo - Troche gorna nakrętka trzymała ale jakos dałem rade :cool:
_________________
LIVE 4 MUSIC
 
 
 
dafit 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 251
Skąd: Łask

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 27, 2010 12:38   

IROLA no i jak udało się przy pomocy któregoś z tych środków ? bo ja od wczoraj się męcze z odkręceniem i dolna śruba ni hu hu dwa klucze się rozkraczyły a francuz przeskakuje , a po tym jak pękl ten plastikowy "koszyczek" na filtr to dałem sobie spokój no i ciekawi mnie czy te cudowne środki coś dadzą czy iść na skróty i szukać po sklepach całego przewodu ...
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sob Lut 27, 2010 12:50   

Wymienilem ostatnio dwa filterki, w 45-tce poszlo bez problemu, przy 25-tce pomagal mi kolega bo ciezko bylo,ale dalo rade :mrgreen: . Lepiej niech jedna osoba dobrze trzyma filtr kluczem 19-tka, druga niech probuje odkrecic. Dobre jakosciowo klucze to podstawa. Zadnych WD-40 nie stosowalem. Filtry na ktore wymienilem(nie orginalne) byly wytloczone jako calosc ,ale orginal wyglada jakby kolnierze gdzie wchodza przewody paliwowe (te na klucz 19) byly ruchome i dzialaja jak nakretka kontrujaca. Nie jestem tego pewien bo robilem to w pospiechu na przerwie w pracy i z tej radosci ze sie odkrecilo bez wiekszych problemow zapomnialem sprawdzic. Pozdr.
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Sro Mar 03, 2010 19:47   

dafit - filtr leży - nie było czasu i warunków (brak garażu, praca do późnych godzin). Ale wczoraj zacząłem o tym myśleć i rano mocno spryskałem wacik środkiem WD40 i obłożyłem dolna nakrętkę i zawinąłem. Jutro jeszcze "dopryskam" i poczekam do śropdy - następnie spróbuję odkręcić. Chce jeszcze kupić klucz półotwarty (14-stkę z wycięciem na wężyk 8-kę) i nim właśnie spróbuję. Coś takiego jak tej aukcji - to tylko przykład - osobiście poszukam u nas w sklepach.
przykład

Byłem dziś w Mrówce i "CiastoRamie" - nie mają półotwartych kluczy. Jutro będę szukał w sklepach z częściami auto-moto.

[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 19:47 ]
Dziś wymieniłem filtr paliwa w bardzo prosty sposób : pojechałem do warsztatu i zapłaciłem 20 zł. Trudno, nic nie dała jazda przez 4 dni z tamponem nasączonym WD40 i dokładnie zawiniętym wokół dolnej "śruby" - wczoraj próbowałem odkręcić i - nic ... . Klucza półotwartego nie kupowałem. Jak dokonali tego w warsztacie - nie wiem, gdyż czekałem w saloniku poczekalni, trwało to około 15 minut. Warsztat jest największy w P-ślu, więc pewnikiem mają dobre klucze i może jakieś "specyfiki" - nie wiem, ale mam to z głowy - a wnerwiało mnie to od grudnia (miałem filtr a nie mogłem go wymienić).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SOLVED[r416si 97]Filtr oparów paliwa(zapach paliwa)
polakpolak29 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Lip 12, 2011 10:35
polakpolak29
Brak nowych postów [R 416 97r] FILTR PALIWA?
wieslaw61 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Lut 10, 2012 18:57
leszczu
Brak nowych postów [R45] Filtr paliwa
yagher Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Mar 01, 2009 11:22
andistreetwise
Brak nowych postów [ROVER416 97r]FILTR PALIWA
wieslaw61 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Maj 03, 2010 14:22
leszczu
Brak nowych postów [Rover 45 2.O iDT] filtr paliwa
piterek1812 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Gru 21, 2009 14:20
Jugol



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink